Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

dolfijnen

Gestart door heleen, januari 09, 2014, 10:25:59 AM

heleen

Nog een droom in deze nacht. Ik woon weer boven. Maar nu op een glijbaan, in een golfslagbad. Ik ben boven, en ik wil/moet naar de glijbaan. Maar om daar te kunnen komen, moet ik een soort brug over. Op deze brug is het ontzettend druk, er komen ook mensen van de andere kant, en deze mensen hebben kinderwagens bij zich. Het is erg krap op de brug. Een man spreekt mij daarover aan. Dan zeg ik de vakantie is bijna over, en dan zal het rustiger zijn. Dan loop ik verder. Ik bedenk mij dat dit onzin is. Ik kom uit op de glijbaan. Het is een gele glijbaan. Ik sta erboven op, maar ik heb last van hoogtevrees. Ik weet dat ik nooit zal glijden (tenslotte woon ik op deze glijbaan). Maar ik loop wel de glijbaan op. Hier is mijn nichtje, het kind van mijn broer. Ik heb haar al jaren niet meer gezien. Ondertussen is zij een volwassen vrouw, maar in mijn droom is zij weer een kind. Ik praat met haar over mijn familie (waar ik al jaren geen contact meer heb) Ik haal herinneren met haar op. Alleen kloppen mijn herinneringen niet helemaal. Ik praat over het kind van mijn zus, en dan zeg ik tegen A (kind van mijn broer) O nee jij was mijn petekind. En dat klopt A is mijn petekind. Een kind waar ik vroeger heel veel voor gezorgd heb. A kijkt mij aan, en ze  zegt ik weet niet of ze het jouw verteld hebben. Maar J is getrouwd met (de naam ben ik vergeten). Ik snap A niet, ik weet niet over wie ze het heeft omdat ze de naam van J op het einde veranderd heeft, en de achternaam niet klopt. Dus ik vraag wie is dat? Dan snap ik dat zij het over mijn 1 jaar oudere zus heeft. Zij is getrouwd met een vrouw, en ik zeg O ze is dus Pot (bedoel er niets mee, gewoon als uitdrukking, het maakt mij niet uit welke geaardheid iemand heeft) Ondertussen ben ik verder de glijbaan opgelopen, maar ik weet en iedereen in mijn droom weet dat ik nooit naar beneden zal glijden, maar achter mij hebben vrouwelijke badmeester de stang gesloten, zodat niemand meer de glijbaan op kan komen, dicht gedaan. Ik loop naar achteren en ik voel de stang in mijn rug. Ik maak de stang weer open, en loop naar achteren. Dan kijk ik over het golfslagbad heen, en weer zie ik 2 vrouwelijke badmeester, ze staan beneden. En omdat het sluitingstijd is gaan zij naar huis. Ze duiken door de golven en veranderen in dolfijnen. Ik kijk ernaar en ervaar het als vreemd, maar ik weet dat dit normaal is. Zij zijn dolfijnen.

Heleen.

Eva_84

Hoi Heleen,
Ik heb totaal geen ervaring met het duiden van dromen, maar toen ik je droom las kwamen er een paar dingen in me op.

In je droom woon je boven, dat kan duiden op de gedachten, piekeren.
Je woont op een glijbaan, aan water (emoties). Als je bovenaan staat, ben je bang om naar beneden te kijken, naar het water. Misschien denk je teveel na, en vlucht je weg van wat je voelt?
Het is ook geen stilstaand water maar een golfslagbad, wat me doet denken aan hevige emoties, die je dreigen te overspoelen. Maar tegelijk ook niet, want in een zwembad is alles gecontroleerd en weet je dat het wel veilig is. Je loopt de glijbaan op, wat eigelijk de moeilijkste weg is, want het zou veel makkelijker zijn om gewoon naar beneden te glijden. Maar dat doe je niet, je gaat hardnekkig de moeilijkere richting uit. (ik veronderstel toch dat je niet via de trapjes gaat)
Hier kom je in je droom een familielid tegen waar je geen contact meer mee hebt, maar waar je vroeger wel een speciale band mee had aangezien ze je petekind is en je veel voor haar gezorgd hebt.
Dan vraag ik me af, hebben de emoties die je probeert te vermijden, te maken met je familie?
Onderaan is nu de glijbaan gesloten door die vrouw. Ben jij dat zelf, die de band met het water, je emoties afsluit? En zou je misschien diep vanbinnen gewoon de sprong willen wagen en heerlijk in het water willen duiken zoals de dolfijnen doen?

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)
Liefs Eva

heleen

dank je wel Eva voor het duiden van mijn droom.

Citaat van: Eva_84 op januari 09, 2014, 11:40:13 AM
In je droom woon je boven, dat kan duiden op de gedachten, piekeren.

Dit is heel goed mogelijk, ik ben nu eenmaal een lucht type, die graag in zijn gedachten leeft.

Als je bovenaan staat, ben je bang om naar beneden te kijken, naar het water. Misschien denk je teveel na, en vlucht je weg van wat je voelt?
Het is ook geen stilstaand water maar een golfslagbad, wat me doet denken aan hevige emoties, die je dreigen te overspoelen. Maar tegelijk ook niet, want in een zwembad is alles gecontroleerd en weet je dat het wel veilig is.

ik ben niet echt bang om naar beneden te kijken, ik weet dat ik hoogtevrees heb, dus zal ik in lucht veiligheid voor mezelf creƫren. ik loop de glijbaan daarom ook niet te ver op, maar wel dat ik het water kan zien. In een golfslagbad zijn golven niet echt hoog, dus geen overspoelen van emotie. Ben wel erg ver weg van mijn emotie, en dat is iets wat ik zelf in de hand houd.

Je loopt de glijbaan op, wat eigelijk de moeilijkste weg is, want het zou veel makkelijker zijn om gewoon naar beneden te glijden. Maar dat doe je niet, je gaat hardnekkig de moeilijkere richting uit. (ik veronderstel toch dat je niet via de trapjes gaat)

ik loop niet tegen de glijbaan op, ik ben al boven. Ben via een brugje naar de glijbaan gelopen. ik bedoelde te zeggen ik loop een stuk de glijbaan op. meestal heb je bij glijbanen een gedeelte waar de bezoeker nog moeten wachten voordat ze naar beneden kunnen glijden, op dat stuk ben ik.

Hier kom je in je droom een familielid tegen waar je geen contact meer mee hebt, maar waar je vroeger wel een speciale band mee had aangezien ze je petekind is en je veel voor haar gezorgd hebt.
Dan vraag ik me af, hebben de emoties die je probeert te vermijden, te maken met je familie?

Dat zou heel goed kunnen. A is het kind van mijn broer, mijn broer heeft verslavingsproblemen, en mijn jongste dochter kent deze problemen ook.

Onderaan is nu de glijbaan gesloten door die vrouw. Ben jij dat zelf, die de band met het water, je emoties afsluit?
I

Bovenaan is de glijbaan gesloten. De stang achter mij is dicht, zodat bezoekers niet meer naar beneden kunnen glijden. Ik loop naar achteren en dan voel ik dat de stang dicht is.

Ben jij dat zelf, die de band met het water, je emoties afsluit? En zou je misschien diep vanbinnen gewoon de sprong willen wagen en heerlijk in het water willen duiken zoals de dolfijnen doen?

niet bewust, nee ik had geen behoefte om van de glijbaan af te glijden. Wat ik me meer afvraag is waarom A mij een bepaalde boodschap doorgeeft over mijn zus. Dat de droom zich in het golfbad afspeelt was mij om het even. Het zal wel zijn omdat emotie gaat, maar voor mij niet de hoofdissue.

Wat ik zelf er nog bij gedacht hebt is Quasimodo die leeft in de toren van de Notredam . Ik leef op de glijbaan van het golfslagbad.

liefs
Heleen.