Jaardag legging keltisch kruis

Gestart door amateuro, augustus 28, 2014, 13:13:10 PM

amateuro

Vandaag is mijn 55ste jaardag. Het voelt als een mijlpaal. Al een paar jaar verzamel ik voor een grote creatieve klus. Ik vraag me af hoe deze jaardag legging zich tot de realisatie verhoudt; kan ik genoeg energie genereren naast het "gewone leven" en focus houden? Is de tijd rijp?
Ik zie elke reactie met dankbaarheid en nieuwsgierigheid tegemoet.
Lieve groet Mia

1   IV de keizer
2   Staven prins
3   Schijven 4
4   Staven 10 (omgekeerd)
5   XIV kunst
6   XX De Aeon
7   Bekers koningin (omgekeerd)
8   bekers 4
9   III De Keizerin
10   VI De geliefden (omgekeerd)

janice

Intuitie is verstand dat haast heeft

amateuro

Laure

Gelukkige verjaardag amateuro!

Het is een eeuwigheid geleden dat ik me nog aan een KK heb gewaagd, maar omdat het je verjaardag is doe ik een kleine poging. Ben geen expert!

Welke volgorde neem jij aan in je KK? Er was hier ooit nog eens een amateuro op het forum en die nam positie 4 aan voor de mogelijke uitkomst en positie 5 voor het nabije verleden. Dus ik heb dit dan ook maar even aangenomen.

1+2 Je bent goed voorbereid, de structuur, het plan is er en de zin ook.
3 Je kan nu productief aan de slag met je verzameling.
4 Een waarschuwing om je niet te verliezen in het werk, het niet te forceren.
5 Je hebt al lang nagedacht over je creatie.
6 Je gaat het nu eindelijk doen, je eigen creatie scheppen.
7 Een waarschuwing dat je wat gestresseerd kan geraken doordat je emoties en de praktische realiteit elkaar in de weg lopen (ofzoiets).
8 Laat je creativiteit de vrije loop, door het in te perken en te veel aan een vastgelegde structuur te onderwerpen gaat het vervelen en tegensteken.
9 Je wil graag iets moois creĆ«ren, iets van je zelf scheppen. 
10 Het zal een heuse investering vragen en je zal niet altijd even veel energie terugkrijgen als dat je erin steekt denk ik, je zal af en toe wel gaan twijfelen en het moe worden. Je moet dan lief en geduldig zijn voor jezelf.

Vergeet niet: Omgekeerde kaarten zijn sleutels! Als je de sleutels kan vinden waardoor de kaarten weer rechtop komen te staan, waardoor je kan vermijden dat jouw oorspronkelijke idee een last op je schouders wordt en het je integendeel energie zal verschaffen, wordt dit een hele mooie legging. Maar hoe je nou die balans moet vinden, dat weet ik niet.

Veel geluk amateuro!

doosje

dameblanche

gefeliciteerd mia, ik zelf ben ook 55...
een belangrijk jaar voor mij, maar ook voor jou
zo te zien een aantal vieren in je legging, t.w. de keizer, de bekers 4 en de munten 4.
het getal 4 staat voor stabiliteit, zekerheid, ordenen, struktuur aanbrengen.de 4 kan gaan al naar gelang van de situatie kan een vier wijzen naar tevredenheid en ook ontevredenheid.
je wilt duidelijk een weg gaan volgen, het is in het verleden allemaal niet zo heel duidelijk geweest, je wilt nu de grote verbanden gaan zien en het hoe en waarom we hier op aarde zijn en wat het uiteindleijke doel is in je leven.
je hebt de lasten enigszinns van je af kunnen werpen, vanaf dit punt kan de situatie zich verder gaan ontwikkelen.
het dilemma is hoe we de stokken deponeren, gooien we ze achter ons, dan kunnen we ongehinderd verder, laten we de stokken vallen, omdat zij te zwaar zijn, dan struikelen we er steeds weer over.
het bewust nivo is matiging, in balans hervinden, na een periode van zelfonderzoeking keren we terug naar de actieve wereld.
zelfonderzoeking, hoe ver zijn we daarmee gekomen?
het oordeel vraagt het verleden los te gaan koppelen, pas dan kun je verder.
je bent op het pad gevorderd, maar de omgekeerde betekenis van de kaart de geliefden geeft zwakheid en belemmering aan, geen duidelijk besluit kunnen nemen.
je vindt het moeilijk om jezelf te beoordelen, je denkt steeds dat je je op een doodlopend pad bevindt.
uiteindelijk verbreekt de koningin van bekers deze eenheid van visie en actie[je bent een gevoelig mens, maar niet erg sterk in haar opvattingen]

amateuro

Doosje: Als je de sleutels kan vinden waardoor de kaarten weer rechtop komen te staan, waardoor je kan vermijden dat jouw oorspronkelijke idee een last op je schouders wordt en het je integendeel energie zal verschaffen.
Precies dat: Deze klus MOET wel energie geven omdat de klus naast werk e.d. anders niet mogelijk is.
je emoties en de praktische realiteit elkaar in de weg lopen.
Daar ben ik wel huiverig voor. Ik wil het zuiver houden. Allebeide naast elkaar laten bestaan.

Marianne: zo te zien een aantal vieren in je legging, t.w. de keizer, de bekers 4 en de munten 4.
het getal 4 staat voor stabiliteit, zekerheid, ordenen, struktuur aanbrengen.de 4 kan gaan al naar gelang van de situatie kan een vier wijzen naar tevredenheid en ook ontevredenheid.
je wilt duidelijk een weg gaan volgen, het is in het verleden allemaal niet zo heel duidelijk geweest, je wilt nu de grote verbanden gaan zien en het hoe en waarom we hier op aarde zijn en wat het uiteindelijke doel is in je leven.
De vieren vertegenwoordigen voor mij het ordenen van het materiaal (de zekerheid) structuur aanbrengen en de taal produceren.  Dat is een groot deel van de klus en ik zie onderhand hoe ik dat wil doen. Niet in detail maar in grote lijnen.

je hebt de lasten enigszins van je af kunnen werpen, vanaf dit punt kan de situatie zich verder gaan ontwikkelen.
het dilemma is hoe we de stokken deponeren, gooien we ze achter ons, dan kunnen we ongehinderd verder, laten we de stokken vallen, omdat zij te zwaar zijn, dan struikelen we er steeds weer over.
het bewust nivo is matiging, in balans hervinden, na een periode van zelfonderzoeking keren we terug naar de actieve wereld. zelfonderzoeking, hoe ver zijn we daarmee gekomen?
Voor een goed deel heeft mijn eigen zelfonderzoek langszij gelopen met het aanvankelijk voorzichtige zelfonderzoek van het kind, nu al lang volwassen. Laten vallen zou betekenen dat ik mezelf mee laat vallen en dat is geen optie. (want steeds weer over struikelen) Ook na 20 jaar is het verhaal niet compleet. Maar hoe compleet kan het worden?

het oordeel vraagt het verleden los te gaan koppelen, pas dan kun je verder.
je bent op het pad gevorderd, maar de omgekeerde betekenis van de kaart de geliefden geeft zwakheid en belemmering aan, geen duidelijk besluit kunnen nemen.
Het autobiografische verhaal van het kind moet ik loslaten om het verhaal te kunnen vertellen. Kan me niet vastklampen aan alle biografische feitjes en details, daar gaat het uiteindelijk niet om.

je vindt het moeilijk om jezelf te beoordelen, je denkt steeds dat je je op een doodlopend pad bevindt.
Ik vind het moeilijk om mezelf te beoordelen in die zin dat ik extreem kritisch ben. Dat kan verlammend werken. Het mooie van het verhaal schrijven is dat er meerdere lagen/lijnen zijn waar aan gewerkt kan worden. Dus als de ene vastloopt kan ik aan de andere werken en dan komt die vastzittende vanzelf wel weer los (denk ik in ontspannen toestand) 
uiteindelijk verbreekt de koningin van bekers deze eenheid van visie en actie[je bent een gevoelig mens, maar niet erg sterk in haar opvattingen

Over een periode van bijna 20 jaar is stukje bij beetje het verhaal over het leven van een kind met mij gedeeld en heb ik het, ook stukje bij beetje, kunnen volgen. Dat verhaal wil verteld en begrepen worden. Gezien. Die taak is groot omdat wanneer het voorstellingsvermogen ontoereikend is een oordeel al snel volgt. En dat hoort niet tot dit verhaal.
Roosje en Marianne heel erg bedankt voor jullie reactie.