relatielegging

Gestart door heleen, augustus 08, 2014, 19:25:51 PM

heleen

Ik heb ruzie gemaakt met een vriend. Nu heb ik daar als weegschaal natuurlijk een probleem mee, gezien weegschalen niet houden van ruzie. De ruzie sleept al een tijd voort, zonder dat we elkaar nog gezien hebben. We hadden een meningsverschil over levensvisie, ik dacht over sommige (misschien belangrijke, maar wat is dat?) zaken anders dan hij. Kortom ik mis hem, maar ik ben natuurlijk veel te koppig om deze ruzie goed te maken, vooral omdat er dingen zijn gezegd die me best diep geraakt hebben. Heb ik pas natuurlijk het stuk gelezen van Ricca over omgaan met pijn, en dat er iets is waardoor ik pijn heb, en dat klopt misschien allemaal wel. Maar ik heb toch maar (mooi) een onopgeloste ruzie.

Een relatie legging gedaan.

De situatie: pentakels 7 omgekeerd.

Mijn inzichten: zwaarden 2
Mijn emotie: ridder kelken.
Mijn gedrag: zwaarden 10 omgekeerd

Zijn inzichten: kluizenaar.
Zijn emotie: magiër
Zijn gedrag: gerechtigheid.

Hij 3 kaarten uit de grote arcana! :o
Ik 2 zwaarden kaarten, en niet de gunstigste. Hoewel de mooie ridderkaart er ook bij ligt. Maar ik zal de ridder niet zijn die de beker aanbied.  >:(

Pentakels 7, ongeduld. Maar van beide zijde. Niet voldoende gecommuniceerd. Ik heb snel mijn hart afgesloten. En met mijn kelk hoog op het paard gaan zitten. De situatie hoger opgespeeld dan nodig is. Zwaarden 10 omgekeerd.
Zijn inzichten, de kluizenaar. Terug getrokken, snel in zijn eigen omhulsel getrokken. Zijn emoties waren van de magiër, voor mij is de magiër toch een persoon waar ik heel weinig mee kan. Het mentale in de achtergrond, maar de talenten liggen op tafel, hij heeft ze niet in de hand. Zijn gedrag gerechtigheid, misschien heeft hij gelijk, hij heeft in ieder geval het gelijk genomen. Ik vond de situatie niet voor 100 % eerlijk.

Heleen

dameblanche

een weegschaal houdt van harmonie, maar gaat ook vaak oppervlakkige verbintenissen aan.
de toewijding aan rechtvaardigheid is de weegschaal eigen en vermijdt daardoor ook diepliggende conflikten.

de omgekeerde pentakels 7 ewijst op een doordringende ontevredenheid, een beklemmend gevoel, doordat iets niet naar wens verloopt.

de weegschaal, een luchtteken, weet dat hij graag de zaak rationeel wil oplossen, toch merk je dat emoties hoog opspelen bij je, je neemt de zaak hoog op.
je bent ervan overtuigd dat de zaak zou veranderen als je je inzicht en visie aan zou passen,[ rationeel oplossen] maar dat zou maar een tijdelijke oplossing zijn.

hij heeft zich teruggetrokken en zwijgt in alle talen.
hij denkt te moeten handelen vanuit wijsheid ontvangen vanuit een innerlijke wijsheid, die hij als waarheid aanneemt.

heleen

hoi Marianne.

Klopt wat je schrijft, als weegschaal ga je vaak een oppervlakkige verbintenis aan, althans dat lijkt voor de buitenwereld zo. Of een weegschaal (ik ben natuurlijk niet enkel en alleen weegschaal, er zijn meerdere belangrijke planeten) geen diepliggende conflicten aangaat, daar ben ik niet zo zeker van. Ze uiten het in ieder geval heel anders dan bv. een water of vuurteken. En dat is inderdaad op een rationele manier.

er is inderdaad een soort ontevredenheid, iets willen weten en antwoorden die ik maar niet gevonden kan krijgen.

De zaak raakt me, dat wel maar ik zal zelf geen actie (meer) ondernemen omdat ik boos zou zijn. Mijn visie of inzichten aanpassen, ik heb natuurlijk over zijn visie nagedacht, en ik snap wel wat hij bedoeld, maar het is niet mijn visie, ik denk daar anders over. Dat is mijn goed recht, zoals het zijn goed recht is om te denken wat hij wil. Een weegschaal komt je altijd tegemoet, maar altijd voor de 50%. Allebei water bij de wijn.

Inderdaad hij heeft zich terug getrokken en zwijgt, en dat is iets wat mij irriteert.  En hij mag in zijn wijsheid blijven staan, het is niet zo dat ik zijn mening probeer onderuit te trekken. De waarheid ligt altijd in het midden.

Heleen.