dagkaartje waterman

Gestart door waterman, april 05, 2014, 11:31:52 AM

waterman

Citaat van: Sas-8314 op november 21, 2014, 14:41:46 PM
kan het zijn dat jij je ergens bezwaard bij voelt om iets kenbaar te maken ?
hierover twijfelt wellicht ..mogelijk is het ook dat je twijfelt aan iemands intentie, of deze wel zuiver is ..Ergens geen big deal van willen maken.
de muizen zeggen mij in ieder geval dat je mag zijn wie je bent,
dus ook sterker dan je wellicht zelf in de gaten hebt, in ieder geval geen enkele reden hebt om je te verstoppen achter een berg ..
De ster zegt me dat jij je zelf nog wat meer centraal mag zetten,
het is jouw leven en wie het niet zin die mag naar de maan  ;D
  :-*
Ik had gisterenmiddag ineens een heel heldere gedachte en iets wat voor mij wat dingen op een rijtje zette. Ik heb getwijfeld of ik dat uit moest spreken omdat ik het idee had men mij voor gek verklaarde. Maar heb het uiteindelijk wel gedaan.
Die heldere gedacht was dat ik mijn ex als persoon heel erg mis maar dat ik daarnaast IEMAND mis in de liefde. (en dat kan dus iedereen zijn).

En wat betreft diegene die het niet zint die mag naar de maan betreft een vriendschap van rum 15 jaar die alleen wat laat weten als hij iets nieuws te vertellen heeft maar verder zich niet laat horen. Niet meer aan mij besteed dus...

Mijn nieuwe kaartjes

Slang-boom-brief=schip  mc=huis
  vogels-maan-lelie
     kist-boek
       vissen

Tijd om veranderingen door te voeren. Een bericht waardoor ik een andere koers ga varen. Of misschien is het meer een besef.
Zorgen die gaan verdwijnen door eigen waarneming en door zaken die ik in het verleden geleerd heb of dingen die er misschien nog aankomen.
Boek-vis als een ontwikkeling die zich gaat afspelen.

Fijne zondag

Sas-8314

heej waterdame :)
thanks voor de feedback ..
een wijze dame lees ik ;)

jouw nieuwe kaartjes ..

Slang-boom-brief=schip
         vogels-maan-lelie
                  kist-boek
                    vissen
mc=huis

de maan centraal ..
met de vogels erbij doet het me denken aan wat moodswings.
realisme zie ik er bij liggen, althans de wil om dingen te zien zoals ze zijn.
Was het maar zo simpel denk ik dan ;)

ik zie er een ontdekking in liggen, of wellicht iets wat je anders gaat zien of wordt voorgehouden.
In ieder geval een kritische kijk.
Ook zie ik stilte, het geeft een afwachtende indruk weer, maar toch ook iets dat in de gaten wordt gehouden, of wellicht rekening mee wordt gehouden, dus waar nog niet het laatste woord over gesproken / geschreven in ieder geval zeker niet gedacht is.

het kan alle kanten op met jouw kaartjes,
gelukkig zie ik ook dat wat er ook (niet) gebeurd, uiteindelijk brengt het je dichter bij jezelf.

schuld en schaamte en alles wat met wat als te maken heeft valt onder de noemer emoties ..
Het wordt tijd voor de zeis lieve dame,
en op zeker de ster die de zon weer meer laat schijnen.
Benieuwd of je er iets mee kunt of wellicht ben ik vandaag weer eens vaag ;)

what defines us is how well we rise after falling

yoga

Slang-boom-brief=schip  mc=huis
  vogels-maan-lelie
     kist-boek
       vissen

Hey waterdame
Ook even proberen

De maan zegt ons zoveel denk ik altijd, ze staat zo dichtbij ons maar lijkt enorm veraf
Slang kruipt in je boom, maar vandaaruit ben je ook dichterbij de maan
Probeer dus alles te zien zoals het is
Er kan dan nog heleboel gebeuren maar het is zoals het is
Het schip brengt je wel terug naar huis, dus gooi alle belast maar overboord, het zal je goed doen

Liefs
Yoga

waterman

Goedemorgen,
bedankt sas mijn wijsheid is er echter helaas niet iedere dag :)

Citaat van: Sas-8314 op november 23, 2014, 20:20:19 PM
realisme zie ik er bij liggen, althans de wil om dingen te zien zoals ze zijn.
Was het maar zo simpel denk ik dan ;)
ik zie er een ontdekking in liggen, of wellicht iets wat je anders gaat zien of wordt voorgehouden.
In ieder geval een kritische kijk. Ook zie ik stilte, het geeft een afwachtende indruk weer, maar toch ook iets dat in de gaten wordt gehouden, of wellicht rekening mee wordt gehouden, dus waar nog niet het laatste woord over gesproken / geschreven in ieder geval zeker niet gedacht is.
het kan alle kanten op met jouw kaartjes, gelukkig zie ik ook dat wat er ook (niet) gebeurd, uiteindelijk brengt het je dichter bij jezelf.
@sas inderdaad een beetje vaag maar sommige dingen kan ik wel plaatsen. De kritische blik het realisme en de afwachtende indruk kan ik zeker plaatsen. Dat is iets waar ik het ene in zie maar waar door anderen het andere in gedacht wordt. Iets waar ik dus in afwacht.

@yoga bedankt dame

Mijn kaartjes vandaag:

brief vrouw wolken=boek  MC=boek
  tuin anker maan
    toren vissen
    ooievaar

straks naar kijken. Fijne dag

Sas-8314

heej waterdame
eens kijken wat ik in jouw kaartjes zie :)

brief vrouw wolken=boek
            tuin anker maan
               toren vissen
                   ooievaar
MC= boek

2 boeken in je legging
'dommer' ga je er dus zeker niet van worden deze dag  ;D
werkkaarten liggen er ook in .. misschien iets met een collega.
Even niet weten wat je wil met iets of iemand, ook iets niet kunnen doen, wellicht maakt het je wat onrustig alsof er iets in de lucht hangt.

waterman

Bedankt sas ik kwam er zelf niet echt aan ui.
Even niet weten wat je wilt met iets of iemand..heel herkenbaar.

Nieuwe kaartjes alvast voor morgen

Roede-dame-vos=hond  mc=anker
  huis- slang-maan
     roede-schip
        vos

Het anker geeft me gelijk een gevoel van vastigheid. Of ik mis dat of ik ga het krijgen dat is me nog niet helemaal duidelijk.
De slang centraal maar heb meer het idee dat dat voor vernieuwing staat een soort van je oude jasje afdoen.
2x de roede als strijdkaart en beweging door het schip.
En ook de kat uit de boom kijken.

Sas-8314

thanks voor de feedback !

je nieuwe kaartjes ..

Roede-dame-vos=hond
              huis- slang-maan
                 roede-schip
                        vos
mc= anker

je hebt het anker verplaatst, je zit dus niet vast ;)
voelt je wellicht wel verbonden met iets / iemand al weet ik niet of je helemaal blij bent met de wijze waarop.
Het anker kan ook staan voor de behoefte om 'alleen' te zijn, je idd wat losser ergens van maken.
wellicht even geen zin gedoe, stukje zelfbescherming doet het me aan denken.
Geeft me het gevoel dat de vos een beetje te dichtbij komt, reageert op een wijze die je niet aanstaat.
Heb een idee dat je dit ook wel kenbaar (hebt ge)maakt, alsof iets lang genoeg geduurd heeft.

Benieuwd of je er iets mee kunt  :-*

yoga

Roede-dame-vos=hond
              huis- slang-maan
                 roede-schip
                        vos
mc= anker

je bent niet zo tevreden hoe mensen op iets reageren, het voelt niet zo leuk aan
slang komt ook binnen sluipen in je huis, je probeert jezelf te beschermen hiervoor,
het anker zie ik als dat je weet wat je wil, niet doelloos rondlopen, je laat je niet meeslepen door je gevoelens

fijne dag
yoga

waterman

Mijn eigen kaartjes

Anker Hond Maan

Een houvast hebben door vertrouwen te blijven houden.

yoga

jouw kaartjes waterdame

anker   hond    maan

je drijft niet zomaar doelloos rond maar je hebt stabiliteit gevonden, je vertrouwt op je eigen gevoel, je eigen stem

liefs
yoga

Sas-8314

jouw kaartjes en wat ze bij mij oproepen ..

anker   hond    maan

ik heb het idee dat er iets op je werk is (gebeurd)
iets waardoor jij je beter (meer gewaardeerd) voelt / gaat voelen
misschien iemand of jijzelf die ergens voor (jou) opkomt,

benieuwd of je er iets mee kunt waterdame,
fijn weekend  voor jou  :-*

waterman

dank lieve sas en je hebt wel gedeeltelijk gelijk alleen niet in de positieve zin die jij duid
Inderdaad op werkgebied waar me ineens zo'n compleet gevoel van eenzaamheid overviel en niets kunnen doen dat dat ineens alle energie koste.

Een vreemde vraag misschien maar ik stel hem toch: kan je "dromen" met je ogen open.
Ik ben 1 van de personen die wel droomt maar ze nooit kan herinneren. Echter zat k gisteren gewoon tv te kijken tot er ineens zonder aanleiding een soort van beeld binnenkwam waarin ik mezelf zag en ik het van een afstand bekeek. Beeld en tafereel was snel weer weg maar kwam een uur later weer terug en dan ene stapje verder in het tafereel. En net voordat ik thuis kwam nog een keer met een beetje vreemde gewaarwoording omdat me iets duidelijk werd.
Weet niet helemaal wat ik ermee aanmoet. Ik ben van kinds af aan al heel erg visueel ingesteld (als een echte waterman vrouw). Als iemand het over spruiten heeft kan ik zo ongeveer de groene spruit zien liggen zeg maar ;-)

Benieuwd wat jullie visie is.

Even geen kaartjes dus voor vandaag;
Fijne dag

Sas-8314

ook en juist negatieve ervaringen kunnen uiteindelijk positief uitpakken, in die zin dat ze ons iets waardevols laten zien, dingen hebben ook tijd nodig om te bezinken.

wat het dromen betreft, ik ben een nuchtere maagd maar herken wel hetgeen je schrijft,
het heeft naar mijn mening dan ook met bewust-zijn te maken,
Ons bewustzijn kent geen tijd of vaste plaats, we bepalen zelf waar we zijn / heen worden genomen.
Visualiseren van dingen is voor mij dan ook heel normaal.

we are not human beings having a spiritual experience
we are spiritual beings having a human experience

waterman

Hey sas
je hebt gelijk en het is gelijk heel duidelijk dat die andere baan er moet gaan komen en dat zal dan vast positieve uitstraling krijgen.

Ook ik ben zeer nuchter en heb eerlijk gezegd niets met dromen. Maar ik weet op dit moment niet wat ik ermee aan moet en merk dat in plaats van de (be)rust(ing) en de rust die er was ik nu een soort van onrust over me heb gekregen.
Ik "zag"eerst een brug in een mooi landschap waar je uitkeek over water en zag bovenop die brug een stelletje staan waarvan ik naar de rug van een grote lange man keek. En toen ik wat dichterbij kwam ik zag dat hij een tedere kus op haar voorhoofd drukte.
Hierna was het beeld weer weg en een half uur later schoot er weer iets voorbij echter nu een voorzichtige en hele tedere kus op de mond waarbij hij zijn handen om haar gezicht hield.
Beeld weer weg en toen dat een uur later ineens weer bovenkwam leek het alsof het beeld gedraaid was en ik er bijna naast stond. Nu drukte de vrouw een soort van zachte kus op zijn voorhoofd. En ineens schrok ik mezelf dus wezenloos aangezien ik besefte dat ik de 2 personen (her)kende..mijzelf en mijn ex.
Ik schrok er behoorlijk van en nog meer van de gedachte waarmee ik de dag erna wakker werd..

Ik heb een heel hard hoofd in dromen, eigenlijk in eerste instantie eerst al op het gebied van spiritualiteit. Maar sinds begin dit jaar merk ik toch dat er meer is en heb ik dat ook al gemerkt nu met de kaartjes. En wat ik hier nu mee aanmoet...werkelijk geen idee.

Lang verhaal weer ;-)
Fijne zondag nog voor iedereen

Sas-8314

wat ik weet is dat er zowel op aards alsook op zielsnivo 'ge en verwerkt' wordt.
Ik heb het gevoel dat er aan het herstel van jullie binding op zielsnivo iets heeft plaatsgevonden in je droom ..