Onverwachts een lezing gekregen

Gestart door Kristalletje, augustus 07, 2014, 21:02:05 PM

Kristalletje

Even minder met dagkaartjes bezig, maar toch geregeld wel met Lenormand aan de gang.
Kwam gisteren de buuv op de thee, kwam het op Lenormand, en ze vroeg wat dat was. Kende ze helemaal niet. Dus ik mijn dek erbij gehaald en laten zien, beetje uitgelegd.
"Oh, wil je voor mij eens leggen?"
Goed, hoor, dus drie dagkaartjes gedaan. Toen vroeg ze of ze ze vast mocht houden, en dat voelde oké. Toen vroeg ze "Mag ik voor jou leggen?"
Ja, hoor, prima! De buuv is ook heel intuitief, paranormaal begaafd, dus ik was benieuwd.
Dus zij ook drie kaartjes voor mij gelegd:

Brief Boek Man
Uitleg: Iets zit op slot en dat zit bij jou, je moet je meer openstellen. Die man zit al klaar, maar je ziet hem niet. En als er contact komt, blijft het eerst even geheim.
En het duurt ook niet lang meer eer je hem ontmoet.

Volgende vraag: Gaat het lukken afgekeurd te worden?
Vogels Zweep Hond
Uitleg: Vrijheid, maar je het gaat niet vanzelf gebeuren, het wordt wel even pittig (De Zweep), maar daarna kun je het schoon vegen (roede). Het loopt goed af, je komt helemaal weer thuis (Hond), dus het gaat goed komen.

Volgende vraag:
Blijf ik hier in Zeeland wonen (ik voel al lang dat ik hier niet hoor)
Schip Berg Boom
Uitleg: Je gaat hier weg, en dat gaat op een hele mooie manier, dus niet naar (Schip). Er klopt iets niet, bergen en je woont aan zee! Je hoort hier inderdaad niet. Het blokkeert.  (Berg)
De Boom kon ze niet zo duiden, ikzelf wel, ik hoor bij bos. Zoet water en bos, niet aan zee.
Oh, zei ze, en daar zitten ook weer die diezelfde vogeltjes in de boom als van de Vogel kaart!

Toen trok ze nog 1 kaart voor algemene duiding: Wolken. De regen en donder is voor loslaten van verdriet. Maar het klaart op. En kijk, zei ze, daar zie je wéér drie vogeltjs vliegen!!

Nou, ik vond het geweldig! Prachtige reading gehad en dan te bedenken dat ze nog nooit van Lenormand had gehoord, laat staan dat ze wist wat de kaarten betekenden.

Uiteindelijk had ik een boxspread, en ze vroeg of ik die eens wou lezen. Hoe ik het wendde of keerde, kwam ik alsnog op nagenoeg dezelfde uitleg als die zei had gegeven!
En het had ook allemaal met elkaar te maken, die man had ook van doen met mijn vertrek hier (voel ik zelf ook precies zo) en ook met de Hond die onder hem ligt, met het thuis voelen.

Brief      Boek       Man
Vogels   Zweep     Hond
Schip     Berg        Boom

Echt top als iemand gewoon zo met Lenormand kan werken uit het niets. Ze was zo enthousiast, dat ze zelf het dek ook wilde gaan kopen, hihi
Wou ik even delen, was gewoon zo'n bijzondere ervaring!
:-*

dameblanche


janice

Intuitie is verstand dat haast heeft

Kristalletje

Ja, sorry, de Roede. Ik ben dat vanzelf zweep gaan noemen omdat op mijn Engelse boek over "Whip" wordt gesproken.

dameblanche

zo ontwikkelt iedereen zijn/haar eigen methode.
de afbeeldingen op de kaarten triggeren je onderbewustzijn en vanuit je onderbewustzijn duidt je dan de kaarten.

Sas-8314

mooi verhaal Kristalletje,
dit laat weer zien hoe kaartjes slechts een hulpmiddel (kunnen) zijn,

een roede kan naar mijn mening ook als een zweep gebruikt worden,
tis maar hoe we er mee omgaan ;)

fijn weekend gewenst !
what defines us is how well we rise after falling

Kristalletje

Nou, mijn buuv (van dit verhaal) heeft de kaartjes gekocht (Golden Reverie Lenormand) en iemand van mijn forum is ook overstag gegaan en heeft ook Lenormandkaartjes gekocht!
Ik vind dat toch wel leuk, dat je mensen zo aan kunt raken met je verhalen dat ze het zelf ook willen gaan doen :)

janice

Golden Reverie Lenormand

Die heb ik ook  :) ik gebruik ze alleen niet vaak,  vanwege dat gouden randje  :D te bang dat het gaat vervangen bij gebruik.
Ik gebruik de goedkopere â,¬4,50 lenormand kaarten die je in vele boeken winkels kunt vin de n
Intuitie is verstand dat haast heeft

Kristalletje

Grappig Janice, ik doe het dus juist andersom. Ik kan met die gewone niet werken, ik heb dus de Reverie gekocht omdat ik daar wel affiniteit mee heb. Dus ik gebruik mijn oude niet meer zelf om lezingen mee te doen.