Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Feest

Gestart door Xuma, januari 08, 2014, 08:32:15 AM

Xuma

Ik bevind mij, samen met mijn zoon, in het huis van een bevriend echtpaar.
De vrouw van het echtpaar ken ik al van uit de tijd dat ik in Engeland woonde.
Ze bewonen een zeer groot,  monumentaal herenhuis; een soort historisch gebouw.
Ik kijk rond en bewonder; ik vind het een prachtig gebouw.
Tot mijn verrassing, want ik was hiervan niet op de hoogte, heeft mijn vriendin een soort boetiek gevestigd in een van de leegstaande ruimtes van het huis.
De kleuren van de kleding die aan de rekken hangt zijn prachtig en de stijl is zeer authentiek en ik pas verschillende van de kledingstukken aan.
Mijn zoon zegt dat hij ook van plan is om voor zichzelf een zaak te beginnen.
Verderop door het huis / gebouw lopend zie ik dat de man van mijn vriendin een reisbureau heeft; ik geef een van de werknemers een hand en ik doe dit heel voorzichtig want ik zie dat hij een letsel aan zijn hand heeft.
Terwijl dit alles zich afspeelt, zijn er tevens voorbereidingen gaande voor een groot, misschien wel een enorm feest, waaraan ik en mijn zoon zullen deelnemen.
Er worden veel beroemdheden voor het feest verwacht van over de hele wereld en enkele van hen zijn al gearriveerd.
Een jong meisje van chinese orgine bedient de telefoon om de beroemdheden op te laten halen van Schiphol.
Zij heeft een vergissing gemaakt  ten aanzien van Bob Geldorf omdat ze niet doorhad dat hij het was aan de telefoon en hij heeft zelf voor vervoer moeten zorgen. Er wordt onderling gegniffeld en gelachen over deze vergissing.
Dan zie ik dat  Bob G. inmiddels in het huis is gearriveerd.
Ik merk door de droom heen dat ik zin heb in het feest en dat ik me er niet onzeker over voel, alhoewel ik wel constateer dat ik geen feestschoenen, maar platte sportieve schoenen, een soort van wandelschoenen aanheb. :D

Alle suggesties zijn welkom.
Alvast mijn dank.

:) Xu

Just a closer walk with Thee...........

libram

Hallo Xuma,
Als ik je droom zo lees lijkt er moij behoefte bij jou aan ontspanning, even niet de alledaagse beslommeringen en zorgen om je heen. Wellicht een situatie creĆ«ren waarin je je creativiteit welke je in het verleden uitte weer ter hand te nemen.  Ook kan het zijn dat een oude vriendschap welke verloren is gegaan weer naar voren komt. Trek de juiste schoenen aan om je pad te bewandelen en wellicht geven bepaalde nummers van muziek/tekst van Bob je meerdere aanwijzingen.
Liefs,
Libram

heleen

hallo Xuma

"Het leven mag dan niet het feestje zijn waar we op hoopten, maar terwijl we hier zijn kunnen we maar beter dansen."

~Onbekend

Een tekst die ik gisteren tegenkwam op de site van Jolanda Bolt, en het bracht mij terug naar jouw droom die ik daarvoor had gelezen. Je geeft aan dat je zin hebt in het feestje, maar niet de juiste schoenen aanhebt, maar dat hoeft je niet te weerhouden om te dansen.

Heleen

Xuma

Lieve  Heleen,

dank voor je mooie woorden.

In mijn eigen vertaling van de droom zijn de wandelschoenen heel toepasselijk.
Ik voelde me tijdens en na de droom heel feestelijk en ik weet ook dat er, in symbolische zin, een feest op til is.
De schoenen geven voor mij aan dat ik, feest of geen feest, altijd de allenige wanderer zal zijn die onverdroten haar pad zal blijven volgen en in die zin zijn dit soort schoenen weer wel gepast.
En ook, dat ik, volgens veel personen in mijn leven en er mezelf inmiddels ook wel van bewust,  de dingen vaak anders, of ietsje anders schijn te doen dan gebruikelijk is.
Zoals ik ook in de droomvertelling aangeef, wordt ik niet onzeker van de " andere " schoenen; ik constateer het gewoon.

Ik vond het nogal grappig die schoenen, want ik wil wel op het feest komen maar ik conformeer me niet aan wat men acht de norm te zijn, maar als ik kom, kom ik op mijn eigen andere " schoenen". :D

Dank je wel voor je mooie aansporing te blijven dansen; I will take your advice and I will keep dancing !

Xuma

Citaat van: heleen op januari 09, 2014, 10:49:02 AM
hallo Xuma

"Het leven mag dan niet het feestje zijn waar we op hoopten, maar terwijl we hier zijn kunnen we maar beter dansen."

~Onbekend

Een tekst die ik gisteren tegenkwam op de site van Jolanda Bolt, en het bracht mij terug naar jouw droom die ik daarvoor had gelezen. Je geeft aan dat je zin hebt in het feestje, maar niet de juiste schoenen aanhebt, maar dat hoeft je niet te weerhouden om te dansen.

Heleen

Lieve Heleen,

ik had nog 2 invallen betreffende de schoenen:

schoenen kunnen ook symbool staan voor aarden en
ik draag andere schoenen dan de anderen, n.l. mijn eigen schoenen, hetgeen mij deed denken aan We are all One in Diversity
en vervolgens weer aan een indiaans gezegde: heb geen oordeel over de ander als je niet in zijn/haar moccasins hebt gelopen.

Eenieder draagt zijn/ haar eigen moccasins.  :D

Hope you are well,

heleen

lieve Xuma.

http://www.youtube.com/watch?v=v-LuYuQFaUc

liefdadigheid, Bob Geldorf- de oude vrouw die het meisje in haar huis opneemt.
maar hij  moet zelf wel zorgen dat hij op het feest komt. (meisje zorgt niet voor de oude dame)
sprookje uit oude tijden (herenhuis)
ze kreeg nieuwe kleren (jij past ook kleren)
reis (de schoentjes maken ook een flinke reis, ze dansen nog steeds de wereld door)

afgelopen periode nagedacht over je droom. En hetgeen wat erin mij opkomt is het sprookje "de rode schoentjes". En dan hoor ik jouw zeggen: maar Heleen, ik heb juist wandelschoen aan op het bal, terwijl Karen in de kerk juist dansschoentjes aanheeft. Maar het sprookje is ook geschreven door Hans Christian "Andersen". En daar zal het wel aan liggen.

En nu val ik stil. wat moet ik zeggen. Jij komt op een bal met jouw wandelschoenen, je vindt het niet erg. Maar toch Assepoester op het bal zonder dat er glazen muiltjes in voorkomen, geeft toch een andere finishing touch. De laatste afwerking (iets wat schoenen ook zijn). Ik kan daar natuurlijk geen kritiek op geven. Uiteindelijk is het jouw keuze, met welke schoenen, jij waar wil verschijnen.

karen gaat met haar mooie rode dansschoentjes naar de kerk. En in de wereldse/kerkelijk maatschappij is dit eigenlijk een "zonde".  Maar Karen is net als jij Eigenwijs.

Citaat van: Xuma op januari 09, 2014, 14:41:25 PM
Ik vond het nogal grappig die schoenen, want ik wil wel op het feest komen maar ik conformeer me niet aan wat men acht de norm te zijn, maar als ik kom, kom ik op mijn eigen andere " schoenen". :D

Ik vind dat leuk, (want ik herken het van mijzelf, het afzetten, het normale willen doorbreken) Alleen Karen ondervind erin dit geval veel hinder van. De schoentjes gaan een eigen leven leiden. En in het sprookje van de Efteling loopt het redelijk goed af. De beul hakt de schoentjes van haar voeten.

wikipedia

Karen zal dansen van deur tot deur en de hoogmoedige ijdele kinderen zullen bang voor haar zijn als ze aanklopt. Karen ziet de oude dame in een kist naar buiten gedragen worden en ze danst tot haar huid scheurt. Ze komt bij het huis van de beul op de hei en ze vraagt hem haar voeten af te hakken. Ze gaat bij hem te biecht en de schoentjes dansen met haar voeten de velden in. De beul maakt houten voeten en krukken

Gelukkig ging jij met wandelschoenen naar een dansfeest! Dus het afhakken van de voeten  :o zal niet gebeuren, mits je natuurlijk niet te ver wegwandelt.(grapje 8) ) Maar er blijft over dat Jij en Karen op een gelegenheid stonden met de "verkeerde"schoenen.

Volgens het sprookje van de Efteling dansen de 2 rode schoentjes nog steeds de wereld rond. Volgens mij Xuma heb jij de juiste schoenen aan om deze te gaan zoeken. Dus paden in etc.

http://www.youtube.com/watch?v=RlA4HbKn3yo

liefs
Heleen