Auteur Topic: vraagje over ligging PK in uiterst rechtse rij grote legging  (gelezen 2339 keer)

waterman

• Gast
vraagje over ligging PK in uiterst rechtse rij grote legging
« Gepost op: mei 02, 2014, 14:00:19 pm »
Even tussendoor: weet iemand wat het betekent als de heer en dame wel in 1 lijn liggen bij een grote legging maar dan verticaal. Ik heb voor iemand een legging van 36 kaarten met de 4 karma kaartjes onderaan. de heer ligt helemaal bovenaan in de rechtse rij (met daaronder dus nog die 4 karma kaarten). De dame ligt in dezelfde rechtse rij maar dan helemaal onderaan. Ik weet dat er wordt aangegeven dat zij dan veel voor elkaar betekenen echter kijken ze elkaar nu dus niet aan en kijkt de heer naar links en de dame naar rechts (waar dus niets meer is). Op welke manier kan ik it nu het beste duiden?
Oh en was het ook niet zo dat als de dame of heer in de meest linkse of rechtse rand ligt er een totale omwenteling komt. (of alleen als er niets meer boven je ligt zoals in dit geval bij de heer).

Zomaar weer even als leermoment bedankt alvast weer

Kristalletje

• Gast
Re: vraagje over ligging PK in uiterst rechtse rij grote legging
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2014, 14:54:41 pm »
Hmmm, ik ben niet zo bedreven als velen hier, maar ik heb begrepen als de PK in de laatste kolom ligt (begrijp dat het de kolom is, niet een rij, als snap ik niet hoe dan de karmakaartjes onder de heer kunnen liggen :/), je aan de vooravond van een nieuw hoofdstuk in je leven staat. Een grote omwenteling.
Het stukje dat ze elkaar niet aankijken: mijn standaard dek is het niet mogelijk dat deze kaarten elkaar ooit aankijken. Op mijn nieuwe Gilded Reverie dek overigens ook niet. Ik hecht daar zelf dus nooit waarde aan.
Op het standaard dek staat de vrouw wel naar links afgebeeld, maar ze kijkt om naar rechts, en de man kijkt ook naar rechts. Als je dat meeneemt in de uitleg, zouden ze elkaar dus never nooit zien.
Mijn nieuwe dek kijken beiden naar links. Zouden ze elkaar dus ook never nooit kunnen zien of ontmoeten.

Just my two cents..

waterman

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2014, 15:11:20 pm »
Hoi Kristalletje

dat aankijken had ik dus ook in mijn dek maar vond het wel overal terug. En die karmakaartjes staan inderdaad niet onder de heer maar dus onder de dame (ter verduidelijking de in de eerste rij van 8 ligt de heer uiterst rechts en in de laatste rij van 8 ligt de dame ook uiterst rechts (dus boven elkaar met nog 2 kaarten ertussen).Hoop dat dat iets verduidelijkt. Maar de legging was voor een dame dus betekent dit nu dat het voor haar een nieuw hoofdstuk is in haar leven. of juist voor de heer in dit verhaal (partner/nieuwe partner/ex partner wie dan ook)

Bedankt in ieder geval voor je informatie

Kristalletje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2014, 22:59:07 pm »
Nou ja, dan nog een newbie reactie, ik had laatst ook zoiets toen ik voor iemand legde, en toen heb ik gedaan wat mijn boek me adviseert in een dergelijk geval: de reading kort houden, tenzij je over het verleden wilt weten. Een foto maken voor referentie en een nieuwe legging doen. Doorgaans krijg je dan het er op volgende beeld, dus wat gaat komen. Mocht de dame dan weer uiterst rechts liggen, dan is de toekomst nog teveel in de maak om er nu al meer over te zien te krijgen, of iets uit het verleden is nog te belangrijk, moet eerst afgehandeld worden, wat je dan wel uit die reading zou moeten kunnen halen.
Toen ik zelf in dat geval een tweede legging deed, lag de Dame inderdaad links, dus net in het nieuwe hoofdstuk, zodat meer lezen wel mogelijk was.
Misschien kun je daar wat mee?

Succes!