Dagkaartjes van Knoekie

Gestart door Knoekie, april 26, 2014, 10:07:35 AM

Knoekie

Ben ook maar begonnen om een topic aan te maken, wellicht leer ik op deze manier meer door het te delen! ik ga dit weekend een weekendje weg met een oude vriend die ik al in geen jaren meer gezien heb, mijn dagkaartjes zijn als volgt:

Wolken Toren Lijkkist = Sleutel
  Ring  Brief Boom
    Ster Maantje
        Vogels

MC Schip

Ben zeer benieuwd, wel leuk dat schip en vogels, dit betekend idd reis wat ik gelezen heb.
Wolken en toren, voordat we deze afspraak eindelijk gemaakt hebben hadden we al zeker een jaar geprobeerd een afspraak te maken welke continu door omstandigheden verzet moest worden, vaak door het werk van de andere partij! dus volgens mij slaan daar de wolken en de toren op, lijkkist, nieuw begin van wellicht vriendschap? eindelijk doorgang van de afspraak (sleutel?)

Ring relatie/ vriendschap/ brief contact, boom staat voor mij toch echt voor energie, dus wellicht dat ik mn energie eindelijk weer eens terug krijg (hoop)
Ster en maantje, deze normaal staan voor succes in werk ofzo, maar wellicht gewoon voor een succesvol weekend?

Graag hoor ik jullie gedachtes hierover en natuurlijk ook of ik een beetje op de juiste weg zit??

Fijne Koningsdag allemaal ;D

Sas-8314

ik denk dat jij het heel goed ziet Knoekie
en de wijze waarop je de kaartjes duid,
Je doet zogezegd gericht onderzoek naar je sitiatie
waardoor de legging ook heel helder wordt
zegt iets over je persoonlijkheid
daadkrachtig, weten wat je wil en hoe je iets wilt is belangrijk voor je
je neemt de sleutels zelf in handen nemen
mooi  :-*

geniet van het mooie weekend
wordt vast een mooie reis, zeker aangezien jouw gedachtes en wensen dit al bepaald hebben :)
veel plezier Knoekie
what defines us is how well we rise after falling

Knoekie

Dank je Sas, ik merk ook dat ik het steeds leuker begin te vinden en idd steeds minder angst heb om iets te lezen wat ik liever niet wil! je had daar helemaal gelijk in! jullie horen morgen avond wel weer van me ;D

Knoekie

Hoi Allemaal, dagje weg was superleuk! Ik hoop dat iedereen hier ook een fijne Koningsdag heeft gehad.
Grappig ook van mijn vorige legging sterren en maantje dacht ik dat voor werk stond, daaronder de vogels! blijkt dat we heel veel over ons werk gesproken hebben en welke voldoening wij daaruit halen, vogels staat toch ook voor communicatie??

de legging voor vandaag

ruiker berg zeisen = huis
  lelie zonnetje vosje
     ring ruiker
         vissen
MC slang

Hier moet ik toch even over nadenken.... vooral de combinatie Lelie, zonnetje en vosje kan ik moeilijk plaatsen

Ring en ruiker staat volgens mij voor vriendschap, vissen succes, dus tevredenheid over de afgelopen dagen
Ruiker berg en zeisen = huis lijkt mij te staan voor geborgenheid waar ik onderbewust toch wel naar verlang.. Dan ook de MC Slang, welke ik zo positief mogelijk probeer te zien, behoedzaamheid..

Sas-8314

hallo Knoekie :)

wat fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad,
achteraf zijn de dagkaartjes vaak heel helder te herkennen dat heb ik ook al gemerkt.

er zijn een aantal kaartjes die ik zelf verbind aan spiritualiteit,
dat zijn de vos, de slang, de zon (energie/kernkracht), de vogels (sp.gesprek) de ster en de maan.
Maar dat is op diepzee nivo ;)
Kaartjes zijn op verschillende nivo's te duiden, tis maar net wat het bij je oproept en wat je er in wilt zien.
Is het de dagelijkse dag dan kan slang inderdaad staan voor behoedzaam en de andere betekenissen, meer negatieve dus. Negatief en positief is beide aanwezig, maar ook daar is het net wat wil je zien, hier was je zelf ook al achter zoals je eerder schreef.

lelie-zon-vossen
kan staan voor een waarschuwing dat je moet oppassen dat je niet verbrand in de zon :)
wellicht een smeerseltje zouden moeten gebruiken om jezelf tegen zonnebrand te beschermen ...
iets wat ik je persoonlijk niet zou aanraden, eerder iets waarvan ik zeg, doe de alles met mate en ben bewust van je grenzen, maar dat is mogelijk ook de onderliggende gedachte ;)
vergeet niet vosjes zijn ook sluw/slim en beschermend en gesteld op gezin/eigen leven, handelen vanuit intuitie,
zon staat voor bewustzijn
lelie voor hulp, de zon jezelf
dus bewuster zijn/worden van je eigen spiritualiteit zal je helpen om in je eigen kracht te staan :)

je kunt alle kanten op, precies wat jou aanspreekt.

fijne dag nog Knoekie  :-*

Knoekie

Dank je voor je hulp zoals altijd SAS, de zon heeft hier vandaag niet echt geschenen, dus geen zonnebrand nodig gehad ;D
Ik waardeer je hulp overigens zeer en kijk ook bij de andere topics voor eventuele mogelijkheden van combinaties!! maar idd het bewuster worden van mijn eigen spiritualiteit zal me helpen/ sterk maken vind ik wel een hele mooie omschrijving, maar erg knap dat je het zo duid hoor! ik hoop dat ik dat ook nog eens kan gaan doen op dat niveau!!!! Ik kijk nu alweer uit naar de dagkaartjes van morgen  ;D Is dat tooltje alleen voor dagkaartjes, of zou je er ook een verleden-heden-toekomst legging mee kunnen doen??

Fijne dag/ avond allemaal

Sas-8314

zoals ALTIJD GRAAG gedaan Knoekie :)
ben zelf (zie mijn naam) op 8 maart begonnen met kaartjes op dit forum,
dus ik beschouw mij zelf ook nog steeds als beginnende leerling ;)
Door contact met de mensen hier heb ik mogen beseffen dat kaartjes leggen een kwestie van doen is,
durven en doen vanuit het hart en dan is de weg gelegd ..
zoals eerder geschreven, bewonder ik ook jouw manier van duiden.
Het is ons aangeleerd om naar verschillen te kijken, naar wie is of doet beter ...
Hier zit geen waarde aan, ik kijk liever naar wat we gemeen hebben en wat we samen bereiken.
Wat we gemeen hebben is het kaartjes duiden en samen en alleen onze weg hierin vinden door deelname aan dit forum:)

Er is idd veel handige informatie te vinden op dit forum, neus er ook graag tussen ;)

of de dagteller ook als hvt legging kan werken ... ik heb geen idee, voor mijn gevoel kan alles als jij dit zo wilt terugzien in JOUW kaartjes ... het zijn jouw afspraken. Ik zou zeggen probeer het gewoon eens en dan kom je er achter Knoekie  :-* :-*

Knoekie

Wow de dagkaartjes van vandaag deden me eigenlijk wel heel erg schrikken, ook heel veel dezelfde kaartjes! graag hulp hierbij

Maan Brief Kruis = Muizen
muizen brief muizen
   Vos Vos
      Heer

MC Heer ???

Maan werk, maar ik zag ook contacten aangaan met een onbekende? , brief contact? en kruis vertraging
Dus vertraging in het contact met iemand, wat ik zie als een verlies...

Dan weer de muizen, verlies, iets missen, weer die brief, het contact... dan weer de muizen?? ik verlies het missen aan het contact??

Vosje vosje, intuitie, of onbetrouwbaarheid? en een man??

Hulp hierbij is echt welkom, ik vind vooral de dubbele kaarten volgens mij nog best moeilijk te lezen/ begrijpen/ duiden

Knoekie

correctie, MC was zon, maar hoe langer ik er naar kijk, hoe minder ik het snap! al die muizen en die vossen, er knaagt duidelijk iets aan me, wat met het contact met iemand te maken heeft volgens mij maar die vossen, die kan ik echt niet plaatsen

Sas-8314

Citaat van: Knoekie op april 28, 2014, 18:22:54 PM
Wow de dagkaartjes van vandaag deden me eigenlijk wel heel erg schrikken, ook heel veel dezelfde kaartjes! graag hulp hierbij

Maan Brief Kruis = Muizen
muizen brief muizen
   Vos Vos
      Heer

MC Heer ???

vos met heer kan staan voor dingen die zowel een man als een vos overeen hebben.
bijv. ze zijn beide beschermend, handelen daarbij vanuit instinct

muizen duidt op tekorten, benieuwd zijn naar iets, maar zijn daarnaast ook voorzichtig (onderzoeken)

maan duidt op intuitie, overgave, werk(en aan), onderzoek en keuzes, wellicht moeilijke keuzes met zowel winst als verlies,
een investering dus, wellicht is er iets waar je wijs aan doet om hierin wat meer te investeren,
dat kan tijd mogelijk wat meer aandacht of tijd zijn,
voorzichtig zijn in je besluiten, goed onderzoek doen totdat je meer feiten kent, meer overtuigd kan raken.

Ben benieuwd of het jou iets zegt Knoekie :)

Knoekie

Op dit moment spelen er een aantal dingen in mijn leven maar ik kan nog niet precies zeggen waar dit op slaat of waar ik dit bij kan plaatsen... Ik zat vandaag wel te denken dat ik toch echt meer energie en aandacht in mn werk moet steken en andere dingen uit mn hoofd moet zetten (en ik werk al enorm veel)... wellicht is het dit wat onbewust speelt

Sas-8314

het zou kunnen aansluiten op mijn duiding.
Wanneer we aandacht aan iets geven komt het tot leven
wanneer we iets geen aandacht geven verliezen we het...

achteraf zal het wederom duidelijk worden  8)

Knoekie

ja dat is waar sas, soms ben ik iets te ongeduldig ;D

Sas-8314

ongeduld ken ik gelukkig zelf niet  ;D ;)

Knoekie

mijn kaartjes voor vandaag:

Tuin Ruiker Heer = Berg
  Vrouw Ruiter Kind
    lelie Vos
      Lijkkist
MC Vrouw

Tuin, sociale contacten, ruiker, geluk, korte kleine interpretatie alvast voor zover mijn werk wat nogal een mannenwereld is, ik voel me hier wel gelukkig en kom goed uit de voeten, alhoewel ik soms voor wat obstakels kom te staan (berg) of berg staat ook voor gedachten, ik wellicht met mijn gedachten soms ergens anders ben.

Vrouw staat denk ik voor mezelf dit keer, ruiter, ook weer gedachten die ik op een andere plek wil hebben, ik wil met mijn gedachten ergens anders heen, niet meer aan een bepaald iets denken. wat wellicht ook met het kind te maken heeft dit kan voor wens staan

lelie bescherming en vosje intuïtie hier moet ik nog even over nadenken, zo ook over de lijkkist, dit betekend zorgelijke situatie, nieuw begin maar niet direct........

Ik ga lekker douchen en aant werk en spreek jullie allen vanavond weer, jullie input is natuurlijk van harte welkom