duiding 36 kaarten legging

Gestart door Sas-8314, maart 08, 2014, 16:06:15 PM

Eva_84

Hoi Sas,

Komen jij en je ex terug bij elkaar
vos - hond - PK(2)/boom - vogels - muizen
Als ja/nee vraag, is dit eerder nee (2 negatieve, een positieve en 2 neutrale)
Zeker met de muizen op het einde, wat verlies betekent. Vogels+muizen =  verlies van een koppel, de vogels staan ook voor kort leed, en kan het zijn dat jullie niet meer praten met elkaar?

janice

boom+vogels kan ook staan voor een verziekte relatie of gewoon erg saaaie gesprekken

de gespiegelde kaarten laten verlies van wantrouwen zien (vos-muis) en vriendschappelijke gesprekken of gewoon een vriendschappelijke koppel (hond-vogel) en met boom in het midden kan ook betekenen dat er een periode aan staat te komen waarin niks bijzonders gebeurt

Wanneer ik de kaarten optel krijg ik het kruis als eind resultaat,dit geeft denk ik nog eens aan dat het denk ik hooguit bij vriendschap blijft.

heb je geen kaarten thuis ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

Sas-8314

hallo Eva en Janice,
dank voor jullie reacties :)

Op dit moment is er geen contact en wordt er inderdaad dus ook niet gesproken.
de relatie is verziekt :( en gesprekken hieraan vooraf gaand waren ook errug saai ;)

kruis vind ik altijd lastig, zou ook weer voor veel dingen kunnen staan
breuk - tegenslag - vertraging - pech - geduld - hoop - acceptatie - eind/stop - bezinning - gestopt/afgeremd worden.

Zoals ik het begrijp is de verhouding tussen de negatieve, de positieve en de neutrale kaarten van invloed op het al dan niet positieve of negatieve effect.
Wat is dan bepalender / weegt het zwaarst ...
de optelsom van de verhoudingen van de kaarten of de plek waar de kaarten zich omliggend bevinden,
m.a.w. horizontaal, verticaal, diagonaal

Wat ik me ook afvraag ...
is het zo dat als je zelf kaarten legt dat de duiding dan beïnvloed/gekleurd wordt
of is het kaartleggen op zich dan gekleurd, of mogelijk ook beide ?

Ik heb sinds vorige week Lenormand kaarten, heb eerst geprobeerd met speelkaarten maar dat was nog lastiger :( Ik besef wel steeds meer dat het leggen van kaarten heel oppervlakkig kan zijn, maar ook heel diep kan gaan, het fascineert me wel. Vond het eerder veel zweveriger overkomen, meer iets waar je in moest geloven en dat is lastig voor iemand als ik die niet snel zomaar iets aanneemt of geloof niet buiten zichzelf wil plaatsen ;)
Inmiddels kijk ik er wel anders naar, is het in ieder geval erg leuk om er meer over te weten te komen.
Fijn dat er mensen zijn die het leuk vinden en de moeite nemen om mij (en anderen) te helpen bij deze hobby studie :)

Nog even over de laatste grote legging, is daar nog iets over te zeggen ?
deze is gelegd met dezelfde vraag echter kan ik de duiding van de 5 kaarten zover niet terug lezen in de grote.

zonnige groetjes en een hele fijne dag gewenst :)

what defines us is how well we rise after falling

janice

Citaat van: Sas-8314 op maart 19, 2014, 12:59:01 PM
Zoals ik het begrijp is de verhouding tussen de negatieve, de positieve en de neutrale kaarten van invloed op het al dan niet positieve of negatieve effect.
Wat is dan bepalender / weegt het zwaarst ...
de optelsom van de verhoudingen van de kaarten of de plek waar de kaarten zich omliggend bevinden,
m.a.w. horizontaal, verticaal, diagonaal

In de 5 kaarten legging is het gehele plaatje belangrijker dan de optelsom.
De kaarten spiegelen gebruik ik als samenvatting/bevestiging op wat er is geduid.
De optelsom gebruik ik als mini samenvatting van het geheel, een extra bevestiging op wat er al eerder is
geduid.
soms wordt de optelsom ook gebruik als advieskaart

janice

Wat ik me ook afvraag ...
is het zo dat als je zelf kaarten legt dat de duiding dan beïnvloed/gekleurd wordt
of is het kaartleggen op zich dan gekleurd, of mogelijk ook beide ?

Ik doe nooit aan kaartleggingen via de computer, zelf kaarten leggen is toch veel leuker ? :)
Ik bewaar mijn kaarten in een zelfgenaaid zakje en leg het weg en als ik het gebruik hussel ik de kaarten eerst goed op tafel,door elkaar,  'wassen' wordt dat genoemd, ik las eens dat je dan de energie van de vorige reading dan weer uit de kaarten haald en ik ga verder met een nieuwe reading.
Ik hecht niet zoveel waarde aan computergestuurde readings/leggingen.

Sas-8314

ik denk dat mijn vraag niet helemaal duidelijk was ;)
ik bedoelde het verschil tussen zelf leggen en duiden op zich, of door iemand anders.
Via de pc heb ik er ook niet zoveel mee, leuk als vertier.

Mijn kaartjes heb ik laatst gekregen van een lieve vriendin die ze zelf al jaren vrij ongebruikt had liggen.
Gezien de band die ik met haar heb, maakt dat mijn kaartjes voor mij al speciaal :)
Het wassen e.d doe ik inderdaad ook, valt er altijd wel eentje op de grond die wat zinnig te melden heeft ;)

groetjes

janice

Ik heb sinds vorige week Lenormand kaarten, heb eerst geprobeerd met speelkaarten maar dat was nog lastiger :( Ik besef wel steeds meer dat het leggen van kaarten heel oppervlakkig kan zijn, maar ook heel diep kan gaan, het fascineert me wel. Vond het eerder veel zweveriger overkomen, meer iets waar je in moest geloven en dat is lastig voor iemand als ik die niet snel zomaar iets aanneemt of geloof niet buiten zichzelf wil plaatsen ;)
Inmiddels kijk ik er wel anders naar, is het in ieder geval erg leuk om er meer over te weten te komen.
Fijn dat er mensen zijn die het leuk vinden en de moeite nemen om mij (en anderen) te helpen bij deze hobby studie :)

speelkaarten heb ik ook, maar idd, er komt een hele studie bij kijken dus die liggen bij mij thuis weg te stoffen, zonder symbolen op die kaarten is het veel lastiger om daarmee te werken vind ik.
Bij dagkaarten leggen krijg ik idd hele oppervlakkige antwoorden terug, heel vaak wordt er een fractie van wat er op een dag gebeurd vooraf voorspelt, maar als je de kaarten net hebt is het heel leuk om je eigen interpretatie eraan achteraf te herkennen als de dag om is.
Een goeie oefening dus voor jezelf :)
Wellicht haal ik er meer uit als ik net als de rest hier de kaarten door zou rekenen tot 10 kaarten, maarja ... ik heb een baan en dus geen tijd, ik hou het bij 3 kaarten.
Na een tijd lang dagkaarten te hebben gelegd en veel geoefend te hebbem met 5 kaarten leggingen en enkele Gt's is het ook absoluut leuk om feedback te krijgen op readings van anderen :)

Wie weet begin je snel genoeg je eigen kaarten te leren kennen :)

janice

Citaat van: Sas-8314 op maart 19, 2014, 13:24:09 PM
ik denk dat mijn vraag niet helemaal duidelijk was ;)
ik bedoelde het verschil tussen zelf leggen en duiden op zich, of door iemand anders.
Via de pc heb ik er ook niet zoveel mee, leuk als vertier.

Mijn kaartjes heb ik laatst gekregen van een lieve vriendin die ze zelf al jaren vrij ongebruikt had liggen.
Gezien de band die ik met haar heb, maakt dat mijn kaartjes voor mij al speciaal :)
Het wassen e.d doe ik inderdaad ook, valt er altijd wel eentje op de grond die wat zinnig te melden heeft ;)

groetjes
wanneer een tarotkaart op de grond valt wil dat zeker wat zeggen bij lenormand kaarten veel minder, omdat ze in paren worden gelezen.
Ik vind het zeker lastiger om mn eigen kaartlegging te interpreteren. Een kaartlegging van anderen interpreteren gaat wat makkelijker omdat er afstand is, je kijkt er objectiever naar, maar dat is met tarot net zo.

Sas-8314

goede zonnige morgen :)
Wat er ook gebeurd vandaag, het zonnetje schijnt er in ieder geval wel bij ;)

dat het duiden van de kaarten gekleurd is als je dit zelf doet dat begrijp ik, vraag me alleen af of de legging, de kaarten volgorde op zich ook gekleurd is.

het blijft inderdaad heel veel oefenen ...
wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen de Lenormand en andere tarot kaarten, buiten dat ze iets meer over een mogelijke toekomst zouden kunnen zeggen.
Waarom kies je juist voor Lenormand kaarten?
Ben ik wel benieuwd naar.

fijne dag voor iedereen :)
groetjes

janice

De lenormand kaarten vind ik duidelijker, het zijn minder kaarten en ze zijn sneller te begrijpen.
Lenormand is trouwens geen tarot.
Net als bij tarotkaarten leg ik pas kaarten als ik wat afstand heb genomen van een bepaald onderwerp, anders krijg je idd een 'gekleurde' legging.

Eva_84

Ja dat trekt me ook zo aan bij Lenormand, het is veel concreter, direct en duidelijk.
Over Tarot wordt gezegd dat het meer "psychologisch" is, je krijgt er een inzicht in waarom iets zo is, terwijl Lenormand geen waarom-vragen (of toch moeilijker) beantwoordt.
En ja, kaarten duiden is heel veel oefenen, en elke dag wat bijleren :) Ik ben heel blij om hier de kans te krijgen om het duiden te oefenen en ook meteen feedback te krijgen!

Sas-8314

dat is inderdaad ook wat mij aanspreekt inderdaad, een stukje helderheid / inzicht krijgen in wat er allemaal speelt, of niet.
Daarmee voelt het voor mij ook als een soort tool om wat afstand te kunnen nemen van dingen waar ik (nog) aan vast zit. '
Ik begrijp dus dat dit wel betekent dat de kaartlegging op zich al gekleurd is dan en niet alleen de duiding.

@Eva, als je het leuk vond dan mag je mijn laatste 36 legging nog wel voor me duiden,
ik zou het in ieder geval fijn vinden om daar nog wat over te weten, te zien of mijn eigen gevoel een beetje een goede richting heeft ;)

Wat een heerlijk weertje weer vandaag :)
ga ik nu lekker even van genieten !

groetjes

janice

PS: bij een concrete vraag volstaat een 5 of 7-kaarten legging of een 3x3 legging heel goed.
Een 36 kaarten legging is meer voor het algemene plaatje.

Sas-8314

ik begrijp het Janice,
op de ene of andere manier vind ik het lastiger om 3 of 5 of 9 kaarten te duiden.
Bij de grotere leggingen lijk ik beter te kunnen lezen, althans lukt het me beter om van kaart tot kaart een verhaal te kunnen maken / fantaseren ;)
Misschien moeten de verschillende betekenissen va de kaarten ook nog wat beter / dieper door mij begrepen worden, oefenen en oefenen dus :)

fijne avond :)
groetjes

Sas-8314

hallo allemaal :)

omdat er in de afgelopen dagen het een en ander (gevoelsmatig) is veranderd en duidelijk is geworden heb ik een nieuwe legging gedaan. Omdat de dagkaartjes steeds vertellen dat er nieuws komt, uitnodiging en verandering en geduld niet mijn sterkste kant is, heb ik de vraag gesteld of er iets veranderd is in de situatie tussen mijn ex en mij.

klaveren   ruiter     lelie        zeis      anker     ruiker    muizen    vogels    wolken
   heer      brief      zon         tuin     sleutel    schip       weg       hond      kruis
   berg     vissen  ooievaar    roede    maan      hart        ster       slang      ring
   huis      toren     boom       vos       beer       kind     vrouw       boek    doodskist

klaveren - wolken - huis - doodskist
er komt een eind aan de onzekerheid en aan gevoel van leegte (eenzaamheid huis-toren)

sleutel - maantje (+omringende kaarten)
succes is verzekerd zorgt voor een stabiele periode waarbij problemen vanzelf gaan verdwijnen uiteindelijk (anker-ruiker-muizen-etc)

in het huis van de PK zie ik stabiliteit, verandering, een oplossing, innerlijk kracht steun en vertrouwen
een paar muisjes die met de beer zouden kunnen wijzen op ontevredenheid tav eerder verlies, wellicht dat het terug keert of positief was dit verlies ...

verder meen ik een ontmoeting vanuit lotsbestemming te zien, of een beproeving in de karma lijn
vrouw - slang - kruis waarbij er dingen helder gaan worden over deze verbintenis

ruiker-zon-kruis-hart-boom-doodskist
bevrijd worden van een emotionele last door een positief groei proces of iets waar het hart van groeit ???

straks nog maar eens kijken. sommige dingen meen ik te zien maar vind het dan lastig om ze juist te verwoorden. Over het algemeen krijg ik de indruk dat mijn vraag positief wordt beantwoord en dat er inderdaad dingen veranderd zijn inmiddels, maar ik kan me ook vergissen en dingen te positief willen zien ;)

ben dan ook benieuwd of iemand een stukje feedback voor me me heeft ...
zou fijn zijn, alvast bedankt !:)
groetjes van Sas