* * *Hoe gaat het met Ricca * *?

Gestart door Palomino, augustus 19, 2014, 11:22:19 AM

Palomino

Eigenlijk post ik nooit meer, maar lees ik nog wel mee hier op het forum. Ik mis de berichten van Ricca.

Liefs,Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Laure

Ja, we zijn een beetje verloren nu!
Waar zijn de liefdevolle aanmoedigingen/aanmaningen :-D
Ik doe dan een "What would Ricca say?" en dan benader ik wel een liefdevolle oplossing ;-)

Carla

Ik wilde dat ik dat wist Palomino.

Van de ene op de andere dag was Ricca verdwenen, en Ricca heeft 10 jaar op dit forum gezeten. Ze had moderatorrechten en al ging ze maar een paar dagen weg, dat heeft ze me altijd van tevoren laten weten. Tot die ene dag in november verleden jaar helaas..

En ik had ook alleen maar een e-mailadres van haar, ik heb diverse mailtjes gestuurd, ik durf er m'n beide handen voor in t vuur te steken dat als Ricca had gekund, ze absoluut wel had gereageerd. Ik stuurde ook wel regelmatig een mailtje in de hoop dat misschien iemand anders het las en een antwoord zou willen geven, maar nee. Ik heb dat ongeveer 1x p mnd gedaan gedurende een half jaar, ik mis haar, nog steeds, de eerste maanden heb ik er ook verschillende keren over gedroomd. Maar volgens mij weet niemand hier wat er met Ricca is gebeurd. En anders zou ik dat ook erg graag willen weten.

Laure

Meen je dat nu, ik ging er altijd van uit dat jullie elkaar zelfs in het echt maandelijks ontmoetten. Vandaar ook een beetje mijn luchtig antwoord, ik dacht dat ze gewoon even andere dingen wilde doen en af en toe nog wel een keer meeleest of anderszins op de hoogte blijft. Het spijt me!

Dat moet inderdaad een schok zijn geweest voor jou, Carla. Op meerdere vlakken, oef...

Ik denk wel dat, waar ze ook is, dat het goed gaat met haar en dat ze immer 'with love' heeft gehandeld.


Carla

Nee ik heb Ricca nog nooit echt ontmoet. Geen idee wat haar achternaam was, of waar ze woonde.

Palomino

Citaat van: doosje op augustus 19, 2014, 21:34:30 PM

Ik doe dan een "What would Ricca say?" en dan benader ik wel een liefdevolle oplossing ;-)

Dat vind ik een hele mooie doosje!  :D En ook ik ga er vanuit dat, waar ze ook mag zijn, het goed met haar gaat. Maar toch ben ik heel nieuwsgierig wat de reden is waarom Ricca zo plotseling en zonder aankondiging van het forum is verdwenen...in ieder geval was het liefde.

Liefs Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Laure

Ik ook Palomino! Na het bericht van Carla ben ik tarotkaartjes gaan trekken, maar daar kon ik weinig uit opmaken (weet ook niet of dat kan, zo kaartjes trekken voor iemand anders).
Toen heb ik haar geboortedag opgezocht op het forum (informatie uit het topic "Taart in het profiel van Ricca" en haar leeftijd als aangegeven in haar profiel) en haar horoscoop bekeken voor november 2013, maar ik ben helemaal geen astroloog dus ook daar werd ik niet wijzer van (ik zag wel die lieve Ricca in haar horoscoop terug).

Misschien kreeg ze ineens de kans om naar een ver land te trekken zonder internet, en is ze eindelijk aan een boek aan het schrijven (dat wilde ze toch, dacht ik), en zien we haar wonderverhalen binnenkort terug in boekvorm!

Ik hoop met je mee dat we het ooit te weten gaan komen, en dat we dan allemaal een "aaah zoo!" kunnen slaken.

Liefs
Doosje

Palomino

Hey doosje,

Wat zou ik het graag geloven dat Ricca de wereld is ingetrokken, internet achter zich heeft gelaten om haar Boek van Wonderen en Liefde te schrijven.
Ja jeetje, het houdt me wel bezig hoor. Ricca is de laatste tijd veel in mijn gedachten geweest en nadat ik dit topic hier op het forum heb geopend en de reacties van jullie las, heb ik ook een oud (ex)forumlid op facebook benaderd. Ook zij heeft meerdere mails aan Ricca geschreven waarop nooit antwoord is gekomen.
Ze vertelde me dat toen ze op Ricca intunede, dat het leeg voelde, bijna etherisch. En ook dat het vertrouwd voelt, en dat ze er nog wel is maar niet meer in een aardse vorm. Als ik dat neerleg naast het feit dat Carla haar ook vaak heeft gemaild en nooit meer iets heeft gehoord, terwijl Ricca altijd aangaf wanneer ze een paar dagen weg zou gaan...tja.
En ik ben er in ieder geval van overtuigd dat, waar ze ook mag zijn, ze gelukkig is. <3

En ik hoop van harte dat de berichten van Ricca op dit forum noooooooit verloren zullen gaan!!!

Liefs,Palomino

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Hoi Carla,

Op zoek naar de tarottuin van Nikki de Saint Phalle en Ricca, kan ik deze helaas niet meer vinden op het forum. Waarschijnlijk met een forumupdate gebeurd? of kijk ik niet goed?

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

heleen

Citaat van: Ricca op september 27, 2013, 10:10:09 AM
Er zijn jaren die je voor een vraag stellen en jaren die antwoord geven.

Lieve Heleen, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik wens je een fantastisch levensjaar vol blijdschap en ontdekkingen. :)

Veel liefs,
Ricca

Mijn verjaardagsgroet van Ricca in september. Toch zitten wij nu met een vraag, waar is Ricca. Ik hoop op een antwoord, die niet jaren gaat duren lieve Ricca. Ik mis je.

Heleen.

Carla

Ik zal de berichten van Ricca niet verwijderen hoor Palomino, de tarottuin is er ook nog: http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,2603.msg32854.html#msg32854

Ik heb van het begin af aan het gevoel gehad dat Ricca iets met haar hoofd heeft gekregen, een beroerte of een herseninfarct oid, dat haar hoofd inderdaad 'leeg' is en/of helemaal niet goed meer functioneert, maar dat is mijn gevoelsmatige idee, verder nergens op gebaseerd. Ik mis Ricca ook, ik denk nog heel vaak aan haar, en het heeft me ook erg verwonderd dat er niet meer vragen op het forum zijn gekomen nav haar afwezigheid (wel enkele pb's hoor, maar toch..). Wat ontzettend jammer toch, dat niemand iets weet  :(

janice

Ik vroeg het me wel af maar ik dacht dat ze haar afwezigheid wel offline had doorgegeven aan iemand.
Mensen komen en gaan hier en niemand begon over haar afwezigheid
Intuitie is verstand dat haast heeft

Laure

Idem, ik vroeg het mij ook altijd af, maar omdat het op het forum stil was rond Ricca nam ik aan dat iedereen gewoon wist waar ze was en dat ze het dus wel goed stelde.

Ik ben blij dat Palomino het topic heeft geopend en dat we nu ::samen:: zijn gebracht om over onze vragen te kunnen praten, Palo, Carla, Heleen en Janice. En ook dat we over Ricca kunnen praten! Ook ik ben dankbaar dat haar schat aan inzichten zwart-op-lichtblauw op Carla's forum bewaard blijft. Ze gaan ons nog veel genezing en geluk verschaffen.

Over hetgeen ons Ricca overkomen is: Wat bij Carla opkwam komt dan wel overeen met wat Palo wist te vertellen. (De gehangene kwam wel op in de tarotlegging die ik initieel had gedaan. Ik vond (althans online) geen overlijdensbericht met haar geboortedatum. Sorry dat ik deze 'koude'=afstandelijke onderzoeksmethodes heb gebruikt maar ik ben helemaal niet intuïtief.)
Dat klinkt vreselijk, maar zo mag ik niet denken van Ricca! Maar zij is er dus misschien nog wel..... zij voelt dan misschien nog wel de liefde als iemand aan haar denkt?

Dit is zo'n eigenaardig verhaal en het lijkt niet gepast dat Ricca geen afscheid van het forum heeft mogen nemen/krijgen. Het lijkt ook onrechtvaardig tout court.
Zij heeft echter altijd zo'n groot vertrouwen gehad in het universum dat het voor haar hopelijk niet eigenaardig is. Zij baadt zoals altijd in het liefdevol universum.

Veel liefde en genezing voor al onze gewonde en gebroken harten.

Palomino

Fijn dat de tarottuin er nog is Carla :D, ik heb nooit de tijd genomen om de hele tuin te lezen en ga dit nu zeker doen.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die meer van Ricca weten dan haar geboortedatum en haar emailadres...misschien is het brutaal of zelfs ongepast dat ik dit vraag, maar wellicht heeft Ricca iemand iets meer over zichzelf verteld in een pb. of mail.
Tot een paar maanden terug had ik het emailadres van een vriendin van haar, maar dat heb ik samen met alle adressen die ik nooit gebruikte verwijderd... :-\

Ik zou zo graag iets voor haar willen doen en haar laten weten hoe dankbaar ik haar ben. En ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

Liefs, Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Carla

Dat vraag ik me ook weleens af Doosje, of Ricca zou kunnen waarnemen dat wij aan haar denken... Ik weet dat niet. Soms denk, of waarschijnlijk vooral hoop ik van wel, en dat ze nog terugkomt, en dat dan blijkt dat ze een hele lange revalidatieperiode heeft gehad.

Ik heb ook mijn best gedaan mbv google info te vinden op het web, maar ik heb ook niets kunnen vinden. Palomino, heb je niet ergens een backup van je gegevens, dat je dat emailadres nog terug kunt halen? Of weet je de naam van die vriendin nog, dat zij misschien wel op te sporen is? Was het iemand die hier ook op het forum was? In dat geval, als zij zichzelf niet uitgeschreven heeft, is ze misschien te achterhalen op haar forumnaam..