Dagkaartjes Kristalletje

Gestart door Kristalletje, april 30, 2014, 20:22:58 PM

Sas-8314

lekker je gordijntjes open houden Kristalletje ;)
worden vast zonnige dagen  :-*
what defines us is how well we rise after falling

Kristalletje

Hond 18 - Lelies 30 - Kist 8

Vriendin gesteund (Hond) die haar hond moest laten inslapen. Da's wel heel helder en letterlijk, zeg, pff...

Voor mijzelf goed in mijn vel zitten, bij mezelf blijven (Hond), spiritueel op stroom en afgestemd ( Lelies) en een nieuwe fase ingaan (Kist)

waterman

Mooie duiding kristalletje.
En soms is het inderdaad echt heel letterlijk te nemen.
Maar heb geen toevoeging deze keer.

Kristalletje

Vandaag
Zweep 11 - Kist 8 - Hond 18

Ik neem hier het 'herhalings' aspect v/d Zweep (Roede):
Een eind aan mijn werkstage wat gemengde gevoelens geeft. Ik heb het wel positief ervaren (Hond)
(Gemengd=tegenstrijdig => Zweep, ook dat er een eind komt, dus de herhaling stopt ==> Zweep). Kist is het einde v/d stage.

Ik moet nog 1x volgende week, maar heb vandaag mijn evaluatie gesprek gehad, voelt nu al een beetje dat het voorbij is.
Had de kaartjes vannacht getrokken, kon ze toen niet plaatsen (was finaal vergeten v. het evaluatiegesprek, hihi), nu kloppen ze wel.

Sas-8314

ben wederom onder de indruk van de wijze waarop je de kaartjes duid Kristalletje ...
bewustzijn, verruiming komt ook bij me op ..
meer vertrouwen doordat je je hoofd leegmaakt wellicht ?

Kun je er iets mee Kristalletje ?
:-*

zoals jij de roede-kist duid
zou je de zeis-berg dus ook als tegenslag of weerstand kunnen zien bedacht ik me net ...
wat zegt het jou, ben ik benieuwd naar ...

Kristalletje

Citaat van: Sas-8314 op juni 04, 2014, 13:56:56 PM
ben wederom onder de indruk van de wijze waarop je de kaartjes duid Kristalletje ...
Oh? * bloos * Hihi. Dank je wel  :-* :-*

Citaat van: Sas-8314 op juni 04, 2014, 13:56:56 PMbewustzijn, verruiming komt ook bij me op ..
meer vertrouwen doordat je je hoofd leegmaakt wellicht ?
ja, dat zit er ook wel in, het geeft toch druk als je moet werken voor uitkering en het lukt fysiek niet helemaal --> wat als ik nu toch meer uren móet gaan doen, wat als de 'werkgever' het niet meer ziet zitten met zo weinig uren? Wat als dit en zus en zo. Geeft gewoon toch stress, ondanks dat ik het wel leuk vind.
Dus dat het nu over is, en er nog even geen andere werkstage is, heb ik ook iets van "hehe, lucht!"
Ik kan nou eenmaal heel slecht uit te voeten met 'moeten' en als ik het gevoel heb dat ze in mijn nek zitten te hijgen (gemeente/uitkerende instantie)

Citaat van: Sas-8314 op juni 04, 2014, 13:56:56 PM
zoals jij de roede-kist duid
zou je de zeis-berg dus ook als tegenslag of weerstand kunnen zien bedacht ik me net ...
wat zegt het jou, ben ik benieuwd naar ...
Heb de kaartjes er ff bij moeten pakken. Kweet niet waarom je het vraagt, maar ja, ik zou dat zo wel kunnen zien. En dan weerstand / ergens tegenop zien, mogelijk gestoeld op een angst om jezelf te bezeren, (weer) gekwetst te worden, zoiets (Zeis).
Weerstand zit toch eigenlijk altijd een angst op, he. Dus ja, zou ik zo ook kunnen zien.

Sas-8314

waterman

Geloof dat ook ik buig voor de heldere duidingen vsn kristalletje.

Kristalletje

Gompie ... dank je wel! Voel me toch echt een newbie, hoor! Maar wel heel fijn van jullie te horen dat ik toch op het goede pad zit :D
Moet zeggen dat ik de laatste pak hem beet 4 dagen erg intuitief ben en op stroom zit, dan komen dingen makkelijker binnen. Maar soms zit ik echt over die kaartjes gebogen van "wat moet ik hier nu mee???"

:-* :-*

Knoekie

*klapt met Sas en Waterman mee*

Sas-8314

hoe herkenbaar  ;D ;D
samen weten we veel
en hebben we meer handjes om de wolkjes opzij te schuiven :)
We zijn allemaal newbeeezzz
anders zouden we elkaar vast niet ont-moeten ...

Knoekie

;D ;D ;D ben ook wel benieuwd nu naar hoe Kristalletje het verschil tussen vissen qua emoties en maan qua emoties ziet ;D ;D ;D

Sas-8314

Kristalletje

Hahahaha, geweldig die reacties! Lief, dank!!

Dacht dat ik ergens al mijn idee over dat verschil had gepost? Kweet effe niet zeker meer, maar meen toch van wel. Oh nee, dat was de Ooievaar en het Kind.

Wat ik meteen voel als verschil bij Vissen en Maan is dat er bij Vissen een zekere onrust in zit, het is beweging. De Maan niet, die is rustig(er) en stil. Meer contemplatief, naar binnen gericht (onder)zoeken, Vissen voelt meer als naar buiten gericht, het buiten jezelf zoeken of aanwijzingen en zo buiten jezelf zoeken. Beiden kunnen op een bepaald moment goed of minder goed zijn, omdat je soms teveel op je krent en in jezelf blijft zitten, terwijl je meer naar buiten gericht zou moeten kijken en andersom zoek je soms antwoorden, redenen e.d. buiten jezelf terwijl je IN jezelf zou moeten kijken.
En mogelijk ook nog een verschil dat Vissen te maken kan hebben met gevoelens t.o.v. of veroorzaakt door anderen (er zijn meerdere Vissen) terwijl de Maan meer je eigen gevoelens betreft (Maan is alleen en heeft bij mij heeft ie buiten de maansikkel ook een klein plaatje van alle maanfasen er in: vol, wassend afnemend enz. dus meer je eigen gevoelens in alle aspecten bekijken, doorleven en zo.

Does that make sense?

Vandaag een wat pikante, lol

Tuin 20 - Zeis 10 - Schip 3

Ik ga hier voor het promiscuiteitsaspect v/d Tuin.
Op dat gebied een plotseling (scherp) inzicht hebben en beslissing nemen en weer durven te leven (Schip) en er op uit durven gaan (Schip & Tuin samen). Na die beslissing kan het weer gaan stromen, maar het blijft wel spannend/eng, tja, toch die Zeis die er aan ten grondslag ligt nog, he.

Als toelichting zit ik wat klem met seksualiteit, vrouwelijkheid in mezelf. Ben daarmee aan het stoeien, net een boek aan het lezen wat daar over gaat (Ton v/d Kroon - De Mystieke Roos) en kreeg ineens een MEGA inzicht.

Sas-8314

zeis als delen, tijd om iets te delen
plotseling iets willen / gaan delen ...