Advieslegging over spannende carriere periode

Gestart door Muluc, maart 25, 2014, 23:28:14 PM

Muluc

Hoi allemaal,

Er gebeurd veel in mn leven op dit moment en ook mbt werk. Ik heb nieuw werk en zit in een omgeving met mensen uit branches waar ik vrijwel niks van af weet en ben deze bedrijscultuur helemaal niet gewend. Ik doe ander werk dan zij, daar kom ik later op terug.
Ik heb een legging gedaan waarbij ik op zoek ben naar advies over mijn nieuwe werkomgeving en hoe ik dit het best aan kan pakken.
Het viel me als eerst op dat er een aantal 4-en en 6-en in voorkomen.
Het gaat om de middelste kaarten, aan beide kanten ligt een uitlegkaart.
Dit is de legging:

Hoe kan ik mijn werk het best aanpakken:

Pentakels 10            staven 4 omgekeerd.             Gehangene

Hoe ik mijn collegas het best kan benaderen en met ze om te gaan:

Keizer omgekeerd.           De wereld.         Koning zwaarden omgekeerd

Hoe ik het best met mijn manager kan omgaan:

Koning bekers omgekeerd.           6 van zwaarden omgekeerd          staven 6

Uitkomst (wat ik na deze opdracht bereikt heb):

Dwaas omgekeerd.               De geliefden.                De magier

Aanpak werk:
Niet te veel hooi op mn vork nemen en laten weten dat ik voldoende werk heb. maar wel de positieve kant inzien van al het werk dat mijn kant op komt.

Collega's:
Zelf had ik het gevoel dat bluffen hier mag of misschien zelfs moet.
Opvallend vind ik de keizer omgekeerd en de koning zwaarden omgekeerd die de wereld uitleggen.
Doen alsof ik al veel bereikt heb?

Manager: Bewijzen met het werk dat ik maak dat ik succesvol ben in mn werk.

Uitkomst:
Waarschijnlijk willen ze me voor langere tijd wanneer ik me bewezen heb. Misschien geen slimme optie om te blijven.

Misschien dat jullie het leuk vinden om me nog wat tips mee te geve. Ze zijn erg welkom!

Warme groet,
Muluc

dameblanche

hallo muluc

het feit dat je hier veel vieren en zessen aantreft heeft te maken met zekerheid willen creeren in een dienstverlenende organisatie

de pentakels 10 geven aan dat je eerst een goede basis moet zien te creeren, daarbij stabilitiet laten zien om in zekere zin een verzekerde toekomst tegenmoet kunt gaan.
je doet andere werk dan je andere kollega,s dus bepaalde steun van hun is hierin geen optie, dus samenwerking is niet van toepassing.

de keizer en de zwaarden koning zijn hier omgedraaid, de wereld laat een totaalplaatje zien, waarbij je alles los van elkaar zal moeten zien, zelf je eigen doelgerichtheid moeten zien in te kalkuleren.

je manager houdt iets verborgen, laat het zo zoals het is, er zal op den duur iets van opbiechting gaan komen.

voorzichtigheid en behoedzaamheid zijn geboden, de dwaas omgekeerd waarschuwd je tegen blind vertrouwen en naïviteit wanneer je met bepaalde keuzes zal worden geconfronteerd.

uiteindelijk zul je dit hier achter je gaan laten en zelfstandige beslissingen gaan nemen!

succes, marianne
..

Muluc

Bedankt Marianne, je beschrijving is weer erg raak!
Het is inderdaad in een dienstverlenend bedrijf op kantoor.
Ik stuur wel even  een pm...