Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

slang

Gestart door carry, juni 12, 2014, 16:14:11 PM

Sas-8314

mooie toevoeging Kristalletje :)

what defines us is how well we rise after falling

Kristalletje

@ Knoekie, eigenlijk omdat je bij een grote legging naar grotere gehelen en tendenzen gaat kijken, voor een langere tijd. Meestal toch minstens een maand, maar eigenlijk is die bedoeld voor nog iets langer, als je er echt tendenzen uit wilt kunnen gaan halen (3 maanden of meer.)
En kaarten als bijv. de Kist, zullen dan zelden betekenen "Doe een dagje rustig aan" maar eerder iets als "een groot loslaatproces wat er even in gaat hakken en wat langer gaat duren". Dan kun je er meer diepgang uit gaan halen mbt v/d omliggende kaarten.
Zo zal de Kist in een daglegging niet snel op een gigantisch, langdurig proces kunnen duiden, omdat het een daglegging is en dus slechts 24 uur lang 'geldt'.

Idem dito voor de slang. Met een grote legging heb je ook zowel goede kaarten als minder goede nodig om een helder beeld te kunnen krijgen van tendenzen, dus dan is de standaard uitleg eerder van toepassing als zijnde positief of negatief.
Zo heb ik het althans voor mezelf opgepakt mbv het boek wat ik als leidraad gebruik, dat geeft ook een aparte uitleg aan voor in een GT, en voor mij werkt dat zo ook.
Kan natuurlijk voor iedereen anders zijn, net wat voor jou werkt. Ken ook iemand die mijn dagkaartjes elke keer uitlegt als niet-dagkaartjes, maar over langdurigere processen. Ik zie dagkaartjes niet zo. Voor mij is dat echt voor één dag, wat inhoudt dat je de betekenis vaak ook moet 'beperken', denk aan die Kist weer.

carry

poeh kristalletje, zo wordt slang heel omslachtig voor mij ???... las het zo op learnlenormand engelse site, vrouw met donker haar, of oudere vrouw, niet oud wijf hahaha :P

Kristalletje

Tja ... feitelijk kunnen alle kaartjes zowat zesentachtig verschillende betekenissen hebben, haha. NIemand had ook gezegd dat het makkelijk zou zijn, lol.

Weet je wat goed werkt; ga gewoon eens er voor zitten met die kaart voor je neus, alle uitleg van anderen en boeken laten voor wat het is voor dat moment en ga zélf eens voelen wat de kaart jou zegt.
Dat is meestal de beste manier om affiniteit met kaarten te krijgen.
Schrijf alles op wat opkomt.

Kan ook gerust zijn dat deze kaart voor jou bijv. wel 9 van de 10 keer een oudere vrouw betekent, terwijl het voor een ander 9 van de 10 keer gevaar betekent en voor weer een ander uiterlijke zaken.

carry

haha goed idee kristalletje, ga het is proberen..valt me op dat het makkelijker is voor anderen te leggen dan voor mezelf, raak de draad kwijt....soms

Kristalletje

Is echt de beste manier om affiniteit met de kaartjes te krijgen, hoor. Het is wel even veel werk, maar als je het doet, dan heb je ook wat. Ik heb het destijds met mijn tarot ook gedaan, 78 kaarten. Echt allemaal één voor één ingevoeld en alles uitgetypt. En dan per soort gewerkt, dus alle Zwaarden apart, alle Pentakels apart enz., niet door elkaar heen. Dan ga je ook de opbouw voelen die er in zit. '
Ik heb nu mijn eigen journal te raadplegen evt. aangevuld met een paar goede boeken. Maar dat heb je steeds minder nodig als je zelf een binding hebt gelegd met de kaartjes.

Voor jezelf leggen is ook altijd lastig! Je bent dan niet helemaal onpartijdig, he.

waterman

Heldere uitleg kristalletje en zeer zeker waar.
Hoe uitgebreider de legging hoe meer betekenissen de kaarten krijgen
Ook bij mij is slang nog niet geduid als een persoon