dagkaartje waterman

Gestart door waterman, april 05, 2014, 11:31:52 AM

waterman

Dag sas en janice  :)
Ik merk wel dat ik nog te weinig meerdere kaarten aan elkaar koppel. Ik keek muizen en ring als een (tijdelijke) breuk. Maar ring met hond is dan weer op zichzelf positief.  Omdat de muizen ervoor lagen hield ik het op een breuk.
Maar jullie uitleg snap ik nu ook en zeker nu aan het einde van de dag kan ik me wel vinden in de uitleg van janice. Niet echt het vertrouwen in iets losgelaten maar wel de hele kwestie op zich losgelaten. Heb er nog wel vertrouwen in  maar ben er niet meer dagelijks mee bezig. Zou die uitleg ook passen?

Als jullie tips hebben hoe ik meer kaarten aan elkaar kan linken of voor meer duidelijkheid dan hou ik me aanbevolen.  Misschien had ik in dit geval een vervolgvraag moeten stellen of het om een breuk ging of iets anders.
Sas zou jij kunnen uitleggen hoe jij komt tot de mogelijkheid dat er misschien wel meer vertrouwen komt?
Heb nog veel te leren, leerboek is alvast besteld. En met jullie uitleg kom ik ook een heel eind.

Heel erg bedankt dus

Sas-8314

hallo Waterman,

zoals ik het inmiddels begrijp kun je bij de afbeelding van het kaartje aan alles aspecten denken,
bij muizen bijv. deze eten dingen op, halen ze dus weg, dat kan gemis veroorzaken,
ze knabbelen aan dingetjes dus iets kan aan je knagen.
Muizen vermeerderen zich ook snel en zoals ik begrepen heb kunnen ze ook staan voor iets dat terug komt, aangezien muizen meestal weggaan maar weer terugkomen.
Muizen kun net als andere kaarten ook letterlijk vertalen in woorden die gebruikt worden in spreektaal, muizen staat dan ook bijv. mogelijk voor geld.
In ieder geval dus alle kaartjes goed bekijken en kijken waar het je allemaal aan doet denken.

hoop dat je hierf iets aan hebt :)
groetjes en een fijne avond.
what defines us is how well we rise after falling

waterman

#17
Bedankt sas dat helpt ook een hoop met duiden.
Benieuwd of dat ik de kaartjes van vanochtend positief (dus met jouw uitleg) of negatief (mijn uitleg) moest zien. Ik trok anker-zon-sleutel.
Klinkt positief maar heb wel het idee dat ik zelf iets moet doen/bijdragen om het positief te maken.
Beetje uitkijken met duiden voor jezelf als je een legging doet voor iets wat je heel graag zou willen. Beter is dan denk ik om iemand snders een legging te laten doen of omzelf te leggen en een ander te laten uitleggen.
Geen idee of ik daar goed asn doe maar al doende leert men. En misschien dat ik binnenkort eens vraag of iemand nog erns leggingvoor mij doen.

Fijne avond.


Sas-8314

Citaat van: waterman op april 14, 2014, 20:12:33 PM
Wel merk ik dat je een beetje uit moet kijken met duiden voor jezelf zeker sls je een legging doet voor iets wat je heel graag zou willen. Beter is dan denk ik om iemand snders een legging te laten doen of omzelf te leggen en een ander te laten uitleggen.
Daarom dat ik nu ook geen vraag aan mijn legging vastplak meer gewoon van wat er gaat gebeuren.
Geen idee of ik daar goed asn doe maar al doende leert men.

Ik herken je gedachtegang Waterman ..
heb dit ook gedacht, maar denk inmiddels dat juist de vraagstelling heel belangrijk is en ook een vak om te leren op zich ;) Net als in het leven, de antwoorden zijn er altijd ;)

verder de symbolen (harten-ruiten-klaveren-schoppen) maw positieve of negatieve of neutrale kaarten en waar ze voor staan en hoe ze elkaar beïnvloeden. Dit zal ook wel wat duidelijker worden in het boek dat je hebt besteld.
Daarnaast zou je ook nog numerologie er bij kunnen betrekken.
Ben er ook nog niet echt in thuis, maar idd al doende en met feedback leert men :)

groetjes van Sas
what defines us is how well we rise after falling

janice

kaarten: vrouw-muis kan betekenen dat je(vrouw) iets terugkrijgt dat je verloren had
man-muis betekend juist dat je een man. partner verliest
ik denk dat je alleen iets terug kan verwachten wanneer je eigen persoonskaart direct naast de muis ligt

nog een leuke regel bij de muis: de muis neemt weg wat aan de linkerzijde van de kaart ligt en je verliest wat aan de rechterzijde van de kaart ligt.

hond muis anker
muis neemt het vertrouwen weg - hond muis
je verliest stabiliteit - muis anker
Intuitie is verstand dat haast heeft

waterman

Goedemorgen
Bedankt janice in dir geval lag het als muizen ring hond. Ik verlies dus het vertrouwen en raak een verbintenis (tijdelijk) kwijt. Toch een negatieve uitleg dus. Als ik mijn pk erin had gebruikt in het midden had de lezing er dus anders uitgezien.
Ik heb een nieuwe legging gedaan die eigenlijk niet onder de dagkaarten hoort.
Gevraagd wat de rest van de week gaat brengen.
Maan  zon  sterren/pk  ruiter  huis
Dat er nieuws komt is duidelijk verder wel positief. 

Fijne dag vandaag.

janice

#21
Ff offtopic: Ik leg nooit de pk kaart bewust in het midden, zo komt de kaart namelijk nooit spontaan uit de stapel. Waarom doet iedereen dat hier eigelijk ?

Centrum kaart is sterren wat staat voor hoop, geluk, succes, daar zal het de rest van de week om draaien. Misschien dat er goed nieuws jou kant op komt, of je krijgt leuk bezoek.
Intuitie is verstand dat haast heeft

dameblanche

lenormandkaarten lezen is nu net de kombinatie maken.

het is dus belangrijk dat je de betekenis van de kaarten afzonderlijk leert, maar in een leizing moet je juist combinaties maken.

hier gaat het om een 5 legging, de kaart op de pk geeft info over jezelf, de zon ligt hier links dus die werkt verhelderend, de maan erbij geeft aan dat je zekerheid zoekt in het spirituele, je wil graag controlle, dus dat wil je hier aantreffen in de kaartjes, de ster werkt hier ook aan mee, je bent spiritueel ingesteld.
de ruiter ligt hier rechts, het gaat dus om het positieve, je wil graag goed nieuws ontvangen, negatief nieuws schrikt je af.
je wilt dan weer opnieuw een legging gaan doen om alsnog duidelijkheid te kunnen ontvangen.
kijk als je een legging legt en er komt geen duidelijkheid, dan kunne de kaartjes je verder die dag niks duidelijk maken, leg dan een ANDERE dag een nieuwe legging.
een 5 kaart legging geeft als dagkaart gewoonweg veel te veel informatie.
je kunt beginnen door gewoon elke dag 1 dagkaart te trekken met 1 begeleidingskaart, zo kun je de combinaites leren maken.
bedenk dat brugge en gent niet op een dag gebouwd zijn.

waterman

#23
Bedankt voor de uitleg, als leek dan weer een hoop vragen naar boven om meer uitleg te krijgen in vraagstellingen legwijzes etc. Ik wil graag goed nieuws ontvangen (net als iedereen denk ik). Bang voor een negatieve duiding ben ik niet maar zoek wel een soort van duidelijkheid of mijn intuïtie goed is. Uiteindelijk ben ik geïnteresseerd geraakt in de lenormand. Diezelfde intuïtie is er nog steeds. Een 2 strijd (zoals ook marianne dat zag in de legging).kat uit de boom kijkend en soms heel spontaan totdat ik weer dichtbij kom. Innerlijk loslaten heb ik inmiddels zoveel mogelijk gedaan zeker ook omdat andere zaken alleen maar positief zijn. Omdat ik dacht dat de leggging ongeveer een tijd van 2 maanden is ben ik benieuwd naar het resultaat (ook de beer in mijn legging en de sleutel met innerlijk afstand nemven en zelf de sleutel in handen hebben). We zullen het zien. En over een paar weken misschien maar eens vragen of iemand een nieuwe legging wil doen ;D

Maar hierdoor heb ik wel wat vragen om tips en hoop dat jullie me kunnen/willen hebben
- hoe lang is een legging (13 kaarten) geldig
- is het plaatsen van je eigen pk in het midden standaard en hoe doe je dat als je iets zou vragen over de gevoelens van een ander voor jou (je eigen pk of die van de ander)
- wanneer lees je een andere kaart in een lezing als een beschrijving van een persoon (bijv slang)
Ik lees soms dat als dame en heer met de ruggen tegen elkaar liggen dat dit een scheiding betreft en dat de kant waar de heer naar kijkt zijn toekomst is en die vsn de vrouw andersom (tot nu toe krijg ik meestal eerst de heer en dan de dame in legging)
- soms lees ik dat als de kaart omgekeerd in een legging voorkomt hij positief is (zeis staat omgekeerd voor oogsten) nu lees ik de kaarten altijd rechtop
- wat is de beste vraagstelling. Gesloten dus of je een nieuwe basn vindt of juist gedeeltelijk open dus wat je het beste kan doen om.

Een hoop off topic maar soms is wat extra info ook fijn. Kan ik weer veel vsn leren.
Fijne avond


janice

Lenormand kaarten worden altijd rechtop gelezen,  itt tarot. Zelf leg ik dus nooit mijn pk kaart in het midden omdat ik mn pk kaart in de leg patroon wil terug zien als dat echt de bedoeling is. Wanneer je een vraag hebt gesteld geeft de  kaart in het midden al antwoord. De kaarten maken het plaatje compleet en geven (een) definitieve/complete antwo(o)rd (en).
Intuitie is verstand dat haast heeft

janice

#25
De beste vraagstelling is eem DUIDELIJKE open of gesloten vraag. Twee vragen in 1 is niet duidelijk
Intuitie is verstand dat haast heeft

waterman

#26
Dank je wel janice.
Ik heb voor het oefenen vandaag 3 kaarten gelegd met de vraag wat de gevoelens voor mij zijn

Boek   vissen   ring

Verdrongen of geheime gevoelens.  Gevoel dat is weggestopt. Binnenvetter die zijn gevoelens niet uit. Gevoel dst in beweging is.

Aanvulling is welkom.

janice

onverwachts zakelijk contract
het bestuderen van een zakelijk contract
meerdere sieraden bestuderen/onverwachts krijgen
de terugkeer van een verre vriend
constant in het geheim verlangen naar een band
Intuitie is verstand dat haast heeft

Sas-8314

hallo Waterman :)

ik heb er ook nog wel een paar ;)

boek-vissen-ring=kind
in ieder geval ontwikkelingen die iets scheppen denk ik 2xruiten+1xklaveren ...
MC zou schip zijn dus denk ik aan iets nieuws dat zich kan ontwikkelen door het kind
Mogelijk iets met gevoel, onzekerheid,conflict en geluk dat er nu niet is.

- meer inzichten in emoties mbt een relatie
- meer geheimen die misselijk maken
- geheimen  / onbewuste gevoelens waar omheen wordt gedraaid
- terugkerende lessen over gevoelens
- de boekhouding of een financiële studie komt rond

groetjes en een fijne dag



what defines us is how well we rise after falling

waterman

#29
Dat laatste is gedeeltelijk wel waarheid vanuit mijn kant  ben ik bang .Welke legging en hoe kan ik het beste mijnvraag stellen als ik vraag naar gevoelens en een eventuele nieuwe band? (vrienden of liefde is wel iets wat ik graag zou willen weten) maar de legging van marianne gaf daarop aan dat er wel een wens is tot samenkomen (van beiden). Of kan ik misschien vragen algemeen wat de liefde voor mij in petto heeft (soms kan je ook aflezen dat een kaart voor een bepaald persoon staat of iets). Heel eerlijk hoop ik dat ik een fijne relatie krijg binnenkort.En of dat dan ooit in de liefde nog iets zal worden moet tijd uitwijzen. Ik hoop dat je of iemand mij wat wijzer kunt maken.

Oh en sas ik herken dus daarin nu ook jouw duiding grheimen en bewuste gevoelens waar omheen wordt gedraaid. Dat gevoel heb ik heel sterk.