kaartlegging tarot van Zonnetjeinhuis

Gestart door Zonnetjeinhuis, april 29, 2014, 12:34:12 PM

Zonnetjeinhuis

Volgende vraag:

Gaat er een nieuwe liefde komen die mijn levensgezel wordt?

kaart 1 koning van pentakels
kaart 2 ridder van pentakels omgekeerd
kaart 3 de maan omgekeerd
kaart 4 pentakels 2

Ik ga dit uitzoeken op www.kaartensterren.nl

Zonnetjeinhuis

Nog een vraagje voordat ik straks weer de stekker van de pc uitdoe:

Wat zijn de intenties van mijn geliefde met mij?

Pentakels 8 viel uit het pakje bij het schudden.
Dan zoek ik maar niet verder.
Even kijken wat dit betekent:
Volgens mij is de basis gelegd en werkt hij vol passie aan de ontwikkeling van onze relatie.

Datgene wat hij erin kan stoppen, doet hij ook.

groetjes,

Zonnetje

dameblanche

twee zessen zijn gevallen; zwaarden 6 en staven 6 wat wijst op een mengeling van tevredenheid en de goede dingen uit het verleden.
de zwaarden 6 kan op een genezing wijzen, de overtocht is niet langer sereen, want het water, symbolische voor gevoelens begint zich te roeren, was het in jullie relatie zo dat men niet vrijuit kon communiceren, omdat men door zelfbeheersing elkaar niet rechtuit durfden spreken, of elkaar aan te kijken.
niet zwak en zachtmoedig reageren, maar hier in feite een actieve houding aannemen, erop wijzen dat je niet meer in de oude rol zal vervallen, duidelijk aangeven hoe jij gegroeid bent en laat je nieuwe aanpak zien.

pentakels 2 geeft aan dat je het emotionele en lichamelijke doorzettingsvermogen hebt om er een succes van te maken, je hebt 2 uitgangspunten, je zult wel even moeten oefenen in jongleren, maar uiteindelijk kom je daar wel mee klaar

Zonnetjeinhuis

Citaat van: marianne op mei 15, 2014, 23:02:27 PM
twee zessen zijn gevallen; zwaarden 6 en staven 6 wat wijst op een mengeling van tevredenheid en de goede dingen uit het verleden.
de zwaarden 6 kan op een genezing wijzen, de overtocht is niet langer sereen, want het water, symbolische voor gevoelens begint zich te roeren, was het in jullie relatie zo dat men niet vrijuit kon communiceren, omdat men door zelfbeheersing elkaar niet rechtuit durfden spreken, of elkaar aan te kijken.
niet zwak en zachtmoedig reageren, maar hier in feite een actieve houding aannemen, erop wijzen dat je niet meer in de oude rol zal vervallen, duidelijk aangeven hoe jij gegroeid bent en laat je nieuwe aanpak zien.

pentakels 2 geeft aan dat je het emotionele en lichamelijke doorzettingsvermogen hebt om er een succes van te maken, je hebt 2 uitgangspunten, je zult wel even moeten oefenen in jongleren, maar uiteindelijk kom je daar wel mee klaar

Zoooo, wat fijn om je berichten te lezen, Marianne!
Volgens mij is mijn ex ook gegroeid en hij is echt merkbaar veranderd in zijn houding naar mij toe!
Ik denk dat dat ook voor mij geldt inderdaad.
Wat wel zo is, hij heeft een nieuwe vriendin, al een tijdje.

Wat zijn de toekomstige ontwikkelingen tussen hem en mij? En tussen hem en haar?

Ik ga kaarten leggen op de vraag wat hij graag zou willen met mij: hoofd, hart en buik:

hoofd: de duivel omgekeerd
hart: bekers zeven
buik: aas van pentakels

En met zijn vriendin?

hoofd: staven 6 omgekeerd
hart: zwaarden 9
buik: aas van zwaarden omgekeerd

Ik maak er uit op dat hij voor mij voelt en kansen ziet.
En voor haar denk ik dat hij zich zorgen maakt of erger zijn ogen sluit
voor waarheden.

groetjes,

Zonnetje

Zonnetjeinhuis

Vandaag leg ik de kaartjes op de vraag:

Wat geeft de liefdesbarometer aan voor mijn lief en mij?

Ik doe de legging met het spel met de vijf kaarten.

1. voor
2. tegen
3. de beslissende factor
4. oplossing
5. antwoord van de tarot (de optelsom van de voorgaande 4 kaarten)

1. bekers 4 omgekeerd
2. pentakels 7
3. bekers 8
4. matigheid
5. de geliefden

Het voelt fijn en liefdevol tussen ons.
De 1e kaart die voor de situatie spreekt betekent: Een zeer emotionele periode is weer beeindigd.
Een andere uitleg is:
Bekers 4 omgekeerd
Als je de rechtopstaande kaart opvat als een ontkiemingsperiode, dan staat de omgekeerde kaart voor het openbloeien.
Ontwaken uit een periode van apathie of lusteloosheid of genoegzaamheid. Weer openstaan voor het leven. Het belangrijkste van de omkering is enthousiasme en het aangrijpen van kansen. In het bijzonder de bereidheid om vriendschap en liefde toe te laten. Openstaan voor het geschenk van de liefde.
Nieuwe perspectieven.
Ook: je innerlijke gaven aanvaarden.

De 2e kaart die de tegens van de situatie omschrijft: het thema van de Zeven van Pentakels is evaluatie en bijstellen van plannen. Inventaris opmaken voor de doelen die je je stelt. Dit alles gebaseerd op wat je weet en niet op wat je denkt te weten. Kan het zijn dat je je verwachtingen bij moet stellen of is er werkelijk iets aan de hand wat de natuurlijke ontwikkelingen van processen in de weg staat?

Kaart nr. 3 vertegenwoordigt de 'rechter'  die tussen de twee moet beslissen. bekers 8:
Ik las ergens: De kaart heeft een heel diepe, mystieke betekenis. Het is een afronding van een periode en een heel intense verandering.  Een andere uitleg: Dit is de kaart die valt als men de hele bliksemse boel achter wil laten of heeft gelaten. Maar deze kaart laat ook zien dat je het soms niet helemaal duidelijk ziet. Dat komt door de verbinding met de Maan in deze kaart. Het maanlicht geeft te weinig verlichting om heel goed te kunnen zien wat het probleem is en daardoor komt de nadruk erg op jezelf te liggen.

Kaart nr. 4. stelt een oplossing van het probleem voor:
Als deze kaart verschijnt is het tijd om te stoppen en te kijken wat je doet. Draagt wat je nu doet bij aan het behalen van je doelen of brengt het je van je pad af? Wat heb je nu nodig? Wat is de juiste beslissing?

Het antwoord is de geliefden:

De Geliefden zegt je: "Ik hou van en accepteer mijzelf"

Ondanks dat veel mensen denken dat deze kaart een mooie relatie belooft is het voornamelijk een kaart van keuzes. We kunnen het niet helpen ons aangetrokken te voelen tot iemand maar het daadwerkelijk aangaan van een relatie met hem of haar is veel meer een kwestie van keuze.
En dit is ook een uitleg: Ten aanzien van persoonlijke relaties staat deze kaart voor een grote liefde die ons diep raakt.
Die laatste uitleg is precies wat mij aanspreekt.