vraag geldigheid legging

Gestart door waterman, april 22, 2014, 20:39:35 PM

waterman

Omdat er geen stomme vragen bestaan even mijn vragen

Kan iemand aangegeven wat de geldigheidsduur ongeveer is van de wat grotere leggingen 9.13 en 36) kaarten. Ik dacht bij 13 kaarten aan ongeveer 1 a 2 maanden en die van 36 minimaal1 maand maar verder kan ik dit niet echt ergens terugvinden.

Daarop verder geborduurd, kan de ontknoping van de legging ook zijn uitgesteld? Om duidelijker te maken wat ik bedoel een voorbeeld: ik doe begin januari een legging met 13 kaarten over het vinden van een baan. De legging geeft asn dat ik eerst iets innerlijk los moet laten en als dat gebeurd het er in de toekomst zonnig uit zal zien. Echter duurt het loslaten een stuk langer en gebeurt dat begin april. Kan het dan zijn dat de rest van die legging in de toekomst alsnog gebeurt? Had namelijk een discussie met iemand die aa geeft dat de geldigheid van die legging een maand is en het na die maand dan ook over is. Klinkt mij geheel vreemd omdat iedereen zijn eigen tijd nodig heeft om de legging op zich in te laten werken. Als je dan een nieuwe legging doet met een iets andere vraag zou de eerdere legging dus niet meer kunnen gebeuren.
Ik vond het in ieder geval vreemd klinken omdat ik het idee heb dat sommige dingen een half jaar na dato alsnog kunnen gebeuren maar hier zijn vast mensen die opheldering kunnen geven.

Ook nog even een vraag over ern 36 legging. Due heb ik nu 1x gedaan met 4 rijenvan 9 kaarten. In het boek dat ik nu heb aangeschaft staat deze legging met 4 rijen van 8 en dan 1 rij van 4 die je precies in het midden van de laatste rij plaatst. Wat is hierin het verschil? Uiteraard komt er datwel een andere legging uit met een iets andere combinatie. Heb zelf wel een fijner gevoel bij deze legging dus ga die voortaan gebruiken.

Lange uitleg maar hoop dat het zo duidelijk is.
Groetjes.

Sas-8314

Citaat van: waterman op april 22, 2014, 20:39:35 PM
Omdat er geen stomme vragen bestaan even mijn vragen

idd die zijn er niet waterman

de kaarten tonen een situatie, dingen die onbewust en bewust spelen en op verschillende nivo's zoals ik inmiddels zelf leer begrijpen.
Toekomst voorspellen zie ik dus meer als een soort van optelsommetje en conclusies duiden,
de tijd waarop en of de ontwikkeling gaat plaatsvinden is naar mijn mening dus ook afhankelijk van het eigen proces.

ik ben ook bekend met beide versies van de 36 kaarten,
heb niet echt een voorkeur daarbij, wat ervaar jij als voordeel bij jouw voorkeur waterman ?

groetjes van Sas

what defines us is how well we rise after falling

kreeft

voor een grote legging, (36) is de periode ongeveer 6 maanden,
de kaarten die zich rond de pk bevinden, zowel onder, boven als naast,
zijn de onmiddellijke toekomst, dingen die dus heel kortbij zijn,
hoe verder sommige kaarten van de pk liggen, hoe langer de termijn dat het zal (uit)komen,

een 13 legging geeft eigenlijk meer een situatie aan die aan de gang is,
en waarvan men het verloop wil kennen,  meer uitgebreidt dan de
3 kaartenlegging,

grtj  :)

waterman

Dank je wel kreeft. Dat een 13 legging ergens een verloop van geeft of kan geven vind ikwel juist. Tijdens dat proces neem je zelf je beslissingen wat kan resulteren in een soort van toekomst maar meer zoals sas zegt een conclusie trekken. In mijn geval een peggibg waar heel duidelijk stond innerlijk loslaten.Dat ls gebeurt en een nieuwe legging gaf ook een positief resultaat maar dan op mijn eigen ontwikkeling. En de 'toekomst' van die beide leggingen is het leerpunt en de conclusie eruit is dat ik eerst zelf weer gelukkig moet zijn en dat de rest dan wel volgt doordat de verandering in mijn gedrag ook het gedrag en de gevoelens van anderen richting mij positief beinvloedt.

Sas de legging met die 4 kaarten eronder is voor mij puur het gevoel wat ik erbij heb. Is niet echt te beschrijven geloof ik maar heb daarbij een fijner gevoel. Eind deze week een grote legging doen voor de komende periode.

Fijne avond iedereen.

Sas-8314

Citaat van: waterman op april 22, 2014, 21:25:42 PM
de legging met die 4 kaarten eronder is voor mij puur het gevoel wat ik erbij heb. Is niet echt te beschrijven geloof ik maar heb daarbij een fijner gevoel.

eigen gevoel blijft het belangrijkste :)

waterman

Zeker waar wel benieuwd wat de legging aan gaat geven nu met een leeg en positief hoofd ;D

Eva_84

Dag Waterman,

Met een 36-legging kan je bij je vraagstelling op voorhand de periode bepalen, vb, een overzicht voor de komende maand, of jaar, of...
Als je geen periode hebt bepaald, geldt het minimum voor 3 maanden, maar dat kan tot 2 jaar gaan.
Afhankelijk van jouw vraag kan het echter ook enkel over het heden gaan, vb met de vraag "Geef me meer inzicht in mijn huidige situatie op dat bepaald vlak".

Wat ik heb gelezen over het verschil tussen 4x9 en 4x8+4, is dat je het anders kan interpreteren. De onderste 4 kaarten bij 4x8+4 geven een soort "karma" of "lot" door, speciale kaartjes.

Groetjes

Sas-8314

mijn dank @ Eva voor de heldere info :)

waterman

Dank je wel Eva.

Het gevoel dar ik bij deze manier van leggen had verandert nu een beetje maar ik ga het uit proberen.
Heb gisteren een legging gedaan met 4x8+4. Zal hem vanavond plaatsen maar ik werd al wel erg vrolijk van de combi dame-kind-heer met boven mijn pk hart-lelie. De zogenaamde 4 karma kaarten gaan nog even extra aandacht krijgen.

Groetjes waterman.

@ Eva. Ik had de legging gedaan met de vraag wat er de komende tijd staat te gebeuren. De komende tijd is niet echt specifiek maar staat denk ik een beetje gelijk met de binnen nu en 3 maanden (denk ik)
Overigens als er geen duidelijke tijd is gesteld kan ik dan uitgaan van dat alles rondom de pk inderdaad op korte termijn staat te gebeuren?

Sas-8314

heer kan mogelijk ook aanduiden dat je ergens vastbesloten over bent ..
hart-lelie mogelijk voor eerlijke gevoelens
dame - heer - kind nieuwe balans
een kind verlangt naar ...

het kan van alles zijn, ben ook benieuwd naar je nieuwe legging :)

groetjes  :-*

waterman

En ik al blij zijn dat er misschien een mooie relatie in het vooruitzicht lag :D
Ben benieuwd.

Sas-8314

wat jij voor mogelijk acht, is mogelijk ..
simpelweg omdat jij het voor mogelijk houdt ;)

Eva_84

Citaat van: waterman op april 23, 2014, 14:58:26 PM
@ Eva. Ik had de legging gedaan met de vraag wat er de komende tijd staat te gebeuren. De komende tijd is niet echt specifiek maar staat denk ik een beetje gelijk met de binnen nu en 3 maanden (denk ik)
Overigens als er geen duidelijke tijd is gesteld kan ik dan uitgaan van dat alles rondom de pk inderdaad op korte termijn staat te gebeuren?

Dat hangt ervan af hoe jij een 36-legging duidt.
Als je de methode van afstand gebruikt, is wat het dichtst bij ligt het belangrijkste op dit moment, wat veraf ligt is minder van toepassing. Hier is geen termijn op te leggen.
Gebruik je verleden/heden/toekomst, dan kan je zeggen dat wat rond jou (en op verticale lijn van je PK) ligt inderdaad in het heden is (tussen dit en 3 maanden ongeveer).

waterman

Hoi Eva

Bedankt voor je uitleg.  Ik lees een grote legging inderdaad als verleden heden toekomst. In mijn legging lig ik bijna geheel links dus zal er veel in de toekomst plaatsen vinden. Als soort van tijdsaanduiding had ik gezegd de komende tijd. Nu is komende tijd voor iedereen anders maar voor mij betekent dat van nu tot maximaal een maand of 5/6. Dus rondom mij kan in dit geval goed in het heden (tot aan die 3 maanden zijn). Nog wel even  een vraagje over het toekomst gedeelte (rechts van de pk). Is het dan hoe verder weg hoe verder weg in de toekomst (van je eigen tijdsaanduiding) of kan het dan ook zijn dat zaken die uiterst rechts liggen eerder 'gebeuren'  dan kaartjes die ervoor liggen?

Bedankt alvast voor je duidelijke uitleg en misschien brutaal maar misschien wil je ook eens kijken naar mijn legging die ook op dit forum staat.  Ik ben nog lerende en deze legging is gedaan op een heel belangrijk moment voor mezelf.  Sas is al zo aardig geweest maar hoe meer inzichten hoe meer ik kan leren duiden :) Zeker deze legging omdat ik het gevoel heb dat hij iets heel duidelijks wil zeggen.
Fijne avond

Sas-8314

brutaal is brute taal ...  ::) heb ik niet in jouw tekst kunnen vinden waterman, jij wel  ???