Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Kabundi

Gestart door Ciralinde, januari 02, 2014, 21:32:58 PM

Ciralinde

Hey lieve mensen,

Allereerst, gelukkig nieuwjaar!  :D

In mijn droom bevind ik mij in een grote, zeer ruime, zaal. Grote ramen en mooie lange gordijnen aan de ene kant en lange spiegels aan de andere wand. Het lijkt erg op de spiegelzaal van Versailles, maar dan een stuk minder aangekleed. Ook is het geheel leeg, alsof de zaal niet in gebruik is.

Er is een man, die gelijk wordt geïntroduceerd als de "ziener", trekt veel aandacht; een groep mensen schaart zich om hem heen, met oog voor niets anders. Er staat een krukje naast hem. Hij ziet er bijna uit als een tovenaar, gekleed in een kleurig en luxe gewaad en een hoed. Geen tovenaarsmuts, maar toch een vreemd ding.
Het lijkt een beetje op wanneer je een bootje van papier vouwt en hem dan op je hoofd zet, haha.

De vader van mijn vriend is een holistisch therapeut en ondanks dat ik weet dat hij niet aanwezig is in deze groep van toeschouwers, voel ik zijn afwijzing zeer sterk. (Ga niet naar hem toe!)

Ik ben te nieuwsgierig naar wat er nu eigenlijk gebeurd en besluit dan toch te gaan kijken, net als de rest. De "ziener" ziet mij onmiddenlijk staan tussen al die mensen en vertelt mij dichterbij te komen.
Ik neem de stap, ondanks de onderliggende twijfel.
Zijn vingers voelen aan als vuur, wanneer hij mijn schouder vast pakt en zijn andere hand voorzichtig op mijn borstbeen legt. Na het doorstaan van de zeer onaangename aanraking, want het brand zo erg, laat hij mij weer gaan.

Ik schrik - achter mij rent een persoon van de ene kant van de zaal naar de andere kant en verdwijnt achter de gordijnen. Compleet gehuld in zwart kleding en rent heel snel ook! Het is net een ninja, maar deze leek wel heel erg bang te zijn.

Ik richt me op de ziener en vraag hem wie dat was. Hij haalt zijn schouders op en glimlacht.
Hij zegt, "Kabundi" (Kah-boen-die)
In mijn droom nam ik zijn antwoord voor lief, alsof het erg vanzelfsprekend was - maar toen ik wakker werd besefte ik mij dat het niet eens een woord is!
(Ik voelde mij een beetje bedonderd.)

Ik besluit het op te zoeken, met spelling waarvan ik dacht dat logisch was en kom uit op een congolese trickster.

CiteerHet vertelsel van Kabundi en de dieren
Op een zekere dag zag Kabundi jagers die op zoek waren naar wild; hij verwittigde de dieren: 't Ware goed dat wij allen ophielden met rondlopen. 't Ware goed dat al de dieren die hoeven hebben die hoeven afsneden, die poten hebben hun poten afsneden, we zouden allen samen op een plaats blijven. We zullen dan zien of de jagers nog de sporen van het wild kunnen vinden.

Al de dieren vonden de list van Kabundi goed; allen sneden ze hun poten af en ze bleven stil zonder nog rond te lopen. Wanneer ze dan hun poten hadden doen afsnijden, namen ze die poten en plaatsten ze in de veranda van hun huizen. Maar 's nachts ging Kabundi de hoeven van de Hippo halen; hij stapte er mee rond het huis van het Nijlpaard.

's Morgens dan zeiden de dieren: Gij, Hippo, wij hebben het verbod bepaald dat niemand nog mag rondlopen, waar­om gaat ge wandelen? Wij vinden het goed u te doden vandaag nog; allen waren ze van 't zelfde gedacht, en ze doodden het Nijlpaard.

Van zohaast het nacht was, ging Kabundi de hoeven van de olifant stelen, hij gebruikte ze voor zich zelf, hij wandelde en stapte er mee op het hof zelve van den Olifant; nu de Olifant was aan 't slapen en wist het niet; Kabundi deed het enkel opdat ze den volgenden dag den Olifant zouden doden; en 't gebeurde lijk hij het dacht, 's Morgens dan deed men de Olifant een palaver aan: Zie, we hebben het verbod gegeven, waarom blijft gij maar rondwandelen op uw hof?

Hij loochende alles, maar vruchteloos ten laatste zeiden de dieren: We gaan hem doden. En ze doodden de Olifant. En het duurde zo voort, tot al de dieren dood waren ter oorzaak van het kwaad en de bedriegerijen van Kabundi.

Dit is een angstaanjagend verhaal!

Hier is de link naar de website die ik vond:
http://www.beleven.org/verhaal/het_vertelsel_van_kabundi_en_de_dieren

heleen

ook ik heb even het woord Kabundi opgezocht.

De evangelist Kabundi Walesa is een dienaar van God, die het woord van God leert zijn volk.

misschien geeft dat een andere kijk op de droom.

Heleen

Ciralinde

Hey!

Heel erg bedankt voor je antwoord Heleen! Ik was een beetje bang dat ik mensen weg had gejaagd met een droom als deze. En een man van God dat op de vlucht slaat? Dat lijkt me nog een tikkeltje enger.
Ik weet niet of het wat met elkaar te maken heeft. Wel heb ik een Afrikaanse vrouw gezien in een andere droom, die mij zo'n mooie glimlach schonk, dat ik haar liefde en genegenheid kon voelen.
Ook zij leek zo echt, ik kan haar gezicht heel goed herinneren.

Er is veel aan de droom dat ik niet goed begrijp, maar het heeft een grote indruk op mij achtergelaten. Ik heb het ook nog niet met de vader van mijn vriend besproken, want dat durf ik nog niet echt.

Met een droomwoordenboek heb ik geprobeerd om het te interpreteren.

De ziener kan staan voor een probleem dat moeilijker is dan ik had gedacht - of misschien meer energie kost dan ik had gedacht.
Ik weet niet of hij aangeeft dat er een probleem is met mijn hart (of hartchakra?), of dat de pijn die ik voel - daadwerkelijk mijn emotionele pijn is. Ik heb een moeilijke periode met mijn vriend achter de rug.

De spiegels in de zaal zijn niet erg het topic van de droom. Ik heb niet goed naar ze gekeken of mijzelf en anderen gezien. Misschien dat het toch over zelfbeeld gaat, ondanks dat...

Een lege zaal staat voor aspecten die verborgen of onaangeroerd zijn. Toch weet ik niet wie die mensen zijn, of hoe dit in het plaatje past. Gaat het over sociale contacten?
Zou het kunnen zijn dat de kabundi in mij - verjaagd is of heel bang wordt? Ik ga door veel veranderingen momenteel en ik wil graag de confrontatie met mijzelf aangaan.
Ik ben bang dat ik het misschien toch saboteer voor mijzelf.

En ergens, voelt het alsof deze man in de zaal een buitenstaander was - hij leek heel echt! Dit is verwarrend en ik voel dat er een waarschuwing in zit. Misschien denk ik er te veel over na, maar de droom is na drie maanden nog niet weggeëbd.

Nogmaals bedankt :)

heleen

lieve Ciralinde.

Ik heb nogmaals naar je droom gekeken, en wat tussen haakjes staat is mijn tekst.

In mijn droom bevind ik mij in een grote, zeer ruime, zaal. Grote ramen (vensters naar buiten)
en mooie lange gordijnen (dus de ramen kunnen afgesloten worden)
aan de ene kant en lange spiegels (reflecteren je zelf(beeld))
aan de andere wand. Het lijkt erg op de spiegelzaal van Versailles, maar dan een stuk minder aangekleed. Ook is het geheel leeg, alsof de zaal niet in gebruik is.
(Het is dus een kamer, een ruimte ( in je leven,) waar je niets doet alleen maar kijkt naar het leven, de wereld, en naar jezelf.)

Er is een man, die gelijk wordt geïntroduceerd als de "ziener", trekt veel aandacht; een groep mensen schaart zich om hem heen, met oog voor niets anders. Er staat een krukje naast hem. Hij ziet er bijna uit als een tovenaar, gekleed in een kleurig en luxe gewaad en een hoed. Geen tovenaarsmuts, maar toch een vreemd ding.
Het lijkt een beetje op wanneer je een bootje van papier vouwt en hem dan op je hoofd zet, haha.

(1-2-3-4 hoedje van hoedje van, 1-2-3-4 hoedje van papier. Dus een man, een ziener is plotseling in je droom. Iedereen kijkt naar hem, en het lijkt of iedereen onder de indruk is van deze ziener.  Wat is het voor een krukje naast hem? Kan daar iemand op gaan zitten, of is het een opstapje? Als het een opstapje is dan heeft de ziener zelfs hulpmiddelen nodig om zichzelf groter te maken dan hij is.)

De vader van mijn vriend is een holistisch therapeut en ondanks dat ik weet dat hij niet aanwezig is in deze groep van toeschouwers, voel ik zijn afwijzing zeer sterk. Ga niet naar hem toe!

(Je voelt een waarschuwing van de vader van de vriend. Uiteindelijk ben jij die vader zelf, een ouder stuk van jouzelf waarschuwt je niet naar de ziener te luisteren. Maar juist daardoor kan het voor jouw een reden zijn juist je aangetrokken te voelen tot de ziener. De verboden vruchten.)

Ik ben te nieuwsgierig naar wat er nu eigenlijk gebeurd en besluit dan toch te gaan kijken, net als de rest
(je wilt zelf niet helemaal de verantwoording dragen, je neemt de rest mee)

De "ziener" ziet mij onmiddellijk staan tussen al die mensen en vertelt mij dichterbij te komen.
Ik neem de stap, ondanks de onderliggende twijfel.
Zijn vingers voelen aan als vuur, wanneer hij mijn schouder vast pakt en zijn andere hand voorzichtig op mijn borstbeen legt. Na het doorstaan van de zeer onaangename aanraking, want het brand zo erg, laat hij mij weer gaan.

Ik schrik - achter mij rent een persoon van de ene kant van de zaal naar de andere kant en verdwijnt achter de gordijnen. Compleet gehuld in zwart kleding en rent heel snel ook! Het is net een ninja, maar deze leek wel heel erg bang te zijn.
(Jouw eigen angst.)

Ik richt me op de ziener en vraag hem wie dat was. Hij haalt zijn schouders op en glimlacht.
Hij zegt, "Kabundi" (Kah-boen-die)
(het woord  kabundi kan van alles zijn, daarom had ik de andere betekenis opgezocht op internet. Het kan ook betekenen Kan boen die, zoiets van poets die, of die kan je poetsen,  maak je angst schoon.)
In mijn droom nam ik zijn antwoord voor lief, alsof het erg vanzelfsprekend was - maar toen ik wakker werd besefte ik mij dat het niet eens een woord is!
(Ik voelde mij een beetje bedonderd.)

Alle personen die je in je droom waarneemt ben jezelf.

liefs

Heleen.

heleen

Citaat van: Ciralinde op januari 11, 2014, 05:35:29 AM
Wel heb ik een Afrikaanse vrouw gezien in een andere droom, die mij zo'n mooie glimlach schonk, dat ik haar liefde en genegenheid kon voelen.
Ook zij leek zo echt, ik kan haar gezicht heel goed herinneren.

Houd haar beeld vast lieve Ciralinde, zij is zoveel aantrekkelijker dan de ziener in Kanbundi.

liefs

Heleen

Ciralinde

Dank je wel voor je aandacht en moeite Heleen, je uitleg betekent erg veel voor mij.

Veel liefs,
:-*