dagkaartje waterman

Gestart door waterman, april 05, 2014, 11:31:52 AM

waterman

#90
Als ik mijn kaarten optel kom ik als laatste kaart op een schip
Toren-schip een reis die ik zelf moet maken
dus als combinatie
Hond Klavers Toren
Vertouwen hebben in een vriendschap door een reis in mezelf waardoor de vriendschap evolueert.
Klinkt positief ook al staat de toren er tussen

Knoekie

wellicht dat de toren voor groei staat?

Sas-8314

#92
de toren - overzicht (willen) krijgen behouden, iets dat sterk uitziet maar niet per definitie stabiel hoeft te zijn. Ook hoogmoed, vrees om hogerop te komen en er af te vallen, toch de gedachte wat als
controle, je even veilig (willen) voelen of wanen.
de muur om jezelf te beschermen en om andere buiten te sluiten, even tot jezelf komen, verdiepen en verhogen. Toren staat ook voor verleden, er is lang aan gebouwd, bloed, zweet en tranen ... lange weg
iets wil naar boven, zoals Knoekie als schreef, ontwikkeling, groei
Een toren is hoog
daar is ambitie voor nodig oftewel wilskracht en dus potentie
maar ook een hond - vertrouwen, loyaliteit en vertrouwd, beschermend, maar soms ook onzeker
samen bouw je sneller op, maar ook af, samen bouwen is samen ervaring op doen, ontwikkeling

schip is stroming, afstand afleggen, ergens naar toe willen, energie, meegolven,
ambitie dus ook weer of juist tegen de stroom in
tegen de stroom in kost kracht en brengt negatieve emoties en werkt nadelig soms, niet altijd
je groeit er ook van en soms is er extra wilskracht nodig om iets op gang te zetten / brengen
soms moet er een muur worden afgebroken,
moet men zich ook terug trekken om er achter te komen waar de stroming heen leid of lijd
of wil men dat samen doen ;)

:-* en een fijne avond

what defines us is how well we rise after falling

waterman

Goedemorgen
Bedankt knoekie ik denk dat je hier grotendeels wel gelijk mee hebt met die groei. Er is echt iets veranderd deze week in mezelf.
En hij past ook mooi bij de daadkracht die kristalletje deze week ook al duide.
@sas ik zie de toren nu voor ern half muurtje ( even tot mezelf gekomen en nu aan het afbreken).
En dubbele wilskracht...past ook wel weer mooi bij de daadkracht.
En het samen doen....ja graag ;D. Maar denk dat hij nu even voor vertrouwen stast.

Voor vandaag
Hart met erbij zeisen en muizen

Lijken zware kaartjes maar volgens mij wil zeis-muis in dit geval zeggen dat ik letterlijk wil kappen met zorgen maken.
Maar volgens mij ook dat het verlorene weer terugkomt.
Wat het hart erbij doet vind ik lastig in combi met bovenstaande duiding.

Fijn weekend.

Knoekie

Hart wellicht dat je weer open staat voor je omgeving of gewoon voor jezelf, blij zijn met jezelf, en dan idd kappen met zorgen en stress

Sas-8314

hallo Waterman :)

Hart- zeisen-muizen
hart-muis / gevoelsmatig geknaag door iets dat ontbreekt en je met (n)iets achter laat
met zeis plotseling, einde, kil, pijnlijk, oogsten
een muis met een zeis bewerken is best kil en overdreven gewelddadig, maw onrecht

gevoelens van onrecht die je pijnigen misschien ?
je wil er in ieder geval snel vanaf, misschien ook wel iets te snel, zou je even wat dieper mogen voelen,
beetje minder kil ?

Ik meen dat de laatste dagen steeds terug te zien in je kaartjes,
te kil zijn is killing voor het hart
Herken je er iets in Waterman ?
what defines us is how well we rise after falling

waterman

#96
Ik heb zelf juist het idee dat ik de stijgende lijn heb te pakken en juist steeds vrolijker word. En te kil is eigenlijk niet herkenbaar.  Ik bekeek ze juist positief zeker ook met de daadkracht van kristalletje afgelopen week. En ik voelde me ook echt zo. Als ik de kaartjes optel kom ik op de berg. Muizen ruimen de hindernissen op en ik zag de combi met de zeis ook als kappen met zorgen maken. En ik ben weer blij met mezelf zoals knoeki zegt.
Maar misschien ben ik te positief

Sas-8314

allereerst kun je nooit te positief zijn Waterman en daarnaast ben ik degene die nu duid en ben jij de gene die er al dan niet (h)erkenning in vind.

Soms zegt een ander nee zodat we meer overtuigd kunnen geraken van onze eigen ja
Waarom zegt een ander nee ? waarom spreekt hij/zij niet de waarheid die we zelf hebben aangenomen.
Twijfelen aan wat een ander zegt is feitelijk ook een spiegel, het gebeurd nooit zomaar.

waarom worden we aangeraakt door iets, waarom valt het ons op en gaan we in 'gesprek' er over.
alleen omdat iets in ons zich ergens over aangesproken voelt.

Zoals je zelf al aangeeft, ervaar jij het allemaal als positief ...
en treed er toch een heel klein beetje twijfel op,
terwijl je weet dat dit niet nodig is,
je hebt je mening namelijk al gevormd / ervaart het positief en zelfs ook Knoekie ziet het.

Misschien dus mijn duiding om een mogelijk laatst stukje twijfel weg te halen, te erkennen dat het niet nodig is doordat je er nog even bewust aandacht aangeeft

hart-zeis-muis=berg
hierin zou je deze situatie ook kunnen duiden ;)
dan speel ik de ruiker ;)

bij de uitgebreide dagteller zouden je kaartjes er namelijk zo uit zien zie ik net ;)
hart-zeis-muis=berg
vissen-sleutel-kist
       zon-boom
         kruis
MC-ruiker


Kun je er iets mee Waterman ..
wat die kilheid betreft, wellicht heb je er inmiddels voor gekozen om wat liever met jezelf om te gaan :)

what defines us is how well we rise after falling

waterman

Bedankt sas
Spiegeltje is altijd wel fijn.
Zo volgens de uitgebreide dagkaarten ben ik flink veel aan het afsluiten geloof ik. Zou ik de sleutel dan toch gevonden hebben ;)
Misschien dat de boom weer groeit door de zon en dat het resulteert in een ruiker. Zou leuk zijn (misschien nog ern leuke hond die helpt bij de legging van gisteren ;)


Sas-8314

de sleutel ligt cenraal
hij was/is er altijd
het zijn de keuzes die we al dan niet maken ..

zon-ruiker
is ook bewust zijn / worden van wat jij wilt en wat jou gelukkig maakt
de sleutel en de muizen
nieuwsgierig zijn naar de volgende fases/kist
soms een een beetje tegenop zien, een beetje klaar zijn er mee,
verlangen naar de ruiker-zon
(en hoe herkenbaar) en daarmee onze eigen vertragingen scheppen ... nieuwe probleempjes oogsten ..

dank voor je feedback Waterman :)
what defines us is how well we rise after falling

waterman

#100
Weten wat me gelukkig maakt doe ik inmiddels wel hoor sas  ;)
Het voelt nu alsof ik mijn extra jas heb uitgedaan. Af en toe nog een beetje eng maar ook weten dat door deze keuze me iets moois kan staan te wachten. ...had begin vorige week een andere grote legging gedaan waarin de heer en de dame allebei in de uiterst rechtse kolom eindigden. Geloof dat dat betekend dat er snel een complete verandering aan zat te komen (een nieuw hoofdstuk). Nou dat nieuwe hoofdstuk voor mij klopt wel krijg ik het gevoel. Benieuwd naar mijn kaartjes morgen en de volgende hoofdstukken in mijn boek :-)

Sas-8314

we schrijven onze eigen boeken en toch blijven de verhalen ons verrassen.
We schrijven al zo lang en nog steeds gaan onze gedachtes sneller als de pen en willen we toch zien wat er op papier staat, pas dan zijn het feiten en willen we echt geloven ...
hoe bijzonder is dat :)

Schrijf een mooi verhaal Waterman, het is je van harte gegund  :-*
laat je hart maar spreken die kent het script al,
ooit is verder in tijd terug ook dat door ons 'zelf' geschreven,
op sommige dagen vind ik dat zelf niet echt logisch en denk ik welke dwaas heeft dit nu weer bedacht :(
maar het schijnt zo te zijn, wie zal het zeggen ... 

:-*
what defines us is how well we rise after falling

waterman

#102
Dank je wel sas helemaal waar.
Die grote legging durf ik verder niet eens meer te duiden(vanwege de vraagstelling :D) en aangezien ik ook helemaal rechts lag ging het over het verleden.  Een nieuwe legging durf ik nog niet te doen :D
Fijne avond.

Sas-8314

3 zinnen waarin je 2x niet durft hmmm
keuzes maken is goed waterman
maar beter dat je ze niet maakt op basis van 'angst'
hoe groot of klein ook ..
dat is net zoiets als muizen met vissen mengen
groeien rare staartjes aan ;)

:-*
what defines us is how well we rise after falling

waterman

Durven doe ik wel hoor. De gedane legging praat alleen over het verleden terwijl de vraag over de toekomst ging. En gaf een nieuwe omwenteling aan
(ik ga er overigens nog steedsvanuit dat dat dan alleen voor de vrager geld omdat in dit geval beide pk's uiterst rechts lagen.  De heer had zelfs geen kaarten boven zich)
Misschien dat iemand dat weet?
ik had eigenlijk net gezegd dat ik voor eenbepaald onderwerp even geen legging meer zou doen. Was namelijk een hele specifieke vraag  ;D.Wel zou het natuurlijk kunnen zijn dat het er nu totaal anders uit zou zien omdat ik veranderd ben.

Maar voor de zondag
Roe met huis en sterren. Wordt opgeteld de zon
Roe iets met 2strijd maar omgeven door 3 positieve kaarten.ik ben benieuwd wat de dag gaat brengen.