Wat zouden jullie doen in zo'n geval?

Gestart door Kristalletje, juni 19, 2014, 11:15:22 AM

Kristalletje

Vind dit toch een mooie ter oefening als je voor anderen legt, maar ook als je zoiets voor jezelf zou krijgen, wat goed kan.

Iemand die mee gaat rijden ergens heen en een gevoel krijgt dat ze niet mee moet rijden, dat ze een ongeluk krijgen of zoiets.

Ik heb een 3 kaart legging gedaan en een decision spread. Ben ik benieuwd wat jullie adhv deze kaartjes iemand (of jezelf) zouden adviseren!!
Zelf als ik de kaartjes zie, heb ik zoiets van : Hmm... zie daar inderdaad toch wel iets kunnen gebeuren, niet per se super ernstig, maar toch heftig!

3 kaart legging via het programmaatje:
Boom  -  Schip -  Toren  = Brief
Kist        Weg     Zeis
       Lelie      Maan
             Boek
MC = Klaveren

Decision Spread
OPTIE MEERIJDEN     OPTIE NIET MEERIJDEN
Boom (Neutr)                     Wolken  (Neg)
Zweep (Neg/Neutr)             Huis (Neutr)
Weg (Neutr)                      Schip (Neutr)

Omdat je er meerdere kanten mee op kunt (bijv. Roede/Zweep kan staan voor een riem, Weg = in 2 gaan, dus misschien breekt er wel een riem? Distributieriem of veiligheidsgordel bijv.?)

Wat zou jij doen als jij zelf voor de keuze stond en deze kaartjes trok? Of aan iemand adviseren? Temeer omdat dit toch tricky situaties kunnen zijn.


Sas-8314

sowieso ga ik er vanuit dat als je ergens bang voor bent dat je dit dan ook op je afroept,
dat is risico 1 zeg maar
Dan ben ik iemand die zegt een gevoel is een gevoel
zolang ik mijn gevoel niet helder heb zal ik waarschijnlijk kiezen om dus behoedzaam te zijn.
wat is er verloren wanneer we iets niet doen ?
misschien wel iets te winnen als we het anders doen
de andere weg van het kruispunt

ik heb niet gekeken naar de kaartjes, gereageerd op je schrijven ..
dat is mijn gevoel en mening er bij ..
niets gebeurd zomaar
en een echte kans komt heus wel weer voorbij en voelt niet als een keuze / dilemma denk ik dan ;)
what defines us is how well we rise after falling

Sas-8314

misschien ben ik nu beïnvloed, maar met zo'n kaartjes zou ik denk ik toch een andere weg kiezen ..
what defines us is how well we rise after falling

Kristalletje

Ja, dat gevoel heb ik zelf ook. Maar zou een andere weg, als in een andere route, dan voldoende zijn, of een andere manier van reizen, bijv met de trein gaan, of thuis blijven of whatever. Daar kan de Weg ook op wijzen.

Lastige, he? En je zou zoiets met een klant kunnen krijgen die dan natuurlijk ook een antwoord verwacht. Of een vriendin die hierin advies vraagt. Geloof dat ik hier niet goed een uitspraak in zou durven doen, maar toch zou neigen naar adviseren voor een andere optie te gaan.