kaartlegging tarot van Zonnetjeinhuis

Gestart door Zonnetjeinhuis, april 29, 2014, 12:34:12 PM

Zonnetjeinhuis

Mijn kaartlegging is de volgende: Het spel met de 5 kaarten, een spel om de voors en tegens in een situatie duidelijk te maken en aldus te kunnen bepalen wat je ermee kan gaan doen.
1: voor
2: tegen
3: de beslissende factor
4: oplossing
5: antwoord van de tarot

kaart 1: staven 5
kaart 2: koningin van Staven
kaart 3: pentakels 5(omgekeerd)
kaart 4: aas van Kelken (omgekeerd)
kaart 5 moet je uitrekenen (optelling van kaart 1 t.e.m. 4): geliefden

Dit is het antwoord op mijn vraag wat is de situatie van mijn relatie?

Wie kan mij helpen met duiden?

groetjes,

Zonnetje

dameblanche

mooie legging om inzichten te krijgen in deze situatie;

je hebt 2 vijven in deze legging liggen, vijven staan voor eranderingen,m aar ook onzekerheden, gevoel van verlies, spijt, moeilijkheden en obstakels.

jullie relatie is wisselachtig, er is vanalles te beleven, in ieder geval geen relatie die ingeslapen is.
maar dit kan dus in sommige gevallen ook ene tegen zijn, het brengt ook onzekerheden met zich mee en daar moet je mee om kunnen gaan.
om succesvol met veranderlijke energie om te kunnen gaan, is vaardigheid nodig, die heb je eigenlijk niet, bij het minst of geringste ben je uit balans.
een omgekeerde beker veroorzaakt altijd ontwrichting,  of je zult moeten aanvaarden dat de tijd zich tegen je heeft gekeerd en dat het leven nu eenmaal niet het perfecte plaatje inhoudt.
het antwoord van de tarot is de mooie aansluitende kaart; de geliefde; dit houdt in dat je een keuze zal moeten maken, kies je voor deze liefde, dan moet je dat wel met je hele hart doen...maak dus een keuze vanuit je gevoel.

Zonnetjeinhuis

Wow, Marianne,

Dat is precies helemaal de situatie.
Ik wil, ja ik wil, ja ik wil :)

En dan vraag ik nu de tarot hoe hij erin zit. Wat voelt hij en wat zijn zijn kansen en mogelijkheden wat gaat hij daarvan in onze relatie steken.
Komt ie:
Dan geef ik 7 kaarten die betekenen:
1de invloed van het verleden op ons
2 heden
3 de mogelijke toekomstige ontwikkelingen
4 het antwoord van het spel
5 mensen en energieen die de vraag omgeven
6 verwachtingen en angsten ten aanzien van de situatie
7 het mogelijke resultaat

1= staven 9
2= matigheid
3= zwaarden 2
4= staven 3 (omgekeerd)
5= de hogepriester
6= pentakels 4
7= aas van pentakels

Wil je dit ook duiden, Marianne?

Reuze bedankt alvast!!

groetjes,

Zonnetje

p.s. ik vond opeens deze site: http://www.the-tarot-reader.com/betekenis-tarotkaarten-overzicht/

dameblanche

de staven 9 geeft een strijder aan die psychisch gewond is geraakt,  zijn ogen zien alleen de vijand, zelfs nog nadat deze zich heeft overgegeven.
de staven achter de persoon geven of zijn problemen aan of zijn levensbronnen, die steeds weer opduiken, hij blijft allert en springt steeds weer in de verdediging/gevecht.
matigdheid geeft aan dat er balans kan gaan ontstaan, maar men geeft niet zo gemakkelijk prijs, men wil het hart blijven beschermen., uit angst  om gekwetst te geraken, hij duwt alles achter een emotionele muur en houdt zich staande achter zijn eigen religie.

het antwoord op het spel is een gebed zonder einde, men geraakt niet uit de kern van het probleem., omdat men steeds op een zelfde manier reageert ook op elkaar.
hetgeen uit behoudenheid gebeurd.
de vraag is alleen, kan hij oude patronen, die niet [meer] werken ook daadwerkelijk loslaten?
dan kan het geen hij erin zou willen steken leiden tot groei.

Zonnetjeinhuis

Marianne,

De situatie is helemaal duidelijk. Het voelt als een duiding die precies de vinger op de pijnlijke plek legt, of het pijltje dat recht in de roos is gegooid. Tarot is wonderlijk en ik ben erg dankbaar voor je reactie!
Ik ga hopen dat hij emotioneel sterker wordt, dat ga ik vor mezelf trouwens ook doen.
Zal de tarot ook toekomst duidingen doen? Of is het beter dat ik het loslaat en mijn leven ga leiden in zonneschijn en ga leven in het moment? Aleph van Paulo Coelho heb ik van mijn vriend gekregen. Mooi verhaal, wat is nou de kunst van het leven?

Veel succes en een fijne dag!

groetjes,

Zonnetje

dameblanche

ik weet niet hoe je daarin staat zonnehuis, dit gaat je heel wat energie kosten, kijk naar het antwoord van het spel; de staven 3 op de kop[teleurstellingen]

Zonnetjeinhuis

Hoi Marianne,

Dank je wel voor je reactie. Teleurstellingen ben ik gewend en ik ben deze als offers gaan zien die ik voor het geluk met hem, af en toe samen te zijn, over heb. Alleen wat-als-vragen komen nu in mij op.

Ik ga opnieuw een legging doen.

Even nadenken wat ik precies zou willen weten van de tarot.

Wordt vervolgd.

groetjes,

Zonnetje

Sas-8314

Citaat van: Zonnetjeinhuis op april 30, 2014, 12:06:43 PM
Teleurstellingen ben ik gewend en ik ben deze als offers gaan zien die ik voor het geluk met hem, af en toe samen te zijn, over heb.

een waarheid is een waarheid zolang wij deze als waarheid blijven aannemen.

what defines us is how well we rise after falling

Zonnetjeinhuis

Citaat van: Sas-8314 op april 30, 2014, 12:14:19 PM
Citaat van: Zonnetjeinhuis op april 30, 2014, 12:06:43 PM
Teleurstellingen ben ik gewend en ik ben deze als offers gaan zien die ik voor het geluk met hem, af en toe samen te zijn, over heb.

een waarheid is een waarheid zolang wij deze als waarheid blijven aannemen.

Dat is waar, Sas!
Ik heb de tarot gevraagd ben ik beter of slechter af als ik zonder mijn relatie verder ga.
Drie kaarten heb ik gelegd voor het spel met de drie kaarten.
Dit is een van de eenvoudigste spelen en kan behulpzaam zijn om uit te vinden, hoe men tegenover een bepaalde vraag staat.

1. hoofd
2. hart
3. buik

1: pentakels 4
2: kelken 3 omgekeerd
3: staven drie

Ik ga even puzzelen wat dat oplevert qua waarheid :-*

groetjes,

Zonnetje

Zonnetjeinhuis

Ben nog aan het denken....

dameblanche

in je hoofd dus het intellect wil je behoudend zijn, je houdt je vast aan je eigen utopie, maar je hart spreekt er anders over, je bent wantrouwig,  je bent hierbij niet loyaal aan jezelf, volg je buikgevoel, wat zegt je buikgevoel hierover???

Zonnetjeinhuis

Citaat van: marianne op april 30, 2014, 16:08:08 PM
in je hoofd dus het intellect wil je behoudend zijn, je houdt je vast aan je eigen utopie, maar je hart spreekt er anders over, je bent wantrouwig,  je bent hierbij niet loyaal aan jezelf, volg je buikgevoel, wat zegt je buikgevoel hierover???

oei,

mijn hoofd wil dan de betekenis van staven 3 opzoeken. Als ik dat lees duizelt het me.
De woorden gaan over succes en groei enz.

Mijn buik zegt, zonder de tarot te raadplegen, dat deze relatie essentieel is voor me. Het is een diepe verbondenheid, diepe liefde die ook al uit onze jeugd en wie weet van vorige levens stamt.

Ik vroeg net aan de tarot, hoe loopt het met me af als ik door ga met mijn relatie?
Tijdens het 'wassen' van de kaarten viel toen de kaart 'de geliefden' boven op het spel met kaarten.

Dat is mijn buikgevoel ook kort samengevat: de geliefden.

Zonnetjeinhuis

.

Zonnetjeinhuis

Van Jericho's bericht over het regelmatig gebruiken van een 4-kaartlegging om raad uit te halen, doe ik dat ook maar eens. En ik heb vandaag de vraag gesteld hoe is nu de situatie van mijn liefdesleven. De eerste kaart staat dan voor die situatie hoe die nu is, de 2° kaart voor wat je zeker NIET moet doen. De 3° voor wat je best wel kan doen en de 4° kaart voor de mogelijke uitkomst wanneer je rekening houdt met de raad van de vorige kaarten.
Ik trok:
1. aas pentakels omgekeerd
2. koning van pentakels omgekeerd
3. ster
4. de zon

situatie: Niet met geld om kunnen gaan, verlies van aanzien, financiële crisis, afval, het zwaar hebben, fysiek lijden, resultaten die maar niet komen, waarschuwing voor je gezondheid, slechte investeringen doen, slecht voor je lichaam zorgen.

wat vooral niet te doen:
Waarschuwing om niet te investeren, geldproblemen, voorzichtig omgaan met je energie, mogelijke mislukking, niet om kunnen gaan met geld, fraude, kort door de bocht, mazen in het net zoeken, slechte gezondheid, weerstand om je talent te ontwikkelen, lui, wantrouwend, rust nodig hebben.

de ster raadt mij aan te doen in deze situatie: vrede, tevredenheid, begin van een nieuwe cyclus, naar je hoogste potentieel rijken, doen wat je altijd al moest doen, bestemming, potentieel, alles valt op zijn plek, ondanks alles toch optimistisch zijn, hoop hebben en houden, vertrouwen in de toekomst, een goed gevoel hebben bij wat je te wachten staat.

Zo zou de situatie mogelijk worden als ik rekening houd met de kaarten. Open, enthousiast, levendig, luisteren naar de behoeften van je innerlijk kind, heldere doelen stellen, vergevend, gul zijn, spelen, geen blokkades ervaren.

Wel mooi, we zien elkaar morgen weer, met grote blij gemoed.
We zien wel hoe het verder loopt.

O ja, ik liep tegen deze blog aan: wel positief om te lezen http://mindelblokhuizen.nl/category/gemoed/
fijne avond nog allemaal,

groetjes,

Zonnetjeinhuis

En nog een beschrijving van de zon in de praktijk:

'De Zon in de praktijk
Het is zo duidelijk te zien dat je weet wat je wilt. Je hebt haalbare doelen en termijnen gedefinieerd en nu je weet je waar je aan toe bent. Leer en geniet van het gevoel van het streven naar iets wat je echt wilt doen. Je laat het verleden achter je en kunt nu genieten. Er is nog zo veel tijd om volwassen en serieus te zijn.

Maar buiten in het licht is ook wel een beetje gevaarlijk. Je moet goede bescherming tegen verbranden gebruiken om jezelf te beschermen. Als je je kunt verbinden met deze kaart is er een kans dat je zo enthousiast bent dat het je haast opbrandt, zo veel energie breng je naar buiten. Voor elke dosis energie die je er in stopt moet je ook wat terug krijgen. Houd het allemaal in balans.

Veel van de volwassenen hebben hun vermogen om te spelen verloren maar kunnen nog wel genieten van het gevoel dat je krijgt van dingen doen die je een goed gevoel geven. Toch doen ze dingen waar ze een hekel aan hebben omdat het geld oplevert. Maar als je te lang met een te laag saldo op je energiebankrekening werkt dan zal je energieniveau dalen. Als je dingen langere tijd tegen je zin doet verspil je energie. Natuurlijk zijn er altijd dingen die je moet doen, maar soms denken we ook gewoon dat iets moet terwijl niemand er om vraagt. We willen graag nodig zijn. Maar de enige die ons dwingt zijn we zelf. Dus is het belangrijk om de "moetjes" goed te definiëren. Moeten ze echt of denken we alleen maar dat ze moeten.

Er is niets mis met plezier.'