Auteur Topic: vraagje over grote legging  (gelezen 2469 keer)

waterman

• Gast
vraagje over grote legging
« Gepost op: mei 11, 2014, 19:15:48 pm »
Lieve medeforumers

Ik heb deze vraag voor een gedeelte al eens gesteld maar kom er niet helemaal aan uit. Dus ik vraag het nog een keer hopelijk dat iemand kan helpen (op internet vind ik veel verschillende uitleggen)

Eva is al een keer heel aardig geweest en gaf aan dat je op 2 manieren kunt lezen:verleden heden toekomst of met een vraag specifiek voor bijvoorbeeld het heden.
Nu heb ik de volgende vragen:
-Hoe lees ik de legging als ik ern specifieke vraag stel en wil weten wat er daarin de komende 2 maanden gaat gebeuren.  Gebruik ik dan ook verleden etc terwijl ik dat eigenlijk niet vraag?
- ik zie de melding dat als je als pk ergens in ern hoek komt te liggen je opnieuw moet leggen (maar dat is volgens mij alleen in een verleden lezing. Als je dan bijv uiterst rechts ligt in de hoek heb je niets in de toekomst. Maar hoe doe je dat als je dus niet leest op die manier
- ook vind ik vask dat als je in de bovenste rand van het spel ligt dat je dan een grote omwenteling te wachten staat. Maar op een andete site zie ik weer dat dit alleen geld als je helemaal rechts bovenaan ligt.

Ik hoop dat iemand mij uitleg kan geven. Op basis van de gegevens die ik had heb ik vorige week een grote legging gedaan waarbij ikvroeg wat er de komende 2 maanden zou gebeuren op een bepaald gebied. Ik leg de kaarten in 8x4+4 en lag dus rechts onderaan de hoek. Opnieuw gelegd en belande in de bovenste rij (als 5e kaart). Dus zou er ern grote verandering te wachten stasn. En als dat zo is is dan alles wat eronder ligt in de hele legging je toekomst?

Ik wist niet hoe ik het korter uit kon leggen om duidelijk genoeg te zijn :-).
En hoop dat iemand antwoord kan en wil geven. @eva weet jij misschien ook nog wat meer?
Lfs

Sas-8314

• Master lid
Re: vraagje over grote legging
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2014, 00:58:46 am »
zelf kijk ik wel naar de legging als de pk uiterst links ligt, om naar het verleden te kijken.
Er zijn theorieën dat je de rijen links er rechts naast mag leggen, zelf doe ik dat niet omdat ik het gevoel heb dat de geschiedenis zich dan herhaald.
Ik probeer de vraag anders te formuleren en soms ook vraag ik gewoon of ik wat meer mag zien en doe dan opnieuw een legging, meestal mag ik dan wel 1 of 2 rijtjes meer zien, maar soms ook niet en dan leg ik me er bij neer ;)
het verleden is belangrijk, daar haal je veel uit, het zijn feitelijke optelsommetjes
als ik steeds aardbeien zaadjes poot, dan komen er geen kersjes uit, maar wel nieuwe aardbeien  :-*

ben ook benieuwd naar andere meningen hierover ..

:-*
what defines us is how well we rise after falling

Sas-8314

• Master lid
Re: vraagje over grote legging
« Reactie #2 Gepost op: mei 15, 2014, 19:57:08 pm »
nou sas
die "soap" krijgt dan misschien toch een goed vervolg.
Hoop ook oprecht dat mijn soap ook goed gaat eindigen.
vanavond nog maar eens duiken in mijn eigen grote lezing.
zeer benieuwd wat jij bedoelt met een speciale vriendschap waar ik eerst nog wat meer van wil weten ;-)

alles is een proces waterman
de kaartjes zijn zogezegd de stappen en de invloeden ..
Soms gaat iets er op een bepaalde wijze niet in ..
wanneer we er naar blijven kijken op dezelfde manier zullen we nooit iets anders zien.
Loslaten en opnieuw verbinden, of weg die legging en een nieuwe die je misschien beter begrijpen kan ..
zou mijn keuze zijn ...

:-*
what defines us is how well we rise after falling