dagkaartjes van Sas

Gestart door Sas-8314, maart 11, 2014, 09:40:54 AM

waterman

Lieve sas

Het opkomen voor jezelf staat centraal. Gevoel waarvan je dacht dat het weg was steekt toch weer de kop op en dat raakt je nog steeds. (Heel herkenbaar heb er ook last van). Maar hierdoor wel voor jezelf weten dat je echt iemand toe kan laten en in vertrouwen de wens hebben dat er een nieuwe heer (in dit geval dame) je weer dat vertrouwen terug gaat geven.

Hoop dat je er iets mee kan sas.

Sas-8314

dank voor de duidingen lieve dames :)
@Marianne, de schijn mag dan zelfs een schone schijn zijn,
maar er in trappen zal ik niet meer zo snel (hoop ik ;)

@waterdame
ook jij bent heel helder in je duiding,

:-*
what defines us is how well we rise after falling

Sas-8314

goede avond dames :)

het weekend staat voor de deur,
nieuwe kaartjes :)

HUIS  WOLK   STER   = BOEK
        ZEIS    WEG   WOLKEN
             MAAN   HEER
                   HART
MC= LELIE

lelie-boek, samen getal 11= ook 2
schoppen 30 en ruiten 26=8

Getal 2 is de dualiteit. Waar 1 het middelpunt is, is 2 de omgeving. Het kan gezien worden als dat 1 actie is en 2 reactie. De één kan niet zonder de ander en samen vormen ze een geheel. Getal 1 is een punt. Getal 2 bestaat uit twee punten waarmee er ook een lijn ontstaat die de punten verbindt. De lijn staat voor de wisselwerking. Door de ander leer je jezelf kennen.

samen weet je altijd meer en samen leren is ook veel leuker :)
veel wolken met lelie en zeis zie ik het als gedachten-goed dat gedeeld gaat worden.
dingen die wellicht nog wat vaag zijn zullen uiteindelijk zeer helder worden.
het hart volgen, de weg wordt verlicht ..
het huis, als mijn huis,
maar ook de energie van boven ..
I follow rivers  ;)
http://youtu.be/BeGi0QEgcjM?list=PLLr08KfBGLaNrhVRfje-I6aEshePPCz2C

yoga

ZEIS    WEG   WOLKEN
             MAAN   HEER
                   HART
MC= LELIE

vanuit je eigen mogelijkheden en je hart , niet enkel om over te dromen, vanuit je eigen kracht kom je verder dan je denkt
je gaat recht op je doel af  en komt voor jezelf op
liefs

waterman

ZEIS    WEG   WOLKEN
             MAAN   HEER 
                 HART
MC= LELIE

Met iemand van gedachten wisselen waardoor je steun ervaart en waardoor je nieuwe dingen ontdekt
Ergens ovet nadenken ook welke kant je op wil. Wolkjes om weg te dromen.

dameblanche

ik ga hier uit dan de wolken, de centrumkaart.

hindernissen die je genomen hebt, hindernissen, die je nog moet nemen, hindernissen nemen  en hindernissen overwinnen maken je sterker.
in het leven gaat het er niet om wat je allemaal hebt meegemaakt, het gaat erom hoe flexibel je kunt blijven omgaan met tegenslagen.
tegenslagen horen bij het leven, tegenslagen geven je ook kracht, om vanuit die kracht je innerlijke kant te kunnen gaan onderzoeken.
het is niet de wil van het ego, maar de innerlijke kracht om jezelf rustig en zonder angst te kunnen confronteren met je eigen gevoelens.

Sas-8314

ik volg je Marianne :)
de zon zit achter de wolken ;)

thx voor de duidingen dames  :-*

Sas-8314

hallo lieve dames :)

mijn nieuwe kaartjes :

SLANG  WEG  DAME  = WEG
          DAME  BEER   BEER
                KIST   LELIE
                    KLAVER
MC= ANKER

getal 3 = (mijn favoriet ;)

3 staat voor de groei en vruchtbaarheid. Het staat voor het leven wat steeds nieuwe vormen laat ontstaan. Getal 3 is een getal van beweging en proces en kan onverwachts zijn. Het getal 3 gezien worden als een driehoek. De basispunten staan voor de dualiteit en de punt van de driehoek is de dynamiek en de groei.

iemand die ik lang niet gezien heb, eigenlijk wilde 'begraven'

de dame zet toch door en zal er uiteindelijk sterker uit komen.
Wat me ook terug brengt naar de eerdere kaarten en de duiding van Marianne  ;)

noekey

SLANG  WEG  DAME  = WEG
          DAME  BEER   BEER
                KIST   LELIE
                    KLAVER
MC= ANKER

krachten bundelen, slang gaat weg, dame kiest voor een weg. Krachtige beren op de weg
Gezelligheid met een man en een dame die wordt weggestopt in een kistje?  ??? hmm doesn't make sence, maar dat anker he.... ;)
Ik zeg mooie kaartjes met een mooie zachte klaver-ondergrond, denk niet dat je dag nog stuk kan ;)

Sas-8314

@ Noekey

dit klavertje misleid me een beetje momenteel ..

tis mij niet helemaal duidelijk vooralsnog ..
anker, bezinken, loslaten .. komt vanzelf (terug)
al onder-weg  zoals je voorzag ;)

dank voor je lieve en heldere duiding dame  :-*

yoga

je bent een beetje op zoek nr de juiste keuze,de juiste weg.
je mag gerust je hart volgen komt er in me op dat brengt meer stabiliteit in je

klavertjes hebben ronde blaadjes, maar af en toe groeit er eentje met 4 blaadjes.
het eerste blaadje betekent hoop,
het tweede blaadje betekent vertrouwen,
het derde liefde en het vierde geluk.
waar veel klaver groeit is de kans op een viertje dus groot, de grond is gul en je innerlijke wordt rijk.

liefs yoga

waterman

Je eigen kracht stast in ieder geval centraal sas.hulp vsn iemand (zoals je zelf al zegt)
Wil je je gevoel terug in het kistje stoppen het heeft je een klein beetje van je stuk gebracht.

Sas-8314

dagkaartjes zijn voor mij op alledaags nivo achteraf heel helder te duiden,
details die dan heel helder zijn, dit zal voor de meeste hier gelden denk ik zo.
Details zijn kleine onderdelen van een geheel, gebeurtenissen die iets voort brengen dat vaak nog alle kanten op kan / mag gaan uiteindelijk.

Het gaat er voor mij niet om wat er gebeuren gaat, maar wel wat het met  voor mij betekent, in-houdt.

Ik verwijs daarmee ook naar de woorden van Marianne ..
Citaat van: marianne op augustus 02, 2014, 09:55:33 AM

in het leven gaat het er niet om wat je allemaal hebt meegemaakt, het gaat erom hoe flexibel je kunt blijven omgaan met (tegen)slagen.

Ik ben iemand die behoefte heeft aan het inhoudelijke en haal (vooraf) meer uit de getallen en de symbolen die op de kaartjes staan,
zo heeft iedereen zijn eigen wijze ..
De inhoud gaat dieper, is niet kant en klaar en heeft maar 2 kleuren
natuurwetten, oorzaak en gevolg ..

ik vind kleuren ook leuk om te zien, maar wit blijft mijn voorkeur hebben
maar uiteindelijk is wit geen kleur maar een mix van alle kleuren
en zwart slecht het ontbreken van kleur ..

Ik kom graag op dit forum, als mezelf,
zonder kleur, zonder (voor)oordeel en met weinig details ..
maar wel met inhoud.
Mijn inhoud is zeker geen kant en klaar pakketje,
zo gaat mijn voorkeur ook niet uit naar een kant en klare maaltijd uit de supermarkt,
uiteindelijk moet je er altijd wat aan toevoegen om het naar eigen smaak te krijgen,
een kant en klaar maaltijd is nu eenmaal bedoeld om het voor zoveel mogelijk mensen aantrekkelijk te maken en is voor mij in die zin hooguit eens makkelijk. Ik maak dan liever een eigen prakkie of schuif aan iemand die een lekker maaltje voor ons kookt of we koken samen ..

soms heb je van die momenten dat je iets wilt delen ..
dat deed ik met bovenstaand,
alleen de fijnproever zal het kunnen verteren ..

Sas-8314

nieuwe kaartjes  :)

ROEDE  BOOM  HART  =  HUIS (harten 4)
        ANKER  DAME  RUIKER
              HEER   KLAVER
                   LELIE
MC= SLEUTEL (33 ruiten)

de dame staat centraal
de klaver er onder verteld me dat dit ook betekent dat de dame steeds meer leert om zich ook kwetsbaar op te durven stellen en dat dit eigenlijk best bevrijdend voelt ;)
dus wat is kwetsbaar, je voelt je naar mijn mening pas kwetsbaar als je iets volgt wat niet klopt  ::) ::)
komt er bij me op ..

37=1
Getal 1 is het eerste getal en staat symbool voor elk nieuw begin waar alles nog puur en uniek is. Het getal 1 is het eigene, het unieke. Je kunt alleen zijn wat je bent. Het is de punt in het midden van de cirkel, waar alles omheen draait. Getal 1 is de eerste die iets nieuws begint en staat voor actie.

33 Ruiten
De Ruiten komen overeen met de Pentakels, ook wel Pentagrammen of Munten genoemd, en worden beheerst door het element Aarde. De kaarten gaan hier in op het tastbare of de materie; alles wat de mens kan bezitten en aanraken.

4 harten
De Harten komen overeen met de Kelken, ook wel Bekers of Bokalen genoemd, en worden beheerst door het element Water. Zij vertellen alles over het gevoelsleven en de emoties van de mens. Kaarten van deze kleur hebben betrekking op liefde, vriendschappen en relaties.

er is/wordt veel geïnvesteerd ..
een investering is zichzelf altijd waard wanneer men zichzelf er in terug (mag/kan) leren (h)(er)kennen.
Ik heb mijn eigen huissleutel :)

geestelijk voel ik me goed en lichamelijk zou ik vandaag liever een man zijn deze dagen :(

yoga

dame centraal dus,dat stelt dat jij morgen je goed in je vel zal voelen sas  ;)
boom.boven je dus groei naar boven met lekkere hartvormige appeltjes?
je bent zelfzeker en bent op plaats waar je liefst vanal zou willen blijven.
alle deurtjes gaan open  ;D

liefs yoga