kaartjes Heleen.

Gestart door heleen, juni 20, 2014, 00:41:53 AM

heleen

22 weg-  14 vos-24 hart = 24 hart
36 kruis-  2 klaveren-12 vogels
2 klaveren-14vos
16 sterren.

Mc 22 weg.

2x hart, 2x weg, 2x vos, 2x klaveren. Veel dubbele kaarten. Overkoepelende kaart weg, het onderweg zijn. Maar waarheen? De uitkomst is in ieder geval hart. Op weg naar mijn eigen hart. Er staan dan geen beren onderweg, maar de vos zal ik niet ontlopen. Hij steekt zijn kop niet in het gras, nee hij stopt zijn kop in mijn klavertjes. Dus wantrouwen zal invloed hebben op mijn gevoel van geluk. Over deze weg kan ik het beste een kruis trekken, om ’s avonds te genieten van de sterrenhemel.

Heleen.

noekey

2 klaveren-14vos
16 sterren.

Mc 22 weg.

Hoi Heleen, ik ga me ook eens aan jouw kaartjes proberen te wagen :)

De getallen vallen me eigenlijk als eerste op, veel 2en en 4en. Dualiteit in je hart, een keuze die er moet worden gemaakt. Je vrij (als een vogel) voelen en je vleugels willen uitslaan, maar iets wat je tegen houdt.
Kiezen voor je geluk, klaveren staat hierin centraal met een vosje erboven en eronder, mensen in je omgeving die op een slinkse wijze je van gedachten proberen te veranderen, maar dit laat je niet toe. Volg je hart op de weg naar het geluk

Hoop dat je er iets aan hebt  :)

Sas-8314

ik zat er al op te wachten deze avond Heleen ;)

ik ga nu het advies opvolgen dat ik zojuist van een andere lieve dame heb gekregen opvolgen en mijn nachtrust   nemen, maar morgen kom ik die gelukkige beestjes van jou eens nader bekijken   :)
slaap lekker  :-*
what defines us is how well we rise after falling

Sas-8314

goede morgen lieve dame :)

jouw kaartjes en wat ik er met een frissere blik in zie  8)

2 klaveren-14vos
16 sterren.

Mc 22 weg.

Noekey had al een hele heldere duiding, niet dat dit nog nodig was voor jou,
de vos heeft het inmiddels wel door waar de valkuilen liggen ..

de weg, op weg zijn, steeds weer die keuzes
zoveel wegen dat het me doet denken aan een rotonde
of gaat u hier rechts, rechts, rechts en rechts en hallo daar was u weer ...

1 vogel
1 wens
1 vervulling
en een hart dat vrijheid voelt ..

het hart heeft geen twijfels
kent geen beperkingen en vraagt zich niet af of het klopt
het hart voelt
jij voelt ook, communiceer wat meer ..

bang om in de picture te staan wellicht, excuses zoeken om iets niet te doen komt er bij me op ?
ik weet niet
het voelt alsof je heel mooi kunt zingen, maar je stem niet genoeg durft te gebruiken,
gelukkig maar dat je nu de juiste weg gaat volgen  :-*

:-*

Sas-8314

ik wacht met smacht op de roede en de zon in je kaartjes  ;D ;D

heleen

Citaat van: Sas-8314 op juni 20, 2014, 11:36:35 AM
ik wacht met smacht op de roede en de zon in je kaartjes  ;D ;D

om eerlijk te zijn Sas op de roede zit ik niet te wachten, afgelopen jaren voldoende strijd moeten leveren. De zon kaart is welkom.

Citaat van: heleen op juni 20, 2014, 00:41:53 AM
Over deze weg kan ik het beste een kruis trekken

Het pad dat ik bewandel is nog geen kruis over getrokken. Had daar vandaag wel een klein beetje hoop op, maar helaas. Dus nog even rond op de rotonde. rechts rechts en nogmaals rechts en rechts.

Citaat van: noekey op juni 20, 2014, 00:54:58 AM
De getallen vallen me eigenlijk als eerste op, veel 2en en 4en. Dualiteit in je hart,

als ik de kaarten van de tarot erbij betrek, de hoge priesteres en de keizer. Inderdaad daar zit wel een dualiteit in. Het luisteren naar je eigen innerlijke stem, en de macht van de keizer, die er (soms) haaks op staat.

Je vrij (als een vogel) voelen en je vleugels willen uitslaan, maar iets wat je tegen houdt.

vandaag de staven 8 kaart getrokken en zoals Ricca schrijft

Een situatie sleept zich voort, het einde is nog niet in zicht. Dit is natuurlijk vervelend als je juist naar een oplossing of naar het einde van iets verlangt. Als je een situatie niet kunt veranderen, omdat er bijvoorbeeld anderen bij betrokken zijn, zit er niets anders op dan die situatie te accepteren. Probeer er vrede mee te hebben. Verzet leidt alleen maar tot stress. Vaak is het juist de acceptatie die een opening maakt waardoor toch weer dingen mogelijk zijn.

andere die er bij betrokken zijn. Je kunt de rivier nu eenmaal niet duwen.

mensen in je omgeving die op een slinkse wijze je van gedachten proberen te veranderen

geen mensen die mij op een slinkse wijze van gedachten proberen te veranderen, gewoon een weg volgen die kronkeliger is dan dat ik in de 1e instantie dacht.

dank je wel voor je duiding Noekey.

Citaat van: Sas-8314 op juni 20, 2014, 11:33:11 AM
de vos heeft het inmiddels wel door waar de valkuilen liggen ..

inderdaad dat heeft de vos wel door. maar sommige valkuilen kan ik in de toekomst niet helemaal vermijden. Leven gaat nu eenmaal met vallen en opstaan.

zoveel wegen dat het me doet denken aan een rotonde
of gaat u hier rechts, rechts, rechts en rechts en hallo daar was u weer ...

ik woon in een gebied waar veel rotonde zijn. Als ik ga wandelen kom ik er wel 3 tegen. Hoewel de laatste de Ovatonde is.

Een ovatonde of ovonde is een gelijkvloerse kruising in de vorm van een ovale rotonde

Dus Sas Ik loop ook wel een een eivormig rondje. Geeft toch afwisseling ;D

jij voelt ook, communiceer wat meer ..

mijn hart klopt, maar het kent wel twijfels.
Mijn jongste dochter zei vandaag tegen mij: wat ben je stil. Dus ik zou inderdaad moeten communiceren. Maar ik heb nu eenmaal van die dagen dat ik weinig zeg.

bang om in de picture te staan wellicht, excuses zoeken om iets niet te doen komt er bij me op ?

ik ben niet bang om in de picture te staan, maar niet de behoefte. Ik heb daar helemaal niets mee. Ook nooit iets mee gehad. Niet dat ik teruggetrokken ben, of stil of verlegen. Helemaal niet. Maar mij gaat het meer om iets te bereiken waar IK trots op kan zijn. Waar ik blij van word, als andere mensen het ook leuk vinden, is dat meegenomen,maar voor mij geen optie.

het voelt alsof je heel mooi kunt zingen, maar je stem niet genoeg durft te gebruiken,

Ik zing als een valse kraai ;D, Dus dat gevoel klopt niet helemaal. maar je stem niet genoeg durven te gebruiken, is misschien dat ik soms te weinig zeg. Ik kan wel goed praten, maar vaak geen zin in.

gelukkig maar dat je nu de juiste weg gaat volgen  :-*

ik loop vanavond nog wel 3x de ovatonde rond. Ben ik vast op de goede weg. alsmaar rechts dan kan het niet fout gaan.  ;)

dank je wel voor de duiding Sas

liefs
Heleen.

Sas-8314

heej Heleen :)

ik heb al eerder de roede besproken en dat het me opvalt dat de kaart altijd als strijdkaart wordt gezien.
Voor mij zit er geen enkele strijdkaart in de hele set
dat zou betekenen dat de kaarten niet blanco zijn ..

energie is neutraal
de wijze waarop wij er mee omgaan is een keuze
en die keuze bepaald de kleur
de roede is voor mij actie, energie gebruiken
hoe, waarom en wanneer je de energie dus gebruikt blijft dus iets persoonlijks ..

vertrouwen bijvoorbeeld is ook een actieve energie

er is niks mis met stilte, kan heel fijn zijn,net als het leven
maar als je dochter je dit soort vragen stelt dan zou jij je misschien eens mogen afvragen of deze stilte je echt zo goed doet. Je dochter, ook je hart, je ruiker voelt dit blijkbaar anders.

wachten is prima, maar doe het zinvol,

voor mijn gevoel doe jij jezelf best tekort ..
maar dat is mijn gevoel en (h)erkenning  :-*

zoveel wegen en je mag ze allemaal belopen
vrijheid ..
maar echte vrijheid zit in ons hart   :-*

noekey

Bedankt voor je feedback Heleen. Gelukkig dat er geen mensen in je omgeving zijn die op een slinkse wijze je van gedachten willen veranderen :)

Sas-8314

de vos kan ook in ons zelf zitten  8)

heleen

de roede wordt omschreven als strijdkaart, en ik vind het ook een strijdkaart. Het neutrale zit hem in daar niet over te oordelen. Strijd is voor mij goed noch slecht. Het is er. Soms is het fijn om te strijden, een wedstrijdje, inderdaad daar heb je energie voor nodig.

volgens wiki

Energie wordt vaak aangeduid als de mogelijkheid om arbeid te verrichten, of ruimer: de mogelijkheid om een verandering te bewerkstelligen.

Soms is er de energie er niet, ook daar oordeel ik niet over. Het is gewoon zo. Het mag er ook zo zijn.

Inderdaad mijn dochter zal wel iets (aan)voelen. Maar ook ik zal iets (aan)voelen. Soms is het gewoon zo. Zonder oordeel daarover. Ook dat mag er allemaal zijn. Mijn dochter is  ontzettend druk, daar valt mijn rustige stemming enorm bij op. 

wachten is prima, maar doe het zinvol. Wat is zinvol? vroeger schepte ik de zandbak met veel plezier leeg, mijn vader vond dit zeer zinloos. Vooral omdat hij hem 's avonds weer vol moest scheppen. Ik ben met de termen van NUT opgegroeid. Een zinvol bestaan, ik heb de rest van mijn leven afgevraagd "wat is dat dan?"dat zinvolle? volgens mij ook een waardeoordeel. Ik vind een dagje, met wat minder energie verbruik helemaal niet zinloos.

soms is het wachten, ook dat hoort ook bij het leven. leren geduld op te brengen. Ik vind dat niet zinloos. het mag er allemaal zijn, zonder dat je jezelf tekort schiet.

er zijn inderdaad heel veel wegen sas, teveel voor mij om ze allemaal te belopen.

heleen

Sas-8314

zinvol is voor iedereen anders,
voor mij is iets zinvol als de energie stroming goed voelt.
dat kan ook een zwijgende dag in bed zijn ;)
een oordeel is een beperking die in mensen zelf (terug) te vinden is,
ik loop in niemands schoenen en niemand in de mijne ..

het enige wat ik hoop en wens is dat jouw energie naar wens mag stromen Heleen  :-*

heleen

kaartjes voor morgen

muizen-kruis-tuin = slang
muizen- tuin-brief
slang-roede
hond

mc=vogels

morgen een poging doen om te duiden. Maar in ieder geval een roede in de legging.

Heleen.

Sas-8314

heb er alle vertrouwen in dat de zon het resultaat zal zijn Heleen  :-*
fijne dag alvast  :)

waterman

Hoi heleen

Wat lastige kaartjes. Zoubij de eerste muizen zeggen dat er een einde komt aan het piekeren.  Even zonder de uitleg over de kaartjes zelf komt hier een gevoel bij me op dat je moet praten over je gevoelens en emoties. Hierdoor weet je wat je aan een ander maar ook aan jezelf hebt. Niet twijfelen maar vertrouwen hebben. En weten dat er een soort van grote schoonmaak dient te gebeuren voordat je weer verder kan.

Geen idee waarom ik dit gevoel krijg maar ben niet altijd even helder :-)

heleen

de 1e muizen. Ik miste vanochtend een heel klein bedrag uit mijn portemonnee. Het was maar 50 eurocent, maar toch. vervolgens rende de hond tegen mijn dochter op, die buiten zat te appen, en haar telefoontje viel uit haar handen. Ze was erg boos, op mij en de hond. De roede. De hond is van mijn oudste dochter, mijn oudste dochter was boos op haar zusje, omdat zij de hond uitschold en deze niet meer in de kamer mocht. Dus er vielen wat giftige woorden deze dag (slang en vogels). Ook heb ik toe zitten kijken hoe mijn oudste dochter haar slangen voert. Het leuke is mijn dochter voerde de slangen muizen. dus alle beesten zijn aan de orde gekomen. En daarbij heb ik vandaag nog lekker in de tuin gezeten, en wat onkruid gewied. En als ik aan de brief denk, vanmorgen toen de postbode kwam, ging ik net naar buiten om met de hond te wandelen, ik zei tegen mijn oudste dochter, het is koud. De postbode liep verschrikt naar me terug, en vroeg wat ik zei. Ik herhaal "het is koud". OOO zegt hij, ik verstond het is fout! Ik antwoordde naar hem. U heeft enkel alleen reclame folders in mijn bus gegooid, dus dat kan niet mis gaan! Toen begon hij te lachen.

Heleen.