Graag zou ik jullie inbreng horen

Gestart door Eirin, maart 14, 2014, 12:54:58 PM

Eirin

Ik heb onlangs te horen gekregen van een hele dierbare vriend, dat hij niks meer te zeggen heeft en het contact met mij gaat missen. Het is een email contact die we al jaren onder houden. Hij heeft mij dat een week geleden ge informeerd. Omdat wij dagdagelijks contact hadden, weet ik niet zo goed wat te doen. Ik wil heel graag weten hoe het nu met hem is en heb het Keltisch kruis gelegd met de vraag hoe ik me zou voelen als ik hem een email zou sturen. Dit is de legging:

1 de situatie - ridder van staven
2 de bijkomende omstandigheid - zwaarden 9
3 wat ik wil - de wereld
4 wat ik voel - koningin van staven
5 recent verleden - de Hogepriesteres
6 nabije toekomst - zwaarden 4
7 hoe ik zelf tegen de situatie aankijk - staven 4
8 hoe de imgeving tegen de huidige situatie aankijk - zwaarden aas
9 hopen & angsten - pentakels 8
10 de uitkomst - staven aas

Mijn interpretatie:
1 ik ga veels te temperamentvol aan de slag, misschien push ik wel teveel
2 ik begrijp de situatie niet en het geeft mij verdriet en letterlijk houdt me de hele nacht wakker
3 ik wil me letterlijk weer goed voelen en weten hoe het met hem is  dat zal mij weer heel maken.
4 ik voel me hartstochtelijk en Ben niet bang om mijn energie te delen
5 het recente verleden heeft mij door allerlei angsten geleid, maar de waarheid blijft nog steeds verborgen
6 de nabije toekomst vraagt om bezinning en rust en letterlijk rusten
7 het idee om weer contact te hebben geeft mij vreugde, maar ik voel me duidelijk als de buitenstaander. Ik ben niet onderdeel  van het feestvieren. Ik moet eerst die afstand overbruggen
8 de omgeving denkt dat het niet een heldere beslissing is om te doen
9 ik hoop dat het uitwerkt maar ik vrees dat ik anders nog veel moet leren. Toch een meester in lering.
10 de uitkomst zal mij een vernieuwde energie geven in het contact dat we hebben.

Ik zou heel graag jullie interpretatie willen horen.

X

dameblanche

hallo eirin

het Keltisch kruis is een goede manier om een antwoord te krijgen op een brandende vraag;
maar je moet de kaarten wel in een verbinding zien, dus niet los van elkaar interpreteren..

we kijken naar het thema, de staven ridder, iemand die vurig hoopt een antwoord te vinden op een vraag, je voelt je onzeker en weet niet wat er aan de hand kan zijn, het hele gebeuren heeft je van je stuk gebracht.
komende vanuit een voleinding, je was zeer tevreden en had er ook een goed en warm gevoel bij jullie contact, je voelde je er goed en wilskrachtig bij.
jullie hadden een goed, en intuitief contact en konden alles bij elkaar kwijt.
het was gewoon je praatpaal geworden.
de nabije toekomst geeft a aan dat er een moment van rust ingelast is moeten worden.
we kijken hierbij even naar de hoop en vreeskaart; pent 8,   je hebt je zo aan deze persoon gehecht, gevoelsmatig dan wel, dat het lijkt alsof hij je alter ego is.
je mist het contact gewoonweg.
in dit geval nu voel je je klein, je bent bang dat je door een mail het contact helemaal te niet doet.
wat toch voor jou heel erg waardevol is geweest.
uiteindelijk ligt hier we een kans, een springplank als je de mail verstuurd, dus de vernieuwend energie waar je het al over hebt gehad.

dus......gewoon doen!!!

lfs marianne

Eirin

Hi Marianne,

Ja ik vind het lastig om de verbinding te leggen in een Keltisch kruis. Heb je enkele tips daarvoor? En als dat zo is, zou je dat willen delen? 😊

Dank je wel voor jouw snelle reactie. Kan ik erg waarderen.
Kun je me nog uitleggen waarom je bij pentakels 8 je die opmerking plaatste, dat ik me gevoelsmatig gehecht heb aan het contact. Hoe lees jij dat eruit?

Ik heb inderdaad - hoe moeilijk ik het ook vond - de email verstuurd. En ik voel me een stuk rustiger nu.
Nogmaals bedankt.

Xx

Mazzelles

Ik vind het ook heel moeilijk om verbindingen met de kaarten te leggen. Een uitleg is voor mij ook zeer welkom.

@ Eirin: Fijn dat je er nu een goed gevoel van/over hebt. Hoe dat gevoel straks is, zie je dan wel.
Je leeft in het nu, dus dat telt ;-)

dameblanche

bij het Keltische kruis of ook bij andere uitgebreide leggingen is het noodzaak dat je de kaarten in zijn verband blijft zien.

kaart 1 geeft het thema aan,  kaart 2 geeft aan wat het thema blokkeerd.
kijken we naar de 9e kaart dan kun je al iets zien waar het in feite om gaat.
kijken we naar de ridder van staven, deze is inderdaad temperament vol, gaat maar door en is zich niet bewust van de eventuele grenzen van de ander.
deze andere geeft dat om een of andere reden nu aan en de persoon is in rep en roer zwaarden 9, bijgaande de 9e kaart; pentakels ridder, de persoon focusd zich op de mail, en is daarom emotioneel verbonden.
verbintenissen via mailcontact laten altijd eerst het emotiekantje zien, omdat dit het enige is dat er ontstaan kan.
kijken we dan hoe de persoon hier tegenover staat; kaart 7 dan zien we de staven 4 hierbij liggen; kijken we naar de kaart, dan zie je 2 kleine personen lopen langs gigantische staven.
je kunt stellen dat de persoon zich gelijk stelt aan de kleine personen.
men voelt zich klein, men voelt zich ergens op gewezen geworden waar men geen notie van heeft gehad.

de eerste kaart die enigszins toekomstperspectief heeft is kaart 6; zwaarden 4
men dient alles eens goed te overdenken, zie de 4 zwaarden, een zwaard ,igt onder hem, hij dient een rustperiode in te lassen daarvoor.
kaart 10 is de kaart waar het uiteindelijk naartoe kan leiden, mits je de omringende lkaarten ook nog eens verbint.
de 5e kaart neem ik steeds als bewust nivo; hoge priesteres; ook hier durven beslissingen te nemen vanuit je hart, vanuit je gevoel niet vanuit je ratio.

gr. marianne

Eirin

Hi Marianne,

Bedankt voor de goede uitleg, daar kan ik weer verder mee.

Xx

Eirin

Hi mazzelles,

Het is nu goed zoals het nu is. ☺️

Xx