dagkaartje waterman

Gestart door waterman, april 05, 2014, 11:31:52 AM

Sas-8314

hallo Waterman :)
hoe het precies zit met de 'regels' kan ik je niet vertellen, een ander vast veel beter.

je kaartjes voor de zondag
volgens mij ga je vandaag het huis poetsen en geeft dit je een lekker gevoel ;)
of doe je dit met een stralend humeur
of je wil het doen en je hebt er geen zin in en gaat uiteindelijk iets doen waar je wil zin in hebt ;)
kiezen voor een dagje waar je zelf centraal staat  :-*

what defines us is how well we rise after falling

waterman

Dat laatste klopt wel maar ik weet niet helemaal waar je het huishouden uit haalt. Moet overigens wel gebeuren.  Mijn humeur is de laatste dagen toch wel goed voelt echt als een oplossing. En ik ben benieuwd wat het op gaat levenren binnenkort

Wat betreft die regels, die zijn er niet maar die omwenteling voor mezelf als vrager klopt wel. Officieel zou je dus dezelfde vrasg nog een keer kunnen stellen om dan het vervolg ervan te krijgen. Maar ik denk dat een grote legging daarvoor misschien wel te groot is omdat je er zoveel in kunt zien.  Maar ik hoor ook dat een grote legging op een specifiek vraag dan ook alleen daarop te duidenvalt.
Ik zal me er nog eens in verdiepen.

Sas-8314

roe als schoonmaken of strijd, iets niet willen en actie, je ergens voor (in) zetten
huis als huis jouw huis het staat centraal, dus zowel je thuis alsook je innerlijk
ster als blinken en tevreden zijn, centraal staan, stralen

ben benieuwd naar wat je gaat vinden over de leggingen Waterman

groetjes  :-*

waterman

Alvast voor maandag
Anker met zeis en kind

Even extra:heeft iemand een suggestie als in een legging de volgende combi ligt:
Zeis  lelie
Brief hart berg
Hond ring wolken
Beer vissen muizen

Is onderdeel van grote legging die ik eerst zelf wil ontcijferen voordat ik hem op het forum zet. Weet dst het lastig interpreteren is als je de rest van de legging niet ziet.

Sas-8314

Citaat van: waterman op mei 12, 2014, 00:03:14 AM
Zeis  lelie
Brief hart berg
Hond ring wolken
Beer vissen muizen

brief hart zeis
een besef dat je aan het hart gaat
of een plotseling bericht of ingeving dat je helpt
om de berg wat minder bewolkt te zien oftewel
je vat de dingen hierdoor minder zwaar op en ziet er de uitdaging van in
door de lelie berg wolken en muizen combi

beer vissen muizen
sterke financiƫle veranderingen zou er kunnen staan, mogelijk houdt dit je nu bezig en zie je hier een berg en nog geen vooruitzicht, wanneer het dus om een financiƫle gaat dan is er dus een mogelijke positieve wending op komst, mogelijk moet je hier zelf wel iets aan doen of bij inzien.

bekijk ik het op gevoelsmatig gebied, dan kan het gaan om een sterke gevoelsmatige investering die mogelijk geen tevredenheid op heeft geleverd of gaat opleveren
iets is mogelijk moeilijk rond te krijgen door de ring
het zou hier kunnen gaan om het advies om anders te investeren ..
waarbij het hart een rol speelt,

Hoop dat je er iets mee kunt waterman :)
:-*

waterman

Bedankt sas. Vraag is wat er gaat gebeuren tussen 2 mensen. Vond de hond combi lastig en de rest dus ga er nog evrn op broeden.Overigens sta ik als pk nu helemaal in de bovenste rij als 5e kaartje. (Dat is al beter als onderaan). Dus hij laat nu inderdaad wel een soort van volgend hoofdstuk zien.

Sas-8314

mogelijk staat de hond hier ook voor loyaliteit waterman

waterman

bekijk ik het op gevoelsmatig gebied, dan kan het gaan om een sterke gevoelsmatige investering die mogelijk geen tevredenheid op heeft geleverd of gaat opleveren
iets is mogelijk moeilijk rond te krijgen door de ring
het zou hier kunnen gaan om het advies om anders te investeren ..
waarbij het hart een rol speelt,

dit zou dan kunnen zeggen dat ondanks het gevoel wat ik erbij had het niets gaat opleveren.
Even bedenken hoe dat past in een legging met de vraag wat er gaat gebeuren tussen 2 mensen. Ligt denk ik dan ook aan de kaarten om het hart heen

Sas-8314

de lelie zou je kunnen zien als iets ouds
oude gevoelens bijvoorbeeld
maar staat ook voor zien, waarnemen en hulp

brief hart
gevoelsmatig besef of meer bewijs zoeken/vinden (muizen)
en hart berg
als probleem en gevoelsmatige uitdaging

wolken en muizen
iets dat niet duidelijk is, zorgt voor ..
en brengt uiteindelijk ...

Sas-8314

alles wat er in de kaartjes door jou wordt (h)erkent is aanwezig en ook mogelijk omdat jij het voor mogelijk houdt.
Of iets mogelijk is dat is minder belangrijk als de vraag,
wat hebben we er voor over om ons doel te bereiken
en wat zegt dit over ons zelf ...

wanneer iets heel belangrijk is, weet dan in ieder geval waarom,
dat kan soms nog best lastig zijn  :-*

waterman

je hebt helemaal gelijk. Ik bedacht ineens dat het ook kon staan voor dat er wel een vriendschappelijke verbinding blijft (ring-hond-hart) maar verder niets zeg maar.
waarschijnlijk kan ik het beste eerste maar eens gaan ontleden en hem dan hier eens wegzetten.
;D

Kristalletje

Nieuw hoofstuk is eigenlijk als je in de eerste kolom ligt. Tweede kolom zou ik zelf ook nog als zodanig duiden, al ben je dan al wel een klein stukje 'gelezen' van het nieuwe hoofdstuk. Als je in de bovenste rij ligt, geeft dat meer aan dat je dingen onder controle hebt, nl. de dingen die onder je liggen. Er liggen dus geen grote dingen boven je die je nog af moet werken.

Citaat van: waterman op mei 12, 2014, 00:03:14 AM
Zeis  lelie
Brief hart berg
Hond ring wolken
Beer vissen muizen
Jammer dat de kaart naast Lelies er niet bij staat.
Hond Ring Wolken: Wat betreft contact/relatie tussen die 2 mensen, is jezelf zijn en trouw/loyaal ofwel problematisch ofwel niet helder (bijv. niet besproken hoe je er beiden in staat)
Beer Vissen Muizen: Behoorlijke moeite om mee te gaan met de flow, soort verzet of angst misschien?
Brief Hart Berg: Je wilt vanuit en met je hart een beslissing maken, maar dat lukt je nog niet.
Brief Hond Beer: Beslissing die een groot impact had op je gevoel van eigenwaarde.
Hart Ring Vissen: Goed gevoel en genegenheid
Berg Wolken Muizen: Voorlopig toch geen duidelijkheid en tekort aan commitment

Krijg al met al het idee dat je een soortement in een kringetje rondloopt in deze situatie. Dat je wel wilt, maar het kan eigenlijk nergens heen. Je zoekt wel naar een doorgang/uitgang, maar die is er niet.
Zoiets.

waterman

Hoi Kristalletje

je zit wel aardig in de buurt met mijn eigen duiding. Dat verhaal over dat nieuwe hoofdstuk dat vond ik op een aantal sites die de grote leggingen uitlegden. dus vandaar mijn ino. Wel ligt het deel wat ik nu dus duid in mijn verleden/achter me. Ik zal vanavond nog eens kijken. Ben benieuwd wat ik uit de toekomstlijnen haal.

Kristalletje

Thx voor de feedback.
Ik ben gaan 'boxen' rondom hart en ring en dan maakt het niet uit of het in het verleden ligt. Dan pak je in die box desgewenst verleden/heden/toekomst

waterman

Zelf nog maar eens gekeken naar mijngrote legging en wel wat uit kunnen halen. Ik weet dat het off topic is bij de dagkaartjes maar ik plaats hem toch even hier.

zeis-lelie-maan-weg-vrouw-schip-slang-sterren
brief-hart-berg-zon-klavers-ruiter-heer-vos
hond-ring-wolken-toren-tuin-roe-anker-ruiker
beer-vissen-muizen-kist-sleutel-boom-kruis-huis
                  vogels-kind-boek-ooievaar

vraagstelling: wat gaat er tussen ons gebeuren de komende maanden? Gewoon in het algemeen.

anker-boom-ooievaar; er komt een verandering waardoor er een stabiele periode aanbreekt omdat ik innerlijk tot een oplossing kom/of ergens een kruis doorzet(kruis-huis)
hond-ring-wolken: een onzekere vriendschap, of een vriendschap die niet duidelijk genoeg is voor beide partijen (wel/niet willen of niet duidelijk genoeg zijn naar elkaar) maar daar komt binnekort verbetering in/twijfels vallen weg (wolken-muizen)
kruis-anker-heer: een belangrijke ontmoeting op relatiegebied (maar die kan ik even niet plaatsen omdat ik de heer dus zie als de persoon uit mijn vraagstelling)
Brief-hart-berg-zon-klavers-ruiter-heer-vos: door een bericht volgt er een beslissing die ervoor zorgt dat de berg overwonnen wordt en dat er geluk op mijn pad komt. Wel heb ik moeite met het vertrouwen hierin maar dat wantrouwen verdwijnt.
Ik sta bovenaan dus heb alles wel redelijk onder controle inmiddels. Mijn pk staat in het huis van de boom dus heb het idee dat ik ook verder groei/levensles heb geleerd
De ring staat in het huis van de hond en voor de ring staat ook al de hond (misschien toch vertrouwen hebben in de band/verbinding die er was/is)
Echter ligt het hart in het huis van de zeis met een zeis er ook schuin boven (misschien stoppen met twijfelen,2x negatief wordt positief?)
De heer in huis sterren met deze er ook weer rechtsboven (wensen/succes)
Beer-vissen-muizen-kist: onvrede met de situatie maar daar komt een einde aan
4 kaartjes onderaan zijn even onduidelijk
lijn pk schuin beneden: ruiter-anker-huis
lijn heer schuin beneden: ruiker

ik zie nog een hele hoop andere dingen maar misschien dat iemand anders nog wil duiden? ik zie de heer in mijn legging dus als de persoon uit mijn vraagstelling maar misschien is er een andere kaart die daar beter past en staat de heer voor iets anders. Duiding wordt dan wel heel anders in dat gedeelte.

lfs Waterman