dagkaartje waterman

Gestart door waterman, april 05, 2014, 11:31:52 AM

Sas-8314

heej waterdame :)
de kist doet me denken aan een fase, maar ook aan dingen weg willen stoppen, je afsluiten voor bepaalde gedachtes, ze zijn vergankelijk. ;)

jouw nieuwe kaartjes ..

ooievaar-hond-vogels=roede           MC=weg
  anker-lelie-muizen
    dame-ooievaar
           zeis

heb het idee dat iets / iemand je een beetje ontstemt, of een andere toon aanslaat.
Mogelijk zie je het dan ook niet zitten om hier dieper op in te gaan.
Misschien zou het je toch wel helpen om er wel op in te gaan, maar jezelf daar niet bij te verliezen.
Wellicht zie je meer als dat je uitspreekt ..
een hoop drukte om niets doet het me denken ..

ben benieuwd of je er iets mee kunt 
fijne dag voor jou waterdame :-*
what defines us is how well we rise after falling

yoga

ooievaar-hond-vogels=roede           MC=weg
  anker-lelie-muizen
    dame-ooievaar
           zeis

lieve waterdame

de lelie beschermt jouw alvast van die knagende muizen die komen piepen
de hond zit beetje vast tussen de vogels en ooievaar, hij zal het daar alvast niet leuk vinden en staan blaffen...
misschien hoor jij hem wel?
er is dus een hoop drukte maar je zal moeten oppassen om goed bij jezelf te blijven en de weg te kiezen die jij wil bewandelen... dat lukt jouw zeker

liefs
yoga

waterman

Dank voor de duidingen dames,

ik kan het wel plaatsen op werkgebied aangezien ik op zoek ben naar een andere omdat ik niet match met een aantal directe collega's.

Vandaag een andere legging met een vraagstelling. Met hulp van een buitenstaander ben ik er inmiddels wel achter dat de situatie met mijn ex me voornamelijk "dwars' zit vanwege de manier waarop het is gegaan nadat onze relatie beëindigend is. Hij die zelf graag vrienden wilde blijven, het contact dan weer ineens stopte om dan daarna weer heel spontaan en plotseling het contact weer te herstellen. Om het dan daarna weer op zijn beloop te laten. Deze reacties en zijn twijfel van wel/niet en misschien ipv ja of nee is compleet niet wat ik had verwacht vanuit hem zoals ik hem ken en wat ik zelf nooit zo zou kunnen doen.. Ik ben van kinds af aan al heel gevoelig voor sfeer dus dit soort dingen zijn voor mij lastiger. Als ik dingen achteraf kan uitpraten of iets is het makkelijker, ik kan ook heel slecht ruzie maken ;D

Dat zal in mijn verwachting in dit geval niet mogelijk zijn...krijg ik ineens de opmerking dat zij daar niet zo zeker van is en dat ze verwacht dat ons contact er nog wel een keer komt. Niet nu gelijk maar over een tijdje (maanden). Inmiddels is ze al de zoveelste die dat zomaar ineens roept en ook een duiding van een wildvreemde gaf dat aan.
Toch nieuwsgierig geworden maar met geen enkele verwachting van mijn kant toch maar een kaartjes gelegd op een specifieke vraag: Wat gaat er in 2015 gebeuren met het contact tussen ons.

Tuin-Lelie-Roede-Vos-Ooievaar

Ik ben allesbehalve onpartijdig en misschien dat iemand hier zijn idee eens zou willen geven? Maar zoals ik het zie zitten er behoorlijk wat obstakeltjes in.

Fijne dag

Mikal

Nou ik waag eens een poging:

De roede in het midden: tweedracht, wat wil hij nou eigenlijk, wat wil hij nog van mij?
Vos in de toekomst: je blijft het gevoel houden dat je niet weet wat je aan hem hebt, waar je aan toe bent met hem.
Ooievaar: hoe langer het duurt voor er contact komt tussen jullie, des te groter wordt de afstand tussen jullie om het uit te praten. Ik denk dat jullie steeds meer uit elkaar gaan groeien. Door de vos denk ik dat er van hem uit nog wat halfslachtige pogingen komen van wel/niet/wel/niet maar er uiteindelijk niets wordt uitgepraat of van vriendschap weinig meer overblijft. De afstand tussen jullie dus alleen maar groter wordt en jullie beiden een andere kant uit gaan 'vliegen'.
Doordat een ooievaar hoog op zijn nest zit en van een afstand de dingen kan overzien denk ik dat jij dit ook zult doen. Je hebt er vrede mee zoals het gaat en kunt de dingen naast je neerleggen zoals ze zijn. Rationeel ernaar kijken zeg maar en zijn gedrag misschien wat beter plaatsen in de toekomst.

De tuin in het verleden; van een gedeeld leven met hem naar de lelie dus van een tuin vol bloemen naar een enkele bloem. Maar geen geknakte bloem. Ik denk dat de lelie staat voor je verwachtingen naar hem in je recente verleden. Dat er in de lijn van jou verwachtingen naar hoe je hem kent, nog wel vriendschap zou kunnen voortbestaan en de roede in je huidige leven aangeeft dat dit dus niet zo is en daar nu geen ruimte voor is.
Ooievaar: je gaat verder met je leven, een mooie toekomst tegemoet waarin je weer nieuwe dingen aantrekt! Zonnige oorden enzo...  8) ;D

Sas-8314

hallo Waterdame :)

een kat in het nauw maakt rare sprongen, net als mensen die onzeker zijn ..

jouw kaartjes met de vraagstelling wat er voor je in het verschiet ligt in 2015

de roede centraal, de roede voelt voor mij als actie, met de vos doet het me denken aan feedback,
feedback is een reactie op een actie .. Maar op dit moment doet het me ook denken aan twijfels.
zwart-wit kijken.
De lelie zie ik als iets leren, de ooievaar geeft me het gevoel dat men ergens voor op de vlucht zou willen slaan.
mogelijk vanuit zelfbescherming. Wellicht wat onzeker zijn, het gevoel dat men te kort schiet komt er bij mij op.
Ook door de ogen van een ander kijken .. maw je meer verplaatsen in elkaar.

benieuwd wat het je zo ver zegt waterdame  :-*

Sas-8314

Sas-8314

toch nog even op de ooievaar terug komen ...
de ooievaar staat voor positieve veranderingen,
heeft te maken met flexibel zijn, de ooievaar is een maagd en staat ook bekend om haar werklust.
Ik ben wellicht soms wat te optimistisch soms, wil ook best rebels zijn, ben dan ook zelf een echte ooievaar ;)
Naar mijn mening is een 'strijd' pas gestreden wanneer er niets meer te 'winnen' valt,
wanneer men het beide opgeeft.
Ik zie de tuin echter ook als samen ..
Dus iets in mij zegt ook dat als je elkaar in de ogen aan durft te kijken en eerlijk kan zijn over wat er schort, mogelijk met een stukje begeleiding daarin, dat kan ook eigen inzicht zijn, dingen die je samen in ziet,
dat het nog steeds alle kanten op kan.
In ieder geval kan leiden naar beider tevredenheid.
De ooievaar staat ook voor het voorjaar, doet mij altijd denken aan 9 maanden ;)
In ieder geval tijd genoeg om er achter te komen wat je zelf wilt ..
en wat is afstand ..?
de ooievaar kan altijd nog snel en overal heen vliegen ;)
:-*

yoga

en als laatste probeer ik ook nog eens  :) zonder de andere duidingen te lezen anders laat ik me misschien onbewust mee vloeien

roede op je PK je zit momenteel nog in een soort van gevecht met jezelf ik denk vooral geestelijk... (wat wel of wat niet?) moet ik terug met hem praten of toch niet? er komen wel 1000 gedachten de kop op steken
de vos zegt dan pas op lieve waterdame handel vanuit je intuïtie, de taal van je intuïtie, zoek contact met je hart en zijn intuïtieve kracht.  alleen zo kom je er achter wat je moet doen. je kunt je stem van je hart niet waarnemen met je oren of met andere zintuigen, daarvoor heb je intuïtie nodig. we weten doorgaans wel wat voor ons de beste weg is maar volgen meestal liever de gebaande paden.
de ooievaar zie als een steeds wederkeren van hem, dan weer gewoon eens af en toe de kop opsteken, ik denk vooral dat jij daar geen zin in hebt
de lelie zegt dat je in het verleden je lesje wel geleerd hebt, je wil verder en je hebt bepaalde doelen voor ogen die hij niet echt heeft of wil snappen.
de tuin erbij ik weet niet maar ik kan de bal ook mis slaan, maar heb het gevoel dat deze man nog al een charmeur is  ;)
benieuwd of je er iets mee kan

liefs yoga

waterman

Dag dames

heel erg bedankt voor jullie inzichten.
Ikzelf heb geen verwachtingen meer op dit moment juist omdat ik het rationeel bekijk op dit moment en het stemmetje wat lang gezegd heeft dat er nog wel contact zou komen heb ik ver weg gestopt.

De moeilijkste kaart in deze legging vind ik de ooievaar die in de basis staat voor veranderingen. Maar wat voor veranderingen dan?

@yoga
ik heb geen Pk gebruikt maar bedenk me af en toe idd wel wat ik zou doen als hij toch ineens contact zou opnemen.
De vos als intuïtie klopt wel zoals al eerder gezegd ben ik druk bezig om hier contact mee te krijgen vanwege eerdere "stemmetjes" En die intuïtie zal dan ook zeker helpen op dat moment als ik die keuze moet maken.
Hij is geen charmeur maar heeft me wel erg diep geraakt. Ik word niet snel verliefd maar heb je me eenmaal dan heb je me ook helemaal.
De ooievaar als wederkeren van hem weer af en toe weer eens de kop opsteken zou ik kunnen uitleggen dat er wel contact gaat komen. En dat ik geen zin in heb in dan weer wel en dan weer geen contact klopt helemaal.

@Mikal
Ikzelf heb eigenlijk helemaal geen verwachtingen in contact tussen ons, alhoewel ik vorige week ineens een stemmetje binnenin me zei dat ik nog wel een keer iets van hem ga horen. Zo snel als dat gevoel kwam zo snel was dat echter ook weer verdwenen. Net als jij zeggen meer mensen dat hij nog wel een keer gaat reageren. Maar ik denk inderdaad dat, mocht dat zo zijn, dat het dan inderdaad contact wordt van wel/niet wel/niet en dat ik daar dan uiteindelijk zelf klaar mee ben.

@sas
Actie-reactie zou ik kunnen uitleggen als contact (reactie van de een krijgt feedback van de ander). Het op de vlucht staan kan ik (nog) niet helemaal plaatsen. De zelfbescherming zou dan wel kunnen zijn dat ik het dan zelf zou gaan afkappen omdat ik het op die manier niet wil.

Als ik de duidingen goed lees, is er dus nu ook vanuit jullie weer wel een vermoeden dat er nog wat contact gaat zijn.
Dus op de vraag of er nog contact tussen ons zal zijn in 2015 zou ik ja kunnen zeggen. Maar of dat contact blijvend gaat zijn....

Heel erg bedankt dames (en een extra compliment naar mikal voor de mooie duiding)

Oh ik lees pas nu de toevoeging van sas op de ooievaar. Deze kan inderdaad staan voor positieve verandering. Ik ben zelf ook graag positief en je hebt gelijk dat je nooit weet wat er gaat gebeuren. Ik weet echter wel dat ik nog steeds wel contact zou willen maar dan inderdaad wel op een manier die voor beide werkt. Of samen beslist dat we geen contact meer houden maar dat je er met een fijn gevoel op terug kunt kijken (en je ook gewoon ene praatje kunt maken als je elkaar tegenkomt).
De ooievaar op het einde vond ik in dit geval erg lastig omdat hij voor verandering gaat zorgen maar hoe en wat is nog even de vraag.
dat er iets gaat veranderen in de huidige situatie heb ik echter wel het gevoel.
Dank lieve dame  :-*

Sas-8314

graag gedaan andere lieve dame :)
dank voor de feedback 

waterman

bedacht me vanochtend ineens dat de tuin ook kan staan voor internet (berichten). ???

yoga

ja idd dat heb ik ook al gehoord waterdame

waterman

:)

waterman

Gisteren nog mijn vorige kaartjes opgeteld en dan kom ik uit op de tuin wat zou kunnen zeggen dat er wel contact gaat komen.
In ieder geval ga ik er zelf niet vanuit dat ik ooit nog iets van hem ga horen. Dit is voornamelijk rationeel gezien en kijkend naar de huidige situatie. Ik kan niet meer doen dan afwachten en zien wat er gaat gebeuren en of dat mijn verstand gelijk gaat krijgen, of dat het gevoel van mensen om mij heen en de duidingen op mijn kaartjes en leggingen en duidingen gedaan door anderen gelijk krijgt. Het initiatief zal in ieder geval van zijn kant moeten komen.

Voor vandaag
Muizen-Berg-Sleutel=Schip                 MC=Maan
  Wolken-Sterren-Kruis
      Weg-sterren
         Klavers

Op het oog geen vrolijke kaartjes maar toch:
De obstakels zijn overwonnen (muis neemt weg wat rechts van hem staat). De oplossingen die er al waren maar geblokkeerd stonden gaan nu alsnog komen.
Er is duidelijkheid gekomen waardoor ik weer "licht" zie en er keuzes gemaakt kunnen worden waar ik me goed bij voel.

Fijne dag.

Sas-8314

heej waterdame :)

de tuin zie ik ook als ergens voor open staan zolang het relaxt is :)
een goede instelling dus ;)

jouw nieuwe kaartjes en wat ze mij zeggen ..

Muizen-Berg-Sleutel=Schip                 
         Wolken-Sterren-Kruis
              Weg-sterren
                 Klavers
MC=Maan

kan het zijn dat jij je ergens bezwaard bij voelt om iets kenbaar te maken ?
hierover twijfelt wellicht ..
mogelijk is het ook dat je twijfelt aan iemands intentie, of deze wel zuiver is ..
Ergens geen big deal van willen maken.
de muizen zeggen mij in ieder geval dat je mag zijn wie je bent,
dus ook sterker dan je wellicht zelf in de gaten hebt, in ieder geval geen enkele reden hebt om je te verstoppen achter een berg ..
De ster zegt me dat jij je zelf nog wat meer centraal mag zetten,
het is jouw leven en wie het niet zin die mag naar de maan  ;D