Auteur Topic: Vraagje !!!  (gelezen 2297 keer)

Me_36

• Gast
Vraagje !!!
« Gepost op: mei 08, 2014, 16:30:27 pm »
Hoi hoi lieve mensen, ik heb een vraagje Wie kan mij meer vertellen over Holly-Moon ???

Je mag het ook Prive doorsturen ik wacht er met smacht op?

Alvast vriendelijk bedankt
Meee

Moemie

• Gast
Re: Vraagje !!!
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2014, 17:28:45 pm »
Holly Moon dat gevierd wordt tussen 8 juli en 4 augustus is niet een bekend feest hier in Nederland. Het is een Keltisch feest. Holly betekent Hulst. Omdat de Hulst het hele jaar door groen is, wordt hier de term Moon of Maan gebruikt.

In juni regeert de Eik.  Zijn tegenhanger, de Hulst, neemt het over in juli. Deze groenblijvende plant herinnert het onsterfelijke. De Holly Moon heette Tinne, door de Kelten als uitgesproken chihnn-uh. De betekenis daarvan, weet ik niet. Ook is de Hulst het symbool van mannelijke energie en stevigheid. Vroeger gebruikte men het hout van de Hulst voor het maken van wapens, maar had ook een beschermende magie. Hang een takje van Hulst in uw huis om geluk en de veiligheid van uw gezin te garanderen. Draag het als een talisman of maak Hulst water (Holly Water) in het voorjaar en laat de bladeren 's nachts bij volle maan weken. Gebruik vervolgens met 'Holly Moon' het water om als een zegen uit te strooien op mensen of rond het huis voor bescherming en reiniging.