kaartjes Heleen.

Gestart door heleen, juni 20, 2014, 00:41:53 AM

Sas-8314

leuk en helder om te lezen  :)
en de lach op het eind beschouw ik als de voorbode van de zon :)

fijne avond voor jou Heleen  :-*
what defines us is how well we rise after falling

heleen

kaartjes 23-06-2014

Zon-wolken-brief.
Ruiter-sleutel-toren
Vissen-sterren
Vos
Mc= dame.

Vanmorgen met mijn taalmaatje lekker in het zonnetje aan de rivier gezeten. Een man uit Irak, dus de zon is hem bekend. Hij geniet altijd met volle teugen van de zon. De wolken massa was prachtig om te zien. Hij verteld mij dat de toestand in Irak verslechterde en hij maakte zich zorgen. Helaas was ik niet op de hoogte. De laatste periode niet naar het nieuws omgekeken. Dus voor mij nieuws. De rest kan ik niet zo goed plaatsen. Geen ruiter op bezoek gehad, geen deuren geopend, alleen als ik naar buiten wilde, en de toren zegt me ook al niets. Ik heb me in ieder geval niet opgesloten in een toren, ben bijna de hele dag buiten geweest. Dus voor deze dame zijn de kaartjes (nog) een raadsel.

Heleen.

heleen

kaartjes voor 24-06-2014

35 anker-3 schip-24 hart =26 boek
2 klaveren-27 brief-14 vos
29 dame-5 boom
34 vissen.

Mc=toren.

pwwww. Ik weet het niet. Als ik morgen maar niet ziek ben! dame en de boom. Kan ik de hele dag boven in de toren gaan zitten! tja. denk dat ik er maar een nachtje over ga slapen.

Heleen.

Sas-8314

Citaat van: heleen op juni 23, 2014, 22:33:17 PM
kaartjes 23-06-2014

Zon-wolken-brief.
Ruiter-sleutel-toren
Vissen-sterren
Vos
Mc= dame.

Vanmorgen met mijn taalmaatje lekker in het zonnetje aan de rivier gezeten. Een man uit Irak, dus de zon is hem bekend. Hij geniet altijd met volle teugen van de zon. De wolken massa was prachtig om te zien. Hij verteld mij dat de toestand in Irak verslechterde en hij maakte zich zorgen. Helaas was ik niet op de hoogte. De laatste periode niet naar het nieuws omgekeken. Dus voor mij nieuws. De rest kan ik niet zo goed plaatsen. Geen ruiter op bezoek gehad, geen deuren geopend, alleen als ik naar buiten wilde, en de toren zegt me ook al niets. Ik heb me in ieder geval niet opgesloten in een toren, ben bijna de hele dag buiten geweest. Dus voor deze dame zijn de kaartjes (nog) een raadsel.

Heleen.

heej Heleen :)
Klinkt als een zinvolle dag :)

de ruiter zie ik zelf ook als beweging in het algemeen, met iemand samen
ook ergens toe bewogen worden dus ..
ook richting toren, dus in die zin ook een ontwikkeling van een besef
of iets met regels of wetgeving, iets dat verhoogd wordt of controle ?
maar ook iets wat opgebouwd is

de toren - kan het zijn dat je een nieuws of een reactie ergens van/op verwacht ?
of werd/wordt er vooruit gelopen op bepaalde zaken ..?

de toren op zich zie ik ook als ziel
contact op zielsnivo oftewel vanuit het hart en ongedwongen vanuit jezelf (ster)
bewuste aandacht ..

Kun je er iets mee Heleen ?

fijne avond nog  :-*

heleen

Citaat van: Sas-8314 op juni 23, 2014, 22:57:09 PM
de toren - kan het zijn dat je een nieuws of een reactie ergens van/op verwacht ?
of werd/wordt er vooruit gelopen op bepaalde zaken ..?

In mijn gedachten ben ik bezig met een zaak, waar ik pas later in de week actie in kan ondernemen. Dus loop ik vooruit op bepaalde zaken. en dat heeft inderdaad te maken met regels en wetgeving.

Citaat van: Sas-8314 op juni 23, 2014, 22:57:09 PM
contact op zielsnivo oftewel vanuit het hart en ongedwongen vanuit jezelf (ster)
bewuste aandacht ..

Ik had met mijn taalmaatje een diepgaand gesprek over leven, dood, God, etc. En op dat gebied vind ik het fijn om met hem te praten. Als ik hem iets vertel begrijpt hij wel waar ik het over heb. Op dat gebied heb ik wel contact met hem op zielsnivo, het gaat nooit over koetjes en kalfjes.

Heleen.

Sas-8314

dank voor de feedback Heleen :)

Citaat van: heleen op juni 23, 2014, 22:46:27 PM
pwwww. Ik weet het niet. Als ik morgen maar niet ziek ben! dame en de boom. Kan ik de hele dag boven in de toren gaan zitten!

je weet  toch hoe dat werkt met gedachtekracht Heleen
bang zijn voor is ook vragen om ;)

35 anker-3 schip-24 hart =26 boek
2 klaveren-27 brief-14 vos
        29 dame-5 boom
             34 vissen.

Mc=toren.

jouw kaartjes voor 24-06-2014 en wat het bij mij oproept ..

ik heb het idee dat de torentijd een beetje achter je ligt,
je bent een hoop los aan het laten
en met name ook de controle willen hebben over bepaalde zaken,

Daarnaast besef je steeds meer dat je controle niet hoeft te nemen maar slechts moet leren beseffen dat het in je zit
lijden of leiden .. en dan vooral je eigen weg ..
je zelfvertrouwen is gegroeid maar gaat nog meer groeien,
je bewust zijn wordt verruimd.

je lijkt bezorgd te zijn ergens over,
kijkt de kat een beetje uit de boom,
wil eerst nog wat meer kennis hebben van bepaalde zaken en gaat je er meer in verdiepen
mogelijk speelt hier een dame, maar ik denk eerder jijzelf een rol in.

maar er groeit wel iets in je hart lijkt wel ...
toch zie ik geen heer liggen, maar dat is uiteindelijk mogelijk ook meer een gevolg dan een bewuste keuze  ..

slaap lekker alvast  :-*

heleen

Citaat van: Sas-8314 op juni 23, 2014, 23:35:49 PM

pwwww. Ik weet het niet. Als ik morgen maar niet ziek ben! dame en de boom. Kan ik de hele dag boven in de toren gaan zitten!

je weet  toch hoe dat werkt met gedachtekracht Heleen
bang zijn voor is ook vragen om ;)

Het was maar een grapje.

ik kan de kaarten nog steeds niet plaatsen. Ben allerlei zaken aan het regelen geweest, maar niet het gevoel  een stap verder gekomen te zijn. Vandaag allerlei dingen willen doen, die daardoor op de achtergrond zijn geraakt. Nu is het kwart voor 5, en genoeg van deze kaarten. Dus nieuwe kaarten.

Hmmm. 

we beginnen weer met het anker!

35 Anker-  4 huis-     29 dame =32 maan
3  schip -33 sleutel-25 ring
36 kruis -22 weg
22 weg

mc= Ring.

en het schip, maar nu eronder. Het anker geeft mij een gevoel van vertraging. Het schip kan niet uitvaren omdat het vast ligt. gelukkig staat er nu een kruis onder, plus het woord weg. Dus de zeilen hijsen en varen maar. meer kan ik er nu niet van maken.

@ Sas. Ik heb je duiding gelezen, maar kan het eigenlijk niet plaatsen, misschien komt het nog.

Heleen.

Sas-8314

zoals je 'weet' zijn mijn duidingen niet echt dagelijks ;)
dus ik ga er eigenlijk ook vanuit dat het gaande weg geplaatst zal kunnen worden
en misschien ook niet  :)

je legging van vandaag roept wel het een en ander bij me op, maar ik laat het even los (anker ;)
ik kom er later op terug ..

:-*

Sas-8314

36 kruis -22 weg
                    22 weg
mc= Ring.

ik zie een heleboel dingen die je wilt
maar ook een hele hoop nee, weerstand, beperking, anderen
Ik zie werk, dromen maar mis de overgave ..
te geforceerd komt het bij me over ..

het leven is geen moeten
het is mogen omdat we het willen
omdat we het zo voelen en daarom mogen komt er bij me op

kun je er iets mee Heleen ?

anker zijn ook de dingen die we meeslepen,
althans die we mogelijk ervaren als meeslepen,
maar zitten we er echt aan vast en zo ja
kan het ook anders,
kan het ook anders worden verbonden of worden beleefd ..
minder bezorgd zijn wellicht, wat losser te werk gaan ..
en je minder of anders verplicht voelen,
eigenlijk dus helemaal niet ..

:-*

waterman

Volgens mij kan ik hier weinig meer aan toevoegen.

En ben even diep onder de indruk van de duidingen die heleen doet :)
Lfs waterman

heleen

@sas.

sorry dat mijn feedback op zich liet wachten.
Citaat van: Sas-8314 op juni 24, 2014, 23:13:16 PM
ik zie een heleboel dingen die je wilt
maar ook een hele hoop nee, weerstand, beperking, anderen
Ik zie werk, dromen maar mis de overgave ..
te geforceerd komt het bij me over ..

Dit klopt wel.

het leven is geen moeten
het is mogen omdat we het willen
omdat we het zo voelen en daarom mogen komt er bij me op

Om eerlijk te zijn dit snap ik niet helemaal. ik zie leven niet als  moeten of mogen. Leven is gewoon leven. een keuze die ik ooit heb gemaakt voordat ik met 2 voetjes op de aarde ging staan. En waarom is mij een raadsel. Het zal zijn reden hebben. alleen ben ik zelf nog niet achter wat die reden is.

anker zijn ook de dingen die we meeslepen,
althans die we mogelijk ervaren als meeslepen,
maar zitten we er echt aan vast en zo ja
kan het ook anders,

ook dit vind ik een moeilijke uitspraak. Aan sommige zaken zitten we vast, je kunt niet alles zomaar over boord gooien, en ik geloof ook niet dat dit de bedoeling is. De reden van leven. De ervaring waarvoor ik gekozen heb, en of dat anders kan, dat weet ik niet? Soms zit je nu eenmaal in een duik, en kunnen dingen niet zomaar gestopt worden, is geloof ik ook niet de bedoeling, duiken naar het diepste punt, om te kijken wat je daar vind.

minder bezorgd zijn wellicht, wat losser te werk gaan ..
en je minder of anders verplicht voelen,
eigenlijk dus helemaal niet ..

Op het moment dat je aan het duiken bent, voel je. Er is niets mis met dit gevoel. Gevoelens van angst, verdriet vertwijfeling, het hoort er allemaal bij. Ontkenning van emoties (wat ik vaak ervaar in de spirituele wereld, je mag dit bijna niet voelen, anders doe je het niet goed) is volgens mij ook geen oplossing, dan liggen deze emoties in een kistje, met een groot slot erop, en op een gegeven moment schieten kistjes toch open. Ik voel wat ik voel, en misschien is dat dom!

liefs
Heleen.

Sas-8314

hallo Heleen :)
ik zie geen enkele reden voor een sorry
voor alles is er een tijd en een manier ;)

als ik anker koppel aan vrijheid ..
dus ja enerzijds zitten we 'vast' aan dingen,
maar anderzijds zijn we vrij om te bepalen hoe we ons hier bij voelen ..
Ook anders gezegd, het gaat niet zozeer om wat we doen, maar wel de manier waarop we iets doen / beleven.
Dus in die zin weer verwijzend naar dingen mogelijk iets te geforceerd ('willen') doen en ook 'regels' door anderen laten bepalen, dus wanneer doe ik iets goed / op de (voor jou) juiste wijze ..
jezelf dom noemen is in ieder geval niet wijs ;)
ook een hele grote zelf onderschatting in jouw geval  ;)
dom zijn mensen die niet zelf na (willen) denken, schapen ..

voor mijn gevoel (hart/ziel) is angst en verdriet onbekend,
dat is het terrein van mijn emoties, mijn ego, mijn menselijke ervaring ..
Maar dat onderscheid en hier van bewust zijn blijft lastig tijdens het maken van een duik,
daar ligt nou net de uitdaging denk ik zelf ..
aanvaarden dat dit ook een manier is waarop wij als mensen leren bewust zijn ..
achteraf is alles nu eenmaal makkelijker te duiden ..

Kun je er dan iets meer mee Heleen ?
en hoe zie en / of ervaar jij dit ?

liefs van Sas  :-*

heleen

Citaat van: Sas-8314 op juni 30, 2014, 11:02:18 AM
jezelf dom noemen is in ieder geval niet wijs ;)
ook een hele grote zelf onderschatting in jouw geval  ;)
dom zijn mensen die niet zelf na (willen) denken, schapen ..

Citaat van: heleen op juni 30, 2014, 10:36:18 AM
Ik voel wat ik voel, en misschien is dat dom!

MISSCHIEN is dat dom. Het liedje van Astrid Nijgh kwam in mijn hoofd op, alleen het is niet ik voel wat ik voel, maar ik doe wat ik doe, maar toch heb ik dit liedje gebruikt.

https://www.youtube.com/watch?v=LXHfkrn788k

Een vrouw in de prostitutie. Een vrouw waar we dus een "waardeoordeel" over (kunnen) uitspreken. Hoogstwaarschijnlijk  krijgt deze vrouw een heer op bezoek, en zal haar vragen waarom doe je dit werk?
En ze geeft een simpel antwoord, we doen wat we doen! Daar zit geen enkel waardeoordeel meer in, en het woord misschien geeft weer aan dat het zo zou kunnen zijn, maar dat zij daar geen waardeoordeel over geeft (ze weet hoe de "wereld" erover denkt) Dat bedoelde ik ook met mijn zinnetje. Ik voel wat ik voel, en misschien is dat dom. Ik weet het niet. Ik geef daar geen waardeoordeel over.

maar anderzijds zijn we vrij om te bepalen hoe we ons hier bij voelen ..

Dus mag ik uit het hele scala van gevoelens, voelen wat ik wil voelen.

Dus in die zin weer verwijzend naar dingen mogelijk iets te geforceerd ('willen') doen en ook 'regels' door anderen laten bepalen, dus wanneer doe ik iets goed / op de (voor jou) juiste wijze ..

Wat is een juiste wijze? Ook dat is mijn inziens een waardeoordeel. Ik ben met mijn boodschap naar de aarde gegaan, zoekend naar mijn weg, en zal ik dingen op de juiste wijze (of niet) doen. Fouten mogen gemaakt worden.

voor mijn gevoel (hart/ziel) is angst en verdriet onbekend,
dat is het terrein van mijn emoties, mijn ego, mijn menselijke ervaring ..

Op aarde ben ik mens, dus ook mijn ego. En mijn Ego mag er ook  zijn, en dit Ego voelt, dat was toch ook het doel van de reis? Ik zeg niet dat mijn Ego mag overheersen, maar het mag er zijn. En dat is iets wat ik van de spirituele wereld niet begrijp, het lijkt wel of het Ego afgekeurd dient te worden. Waarom? Omdat het voelt? Hoe kan ik andere mensen begrijpen, (helpen) als je niet weet hoe dit Ego werkt?

Maar dat onderscheid en hier van bewust zijn blijft lastig tijdens het maken van een duik,
daar ligt nou net de uitdaging denk ik zelf ..
aanvaarden dat dit ook een manier is waarop wij als mensen leren bewust zijn ..
achteraf is alles nu eenmaal makkelijker te duiden ..

hier ben ik het mee eens. Het is heel moeilijk te bepalen, welke gevoelens reëel zijn en welke minder. Maar mijn inziens, en daar blijf ik er met 100% bij, alle gevoelens spelen een rol. Ook de donkere gevoelens. Afwijzen heeft geen zin. Dat is hetzelfde als dat je tegen een kind zegt dat net gevallen is, dat het niet mag huilen, maar sterk moet zijn en doorgaan. Een kind zal dan zijn verdriet inslikken,  en het verdriet zal in het kind zitten.
Heleen.

heleen

Het Ego is voor mij, het kleine kind, gekwetst om haar val van de aarde. De bedoeling van het kind was goed, alleen begreep het haar/zijn omgeving niet goed. Het kind raakte boos. Per toeval vind het het stokje van de magiër, niet wetend wat in haar/zijn handen terecht is gekomen, spreekt het kind een aantal toverspreuken uit die zijn werking hebben. Opnieuw kijkt het kind naar de wereld, en denkt dat het op deze wijze de wereld naar zijn/haar hand kan zetten. En is vooral niet bereid haar toverstokje los te laten, hoewel het daar meer schade mee kan aanrichten, dan dat het kind zich lief is. Mijn inziens is het doel te zorgen dat het kind het toverstokje vrijwillig overgeeft aan de volwassen stuk (heilige geest), maar vooral vrijwillig, zodat beide terug kunnen naar de bron waar alles begon. Terug naar de Vader.

Heleen.

kreeft

:D Hé Heleen,

heerlijk nummer hé, dat van Astrid Nijgh
https://www.youtube.com/watch?v=LXHfkrn788k

je kaartjes,

36 kruis -22 weg
                    22 weg
mc= Ring.

het anker dat gelicht wordt, zodat er een oplossing komt in een overeenkomst, heeft met werk te maken?
er komt een einde aan een lijdensweg, er wordt een keuze gemaakt,

grtj  :-*