Duiding 36 kaarten legging

Gestart door noekey, juni 11, 2014, 18:08:57 PM

noekey

Hoi!

Wie kan me helpen met wat uitleg over de onderstaande legging?
Alvast heeeeeel erg bedankt!

18 hond 8 lijkkist 14 vosje 31 zonne 35 anker 26 boek 23 muizen 17 ooievaar
10 zeisen 4 huis 27 brief 20 tuin 15 beer 2 klaveren 19 toren 16 sterren
9 ruiker 13 kindje 29 dame (pk) 22 weg 11 roede 24 hart 12 vogels 7 slang
21 berg 32 maantje 6 wolken 25 ring 34 vissen 30 lelie 28 heer 3 schip
36 kruis 5 boom 1 ruiter 33 sleutel

De laatste 4 kaarten liggen onder wolken ring vissen en lelie

Ben erg benieuwd naar jullie reacties en hoop dat ik daar ook weer veel van kan leren etc :)

Groetjes!

Sas-8314

hallo en welkom Noekey :)

de 36 kaartjes geven heel veel info op zich,
wat zie je zelf in de kaartjes ?
en waar zou je iets over willen weten ?

groetjes Sas
what defines us is how well we rise after falling

noekey

Hoi Sas,

Bedankt voor je reactie!

Wat ik wil weten is hoe het eea zal verlopen tussen een bepaalde man en mij
En daarnaast heb ik het gevoel dat er een aantal personen binnen mijn vriendenkring niet eerlijk zijn.

Als ik dan kijk wat er boven de PK ligt, en dan met name 14 vosje, dan klopt dat denk ik wel wat betreft de vriendengroep en zal er iets van bericht over komen.
Verder valt t me op dat er keuzes moeten worden gemaakt die niet even makkelijk zullen zijn en wellicht keuzes die je liever niet maakt, bijv het beƫindigen van een vriendschap.

Wat betreft de man kom ik er niet helemaal uit hoe ik dat kan combineren. Moet ik dan vanuit zijn PK (28 heer) kijken naar de omliggende kaarten?

Groetjes

Sas-8314

altijd graag gedaan Noekey
Citaat van: noekey op juni 11, 2014, 18:25:41 PM

Wat betreft de man kom ik er niet helemaal uit hoe ik dat kan combineren. Moet ik dan vanuit zijn PK (28 heer) kijken naar de omliggende kaarten?

zo doe ik het zelf wel ..

ik zal eens naar je legging gaan kijken ..

de onderste 4 kaarten zijn de karma kaarten wordt gezegd ..

:-*

noekey

Ja dat had ik ook begrepen dat de onderste 4 kaarten karma kaarten zijn en dat zegt dan ook weer iets over het nu toch als ik dat goed heb begrepen?

Ik merk dat de laatste weken steeds de sleutel, slang, brief, hart en lelie wordt gelegd bij mij in verschillende combinaties (verleden-heden-toekomst).
Vandaar dat ik me gewaagd heb aan de 36 kaarten legging maar nog best lastig duiden  :-[ hihi

Alvast bedankt dat je een kijkje wilt nemen naar de kaartjes!

Sas-8314

hond      kist      vos        zon     anker     boek    muizen   ooievaar
zeisen    huis     brief      tuin     beer      klaver     toren      sterren
ruiker    kind     dame     weg   roede      hart      vogels       slang
  berg   maan   wolken     ring    vissen     lelie       heer          schip
                          kruis     boom    ruiter    sleutel

ik doe een poging Noeky,
dit is wat ik er in zie ..

een sterke liefde, mogelijk ook een karmische band tussen de dame en een heer
lelie-sleutel ligt bij de heer, dit kan staan voor zekerheid van zijn kant, toch lijkt de heer nog iets te willen weten ?
roede-hart voor passionele liefde, maar kan daarnaast ook staan voor onzekerheden
er ligt een weg voor de dame, mogelijk zal de dame keuzes moeten maken ..
misschien moeten bepaalde zaken (nog) worden uitgesproken.
mogelijk iets in je (recente) verleden ?

in de vriendenkring lijkt er iets te moeten worden afgehandeld
de brief, misschien het besef dat er nog gevoelens verwerkt moeten worden,
ergens mee dealen ..
het vertrouwen lijkt aardig geschaad, iemand die de vermoordde onschuld speelt ?
en/of is er sprake van jaloezie ?

Kun je er iets van plaatsen Noekey?

noekey

Ik kan hier zeker wat mee plaatsen ja!

Bijzonder wat je aangeeft over de karmische band, er zijn nl al verschillende mensen in mijn omgeving die hetzelfde hebben aangegeven. Die sterke liefde klopt ook wel, op dit moment zijn we uit elkaar maar hebben nog wel veel contact. Eigenlijk voor het eerst nu een aantal dagen geen contact.
Denk dat ik wel een idee heb over de keuzes die moeten worden gemaakt en dingen die besproken/uitgesproken moeten worden. Alleen weet ik nog ff niet hoe dat te verwoorden
Zowel passioneel als onzekerheden zijn beide van toepassing :)

Wat betreft de vriendenkring merk en voel ik indd jaloezie om me heen en leugens, alleen heb ik geen "bewijzen" hiervoor  om het bespreekbaar te kunnen maken. Er is veel gekonkel zeg maar.
Gevoelens die moeten worden verwerkt snap ik niet helemaal, zover ik weet zijn er geen gevoelens naar elkaar toe (het is een gemengde groep van 3 meiden en 3 mannen) maar wie weet dat daar het probleem ligt  ;)

Bedankt voor je uitleg! Zijn er nog dingen die je opvalt aan deze legging verder?

Sas-8314

dank voor de feedback Noekey, altijd leerzaam :)

is er een jongere dame in het gezelschap ?
of iemand die zich ergens niet gewaardeerd om voelt
iets met loyaal zijn.

kan het zijn dat de heer verwacht dat jij hem iets verteld ?
iets dat hem niet duidelijk is, wat hem mogelijk ook wat irriteert ?

kruis     boom    ruiter    sleutel
er ligt een breuk en er is leed veroorzaakt
hier kun je samen uitkomen
de sleutel ligt bij de heer, maar de heer lijkt  ook voorwaarden te stellen.
lelie staat voor verleden, waarnemen, genezing,
maar altijd vanuit eerlijkheid ..

Kun je hier iets mee ?

Er zijn vast nog anderen die graag een heldere blik willen werpen op je legging :)

noekey

zo leren we allebei weer wat toch :)

ja er is inderdaad een jongere dame in het gezelschap en eerlijk gezegd denk ik dat daar het "probleem" ligt. Zij is erg onzeker en heeft wel het nodige meegemaakt waardoor zij met wat issues kampt (vanuit haar jeugd). Wel heeft zij wat dates gehad met een man uit de groep, maar dit was voor haar voor de gezelligheid, wellicht dat hij wel meer gevoel is gaan ontwikkelen (als je bekijkt hoe vaak hij het nog over haar heeft als ze er niet bij is etc)

Hmmzz ik zou zo even niet weten wat ik hem zou moeten vertellen of verduidelijken...
Dat we uit elkaar gingen heeft hij wel aangegeven dat hij het gevoel had voor me te moeten zorgen (heb ik nooit om gevraagd) en dat hij zich dan soms "de vrouw" in de relatie voelde. Hij heeft zelf 3 kleine kinderen die hij alleen in het weekend ziet, dus in het weekend moet hij altijd zorgen voor de kids en doordeweeks wil hij zich "man" voelen (beetje lastig verwoorden maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
Ik weet dat er toen bij hem wel irritatie was, wat meer werd opgewekt door zijn gevoel over de situatie zeg maar...en daarnaast is hij wel wat jaloers aangelegd ;)
Daarmee is dan ook het bruggetje naar de voorwaarden die je aangeeft, ik ben bijv gek op dansen etc en hij vindt het erg moeilijk als ik bijv met andere mannen zou dansen. Ik zie het als iets compleets onschuldigs, hij ziet dat anders.

Daarnaast is hij in het verleden te vaak belazerd etc en heeft hierdoor ook vertrouwens issues.

De sleutel zie ik bijna als iets letterlijks, aangezien hij graag wilde dat ik de sleutel van zijn huis hield omdat ik zo een beetje de enige ben die hij echt vertrouwd (toch best gek als je uit elkaar bent  :P haha)

Erg interessant wat je allemaal uit de kaartjes kan halen! Ben inderdaad ook benieuwd naar anderen en welke betekenissen zij aan de kaartjes geven :)

Sas-8314

dank voor de feedback Noekey :)

de sleutel bij je hebben is ook controle willen hebben
willen bepalen, vanuit onzekerheid.
de toren staat boven de heer, het hoort bij hem, hij wil overzicht.
Mogelijk is het ook iemand die zich snel afsluit / terug trekt.
zijn verleden hoe zeer begrijpelijk, is hier de oorzaak (sleutel) van
de sleutel ligt bij hem, dit is zijn oorzaak, zijn gevoel.

Dansen is iets dat van jou is ..
dat is jouw recht en mag dus een keuze zijn ..
maar nog belangrijker, het moet jouw keuze zijn
de sleutel ligt bij de heer, jij kunt dit dus niet oplossen voor hem,
dit is zijn verantwoordelijkheid.

de ooievaar is je eind kaart
ik denk dat jullie pas een kans maken wanneer de heer ook bereid is om zijn sleutel te gebruiken ..
dit zal naar mijn mening ook hetgeen zijn dat (o.a.) uitgesproken dient te worden tussen jullie.

noekey

Dit herken ik wel inderdaad. Hij is iemand die zich snel kan afsluiten en moeilijk vindt om over gevoelens etc te praten.
Ik denk ook dat we beide eerst bepaalde zaken vanuit het verleden een plek moeten gaan geven.

Als we nog bij elkaar komen in de toekomst zal er ook wel het eea moeten veranderen, want zoals het ging, werkte het niet :)
En daarover zal dan ook gesproken moeten worden inderdaad en er zal een balans gevonden moeten worden in de dingen die hij leuk vindt en die ik leuk vind (alhoewel ik met zijn dingen verder geen probleem heb haha)

Wat een wijsheden en ook weer stof om over na te denken :)

noekey

Niemand anders die een heldere blik wilt wagen op de legging?  :)

dameblanche

noekey

Hoi Marianne,

Bedankt voor de citaat maar wat wil je ermee zeggen?  :) (of ging het niet helemaal goed met het plaatsen van een reactie?)

dameblanche

ik zou zeggen; begin daar eens mee!
sas heeft hier heel veel tijd in gestoken, ik vindt het echter respectloos naar haar, om direct weer een andere heldere blik te vragen.