hoefijzer legging

Gestart door noekey, juni 24, 2014, 18:32:19 PM

noekey

Hoi lieve mensen,

Ik heb voor mezelf een hoefijzer legging gedaan met de vraag hoe een situatie gaat verlopen tussen een bepaalde man en mij, ik heb voor mezelf hierover dingen opgeschreven, maar wil deze nog niet gelijk erbij zetten aangezien ik denk dat ik te bevooroordeeld ben en bepaalde dingen misschien dan "wil" zien.
Ik beloof dat ik mijn visie zeker zal noteren, maar ben eigenlijk eerst benieuwd naar de blanco blik van jullie op deze legging.

Meestal leg ik er geen extra kaart bij op de PK, maar kreeg zo een sterke ingeving dat ik dit in dit geval wel moest doen, dus vandaar bij de PK een extra kaart; de klaveren.

Voor degene die m niet kent:
1. verleden
2. heden
3. (nabije) toekomst
4. staat als teken in je leven (overkoepelend)
5. wat de ander inbrengt
6. advies
7. resultaat/uitkomst
   
                               4 Zon
                     3 huis           5 anker
               2 ster                          6 ruiker
        1 kindje                                   7  boom
PK/klaver

Uiteraard is het ook mogelijk dat jullie eigen interpretaties aan het hoefijzer geven, hier ben ik dan ook zeer benieuwd naar.
Voor mij zelf vind ik het altijd wel een prettige legging omdat het vrij helder een verloop van iets weergeeft en vind hem zelf altijd wel prettig te duiden (ben ook zeker bereid om voor anderen een hoefijzer legging te doen voor wie dat graag zou willen :))

:-*

Knoekie

combineer je de kaartjes dan ook met elkaar??? zo van, die ligt naast die dus heeft invloed op elkaar??

noekey

Hi Knoekie!

Ja meestal combineer ik ze ook met elkaar ja, en ook bijv wat er op 1 lijn ligt (3 en 5 bijv)
Dus de grote lijn als in opvolgend 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en daar in de verschillende combinaties die iets over de kaarten zeggen ernaast/er tegenover (snap je het nog :D hihi)

En daarnaast zou ik zeggen, duidt ze zoals het voor jezelf logisch overkomt  8)

:-*

noekey

1. verleden
2. heden
3. (nabije) toekomst
4. staat als teken in je leven (overkoepelend)
5. wat de ander inbrengt
6. advies
7. resultaat/uitkomst
   
                               4 Zon
                     3 huis           5 anker
               2 ster                          6 ruiker
        1 kindje                                   7  boom
PK/klaver


Ik zal alvast mijn eigen ingeving er op los laten :)

De overkoepelende kaart is de zon, een groeiend, stralend zelfvertrouwen. Ontwikkeling van inzichten, intuitie, in mijn eigen kracht komen te staan.
In het verleden het kindje, het was zorgeloos genieten, van de kleine dingetjes en elkaar, de ster in het heden, ondanks dat de relatie nu over is, voelt het goed tussen ons. Er is geen jaloezie, ruzie. Er is een nieuwe start/begin gemaakt, mijn eigen groei. Nieuwe dingen die bij mezelf liggen tot een succes gaan maken.
Er zal een fundering worden gelegd, een stevige basis om vanuit daar verder te kunnen bouwen
Het anker geeft de verbinding weer die er is, deze is ook niet te ontkennen. Maar ankers kunnen ook worden binnen gehaald om verder te kunnen reizen. Niet het gevoel willen hebben om gevangen, gebonden te zijn, wel verbonden. De vrijheid kunnen ervaren en voelen en toch een diepe verbintenis hebben.
De ruiker als advies, heb vertrouwen, wees niet ongeduldig en ga genieten. In combinatie met het anker erboven, doelen worden behaald.
Als uitkomst de boom, mijn eerste gevoel is "diep geworteld". Om een sterke boom te kunnen hebben, moet deze sterke wortels hebben. De boom zal groeien, dieper wortelen. Zielsverwanten, of het een daadwerkelijke relatie zal worden, dat ligt niet vast en hebben we uiteindelijk zelf in de hand. Wel zullen we altijd een belangrijk deel van ons leven blijven voor elkaar, met elkaar.

Klaveren/pk; hoop, geluk, groeiend zelfvertrouwen bij de dame staat centraal.
Als ik even terug kijk op de legging naar het anker, zie ik dit ook voor hoop staan, maar dan voor de man, de kaart komt "mannelijker" op me over en de klaveren "vrouwelijker" (doesn't make sense, maar hoop dat iemand het wel begrijpt wat ik hier mee bedoel :) )

Huis tegenover het anker; verbondenheid, stevige basis creeren. Een thuishaven waar je altijd je anker kan uitgooien. Waar je volledig jezelf kan zijn.

kindje - boom; de wortels zijn nu nog klein, het boompje moet nog groeien, maar met de juiste kracht, de zon die er boven staat zal dit gebeuren en groeit de boom uit tot een mooie, grote, stevige boom. Zo een waar je mooie boomhutten in kan maken :)

Wat denken jullie? :)

:-*

waterman

Hoi noekey

*Buigt diep*. Zoveel info haal ik er compleet niet uit. Kende deze legging ook en had een maand eleden ook een legging gedaan over een bepaalde situatie toen. Geloof dat ik die nog steeds moet duiden omdat ik er niet aan uit kwam ;D

Maarre ik wil wel kijken maar echt ermee helpen gaat me dus niet lukken. Dan moet ik eerst die van mezekf maar eens oplossen.

Lfs

Sas-8314

denken doe ik zelf niet zo veel dus dat laat ik liever aan de denkers over om daar iets over te zeggen.

Ik hoor een muis terwijl ik dit tik, toch expansie zoals mogelijk, maar zo meteen ook bij mij ;)
ga ik ook eens in mijn mannelijk kantje staan  :P

maar terug naar jouw duiding, tis tenslotte jouw topic en wat van jou is dat MAG van jou blijven,
daar komt jou duiding ook op neer, ont-moeten
Een compliment en bewondering voor de wijze waarop je combineert,
ook leerzaam in ieder geval voor mij ;)

alles mag, geen ringen in je kaartjes
waarom ook het anker ligt er,
geen boek
want de boom is er al
ik kan er werkelijk niets aan toevoegen
ben er stil van  :-X
;D ;D en dat is pas wonderbaarlijk  ;D ;D ;D

:-*

het kan het bestaat
als het mag en gewenst is  8)

:-*
what defines us is how well we rise after falling

noekey

Ahhhh dank je wel Waterman-dame  :D :D lief dat je dat zegt :)

Maar als je wilt, mag je me jouw hoefijzer sturen (of in prive berichtje als je dat liever hebt) en wil ik er wel naar kijken :)
En proberen zo helder en duidelijk mogelijk te duiden voor je

knuffie

waterman

Graag gedaan hoor.
Ik zal eens kijken want in die situatie ben ik zelf op bepaalde vlakken al tot inzicht gekomen. Maar misschien is dat ook weer terug te vinden in die legging en kan ik het combineren met iets dat iemand laatst tegen me gezegd heeft.
Ik zal m morgen eens doorsturen naar je Gewoon om te kijken.

Bedankt :)

noekey

#8
Je hebt helemaal gelijk Sas, ik ben zelf ook niet zo een denker zoals een aantal inmiddels zullen weten ;)

Ik zal het ander zeggen:

Wat denken, voelen, zien, horen, ruiken, proeven jullie? :D (iedereen duidt op zijn eigen manier en dat is juist zo mooi eraan en wees ook niet bang om "verkeerde/foute" dingen te zeggen/schrijven, dus ook voor de mensen die hier nog niet zo lang zijn en niet zo goed durven, gewoon doen! Ik kan het weten, ik ben ook nog maar kort hier lid en vind het soms ook heel eng om iets te schrijven wat ik zelf totaal niet snap of niet kan plaatsen, maar ik heb inmiddels hier ervaren dat je niet wordt veroordeeld en je echt alleen maar leert, inspireert, creƫert en ervaart :))

Terug komend op jouw reactie lieve Sas, ga die muizen te lijf, maar wel op een lieve, respectvolle manier ;) maar dat gaat je lukken :)

Bedankt voor je compliment :D

Jeetje, dat gebeurt niet vaak dat je niets hebt toe te voegen eraan en je er stil van bent...mijn respect naar jou Sas :)

:-*

noekey

Is goed Waterman-dame, ik kijk uit naar je legging en zal alles opschrijven wat er bij me opkomt :)

Sas-8314

wat ben je toch een schatje  :-* :-* :-*
what defines us is how well we rise after falling

noekey


noekey

Nog even een toevoeging

Ster - ruiker; deze staan voor hoop en dromen. Daarnaast is de ruiker een kaart die past bij oa het sterrenbeeld Tweelingen. Wij beide zijn geboren in het teken van Tweelingen :)
Zolang er hoop is en we durven te blijven dromen, wensen, zal dit met de zon erboven tot werkelijkheid kunnen worden gebracht, zolang dit met de juiste intenties gebeurt.


Sas-8314

dan begrijp ik dat het lastig is,
1 persoon is al moeilijk om in balans te krijgen
2 personen is helemaal een uitdaging
3 is vragen om problemen
4 is harmonie,
maar dan zal 1,2,3 op zich ook 'moeten' mogen worden (h)erkend ..
in ieder geval heb je ook 4 zonnen in huis met deze relatie
dat kan heel helder, gezellig maar ook (te) zeer verhittend zijn :)

ruikers blijven ruikers zoals ieder sterrenbeeld de uitdagingen kent
het leven is op zich al een hele uitdaging
dus dan maar beter van het positieve uitgaan en bewust genieten :)
zon is nog altijd beter als regen, maar soms wel nodig om niet over hit te geraken 

:-*
what defines us is how well we rise after falling

noekey

Altijd van het positieve uitgaan, daar haal je uiteindelijk de kracht vandaan ;)
En alleen maar zon is niet goed, dan  krijg je een dorre boel er is ook water nodig om dingen te laten groeien.

Water is er deze week genoeg geweest, dus nu tijd voor de zon om het te laten groeien ;)

:-*