duiding 36 kaarten legging

Gestart door Sas-8314, maart 08, 2014, 16:06:15 PM

Sas-8314

wie wil en durft er zich voor mij aan te wagen ...?
alvast bedankt !

de 2 kaarten van het stapeltje voor de legging waren boek - brief

de legging zelf :

brief - slang - vogels - muizen - boom - hond - schip - tuin - weg

lelies - heer - ooievaar - maan - vissen - beer - doodskist - sleutel - hart

dame â€"kind - zon - ring - vos - wolken - huis - klaverbladeren - ruiker

kruis â€" berg â€" roeden â€" ruiter - sterren - boek - anker - toren  - zeis

what defines us is how well we rise after falling

Eva_84

Hoi Sas,
Heb je deze legging met een bepaalde vraag gedaan of is het een algemene legging?
Grts Eva

Sas-8314

hallo Eva :)

Ik heb de kaarten bewust gelegd met het idee dat mijn onbewuste wel de juiste vragen stelt eigenlijk.

In principe was het een algemene legging om meer inzicht te krijgen in de situatie van het recente verleden en heden,
bedankt voor je reactie in ieder geval Eva.

groetjes van Sas

Eva_84

Ok dank je Sas.
Je voorprognose boek-brief kan gaan over het ontdekken van een geheim via brief/mail/sms. Kan ook gaan over nieuws over officiële documenten,boekhouding, testamenten,..
De eerste drie kaartjes gaan ook over communicatie, nieuws. Nieuws over een bedrog of oneerlijkheid waarover veel gepraat en ook gepiekerd wordt. Aangezien de heer eronder staat, kan dit met hem te maken hebben.
De hoekkaartjes, brief-weg-kruis-zeis. Naar aanleiding van het nieuws heb je een moeilijke keuze gemaakt om te breken.
De middenste kaartjes, vissen-vos, voorzichtig zijn en niet te goedgelovig op vlak van geldzaken. Pas op aan wie je je geld toevertrouwt.
De kaartjes die je persoonskaart omringen, de oudere heer met wie er zware problemen zijn (geweest). Kan het zijn dat dot ook te maken heeft met een kind? Een zwangerschap die is afgebroken of moeilijkheden om aan kinderen te beginnen? Grote discussies rond een kind?
Onder jou liggen het kruis, berg, en de roede er nog naast. Het is een vrij zware periode, maar aangezien ze onder jou liggen heb je er wel controle over.
Heb je ook een verlies van werk gehad? Onder de maan (werk) ligt een ring+ruiter, een (ver)nieuw(d) contract. Kan iets zijn waarvoor je vaak onderweg bent. Dit zorgt ook voor verandering op vlak van geld, want daar zijn wel wat zorgen rond geweest. Wel opletten en de kleine lettertjes van het contract goed lezen.
Je gezondheid (boom) daar ligt een energieverlies bij, de zorgen en stress hebben heel wat van je gevergd. Je kan zelfs wat depressieve gevoelens (maan+boom) hebben. Gelukkig heb je veel steun van een bepaalde vriend.
Ben je ook bezig met het kopen van een woning (kan ook appartement zijn, huis-toren)? Of heb je iets geërfd waar een huis bij kwam kijken? Er liggen moeilijkheden bij (wolken), onzekerheid of het allemaal wel lukt om eigenaar te worden. Maar je hebt hulp van een instantie (bank) .
Ga je ook op vakantie naar het buitenland met een groep vrienden?
Je omgeving is heel belangrijk en helpt je om je terug goed te voelen, je krijgt steun en mss zelfs letterlijk een geschenkje.
Liefs, Eva

Sas-8314

dank je wel lieve Eva voor je duiding :)

Het merendeel kan ik volledig plaatsen en stelt gerust ;)

Er zijn een aantal dingen die ik niet kan plaatsen, zouden die mogelijk nog een andere betekenis kunnen hebben Eva ?

{quote: De kaartjes die je persoonskaart omringen, de oudere heer met wie er zware problemen zijn (geweest). Kan het zijn dat dot ook te maken heeft met een kind? Een zwangerschap die is afgebroken of moeilijkheden om aan kinderen te beginnen? Grote discussies rond een kind?}
Kan het ook iets te maken hebben met identiteit of iets ?

Verandering van werk is er niet geweest.

{quote: Ben je ook bezig met het kopen van een woning (kan ook appartement zijn, huis-toren)? Of heb je iets geërfd waar een huis bij kwam kijken? Er liggen moeilijkheden bij (wolken), onzekerheid of het allemaal wel lukt om eigenaar te worden. Maar je hebt hulp van een instantie (bank) }
Ik ben niet bezig of bezig geweest om een huis of ander onroerend goed te kopen.

in ieder geval al heel erg bedankt zo ver Eva !

groetjes van Sas

Eva_84

Ik ging ervan uit dat je een relatie had met een heer, aangezien die zo dicht ligt bij jou :) Heb je op voorhand bepaald welke kaart voor je ex-vriendin staat? Bij een v/vrelatie kan je toch de heer als persoonskaart gebruiken, maar ook de slang. Als je de slang koos, verandert dat lichtjes de duiding (niet veel want ze liggen kort bij elkaar).

De dingen die je niet kan plaatsen kunnen zeker een andere betekenis hebben. De maan staat vb oa ook voor een droom, een ideaalbeeld, vooruitgang (binnen de relatie (ring), maar erboven verlies (muizen) ervan).

Door de combinatie heer, ooievaar en eronder kind dacht ik aan zwangerschap. Kind staat ook voor iets nieuws, en ooievaar veranderingen, verhuis,..

Uit deze legging kan ik niet zien of het de juiste keuze was voor jou (misschien heeft iemand anders daar een antwoord op). Je kan wel een andere legging doen met deze vraag (3 of 5 kaartjes).

Hond,heer betekent een trouwe vriend, een vriendelijke heer, een mannelijke vriend.
Heeft een man een rol gespeeld in jullie breuk?

Hoe gaat het met jouw ex-vriendin?
Sleutel-Muizen-Dame
De middenste kaart is het belangrijkst. Ze heeft een gevoel van verlies, iets ontbreekt. Piekert hierover. Maar met de sleutel kan het wel een oplossing betekenen . Dame is haar PK maar kan ook een andere dame betekenen. Een oplossing zoeken of vinden voor het verlies van een dame.

Sas-8314

heel helder Eva :)

Kind-ooievaar zou voor mij beter te plaatsen zijn m.b.t. verandering idd.

Dank voor je moeite Eva :)

janice

klopt het dat je een bericht van of over een oudere / wijze meneer, misschien een familie lid heb ontvangen of dat bericht je bezig houdt ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

Sas-8314

hoi Janice,

het ging inderdaad om een ontvangen bericht in de (privé)relatie sfeer welke me bezig hield

groetjes en een zonnige dag voor iedereen :)

janice

klopt het dat je je op het moment wat hindernissen en tegenwerkingen hebt en dat je je daarom wat op de achtergrond houdt, een dikke muur om je heen hebt ?
ik haal dat uit vrouw in het huis van de toren en berg in het huis van de vrouw

janice

zeer binnenkort heb je een gesprek of wat probleempjes te bespreken of vol jeje ongemakkelijk/gestrest bij een extraverte man of met een man waarmee je misschien in conflict bent, deze man is nerveus/heeft een kruis te dragen.

Sas-8314

Goede morgen Janice :)
dank voor je reactie en visie :)

de hindernissen en tegenwerkingen kloppen, dat ik me daarom wat op de achtergrond houdt, klopt ook
een dikke muur om me heen heb of juist kwetsbaarder nu, houdt in ieder geval verband met elkaar en wellicht beide tegelijk ;)

het gesprek klopt ook echter had dit al plaatsgevonden, ca 2 dagen voor de legging, het was een gesprek met mijn ex en het kruis zou een mogelijk geweten kunnen verklaren, waarschijnlijk dan wel onbewust ;) of ook gewoon het thema van het gesprek op zich.

Ik ga zo een nieuwe legging doen, ben benieuwd of je daar nog wat uit (wil en) kan halen :)
groetjes en een hele fijne dag gewenst.

Sas-8314

mijn nieuwe legging ...

klaveren    weg            schip     sleutel     berg       boek       tuin        maantje    vissen
zeis         ring            huis       hart         vrouw     kruis       muizen    toren       kind
ruiker        doodskist    boom     beer         hond      lelie        ruiter      roede       ooievaar
vos          anker          slang     vogels      heer       wolken    ster        zon          brief

aangezien ik er zelf momenteel niet echt objectief in sta, ben ik zeer benieuwd naar andere duidingen en visies :)

groetjes ...

janice

nog even over je eerste GT
de 4 hoeken vertellen ook over de omstandigheden / het thema rondom deze legging

Brief weg: berichtgeving over een keuze
kruis weg: pijnlijke/moeilijke keuze
Brief zeis: onaangename/plotselinge berichtgeving
kruis zeis: angst en onzekerheid veroorzaakt door tegenspoed.

In relaties kan de weg ook vaak staan voor en scheiding

Je eerste GT is denk ik nog lang niet uitgewerkt maar had een specifieke vraag bij je 2de legging ?

Sas-8314

De eerste legging is inderdaad nog niet uitgewerkt en heeft ook idd te maken met een ongewilde en onvoorziene relatiebreuk :( Toch voel of wil ik voelen, dat even in het midden gelaten dat er iets veranderd. Dat zal dan ook (on)bewust de grootste vraag zijn.
de vraag is meer algemeen, Story of my life, waar sta ik en wat is er aan de hand, waar leidt het toe.
waarschijnlijk zijn er betere leggings hiervoor, maar mijn gevoel houdt me bij de 36 kaarten. Waarschijnlijk omdat ik altijd op zoek ben en op weg naar het grotere geheel ;)

mijn gekleurde duidingen so far ...

huis van de vrouw:

boven het hoofd van PK (sleutel - berg - boek) problemen overwinnen door inzicht = leerproces

links van PK(sleutel - hart - beer - vogels) er komt een oplossing voor de onvrede in mijn hart (deze hangt boven het hoofd)

rechts van PK (boek - kruis - lelie - wolken) problemen zullen stoppen door inzichten waarbij ik hulp ga krijgen (ruiter) of mag vertrouwen op inzichten /  die onderweg zijn

toekomst ontwikkeling daarin (ruiter - roede - ooievaar) er is een verandering op komst in de (twee)strijd

PK boven naar beneden
(berg - vrouw - hond - heer) problemen op het gebied van vertrouwen tussen dame en de heer
welke wel succesvol kunnen worden overwonnen ;) (hond-wolken-ster)

(slang - beer - vrouw - boek )  ???? iets met de vrouw, onthullingen, onvrede jaloezie of fantasie dromen .. :-\

(boek - muizen - roede - brief) iets wat nog niet bewust / bekend is wordt bewust / bekend en heeft te maken met verlies en strijd (toren-kind) naïeve overtuigingen ?
zit verandering in (ooievaar)

toekomst: (vissen - kind - ooievaar - brief) emotioneel bericht / ingeving dat leid tot innerlijke verandering  (toren) te maken met overtuigingen

aanvullingen en of andere visies zijn van harte welkom :)
groetjes