vraag advies

Gestart door lenco83, september 05, 2014, 09:27:19 AM

lenco83

Hallo mensen,

Het volgende,  ik heb nogal wat gedonder gehad op de plek waar ik werk, en ben daarbij bedreigd
ik vroeg me af aan de kaarten welke kaart dit gebeuren het best kan omschrijven en ik trok
de aas bekers ,

Ik snap niet hoe deze kaart mijn situatie kan beschrijven aangezien het een positieve kaart is terwijl
ik behoorlijk mee in de maag zit en mij er niet prettig bij voel

na wat te lezen en nagedacht zou het ook kunnen beteken dat het een nieuwe kans is om van te leren ?
zou dit zo zijn vind ik het een vreemde kaart en zou andere kaarten waar strijd gevoel op te zien is beter passen in mijn ogen . bv staven 5 of 7  waar toch strijd op te zien is

vandaar mijn vraag wat betekend het en hoe kan ik dit interpeteren ?

groeten lenco :)

dameblanche

hallo lenco,
bekers aas idd een kaart die nieuwe kansen zou bieden, maar hier op het emotiegebied.
deze kaart biedt je een kans om iets in een andere context te kunnen plaatsen, het biedt je de kans om er toch op een andere manier mee om te gaan.

ik heb eens verder gekeken voor je;

hier toont zich te keizer, de keizer geeft aan om het allemaal eens te gaan ordenen, de toren blokkeert, maar kan ook een bijgaande impuls aangeven, dus bekijk het eens van een geheel andere zijde, hoe zit het werkelijk in elkaar, je bent er te emtioneel bij betrokken, de kaart de zwaarden aas, het is onmogelijk voor jou om het rationeel op te vatten.
als je zo doorgaat kom je namelijk emotioneel vast te zitten [kelken koning].
je probeert een en ander nog wel, maar gezien de staven 10 op de kop, gaat de situatie nog in last toenemen waarop lichamelijke en ook EMOTIONELE instorting mogelijk kan zijn.
vanaf dit punt zal het zich verder gaan ontwikkelen, gooi je de stokken van je af, dus laat je de commotie voorgoed achter je, dan kan het zich voor jou op een goede manier gaan ontwikkelen, maar laat je de stokken vallen, omdat deze last te zwaar voor je is, struikel je er steeds weer overheen.
m.n. je doet er niks mee en komt emotioneel vast te zitten.
je doet er niks mee, omdat het te pijnlijk is, je probeert het weg te duwen, je aanvaardt het als mogelijk; ik ben te gevoelig. [zwaarden 3 op de kop], ik ben te hoog sensitief hiervoor...
maar daar gaat het hier niet om, je zult toch je stabiliteit hierin moeten zien te vinden, we moeten nu eenmaal leven op onze aarde, en niet steeds met ons hoofd in de wolken willen leven.

lenco83

Hoi marriane

Bedankt voor het antwoord , ik kan daar veel meer mee :)

Ja ik ben gevoelig emotioneel (vis) ik het voelt daardoor ook erg onplezierig en in het verleden is dit ook
heel vaak een struikelblok geweest waardoor ik heel erg moe en verdrietig ben geworden.
En ik kan niet goed met mijn gevoel omgaan omdat het "doordramt" en ik niet goed weet hoe of wat ik daarmee aan moet.

Eigenwijs ben ik ook wel maar heb zeer lang gedaan wat een ander mij vertelde wat ik moest doen en vooral ja en amen zeggen ,  ik ben meer van mij gaan afbijten en denk daar goed aan te doen. ondanks het onplezierige gebeurtenissen brengt vind ik het wel belangrijk dat ik kan en mag zeggen als ik iets oneerlijk vind.

Begrijp me goed ik heb geen zin in gedonderd en dat het zich langer voortsleept en ik weer nachten wakker lig en overdag verdrietig ben. Dus wil ik dat voorkomen en die stokken laten vallen.
....maar hoe weet ik niet goed , kan je daar iets preciesser in zijn hoe ik dat concreet kan aanpakken ?

Erg lief van je dat je extra karten heb getrokken en bedankt voor de mooie duidelijke uitleg
:)

dameblanche

wat ik er nog bij vergeten was te vermelden is dat je gene goede konflicthantering hebt.
een en ander vreet gewoonweg je energie op.
het maakt je labiel en dan ben je ook niet meer goed op je werk omdat je te veel zit te prakkerzeren over de dingen erom heen, dus de minder belangrijke dingen of wel de details.
mss eens informeren of je niet bij maatschappelijk werk een cursus conflikthantering zou kunnen volgen, hier kunnen je serieuze handvaten aangeleverd worden..
en ja een vis.......zeer [hoog] gevoelig...

lenco83

Bedankt marianne
Het klopt wat je zegt,
Ik heb gekeken maar het is ontzettend duur  1 dag 500 euro pfff
ga nog ff verder zoeken maar de prijzen kan ik niet opbrengen,

Was er nog iets positiefs ? :)

dameblanche

kijk lenco, ik weet heel goed wat je bedoelt, ik begrijp het ook heel goed, ik kan me er ook geheel in inleven, ik heb ook altijd met zulk bijltje moeten hakken.
gevoelige mensen zijn in feite ook onmisbaar in de maatschappij, mede door hen kan er ene harmonieuzere werksfeer ontstaan, zij letten vaak op de details, werpen op die manier een ander licht op een situatie, kunnen op een andere manier met oplossingen aankomen, maar worden vaak te veel meegesleurd in foute werksituaties, als zij daar geen verandering in kunnen aanbrengen.
zij geraken dan meer en meer in zichzelf gekeerd en zullen uiteindelijk afstevenen op een burn-out[staven 10 op de kop].

zeer zeker is er positief nieuws te melden, je bent een uitstekende werknemer...
maar je vergt op deze manier veel te veel van jezelf en je weet ook dat je het op deze manier niet gaat redden.
je zult een en ander moeten gaan ondernemen, wil je je hoofd boven water te kunnen houden paradoxaal genoeg voor een vis.
er zijn echt hulpmiddelen, zo is een bijvoorbeeld hsp-couching.
google eens verder, bekijk ook hoogsensitititeit op het werk bijvoorbeeld, daar zullen ook een aantal handvaten worden gegeven, maar je zult ook herkenning en wellicht erkenning vinden...

lenco83

Nogmaals bedankt marianne :)

Ben aan het kijken hoe het zit met vergoedingen (zorgverz.) en dan denk ik dat het goed is
om naar een psycholoog te gaan :)
Denk niet dat dit iets is wat ik alleen kan oplossen , ik ga vanavond de hsp lezen want wil nog ff van het weer genieten

bedankt voor je hulp :):)