kaartlegging tarot van Zonnetjeinhuis

Gestart door Zonnetjeinhuis, april 29, 2014, 12:34:12 PM

dameblanche

de omgekeerde aas geeft hier aan dat je het probleem onder ogen moet zien en dat je net als de bekers 8 moet gaan inzien, dat de tijd rijp is om het vertrouwde de rug toe te gaan keren en door de POORT de bergen der wijsheid moet gaan opzoeken.

wat je vooral niet moet doen is; toegeven, bij gebrek aan bevrediging zal dit gaan leiden tot ontevredenheid.

de ster geeft aan dat het onderbewuste zich gaat roeren.

de zon geeft aan dat je met beide voeten op de grond zal moeten gaan staan,  als het onderbewuste zich gaat roeren,  een zeer geweldadig proces, waarbij psychische krachten zich gaan manifesteren, zonder dat dit angst oproept.

Sas-8314

mooie beschrijving Zonnetje.
Heb je deze ook op het forum bij de Lenormand kaartjes gezet ?
zou een mooie aanvulling zijn in ieder geval.

:-*
what defines us is how well we rise after falling

Zonnetjeinhuis

Bij het forum van Lenormand heb ik niets gezet, Sas. De beschrijvingen van deze kaarten heb ik overgenomen van een mooie site. Maar wat bedoel je precies? De maan komt inderdaad ook in het Lenormand kaartenspel voor, zal de betekenis ook het zelfde zijn?
en
Marianne, dankjewel voor je uitleg. Heftige beschrijving. Maar ik ben geen held. En voel best wel wat voor hem, het is wat het is.
groetjes en welterusten inmiddels,
Zonnetje

Sas-8314

nu het over de zon gaat en jouw beschrijving zeg ik zeker ja.
de maan denk ik waarschijnlijk ook.
Denk daarnaast ook idd dat de tarot en lenormand kaarten wel binding hebben met elkaar, al ben ik er nog niet echt zo bekend mee.
Op deze (engelse) site vind ik er info over terug
http://learnlenormand.com/category/petit-lenormand/lenormand-card-meanings/
Staat ook veel info op.

Marianne weet er ook meer te vertellen over de linken tussen kaarten en numerologie,
zal hier vast nog wel op gaan reageren, of iemand anders  ;)

groetjes  :-*
what defines us is how well we rise after falling

Zonnetjeinhuis

Hoi Sas,

Je link ga ik snel bekijken zodra ik tijd heb, interessant!!!

Succes vandaag!
:)
groetjes,

Zonnetjeinhuis

Citaat van: Sas-8314 op mei 11, 2014, 00:29:53 AM
nu het over de zon gaat en jouw beschrijving zeg ik zeker ja.
de maan denk ik waarschijnlijk ook.
Denk daarnaast ook idd dat de tarot en lenormand kaarten wel binding hebben met elkaar, al ben ik er nog niet echt zo bekend mee.
Op deze (engelse) site vind ik er info over terug
http://learnlenormand.com/category/petit-lenormand/lenormand-card-meanings/
Staat ook veel info op.

Marianne weet er ook meer te vertellen over de linken tussen kaarten en numerologie,
zal hier vast nog wel op gaan reageren, of iemand anders  ;)

groetjes  :-*

Zonnetjeinhuis

dagkaartje van vandaag:

schildknaap van de kelken omgekeerd

Vandaag wel een belangrijke man ontmoet, de vader van mijn kinderen.
Een zakelijk gesprek gehad met elkaar en hij heeft iets gegeven.
Volgens mij is dit waar het kaartje over gaat.

What else :P

dameblanche

een zakelijk gesprek, met de omgekeerde page van kelken wordt verwezen naar verplichtingen die niet echt van belang zijn, en of beloften die we niet kunnen nakomen.

Zonnetjeinhuis

Citaat van: marianne op mei 12, 2014, 23:06:59 PM
een zakelijk gesprek, met de omgekeerde page van kelken wordt verwezen naar verplichtingen die niet echt van belang zijn, en of beloften die we niet kunnen nakomen.

Hoi Marianne,

Ik zou denken de tweede optie.
Mijn dochter was erg verdrietig en beloftes die niet nakomen worden hebben daarmee te maken inderdaad!
Dankjewel voor je inzicht!

groetjes, Zonnetje

Zonnetjeinhuis

Dagkaartje van vandaag:

zwaarden 5 omgekeerd.

Misschien weet ik straks waar dit over gaat?
Ik zit over mijn dochter in.
Is het dat?
Iemand een inzicht?

groetjes,

Zonnetje

dameblanche

zwaarden 5 geeft je een machteloos gevoel, je wil haar helpen, maar weet niet hoe.
je zult deze beperking onder ogen moeten zien, we kunnen niet steeds onze kinderen voor zijn eer zij dreigen te vallen.
de omgekeerde zwaarden beteknd dat je inziet dat iedereen zijn/haar levenslessen zal leren door hen te ervaren.

Zonnetjeinhuis

Ja, Marianne! Dankjewel voor je duiding, ik sta weer versteld van je loepzuivere antwoorden.
Je beschrijft precies waar het om gaat.
En ik vrees dat het haar te veel is geworden. En dat ze niet alles verteld heeft. Zaken die een groot probleem voor haar vormen zijn: geld, liefde in relaties, nestwarmte, fouten van haar ouders. Pfff. In ieder geval gaat het goed op school, tenminste tot dusver..
Ik ga een legging doen vanavond voor haar.

groetjes,
Zonnetje

Zonnetjeinhuis

Mijn kaartje voor vandaag is: De hogepriester omgekeerd (5)

Even kijken wat dat kan betekenen.
Vandaag gaat mijn dag prima.
Geen idee wat er bedoelt wordt.

groetjes,

Zonnetje

Zonnetjeinhuis

morgen leg ik opnieuw een dagkaart

Zonnetjeinhuis

http://www.kaartensterren.nl/pagina's%20tarotkaarten/bekers/pagina%20bekers%2007.html
pentakels ridder: situatie
staven 3 omgekeerd: niet doen
koning zwaarden: wel doen
bekers 7: als je de raad van de vorige kaarten opvolgt

Commentaar hoeft niet, ik begrijp de situatie :-[

Zonnetjeinhuis

Een kaartlegging heb ik net gedaan met de vraag:
Is er nog een kans dat mijn ex en ik een liefdesrelatie gaan krijgen?
Ik kreeg de volgende kaarten:

1.zwaarden 6 omgekeerd
2. zwaarden 2
3. staven 6 omgekeerd
4. de wereld

De situatie is ?
advies is niet te twijfelen

advies om wel te doen is
Omgekeerd: Als bij het kaartleggen de staven zes omgekeerd valt, dan is dat een teken van verliezen aan een ander. Het lijkt wel alsof jou prestaties onbelangrijk zijn. Je krijgt het gevoel dat je voor spek en bonen meedoet en er maar een beetje bijhangt. In zaken, studie en creatieve beroepen zie je hoe anderen telkens weer beter presteren dan jijzelf. Als deze kaart in je toekomst valt dan heeft je huidige onderneming geen of weinig kans op slagen. Het voelt aan alsof je steeds de tweede viool speelt. In een relatie is er mogelijk sprake van ontrouw, omdat voor je partner iemand anders belangrijker is geworden.  Het beste wat je nu kunt doen is je tijd goed gebruiken om je geestelijk en lichamelijk voor te bereiden op een nieuwe, mogelijk andere, uitdaging. Deze slag heb je verloren.

4Liefde
In relaties geeft De Wereld aan dat je in je relatie thuishoort en jezelf goed voelt. Ook kan de kaart aangeven dat er een partner komt die je levensgezel zal worden. Bij De Wereld is een relatie nooit een oppervlakkig contact. De kaart staat voor een duurzame, solide vriendschap of partnerschap die een diepgaande betekenis heeft.

Conclusie: Hij heeft een andere vriendin, die is belangrijker voor hem geworden dan ik. Er is al een relatie waarin ik me thuis voel of ik krijg nog een levensgezel. Maar die laatste zin is niet duidelijk voor mij. Dus stel ik de volgende vraag.