Lenormand met Tarot combi legging

Gestart door Kristalletje, augustus 20, 2014, 11:03:11 AM

Kristalletje

Ik heb net voor het eerst een legging gedaan met zowel Lenormand én Tarot. Bizar aanvullend, zeg! Zijn er meer mensen die dat wel eens doen?
Er staat een stuk over in mijn Lenormand boek, dus ik dacht, ik ga eens experimenteren. Legt ook mooi het verschil uit en waarom ze elkaar dus zo goed aan kunnen vullen:

Tarot is the conscious, the unconscious, the subconscious, the hidden shadows, the archetypes and the vast nuances of different underlying energies.
Lenormand is the straight, clean shot on the surface and deals and deals only with what is in front of you, what is at the suface: the tangible, day to day, everyday activities, happenings, events and actions. Working in tandem, the two decks give direction and precision to each other.

Ik heb net een legging gedaan met de Lenormand met 5 kaarten en dan 3 Tarot er onder. De tarot geven dan psychologische aspecten en onderliggende factoren en energie weer.
De tarot zijn resp:
1 het advies
2 De reden (onderliggende energie)
3 De stemming / sfeer

Mijn vraag ging over hoe het zal gaan als ik naar een evenement avond ga vrijdag.

Tuin 20 - Vissen 34 - Vos - Toren 19 - Wolken 6
Staven 7 - De Ster 17 - Rider Bokalen

UIt de Lenormand haal ik dat ik me wat onzeker voel, dingen niet zo vertrouw. Dat is de focuskaart. Kan kloppen, als ik naar zoiets toe ga, moet ik altijd even mijn draai vinden. Plus ga ik later op de avond iemand ontmoeten, waar ik ook niet helemaal zeker over ben.

De tuin staan dan voor het evenement, feest, mensen. In combi met de Vissen geeft dit aan dat het bij de haven is (water). En ook dat ik er alleen (onafhankelijk) naar toe ga. Dat klopt, ik wil ook mijn vrijheid (Vissen), maar dat maakt me ook toch weer een tikje onzeker (Vos).
Dan de Toren en Wolken, vervaging van mijn grenzen. In combi met de Vos zie ik dat ik eigenlijk bang ben dat ik over mijn grenzen heen ga.

Dan de Tarot:
* Advies: Staven 7: Let op je grenzen (Stand your ground)
* Onderliggende energie: De Ster: Hoop. En omdat de grote ster er deze keer voor me uitspringt: gefocust zijn op één ding (waardoor je dan dus makkelijk je grenzen uit het oog kunt verliezen).
* De sfeer: Ridder van Bokalen: een lover, voorstel. Ook een fijne, sociale sfeer.

Het geeft dus inderdaad diepte aan de legging en vooral die van die grenzen vind ik toch frappant!

Sas-8314

op de lenormand kaartjes staan ook medaillons en nummers etc,
tis maar net hoe diep of waar naar je wilt kijken denk ik dan ...

ik heb ook al eens gelezen dat het tarot mannelijk is
en de lenormand vrouwelijk ..
en zo zullen er vast ook nog wel andere kenmerken zijn.
:-*
what defines us is how well we rise after falling

dameblanche

kaarten duiden is zo wie zo vrouwelijk, kaarten worden intuitief geduid, vrouwen hebben daarbij een streepje voor v.w. het intuitieve gevoel.
i-tjing is weer mannelijk, vanwege de rationele benadering.

in vrijheid er naar toe gaan zeg je maar wat is die vrijheid?
je wilt je duidelijk gaan binden, alleen vanwege je argwaan durf je niet goed.
je bent enerzijds op zoek, maar aan de andere kant durf je er ook niet echt alleen op af te stappen.
komt er wat op me af, of blijf ik de hele avond daar eenzaam staan tussen al dat gedrang om me heen, kan ik me ermee verbinden, vraag je je af.
je vraagt je eigenlijk veel te veel af, ergens heb je een muur om je heen gebouwd en die muur houdt je ook weer tegen, het spontane van vroeger is er eigenlijk af.
dat is ook het tegenstijdige in je, hoewel het niet gemakkelijk is wil je er alleen op afstappen, je hebt de middelen om de uitdaging aan te gaan, het ziet er naar uit dat het niet zal gaan slagen, maar dat is weer die defensieve houding.
die moet je laten varen, als je iemand wil treffen.
let op; positief treft positief!