Auteur Topic: Beginner  (gelezen 3583 keer)

Kobe

• Gast
Beginner
« Gepost op: oktober 05, 2009, 20:18:18 pm »
hey
ik ben Kobe, net nieuw op dit forum
eindelijk eens een forum gevonden waar ze actief zijn, leuk  ;D

Ik ben nog niet zo heel lang bezig met Tarot kaarten
een aantal maanden, in het begin deed ik het vaak maar dan weer een heel tijd niet
en nu ben ik er weer mee begonnen.
toen was ik er mee gestopt omdat het zo moeilijk was om te lezen ..
maar nu ga ik meer op mijn gevoel af en zo is het veel makkelijker !  :D

had wel nog eens een aantal vraagjes:
als je over ander personen legt, hoe doen jullie dat precies ?

Kan je op kaarten ook zien of het over een mannelijk of vrouwelijk persoon gaat ?

en welke legging kan je het best gebruiken als beginner, een legging waaruit je toch nog veel informatie kan halen?

Groetjes van kobe  :)

Doesje

• Gast
Re:Beginner
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2011, 20:28:23 pm »
Zoals het mij toendertijd geleerd was, ben ik eerst de kaarten 'eigen' gaan maken voordat ik ermee aan de slag ging bij anderen. Je moet echt opletten wat je tegen een ander zegt.

Wat ik een goede manier vond, was om elke dag (begin van de dag) een kaart van de dag te trekken (omgekeerd laten liggen) en later op de dag/ avond de kaart pakken en kijken naar de betekenis en jouw ervaringen of je die terug kunt vinden. Dit werkt wel als je al de symbolische betekenissen kent van de kaarten.

Ik had een vriendin die elke week voor de gein een kaartlegging wou, ik merkte na een tijdje dat ze alleen kwam voor positieve kaarten een bevestiging van dat ze het goed deed.
Ik...had liever negatieve kaarten zodat je iets hebt waaraan je kan werken, na dat probleem kan je alsnog een legging doen om te kijken of het klopt.

In het begin vind ik het wel verstandig dat je gaat oefenen met bijv. je verleden. De uitkomst van de kaarten zullen je een bevestiging geven, dus worden de kaarten ook duidelijker voor je.
Iedereen doet het anders natuurlijk, ik heb hier in ieder geval wel iets aan gehad. Succes.

Doesje

• Gast
Re:Beginner
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2011, 20:36:56 pm »
p.s. Ik leg nooit geen kaarten over anderen zonder toestemming. De intentie moet puur en zuiver zijn, vind ik. Om iemand daadwerkelijk te helpen. Je kunt er namelijk ook misbruik van maken.
Wel doe ik het bijv. voor moeders die niet door kunnen komen bij hun kinderen, ze willen hun kinderen helpen.
Ik ga niet voor anderen 'mensen lezen' zodat zijzelf een kennis bezitten die ze kunnen misbruiken waarover de ander misschien niet wil praten, dat kunnen ze ook op de man af vragen vind ik.

Je hebt een heleboel leggingen, bijv. het keltisch kruis.

Als je de symboliek gaat leren van de kaarten kom je er vanzelf achter of het gaat om een jeugdige persoon, man/ vrouw. dat heeft ook te maken op welke plek ligt een persoonskaart in een legging...
Effe studeren, dan oefenen, bereidwillige 'proefkonijnen' zoeken, zeggend dat je lerende bent..door meer praktijkervaring leer je het...