dagkaartje waterman

Gestart door waterman, april 05, 2014, 11:31:52 AM

Sas-8314

de zeis kan van alles zijn ..
het haalt deels iets weg waardoor er iets mooi(er)s kan ontstaan
Dat kan een twijfel zijn,
het kan ook verwijzen naar dat we dingen mogelijk te snel vinden gaan, soms is dat nu eenmaal bedreigend.
Voor alles is er een tijd, te vroeg is niet goed, te laat is niet goed ...
Een zeis hanteren vraagt om ervaring, vanuit ervaring leren we en komen we steeds dichter bij ons zelf.
De zeis kan ook staan voor egoïsme, althans zou kunnen dingen overkomen bij een ander,
maar we ontkomen er niet aan wanneer we bij ons zelf willen geraken ..
De zeis doet me ook denken aan natuurwetten
Doen wat je moet doen en er op vertrouwen (overtuigd zijn) dat 'hart' werken beloond zal worden :)
:-*
what defines us is how well we rise after falling

Mikal

Bij de zeis komt ook in me op; ergens geen gras over laten groeien, maar hop in het zadel en gaan met die banaan!
Maar ook opkomen voor jezelf en voor datgene waar jij voor staat (huis dus). Mensen kunnen vandaag rekenen op een assertieve reactie van jou.
Ook zie ik er wel iets van te snel willen, een zeis maait alles weg wat voor zijn voeten komt, de ruiter in het zadel die erop uit gaat maar dan een huis die niet makkelijk te verplaatsen is maar staat als een huis. Hmm, zoiets...

yoga

wat me eigenlijk direct opviel in je legging was het huis
daar werd ik naartoe getrokken...
huis betekent voor mij niet alleen warmte en gezelligheid
een huis wordt niet zomaar in 1 dag gebouwd, eerst graaf je een fundering vanuit de juiste mentale uitlijning.
daarna kan je pas elke nieuw aspect er terug aan toevoegen en dat je eigen 'ik' verstevigd;
Niet iedere steen kan op zichzelf worden geplaatst maar zorgvuldig een plaats krijgen.
dus denk dat het idd allemaal zijn tijd nodig heeft... stukje voor stukje waterdame, bouw opgebouwd  ;) zonder ongeduld.
liefs yoga

waterman

Lieve dames,

na jullie duidingen te lezen leek het ineens of er een hoop domino steentjes in mijn hoofd omvielen.
Snel willen, eerst mijn eigen ik, overtuigd zijn dat har(d)(t) werken wordt beloond...allemaal helemaal gelijk.
Was alsof de mist ineens optrok. Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere baan omdat mijn huidige omgeving niet past en me eerder energie kost dan het me oplevert. Zolang ik op deze plaats zit zal ik niet mezelf kunnen zijn, en eerst moet dat weer op orde komen zodat ik weer terug mezelf kan worden. @Mikal, ik ben geen assertief iemand wel af en toe een behoorlijk bijdehandje ;-)
En dan is het daarna tijd voor de rest..

Overigens schoot er tijdens die opheldering ineens een hele rare gedachte door mijn hoofd ingegeven vanuit ergens een heel diep stemmetje in mijn buik. EN gezien mijn eerder legging over contact maken met mijn intuïtie en erop vertrouwen deel ik hem even.
De gedachte was ineens dat het contact tussen mijn en mijn ex er wel weer zou komen maar dan wel pas op het moment dat ik weer mezelf ben en dat het gebeurt op een moment waarop ik het niet verwacht. (en met contact bedoel ik gewoon praten of mailen of iets). Werkelijk geen idee waarom ik dit dacht, was ook snel weer voorbij.

Nieuwe kaartjes voor morgen getrokken
Berg-kist-zon

Ik kan niet anders dan duiden dat de obstakels overwonnen worden en de zon weer  is gaan schijnen of zal gaan schijnen.
Over passende kaartjes gesproken deze keer  ;D

Bedankt voor jullie duidingen, een hele fijne dag. :-*

yoga

hey waterdame

is het soms niet beetje logisch dat we snel willen zijn  ;) ik heb er ook af en toe last van...ik probeer dan bewust een 'stop' in te lassen en te bekijken waarom ik zo snel wil zijn?
als je je ergens niet goed voelt is het toch logisch dat we snel ook daar willen weg zijn
het is natuurlijk niet zo evident om snel van werk te veranderen...

heb jij ook zo van die stemmetjes :) best lastig soms denk ik... wie weet kan er binnenkort een contact komen, alles is mogelijk maar zoals je zelf al eerder aangeeft, het is beter om eerst tot jezelf te komen dan pas kan je aan andere geven.

jouw kaartjes

berg    kist     zon

de berg is voor mij altijd iets sterks, iets dat je niet kan verzetten, het staat stevig en is goed geaard. je zal dus die berg moeten beklimmen vooraleer je je doel kunt bereiken en de zon kunt zien.

fijne dag

Sas-8314

Heej Waterdame :)

Citaat van: waterman op november 12, 2014, 23:40:07 PM
Overigens schoot er tijdens die opheldering ineens een hele rare gedachte door mijn hoofd ingegeven vanuit ergens een heel diep stemmetje in mijn buik. EN gezien mijn eerder legging over contact maken met mijn intuïtie en erop vertrouwen deel ik hem even.
De gedachte was ineens dat het contact tussen mijn en mijn ex er wel weer zou komen maar dan wel pas op het moment dat ik weer mezelf ben en dat het gebeurt op een moment waarop ik het niet verwacht. (en met contact bedoel ik gewoon praten of mailen of iets). Werkelijk geen idee waarom ik dit dacht, was ook snel weer voorbij.

Ik vind dat niet zo'n rare gedachte ...
maar denk ook dat dit idd pas gebeurd wanneer je de verwachting hebt losgelaten.
Ik hoop het voor je waterdame !

jouw nieuw kaartjes ..
BERG  KIST  ZON

een rede om positief te blijven :)
Je bent uit je eigen schaduw aan het stappen denk ik dan ;)
sterker geworden, er is geen reden meer om jezelf te verstoppen en daar lijk jij je steeds bewuster van te worden ... al met al heeft je positieve instelling je dus zeker verder gebracht denk ik dan.

Fijne dag en geniet van de zon  :-*

waterman

Goedemorgen
Dank voor de de duiding. In dit geval denk ik dat de berg inderdaad al beklommen is ;)

@sas ikzelf vind het wel een vreemde gedachte. En eigenlijk weet ik ook niet zeker of ik het zelf nog wel wil (rationeel).

Tijd voor nieuwe kaartjes
Schip lelie ruiker

Mooie kaarten voor de zaterdag.  Beweging en steun wat eindigt in iets moois. Zowel de lelie als de ruiker zijn gelukskaarten.

Fijne dag

Sas-8314

ik kan je helemaal volgen Waterdame ..
de toekomst zal het uitwijzen ;)

je nieuwe kaartjes ..

SCHIP  LELIE RUIKER

het schip duid ik zelf altijd als 'het (be)leven'
de lelie zie ik als waarnemen, dingen zien zoals ze zijn,
de ruiker als een verrassing ..

heb nu het gevoel dat je lekker bezig bent en steeds meer de mooie kanten van het leven gaat zien,
Ik zie er namelijk een echte levensgenieter in ;)
leven en laten leven ..

yoga

schip   lelie    ruiker

jouw levensbootje dat de juiste koers heeft gevonden, de lelie als het weten waarom of waarvoor we iets willen doen, het brengt je in een goed gevoel, geduld wordt beloond

liefs
yoga

waterman

Bedankt weer voor de duidingen dames.
De toekomst zal het idd uitwijzen sas. Leven en laten leven..wel een pssende omschrijving bij hoe ik eigenlijk in elkaar steek.

Voor vandaag
Vos-Toren-Kist

Toren-kist als een scheiding met iets uit mijn verleden. Of eigenlijk meer dat ik niet meer blijf hangen in het verleden.
Vos-toren wantrouwen waardoor ik mezelf een beetje isoleer. Maar met de kist op het eind komt daar toch verandering in.

Even een vraagje: wat doen jullie als iemand een GT voor je legt waarvan je eigenlijk de hele duiding niet kan thuisbrengen? Ik schrok er bijna van maar het aparte is wel dat de omschrijvingen die gegeven werden aan de personen die in de legging naar voren kwamen dan weer wel helemaal juist was. Ik weet dat er verschillen zijn in tijdsduidingen van een GT, sommige zeggen 2-4 maanden anderen houden het op minimaal een jaar.
Dus ik besef dat als ik over een jaar terug zou kijken ik misschien wel een aantal dingen kan thuisbrengen, maar meestal herken ik wel iets. Nu weet ik niet helemaal zeker wat ik ermee moet doen. 

Sas-8314

ik zie alles als een proces,
de ene doet er langer over als de ander ..
Of de duiding die een ander geeft aan je legging klopt, dat kan alleen jouw eigen gevoel je vertellen denk ik dan.

waterman

Helemaal gelijk sas zoals zo vaak
De toekomst gaat het allemaal uitwijzen.

Gelukkig kan ik mijn dagkaarten tegenwoordig wel thuisbrengen, ;D En ook die van vandaag kloppen helemaal.

Sas-8314

heej waterdame :)

Citaat van: waterman op november 17, 2014, 08:47:08 AM
Die aparte combi's ken ik ook wel, ik heb iets met de wolken. Deze kaart ligt altijd wel dichtbij de PK (vaak met nog 1 kaart ertussenin. Of ik lig als PK in het huis van de wolken. Of hij ligt i de karmakaartjes onderaan. Deze zal me vast ook iets willen zeggen al ben ik er nog niet achter waarom. Vind de wolken sowiezo al moeilijk ook als eventuele persoonskaart.

de wolk als persoonskaart wordt ook omschreven als zijnde iemand die verslaafd is, onvoorspelbaar, prikkelbaar, psychische ver/gestoord ..
Samen gevat zie ik het dan als iemand die zich afhankelijk voelt van dingen / mensen buiten zichzelf.
Men is zich niet bewust dat dit slechts gedachtes zijn.
Gedachtes die komen en gaan, net als emoties kun je dit niet tegengaan,
het verteld ons iets, wil erkend worden, maar men hoeft er niet naar te handelen.
De wolken staan ook voor dingen willen begrijpen ...
zoekt en gij zult niet vinden denk ik dan altijd,
antwoorden komen wanneer je de juiste vragen weet te stellen.
de wolken zijn verbonden aan getal 6
dit getal doet me denken aan rust, dingen met rust laten, dus je er niet over op-winden ;)
het is een klaver kaart, doet me denken aan wensen en kwetsbaarheid.
Teveel willen (weten) is onnodig en vaak ongewenst ..
Daarnaast staan wolken ook voor karma.
we creëren ons eigen karma, ieder voor zich..

Er is niets dat ons ontbreekt ... op geen enkel moment, we kunnen het hooguit zo bedenken ..
Wolken kunnen zich op verschillende niveaus bevinden, ze kunnen voor de zon hangen maar uiteindelijk zullen ze voorbij trekken en zal de zon tevoorschijn kunnen komen,
maw men kan zich bevrijden van deze gedachtes wanneer men echt wil ..

Jouw nieuwe kaartjes ..

VOS TOREN KIST
heb het idee dat het te maken heeft met dat je ergens geen risico in wil lopen / nemen
voorzichtig bent, geleerd hebt uit het verleden,
gespitste oortjes doet het me ook aan denken
geestelijke ontwikkeling, een fase waarin je wantrouwen zal afnemen,
de toekomst kan veranderd worden wanneer we het verleden anders gaan te kijken.
de toren staat ook voor oordelen, wellicht is er iets dat niet helemaal juist wordt beoordeeld.

Benieuwd of je er iets mee kunt waterdame  :-* 

yoga

hey waterdame

die grote leggings door iemand anders kan soms enorm verschillen vind ik  ;D

vos   toren  kist     

de toren zie ik altijd als de kaart waarvan je de situatie niet kan afsluiten, beetje meeslepend door de vos...het gehijg van de vos in je nek, alsof je op je hoede bent, maar doet me ook wel denken dat je meer je vrouwelijke gevoelens en charmes naar buiten mag brengen...

liefs
yoga

waterman

Dank voor jullie duidingen dames.

Op mijn hoede zijn niet zo zeer wel een  beetje voorzichtig. Inderdaad geleerd uit het verleden.
@ sas bedankt voor de wolken uitleg in mijn laatste legging lag de dame in het huis van de wolken en de wolken in het huis van de kist. Gezellige combi dus  ;D

Maar mijn kaartjes voor vandaag

ooievaar-hond-vogels=roede           MC=weg
  anker-lelie-muizen
    dame-ooievaar
           zeis

Weer veel veranderingen in de kaartjes.
Een verandering op het gebied van vertrouwen of er verandert iets in mijn vertrouwen. Vogels zie ik in dit geval meer voor mijn eigen gedachtegang die ergens een eind aan maakt of die verandert.
Vertrouwen maar ook de kracht om vooruit te komen en hindernissen te overwinnen.
Ikzelf ga zorgen voor een verandering of er komt een verandering naar me toe. Deze zal nogal plotseling zijn.

Ben benieuwd.