Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Droom: Muziek

Gestart door janice, juli 16, 2004, 13:55:51 PM

janice

In de nacht van 14/15 juli droomde ik dat ik haast had en gestrest was, ik moest naar mââ,¬â,,¢n stageadres of iets in die geest komen om mââ,¬â,,¢n resultaten aan te horen of te beginnen met stagelopen of met iets waar je jezelf moest bewijzen.

Ik liep naar het treinstation, wachtend op de trein, de trein kwam, ik probeerde in te stappen maar de deuropeningen waren te klein, zelfs mââ,¬â,,¢n moeder probeerde me erin te duwen maar het lukte niet. Ik vroeg nog, is dit een dwergentrein?
Toen kwam de machinist/ns-personeel aangerend, er moest nog wat aan de trein worden gefixt. Ik zag iemand, blond krullende vent binnen die er wat aan deed.

Ineens hoorde ik muziek, een vrouw speelde de banjo ? (een kleine langwerpige gitaar uit spanje/turkije), het was een beginstukje wat ze speelde. Ineens pakten 4-5 overige wachtenden hun muziekinstrument, de banjo-speelster in de trein begon, na de 4de maat begonnen de overige spelers te spelen, 2 speelsters links naast me zaten met de rug naar me toe en bespeelden 1 of ander vreemd uitheems instrument,een snaarinstrumenten en zo'n instrument wat een beetje knisperend/raspend geluid geeft als je het schut, parcussie ? (ik heb echt geen verstand vna muziekinstrumenten) uit dat instrument kwam een heel ander soort muziekgeluid, en ze bespeelde het met een strijkstok, het klonk allemaal prachtig, maar de banjospeelster maakte een fout en ze begonnen opnieuw.

Ik vond het jammer en ik had haast, telkens keek ik op de klok, 08.50u was het toen er de eerste keer gestopt werd. Weer probeerde de banjospeelster het en weer moest ze stoppen door een fout, 08.55u. Toen nam een van de speelsters het zuchtend over die links van me zaten, de banjospeelster zat nu iets verderop rechts van me, ze was uit de dwergentrein die gefixt moest worden gestapt,  daarvoor in de plaats bespeelde de treinmaker een instrument, eindelijk lukte het goed met het stuk, ik vond het allemaal echt mooi klinken op enkele maten na die me iets te laag/niet helemaal passend gingen, eenmaal afgelopen hoorde ook dat gedeelte erbij vond ik.

Toen het stuk klaar was bleek de machinist ook nog eens een dirigent en zei dat hij in totaal 3 moppen hoorde ââ,¬â€œik dacht dat hij 3 fouten zou zeggen maar nee-
Ik werd wakker en het was 09.00u, ik moest zoooo nodig naar de plee ... vandaar mââ,¬â,,¢n haast en de haast van het NS-personeel (?)
Eenmaal wakker voelde ik me mede door die droom supervrolijk (ik hou van muziek! ;)) en m'n kamer leek een tijd lang m'n kamer niet te zijn, het voelde heel anders aan, net als dat je heeel lang bent weggeweest en later weer terugkomt en je aan je omgeving moet wennen.

;)
Intuitie is verstand dat haast heeft

clo

Wat een leuke droom!
Ben erg benieuwd wat hij betekent!
Ik heb dat trouwens ook wel eens als ik wakker word, dan ben je zo diep in slaap geweest dat je weer even moet beseffen waar je bent toch?
Liefs, Clo

janice

jep net alsof je ergens logeerd en wakker word en ff moet nadenken waar je ook al weer bent, maar normaal slaap ik dus nooit zo diep  

clo

Ja, ik heb het regelmatig.
Soms moet ik ook echt even beseffen dat wat ik gedroomd heb een droom was, en niet echt.
Ben erg benieuwd wat je droom betekend.
Liefs, Clo

janice

huntres

ik heb eens de "waarheid" gedroomd, ik was jonger en nog aan het tanden wisselen (haha). ik droomde dat mijn tand 8er het bed gevalle was. s'ochtends was ik idd mijn tand kwijt, ik (koppig) maar niet achter het bed kijken want dat kon niet. eigenlijk wist ik wel dat hij 8er het bed moest liggen, toen ik me zelf uit eindelijk zo ver kon krijgen 8er het bed te kijken lag het daar ook daadwerkelijk :)

luna

dat zal dan wel geen droom geweest zijn zeker ;)

huntres

dat weet ik niet , voor zover ik weet heb ik dat gedroomd maar het kan natuurlijk ook anders  :)

janice

ff uit de 4de pagina omhoog duwen :P

Ricca

Hallo Janice,

Het uitgangspunt noem je zelf al. Je gaat in de droom ergens laten zien wat je kunt. Misschien heeft het met je studie te maken, misschien met een andere situatie. Dat hangt af van wat jou op dat moment bezighield.

Je kunt je afvragen waarom je met de trein gaat (en niet met een fiets, auto, taxi, boot, helicopter enz.). Wat een trein speciaal maakt is het feit dat hij over vaste rails loopt: hij volgt een van te voren uitgestippelde route waarvan niet afgeweken kan worden. Een zijweggetje inslaan is er niet bij... Recht op je doel af. Maar de deuren zijn zó klein dat je bijna niet kunt instappen. Het wordt je niet makkelijk gemaakt... Misschien heb je het nodig dat anderen je een beetje aanduwen/pushen. Maar het kan ook zijn dat je jezelf (te veel?) onder druk zet...

Uiteindelijk zit je toch in de trein en dan wordt er muziek gemaakt. Verschillende mensen (allemaal vrouwen) spelen op allerlei instrumenten en het klinkt prachtig. Muziek is een mooi symbool voor harmonie. Harmonieuze verhoudingen. Misschien tussen jou en anderen, maar ik denk eerder dat de muzikantes allemaal aspecten van jouzelf zijn en dat het hier om innerlijke harmonie gaat: de vreugdevolle instemming met datgene waar je mee bezig bent. Plezier in je bezigheden doordat elk deel van jezelf het ermee eens is. De verschillende instrumenten zijn expressiemiddelen en staan voor de verschillende manieren waarop je je kunt uiten.

De banjospeelster maakt echter verschillende keren een foutje: één kant van jezelf zorgt voor een verstoring van de harmonie, een wanklank, een oponthoud. Maar een ander deel van jezelf neemt het over. En als ook nog de treinmaker (de blonde jongen met krullen - nóg een kant van jezelf, ja, een hele trein vol Janices) mee gaat doen, klinkt het helemaal goed. Zelfs het gedeelte dat op het eerste gehoor iets te laag/niet helemaal goed lijkt, past toch prima in het geheel.

De machinist blijkt tenslotte ook een dirigent te zijn: hij is dat deel van jezelf dat de leiding heeft en dat ook verantwoordelijk is voor de innerlijke harmonie en dat disharmonieën opspoort. Hij zegt dat hij drie moppen heeft gehoord: blijkbaar drie melodieën die door elkaar lopen. Je bent eigenlijk met verschillende dingen tegelijk bezig. Maar daar is niets mis mee...

De banjospeelster is dan inmiddels uitgestapt. Misschien is ze wel definitief verdwenen (het is zo'n droom waarin echt iets gefixt wordt, een echte verandering wordt bewerkstelligd die ook in je waakleven doorwerkt). Toch zou je kunnen proberen iets meer over deze kant van jezelf te ontdekken. Haar instrument komt uit Spanje/Turkije. Dat moet een aanwijzing zijn. Misschien zegt dat je iets? Zij nam ook het initiatief om muziek te maken...

De klok in je droom geeft de werkelijke tijd aan. Dat is niet zo vreemd. Een deel van onszelf is zich er ook in de slaap altijd van bewust hoe laat het is.

In mooie muziek klinkt zielsgeluk door. Geen wonder dat je supervrolijk wakker werd. Je kamer voelde zelfs heel anders aan. Het allereerste gevoel bij het wakker worden uit een droom is héél belangrijk. Door dit gevoel van jou denk ik dat er in de droom echt iets voor jou veranderd is. Geniet ervan en doe het niet door ongeloof teniet!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

Hoi ricca, bedankt.
Ik kan me nog herrineren dat ik die dag 2 banen aangeboden kreeg, waarvan er 1 gerelatieerd was aan m'n studie, was wel grappig toevallig.