vraag i.v.m. dagkaartjes legging

Gestart door Axx, april 23, 2014, 15:18:04 PM

Axx

hoe leg je dagkaarten en wat betekenen die tekens = en MC ?
hoeveel kaartjes zijn wat is de betekenis van een bepaalde plaats?
Ik die hier verschillende leden die een vreemde soort legging doen als "dagkaartjes" maar snap er niks van.

Gr. Axx

Sas-8314

hallo Axx

Marieke heeft een handige dagteller gemaakt, deze is hier te downloaden
www.marieke-esoterie.nl/download/dagkaartjes.exe

hoe het precies werkt zullen anderen je vast willen / kunnen uitleggen :)

groetjes van Sas
what defines us is how well we rise after falling

Axx

dank Sas en ja, snap dit programma niet, graag wat uitleg dus.
dank bij voorbaat,

Gr. Axx


Axx

Hallo Kreeft,

ik begrijp dat programaatje van Marieke niet. Een dagkaart weet ik natuurlijk wat men daarmee bedoelt maar de manier waarop men dat hier schrijft, met dat programaatje, drie kaarten trekken, dan krijgt men een vierde kaart, daaronder nog eens 3 kaarten, daaronder 2 kaarten en dan nog eens één kaart,
dan kan men de optelmethode kiezen of niet, en nog eens een magic kaart verkrijgen.
Kortom, de manier waarop sommige leden hier hun dagkaart trekken via het programma vermeld in de link ergens hierboven.
Dus eigenlijk begrijp ik de bedoeling niet van dat programma van Marieke, wat al die plaatsen betekenen.

Dank voor wat uitleg van diegenen die het wel weten.

Liefs, Axx

Axx

 :( Is er nu echt niemand die mij kan uitleggen hoe dit programmaatje van dagkaartjes werkt? Ik wil het graag zelf interpreteren maar vermits ik het niet snap. Ik trek 3 kaarten, zonder een vraag te stellen en bekom het volgende. het schip, de ruiken en boom heb ik dus getrokken.  Maar dan krijg ik automatisch
enkele andere kaarten, wat betekenen die in deze context?

     schip       ruiker      boom      =    Ooievaar
           vogels       vosje       wegen
                    boek        kruis

MC = boek


ik snap niets van deze manier van kaartleggen. Kan iemand dit uitleggen?
Ik zie hier toch verschillende leden die met dit systeem werken, die moeten dat toch kunnen verklaren?

Dank bij voorbaat
Axx


Sas-8314

hallo Axx

ik begrijp je verwarring wel een beetje dus ik ga mijn best doen om je in ieder geval uit te leggen hoe ik het zelf doe, dit is dus niet verbonden aan regels maar puur gevoel van mij, mijn manier.

de bovenste lijn, de diagonale lijn (li-re) en de hoekkaartjes vertellen de grote lijnen
Daarnaast hebben alle kaarten een betekenis die afhankelijk is van de kaarten waarmee ze (altijd) gekruist liggen. In principe is het dus een legging die je kunt duiden als alle andere.
Ik zie de lijnen in deze legging daarnaast allemaal als heden.

Citaat van: Axx op april 24, 2014, 15:33:49 PM

     schip       ruiker      boom      =    Ooievaar
           vogels       vosje       wegen
                    boek        kruis
                        boek

MC = boek

boek - ontwikkeling
ooievaar - verandering
vos in het midden
verandering door de ontwikkeling in spiritualiteit

schip-ruiker-boom (wordt samen/gevolg kort samenvatting, dit omvat het thema) ooievaar
dus het schip, de ruiker en de boom zorgen voor verandering
er ligt een weg onder en is gekruist met een boek-ontwikkeling

en zo ga je de lijntje gewoon allemaal na voor enerzijds het inhoudelijke tav van het thema en anderzijds is dit een manier om steeds dieper in het verhaal te kunnen kruipen zogezegd.
Om de diepte in te gaan zul je de vos moeten gebruiken ...

hoop dat ik je wat wijzer heb kunnen maken Axx

succes en groetjes van Sas


what defines us is how well we rise after falling

Axx

Dank je wel Sas voor je uitleg. Amai, zoveel en dit voor een "dagkaart". Je zou eerder denken dat dit gewoon een actueel gegeven is in deze levensperiode i.p.v. een dagkaart.
Ik ga nu ff mijn bevindingen geven van die dag zodat het thema echt op een dagkaart neerkomt. Men heeft toch niet alle dagen zo'n "diepgaande" ervaringen. Daarom vind ik deze legging goed als oefenmateriaal maar als dagkaart toch wel een tikkeltje overdreven.

Mijn zus meldde mij dat haar schoondochter, (mijn aangetrouwd nichtje) een meisje verwacht : Ooievaar.
Dat ze in verwachting was wist ik al, wat het zou worden, een meisje, nog niet. Daar is ze zeer gelukkig mee omdat de rest van de familie allemaal al jongetjes hadden.
De baby werd verwekt op een vakantie; het koppel komt nu juist terug van een tweede vakantie (schip)
Het feit dat ze een baby verwachtte was een geheim, ik mocht het aan niemand vertellen omdat er wat gezondheidsproblemen waren in het begin (boom, vosje) maar nu mag iedereen het weten (open boek).
Zo zag ik een beetje de kaarten, welke ik toch als "dagkaart" beschouwde waarbij de voornaamste gebeurtenis was het bekendmaken van het geslacht van de baby.

Dus: na de reis (schip) komt twitter (vogels) in aktie om het geheim (boek) te onthullen.
Het geslacht van de baby (Ooievaar) was nog onbekend (weg) maar is een meisje (vrouw/weg)  maar daar kwam nu een einde aan (kruis), dus een einde aan dat raadsel van geslacht)

De gezondheid (boom) is wat wankel (vosje)  want ze gaat voorlopig niet meer werken.

Op deze manier zou ik het duiden als "dagkaart), die ik nogmaals echt zeer uitgebreid vind voor een dagkaart. Met Ooievaar en boek had ik al genoeg gehad (baby en onthulling van geslacht)
Zouden jullie daar nog iets aan toevoegen?

Dank je wel en Liefs van Axx

Sas-8314

nou helder Axx !
Van harte gefeliciteerd met weer een nieuw wereldwonder  :-*

de dagduiding klopt zoals jij het stelt, het is ook een actueel gegeven,
maar dieper bevat het ook informatie die jou naar deze dag hebben gebracht ...
de vos staat ook voor gezin en ook voor spiritualiteit of bescherming en nog veel meer.

en het is een keuze of je er verder dieper in wilt kruipen of niet ...
ik schijn nogal een diepzee vis te zijn volgens bepaalde mensen   ;)

als je mij vraagt is deze kleine jongedame een typisch nieuwentijdskind, erg sensitief
belangrijk is voor haar (en iedereen) dat ze zich zal kunnen ontwikkelen binnen een stabiele gezinssituatie.
De kleine meid heeft een belangrijke rol binnen het gezin ..
Het is me niet duidelijk wat deze rol zou kunnen zijn omdat ik er meerdere dingen van zou kunnen maken.
Mocht je dit willen weten dan zou ik je adviseren om er een concrete vraag voor te stellen en een nieuwe legging hierover te doen..

fijne dag nog :)
what defines us is how well we rise after falling

Axx

Dank je wel Sas voor je bevindingen en ik vind het heerlijk dat je diepgaand bent.
Ben een kleine 20 jaar geleden wat bezig geweest met Lenormand en Tarot en Lenormand gebruikte ik meestal voor dagdagelijkse dingen, ik zocht het daarmee niet zo diep. Met Tarot daarentegen ging ik altijd kijken naar die onderliggende betekenis, de psychologie, het waarom, en na 1,5 jaar oefenen merkte ik zelf steun van "hierboven".  Ik vond het zelfs soms zeer grappig. Nu neem ik de draad terug op maar besef dat ik eigenlijk terug moet herbeginnen. Ben zoveel vergeten.

Bij de geboorte van de baby ga ik zeker niet nalaten om haar horoscoop te trekken, dat zal ook al veelzeggend zijn en zeker zal ik daarbij ook kaarten trekken en het hier openbaren wat mijn bevindingen zijn. Zo heb ik verscheidene methoden.

Nogmaals dank Sas.
Liefs van Axx

Sas-8314

heel graag gedaan Axx !

goed weekend  :-*
what defines us is how well we rise after falling