Dagkaartjes Kristalletje

Gestart door Kristalletje, april 30, 2014, 20:22:58 PM

Kristalletje

Sinds ik op 11 april begonnen ben met dagkaartjes heb ik al 10 keer het Schip gehad, heb ik een abonnement op.
Om te oefenen ook weer een dagkaartjes topic :) Ik leg gewoon 3 kaartjes, dus niet die hele riedel. Vind ik nog even te ingewikkeld.

Vandaag had ik:
Bloemen 9 â€" Schip 3 â€" Vos 14
Rustige energiestroom en bezigheden, wel alert blijven.
Vandaag op de campingreceptie een paar fouten gemaakt met boekingen. Zou dat het zijn?
Anderzijds was de eigenaresse vandaag op de receptie, die vertegenwoordigt kan worden door de Vos. Buiten dat maakte haar aanwezigheid dat ik me wat ongemakkelijk voelde, wat ook Vos kan zijn.

Knoekie

Volgens mij kan het Schip ook staan voor een innerlijke reis

Sas-8314

hallo Kristalletje en Knoekie

of het schip als verlangen
verlangen dat de baas wat aardiger en/of meegaander is ;)

groetjes van Sas
what defines us is how well we rise after falling

Knoekie

Das inderdaad ook wel een hele goeie idd

Sas-8314

volgens mij kloppen de duidingen allemaal wel  8)
maar Kristalletje is de enige die het kan weten  :)

Kristalletje

Thx voor de feedback!
Ik ken die vrouw eigenlijk niet zo goed, ik zit daar nu zo'n 7 weken voor werkstage, dit is eigenlijk de eerste keer dat zij op de receptie was om dingen te doen :/ Maar omdat zij de eigenaresse is (met haar man) voelt dat toch anders dan wanneer ik gewoon met collega's zit.

Ik ga het wel opschrijven, die van dat verlangen :)

Sas-8314

vos kan ook staan voor een beetje schuw zijn Kristalletje, je niet uit balans laten brengen wanneer de vos verschijnt,
schip en ruiker - zoiets als relaxt surfen, vooral jezelf zijn en blijven  ;)

Kristalletje

Dank je, Sas, die uitleg kan wel heel goed kloppen!

Vandaag weer eens een keer géén Schip :)

Zweep - Ring - Ruiter

Ik koppel dat eigenlijk aan een kennis/vriendin waarmee ik vandaag onverwacht even contact had (ring) op FB chat. Heb met haar even mijn gal gespuugd over iets (Zweep) en daarna voelde ik me een stuk beterderder.
Met betrekking tot deze kennis/vriendin heb ik ook een tijd tegenstrijdige gevoelens gehad (Zweep)

Hmzz... ik herken dat dan zelf wel, maar helemaal sluitend zou het niet zijn als ik het bijv. voor iemand anders had moeten lezen.
Nou ja, oefening baart kunst!  ;D

Kristalletje

Voor vandaag had/ heb ik

Schip - Hond - Ooievaar
Voor mij het eerste wat binnenkwam dat ik me vandaag anders (Schip) en beter (Ooievaar) in mijn vel voel zitten (hond).
En dat klopt ook.

PRaktisch gezien moest ik vandaag met de auto (Schip) naar mijn vaste man. therapeute (hond) waarna ik me ook beterderder voelde maar het bezoek was ook relaxter en prettiger dan anders (ooievaar).

Knoekie

staat hond niet meer voor trouw en vrienden?? is je therapeute een goede vriendin?? (ben ook een beginner dus vraag het maar hoor, kan helemaal mis zitten) Ooievaar nieuw begin??? wellicht gedachten die onderweg zijn, of veranderend zijn over een goede vriend vriendin wat een nieuw begin kan betekenen??

Kristalletje

Op zich kan de Hond ind ook vrienden en trouw enz. zijn, maar voor mij kan hij ook staan voor trouw zijn aan jezelf, goed bij jezelf blijven, en "goed in je vel zitten" kwam meteen zonder nadenken intuitief op. Kan eigenlijk toch ook goed bij de hond, een hond die goed in zijn vel zit is toch glanzend en gezond qua vacht en zo.
Dacht dat het Kind meer nieuw begin was?
Ik heb ook begrepen uit mijn boek dat je dagkaartjes vaak de uitleg wat 'smaller' moet zien. Bijv. als je dagkaartje de Kist is, staat dat niet voor een langdurig transformatieproces, want dan zegt het niets over één dag, dus zou het geen dagkaartje meer zijn. Ik vond dat een hele logische benadering, dus ik probeer die ook toe te passen :p
Moet zeggen dat ik dat dan vaak lastiger vind dan een gewone uitleg, omdat je sommige kaarten drastisch in moet snoeien, zoals bijv die Kist.
Ooievaar kan ook een verbetering betekenen, in dit geval heb ik het zo uitgelegd, dus mezelf beter in mijn vel voelen, anders dan de laatste dagen, wat ook echt klopt. Voel me vandaag weer heerlijk open, positief, zin om er uit te gaan enz. Die zin om er uit te gaan, zou je dan weer kunnen koppelen op zich aan Schip en Ooievaar.

Maar ben het ook nog aan het leren, he :D
En nee, de therapeute is geen vriendin van me.

Dank je voor je uitleg! Ik kijk zelf ook bij anderen, maar omdat iedereen die grote dagkaartlegging doet, kan ik daar nog niet zoveel mee. Hopelijk over een tijdje! Want van meekijken en uitleggen, leer je ook weer heel veel!

Sas-8314

goede avond :)

schip doet me denken aan de manier waarop je emotioneel door het leven gaat,
of de manier waarop je handelt, omgaat met dingen of emoties.

hond roept bij mij in eerste instantie altijd trouw en dus vertrouwd op ...

ooievaar, afwachten, voorbereiden en ook klaar zijn op iets dat komen gaat
als een gevolg van iets, keuze of omstandigheid, iets is/was nodig en heeft deze verandering/verzorging nodig

slaap lekker en een fijn weekend gewenst  :-*

Sas-8314

je kunt bij de dagkaartjes ook gewoon naar de bovenste lijn kijken Kristalletje.
dat zie ik als de hoofdlijn
en de hoekkaartjes en dan bijv de diagonale lijn

Ik denk zelf dat de duiding die je er uit haalt bepaald wordt door het nivo van bewustzijn op dat moment.
In die zin kunnen er dus meerdere duidingen van toepassing zijn in een legging.

groetjes  :-*

Kristalletje

Dank je voor de toevoeging, Sas!

Vandaag:
Beer 15 - Ruiter 1 - Schip 3

Wéér het Schip en ook wéér de Ruiter.

Ik zie hierin dat ik assertief wordt (Beer) en ga vragen aan vrijgezelle kennissen om een ander uitje (Schip) te doen vanavond dan wat iemand anders gepland had. Dus dat nieuws/vraag (Ruiter) heb ik net in de groep gegooid, al weet ik dat dat niet goed gaat vallen bij die ene vrouw. Dus even in het Berevel gestapt (assertief) :p

Moet toevoegen dat het geplande uitje op zich oké zou zijn, maar dat ik ivm een optreden wat ik niet wil zien, een flink entree bedrag zou moeten neertellen. En dát stuit mij dus even enorm tegen de borst! Ben te eigenwijs en eigen gereid om min of meer een ander over mijn portemonnee te laten beslissen. Zo voelt dat voor mij. Vooral omdat ik niet veel geld heb.

Voeg dat toe, omdat Beer en Schip ook een geld associatie hebben.

Sas-8314

hele heldere duiding
kristal helder als je mij vraagt ;)
complimenten !  :-*

als je deze legging nu met de dagteller zou doen dan krijg je
beer  ruiter   schip  = toren
   ster     huis    wegen
        tuin   boek
           zeis
MC= heer

hetgeen jezelf al geduid hebt komt hier meer in detail terug zoals ik het zie ...

veel plezier vanavond Kristalletje  :-*