Keltisch kruis

Gestart door waterman, juli 12, 2014, 22:51:15 PM

waterman

Afgelopen week werd ik me bewust van een bepaalde vraag (door iemand na jaren weer eens te zien) en heb er een legging op gedaan. Geen idee waarom ik voor de tarot koos ipv lenormand maar dit voelde alsof ik beter antwoord ging krijgen. Terwijl ik de tarot zelf nog heel slecht kan duiden. Maar ik ga een poging doen.

Vraag:of het contact tussen mij en (iemand uit mijn wat nog wat vroegere verleden) hersteld worden

1 uitgangspositie   Bekers 5 omgekeerd
2 hulp of obstakel  kluizenaar
3 verleden          geliefden omgekeerd
4 recente gebeurtenis  staven 10
5 mogelijk toekomst  gematigheid omgekeerd
6 nabije toekomst   magier
7 hoe ik het zie       10 van zwaarden omgekeerd
8 hoe een ander het ziet   staven aas
9 hoop en vrees  zegewagen
10 uiteindelijke uitkomst   de wereld

Zes grote arcanakaarten in 1 legging. Heb gelezen dat de kwestie dan van groot belang voor je is. Krachten aan het werk die mijn eigen vermogen te boven kunnen gaan

Ook dat er 2 engelen instaan (gematijgheid en geliefde) vertegenwoordigen een belangrijke boodschap.

Er is nieuwe hoop voor me, het verlies in het verleden is verwerkt door me wat terug te trekken (kluizenaar)en je hebt nieuw vertrouwen (bekers 5). Misschien dst er iemand terugkeert in je leven die je voor altijd verdwenen achtte.
Er is een beslissing gemaakt in het verleden zonder dat er harmonie was tussen mijn hoofd en hart (geliefden) en er is misschien een besluit genomen waar ik spijt van kreeg
Staven 10 als dat ik er moeite voor heb gedaan maar dat die niet beloond werd.
Onevenwichtigheid en uitkijken dat je niet teveel toegeeft (gematigdheid omgekeerd)
Ik wil iets nieuws ondernemen en weet dat ik het kan (magier) maar ik moet mijn negatieve gedachten laten gaan en positief blijven (10 van zwaarden oomgekeerd)
Ik eil veranderen maar wordt tegengehouden (staven aas) maar toch gaat het goedkomen (zegewagen). Mijn eigen wilskracht.
Als toekomst de wereld als einde van een cyclus en alles dat samen komt.

Geen idee of ik hiermee een beetje goedzit mijn eerste eigen poging een tarot legging te duiden

Fijn weekend

dameblanche

voor jezelf blijft zowel de lenormand als de tarot moeilijk te duiden, de wensgedachten zitten er steeds tussen...
dus het maakt eigenlijk helemaal niks uit, ook pendelen heeft geen enkele zin.

de wereld valt niet vaak in een legging het is de hoogst mogelijke kaart van de grote arcana.
de wens, het ultieme te willen bereiken.
de wens is zogezien heel erg sterk om die persoon weer eens te kunnen gaan ontmoeten, maar hoe sta je er zelf tegenover?

de bekers 5 laten al iets van spijt zien, maar dan spijt in de vorm van gemiste kans, een idee wat men niet waar heeft kunnen maken, je richten op het grote ALS....
de dingen die er niet zijn, je niet meer kunnen richten op de dingen die achter je staan.
hebben we ons aan een fantasie gehecht?

komende vanuit een ongelukkige liefdesrelaties waarbij kinderlijke verlangens worden vastgehouden.
kaart 5 laat het bewust nivo zien, de omgekeerde kaart; matigheid geeft aan om daar rust in te kunnen gaan vinden,het is altijd nog voor jou een onuitgewerkt project een open einde als het ware.
de magier laat  zien dat je vraag beantwoord gaat krijgen, je durft de beslissingen nemen, het voelt goed.
je moet wel die vraag spookt te veel in je hoofd, je hebt het gevoel niet verder te kunnen.
je hoopt voldoende moed te kunnen vinden, je bent bang dat je idee niet in goede aarde zal vallen, gezien de magier en de wereld gaat je plan lukken, dus neem die stap, het geeft je meer dan voldoende antwoord.

waterman

Citaat van: marianne op juli 13, 2014, 10:33:54 AM
de wereld valt niet vaak in een legging het is de hoogst mogelijke kaart van de grote arcana.
de wens, het ultieme te willen bereiken.
de wens is zogezien heel erg sterk om die persoon weer eens te kunnen gaan ontmoeten, maar hoe sta je er zelf tegenover?
Hierin zijn hoofd en hart het nog niet eens geloof ik en zullen het denk ik ook nooit gaan worden.

de bekers 5 laten al iets van spijt zien, maar dan spijt in de vorm van gemiste kans, een idee wat men niet waar heeft kunnen maken, je richten op het grote ALS....
de dingen die er niet zijn, je niet meer kunnen richten op de dingen die achter je staan.
hebben we ons aan een fantasie gehecht?
Hier moet ik nog even over nadenken

komende vanuit een ongelukkige liefdesrelaties waarbij kinderlijke verlangens worden vastgehouden.
kaart 5 laat het bewust nivo zien, de omgekeerde kaart; matigheid geeft aan om daar rust in te kunnen gaan vinden,het is altijd nog voor jou een onuitgewerkt project een open einde als het ware.
Dit klopt wel het is niet afgesloten voor mij.

de magier laat  zien dat je vraag beantwoord gaat krijgen, je durft de beslissinge nemen, het voelt goed.
je moet wel die vraag spookt te veel in je hoofd, je hebt het gevoel niet verder te kunnen.
je hoopt voldoende moed te kunnen vinden, je bent vang dat je idee niet in goede aarde zal vallen, gezien de magier en de wereld gaat je plan lukken, dus neem die stap, het geeft je meer dan voldoende antwoord.
Hieruit lees ik dat ik de stap moet gaan nemen tot benadering echter heb ik dat de afgelopen jaren te vaak geprobeerd zonder navolging. Ik heb in het verkeden te vaak het initiatief genomen.
Ik kan het me zelf nog niet helemaal voorstellen dat het contact gaat worden hersteld gezien het verleden en of dat er binnenkort de mogelijkheid komt om inderdaad echt alles uit te praten.

Ik vind dit dus lastig omdat het voor mijn gevoel tegenstrijdig is. Ik wil geen initiatief nemen maar ik neem wel een beslissing met een soort plan van aanpak wat gaat lukken?

Bedankt voor je duidelijke uitleg marianne.

dameblanche

het gaat hier om hoe het voor jou voelt, hoe het een en ander voor jou uitpakt.
JIJ wilt verder, je gaat dan ook een beslissing kunnen gaan nemen om verder te gaan, dat gaat je uiteindelijk lukken.
je kunt het oude voorgoed achter je laten, om een nieuwe weg in te kunnen gaan slaan.

ik vindt wel dat je men je een eerlijk en oprecht antwoord verschuldigd is!!!!

waterman

Dank je wel Marianne met je opmerking over een duidelijk antwoord. Ik weet dat ik het open eind dus het moeilijkste vind gewoon simpel ja of nee zou voldoende zijn op de vraag wat diegene wil met het contact. Maar misschien is plotseling stilzwijgen op een directe vraag ook een antwoord..
Ach wat dat betreft ben ik een echter waterman vrouw, continue aan het denken en een vol hoofd.  ;D

Ik denk als ik jouw uitleg zo lees dat het eigenlijk niet zo zeer een uitleg is op de vraag of het contact zal worden hersteld maar in dit geval meer een uitleg dat ik er voor mezelf mee ga leren omgaan en dat dat voor mij een afsluiting is. Kan het mis hebben natuurlijk.

Ik ga het nog eens nalezen misschien dat me nog het een en ander duidelijk gaat worden en vormt het uiteindelijk toch een compleet verhaal.

:-*

dameblanche

presies waterman,
hoe ga ik met de situatie om...
kijk er liggen veel kaarten op de kop, het gaat hier duidelijk om een slag in de lucht al ik maar zeggen.
hoe zou het zijn als contact weer wordt gelegd.
maar is dat contact leggen ook de juiste oplossing?
ik vrees dat je je laat verleiden door de eventuele sfeer....

maar voor jou duidelijk wat haalbaar is en wat niet haalbaar is om na te streven.
je streeft naar de wereld...
dus HET uiteindelijke afsluiten om verder te kunnen gaan.
dat ligt aan jezelf.
fantasie en werkelijkheid scheiden!!!!!!!!

wat voor een antwoord wil je van hem krijgen?????
kies voor jezelf!!!!
je weet immers het antwoord al, volg je eigen koers....

kijk naar het uitgangspunt, de bekers 5 op de kop, kijken naar hetgeen je niet hebt, ondertussen heb je alles in een ander perspectief geplaatst, je hebt de herinneringen roze gekleurd.
daarbij denk je dat je een 'verkeerde' keuze hebt gemaakt, geliefden op de kop, een kaart van de grote arcana!!
de hoop en vreeskaart is ook al een kaart van de grote arcana, de twijfel dat je zelf roet in het water gooit door eventueel contact, je richt je dus te veel op jezelf, of wel op een eigen gecreeerde fantasie..
deze fantasie wordt door jezelf in leven gehouden...
mss heeft de heer in questie al een duidelijk antwoord gegeven, maar ben je daar in je fantasie aan voorbij gegaan [bekers 5]

de wereld geeft je de mogelijkheid om verder te gaan in de realiteit...

waterman

bedankt lieve Marianne

ik kan me er gedeeltelijk in vinden maar niet helemaal. Geen roze bril maar wel besef dat onze vriendschap nu niet meer zou zijn wat ik er toen van verwachte.
EN twijfel tot contact ook niet, heb in het verleden genoeg initiatief genomen. Dan weer wel dan weer niet en juist als ik dacht dat het stil zou blijven ineens weer wel met een hoop vragen mijn kant op. En daarna dus weer stil. Heb gevraagd wat die persoon wil met het contact. Of wel maar dan praten we het uit en houden wel of geen contact, of niet en dan is het ook prima. Daar ligt het open eindje en de duidelijkheid (van wat wil je nu).

ik volg mijn eigen koers en leef zeker in de realiteit, En het streven naar de wereld..een leuke relatie, een leuke baan en gewoon een fijn leven is wat ik nastreef. Net als iedereen ;D
de verkeerde beslissing kan ik niet helemaal goed plaatsen.

dameblanche

:-\
toch niet helemaal begrepen, lees het verhaal nog eens GOED!

waterman

Ik ga hem nog eens doorlezen waarschijnlijk wil het even niet goed binnenkomen ;D
Misschien dat ik hem dan beter begrijp.

dameblanche

de HERINNERINGEN  zijn roze gekleurd, d.w.z dat je de ware aard van deze persoon niet echt wil zien...
het feit dat hij aan je vragen om een eerlijk antwoord te kunnen geven aan voorbij gaat.
deze persoon loopt weg van alle verantwoordelijkheid.
iedereen heeft een afhandelingsplicht...

waterman

Hij was inmiddels wel binnengekomen.   ;D
Klopt wel een beetje niet zozeer de ware aard maar wel de situatie.  Heb tijdje gehad dat hoofd en gevoel vochten. Rationeel als ik ben zei het hoofd waarom je er nog contact mee wil als iemand zo reageert.  Gevoel zei iets anders. Juist dat wel-niet wel-niet zorgt voor het open eindje Ik zou het graag eens uitpraten oongeacht wat er daarna gebeurt. 
Hmm ik geloof dat dat ookeen eigenschap is van de watermanvrouw. En voor de heer klopt het sterrebeeld ook wel in dit geval.
Bedankt lieve marianne.