Liefdeslegging

Gestart door Sasje, juni 01, 2014, 16:56:55 PM

Sasje

Ik heb een liefdeslegging gedaan en zelf geprobeerd de kaarten te lezen, begin er wel steeds behendiger in te worden, maar zodra de kaarten omgekeerd zijn vind ik het heel lastig. Ik heb een hele zware periode achter de rug waarin ik heel veel heb meegemaakt en krijg daar nu zelfs traumatherapie voor. Ik merk dat ik langzaamaan wat meer open ga staan (dankzij deze therapie), twee maanden geleden zou ik iedereen voor gek verklaren die zei dat ik echt wel weer eens zou gaan daten en nu 2 maanden later heb ik twee dates gehad (met hyperventilatie en zwetende oksels, dat dan weer wel ha ha). Maar angst begint langzaam af te nemen.
Ik heb de volgende kaarten getrokken:

1. Liefdesdoel (Matigheid)
2. Wat ik te bieden heb (De Keizer)
3. Wat mij ontbreekt (Munten 5 Omgekeerd)
4. Wat ik niet wil in een partner (Bekers 6)
5. Wat ik zoek in een partner (De zegewagen Omgekeerd)
6. Kern van de zaak (Aas van bekers Omgekeerd)
7. Wat ik kan doen om te slagen (Bekers 9)

1. Matigheid:
Vreugde die we voelen, in evenwicht zijn, van onszelf houden. Een vredige periode, vriendelijke open toenadering en met onszelf in het reine komen. Oude angsten en gewoontes laten varen. Nou dat zou bij mij heel passend zijn. Ik las dat de Irissen staan voor een zuiverende werking, iets behoeft genezing. Ik neem aan dat dat dan gaat over mijn angsten, alhoewel ik lichamelijk ook bezig ben met een genezing.

2. De keizer:
Ik las dat de diep rode kleur van zijn mantel o.a. staat voor bloedstollend mooi, waar je niet omheen kunt (wellicht zou dit kunnen slaan op mijn onzekerheden over mezelf en dat ik meer van mezelf moet houden?!), het harnas dat de keizer aanheeft zorgt voor bescherming, niet in staat zich bloot te geven. Maar ook het verlangen naar stabiliteit, zekerheid en illusies verdwijnen.

3. munten 5 omgekeerd
Eenzaamheid, ontbering, periode van kentering. Wellicht is die kentering wel gaande gezien de heftige therapie die ik momenteel volg. Het raam voelt uitnodigend, maar ze lopen er ook gewoon voorbij. Misschien zie ik niet wat er voor me ligt?!

4. Bekers 6
Staat voor beelden uit vervlogen tijden, ik hang teveel aan onplezierige herinneringen. Ik kan het verleden nog niet helemaal los laten en daardoor blijf ik in het heden vastzitten.

5. De zegewagen omgekeerd
Dit vind ik een hele lastige kaart omgekeerd. Zelfvertrouwen is klein. De kaart kan ook staan voor gebrek aan wilskracht, maar als er iets is wat ik heb dan is het wel doorzettingsvermogen en wilskracht.

6. Aas van bekers omgekeerd
De liefde is er wel, eigenlijk is er overvloed aanwezig, maar ik zie het niet en durf of wil het niet aangaan.

7. Bekers negen
Gelukkige tijden van genieten, feesten, plezier maken. De bekers 9 is een wenskaart. Zou het kunnen dat een wens in vervulling gaat?? Of durf ik niet echt een gelukkig leven te wensen?!

Ha ha nu ik het zo lees is het eigenlijk wel redelijk duidelijk allemaal. Of ik moet het totaal verkeerd geïnterpreteerd hebben?! Voornamelijk de zegewagen vind ik erg lastig. Ik dacht dat dat juist voor een grote sprong voorwaarts stond.

dameblanche

je kunt er voor kiezen om kaarten alleen rechtop te trekken of ook omgekeerd.
omgekeerde kaarten hebben een andere werking.
je kunt er voor kiezen om de betekenis van de rechtopstaande kaart te keizen met de aantekening dat men daar nog aan moet werken, of de eigen betekenis.

verder moet je de kaarten met elkaar in verbinding brengen.

matigdheid; je hebt een moeilijke tijd achter de  rug en  gaat weer langzaam maar zeker weer in balans komen, je staat weer open voor nieuwe kontacten.

wat je zelf nu te bieden hebt dat je een zelfstandig leven kunt leiden, je voelt je sterk, immers daar heb je behoorlijk aan gewerkt.
je stelt je nu heel anders op.
wat jou ontbreekt is duidelijk een partner, die met je samen door het elven wil gaan.
je wilt gelijkvloers oversteken, m.a.w. je wilt een gelijkwaardige relatie.
je wil iemand die niet gebonden is.
je zit boordevol liefde, maar er is niemand waar je dat aan kwijt kunt.
om de zaak te laten slagen dien je de overvloed van liefde eerst aan jezelf te schenken, immers dan ben je in staat iemand anders lief te hebben.

Sasje

Oh super bedankt, ik ben blij om te horen de je er voor kunt kiezen om de kaarten rechtop te lezen. Heb vorig jaar een lezing gehad bij iemand die aangaf echt verschil te maken tussen rechtop en omgekeerd. Maar als je dus in je achterhoofd houdt dat je aan die kaarten nog moet werken is het niet zo'n probleem.