dagkaartje yoga

Gestart door yoga, augustus 03, 2014, 19:11:34 PM

yoga

ook ik probeer erns de tarot
mijn eerste dagkaartje voor morgen
pentakels 3

element'  aarde
ontplooiing
erkenning

de beproeving met succes doorstaan

werk waar ik goed in ben,soort van voertuig voor mijn innerlijke ontwikkeling
er is iets in wording.

3 wijst op groei en creativiteit
positieve kaart dus ben benieuwd na een ellendige week

liefs
yoga

dameblanche

alleen op deze kaart zijn de pentakels zwart.
persoonlijke behoeftes zijn nog niet onder de aandacht gekomen.
ga de diepte in...
mooi begin van de ontsluiering van de tarot.

yoga

Oei idd zwart
Nu niet direct mijn favoriete kleurtje
Het is alsof alle kaarten me zeggen dat ik mijn innerlijke nog beter moet leren kennen
Hoewel ik dikwijls binnenin kijk misschien kijk ik niet goed genoeg

Bedankt Marianne
Hoe zie je die duidingen hoe heb je  dit geleerd ?
Tarot ligt me precies beter nr mijn gevoel

yoga

Nieuwe kaart voor morgen

Grote arcana de zon

Lijkt me goed
Of zie ik dit te positief

Zeker na lezen van deze uitleg
De stralende Zon is voor mij op de eerste plaats het symbool van licht, verlichting, helderheid en ware visie. Alles in een nieuw licht zien. Wat voorheen onduidelijk of verborgen was is in het licht gekomen en onder het licht van de Zon lijkt alles eenvoudig en vreugdevol. Het licht van de Zon is de bron van alle leven op aarde en is daarom een symbool van levenskracht, maar ook van de tastbare aanwezigheid van goddelijke kracht in de stoffelijke wereld. De Zon werpt niet alleen licht op de uiterlijke wereld, maar ook op de innerlijke wereld. De intensiteit van het zonlicht is een symbool van liefde, licht en kracht. Het is met name de liefde die ons in staat stelt fysieke beperkingen te overwinnen en door uiterlijke barrières heen te zien. Zoals de Maan het onbewuste niveau
voorstelt, zo symboliseert de Zon het bewuste niveau. De Zon is de kaart van het verruimde bewustzijn. Maar deze betekenis gaat natuurlijk niet in iedere legging op (het hangt maar net af van de vraag en de intentie van de legging).
Lijkt me eens een fijne dag morgen na alle ellende
Liefyoga

yoga

Bekers schildknaap voor vandaag
Dromen en emoties
Goed nieuws, nieuw project
Ik kan zaken nu met nieuw licht bekijken, blijven
Openstaan voor de hulp van anderen

Liefs yoga

yoga

Pentakels aas voor morgen

Een hand uit wolken
Element. Aarde
Over het algemeen tevredenheid,
Begin van een gelukkige periode
Allemaal positivisme
Hoop dat waar is want ik bevind me nog steeds in heel zware periode

Getal 1
Creatieve kracht
Eenheid
Vastberaden

Het doet me ook denken aan het 1e chakra
De wortelchakra
Daar waar alles begint de wieg van het leven
Kracht opnemen van de aarde
Mulad of worte
Wortel van het leven

Yoga

yoga

Staven aas voor vandaag

De kaart staat voor een zeer goed begin van iets nieuws of een zeer gunstige gelegenheid om iets te ondernemen. Het innerlijke vuur, de levengevende kracht die alles bezielt komt tot uiting in het dagelijkse leven. Er kondigt zich een periode van verandering of vernieuwing aan, de geboorte van iets nieuws, een periode van inspiratie en grote creativiteit of een opwelling van persoonlijke groei en ontwikkeling. Leven is groeien. Met Staven Aas heb je ook echt het gevoel dat je groeit en (op)leeft en straalt en bloeit.

yoga

Vandaag

Zwaarden koningin

Kennis door emotionele ervaringen, intellectueel inzicht in gevoelsgebieden, geen gezweef in de ruimte, maar helderheid.
Maar ook beperking in vrijheid, beperkt inzicht in gevoelsleven, kilheid en afstandelijkheid.
Lijkt er beetje op of ik door heb want iedereen met me aant proberen is
Langzaam aan kies ik mijn eigen weg

Liefs
Yoga

yoga

Kaartje voor vandaag

Grote arcana
De wereld

Op het terrein van gebeurtenissen staat De Wereld voor gelukkige tijden, waarin we van ons bestaan kunnen genieten. Deze kaart kan ook betekenen dat we internationaal contact hebben of (gaan) reizen.

Ten aanzien van persoonlijke relaties symboliseert De Wereld dat we ons in onze relatie thuis voelen, of zij  kondigt de komst van een nieuwe partner aan.

Zelfvertrouwen
Verkennen van nieuwe horizon
Benieuwd naar deze dag
Liefs

yoga

Kaartje voor vandaag

Kelken 10
Kelken Tien geeft uitdrukking aan grote harmonie en mogelijk aan een diepe, gelukkig stemmende liefde. We voelen ons zeker en geborgen. Deze kaart staat voor een vriendelijke algehele stemming en goede contacten met anderen.

Getal 10 e
Cyclus is rond  :)

Liefs
Yoga

yoga

Goeiemorgen

Kaartje voor vandaag

Staven koning

Een vurig temperament. Kan een grootse houding hebben. Zo van: hier ben ik, geen onzin en doe wat je moet doen.
Hij is heel sterk en is vaak een leider die aandacht heeft. Hij staat heel goed in zijn kracht en weet wat hij wil. Toch kan hij heel gevoelig zijn. In de liefde is hij zeker trouw. Hij functioneert daarin heel goed, zo ook in het dagelijks leven. Hij verlangt echter ook trouw van zijn partner.

Liefs
Yoga

yoga

staven koning
nog even over verder praten...

ee  volwassen leider, dat deed me denken aan de woorden van marianne, over de uitleg van mijn ouders
:)
ik kan leren uit mijn eigen fouten

dameblanche

mss iets te star in je houding?verandering is immers mogelijk, als men over zijn/haar eigen schaduw kan stappen.

yoga

Kelken koningin

Door haar fijngevoeligheid op alle levensterreinen is Bekers Koningin als geen ander in staat om opbouwende adviezen te geven (die ze zelf misschien niet altijd ter harte neemt) en met haar lieve of troostende woorden anderen licht en kracht te geven. Haar gevoeligheid zou haar ook kwetsbaar kunnen maken voor indrukken van buitenaf, ware het niet dat zij een beschermende mantel van water draagt, waarlangs veel dingen eenvoudig van haar afstromen.

Klinkt als een echte koningin

Liefs

heleen

Wat is een echte koningin? En de andere koninginnen zijn die dan niet echt?
koningin  zwaarden, pentakels en staven zijn andere koninginnen.Maar net zo koninklijk als deze koningin.

Hoe kom je eigenlijk aan de omschrijving van de koningin. Vanuit jezelf of uit een boek/internet. (ik heb het al gevonden, het zijn woorden van Ricca)
voor mij is koningin bekers de koningin van het gevoel. ze zit bij de waterkant, met een hele mooie beker. ze kijkt niet op of niet om, heeft alleen oog voor deze beker, waardoor ze op mij een introverte indruk maakt. Ziet ze de buitenwereld nog wel, of is zo met gevoel bezig dat de wereld langs haar heen glijd. Wat overigens niet erg is,  het is goed naar binnen te keren, en daar antwoorden vinden. Maar dat is wel een hele moeilijke weg, een weg van concentratie.

Heleen.