Auteur Topic: keltische kruis. wie kan me helpen met duiden  (gelezen 1536 keer)

Lisa_kusje

• Nieuw lid
  • *
keltische kruis. wie kan me helpen met duiden
« Gepost op: december 30, 2013, 13:11:08 pm »
Hoihoi allemaal, ik heb een Algemene Keltische kruis legging gelegt, dit waren me kaarten.

Zou iemand voor mij misschien mee kunnen kijken , of zelf een legging voor me kunnen leggen ?:$   
Ik heb zelf geprobeerd om een beetje te kijken wat de kaarten betekenen ,
Daarbij kijk ik overigens wel op internet of in me boekje,
omdat ik zelf de kaarten niet lezen kan.
& de kaarten aan elkaar koppelen vind ik nog lastiger .. ik bekijk ze altijd apart ..
Heeft iemand misschien ook nog tips voor me hoe ik beter me kaarten kan leren lezen , en ze aan elkaar kan koppelen :$?

1. Hier gaat het om : Kelken twee  '' Nieuwe ontmoeting ?

2. Dit is wat het kruist : Pentakels aas '' een kans die ik kan benutten ?

3. Onbewust : De keizerin '' Ze is de bron van al het leven en staat dan ook symbool voor kracht van de natuur, levendigheid, vruchtbaarheid, groei en de geboorte van iets nieuws. Deze kan soms voor pijnscheuten zorgen maar de door de Keizerin aangekondigde verandering is meestal een verbetering.

4. Recente verleden : De toren '' De Toren zorgt met een heftige schok dat alles open wordt gebroken. De doorbraak wordt in eerste instantie gezien als bedreigend omdat je zekerheden oplossen. Als je eenmaal gewend bent aan de nieuwe situatie komt er opluchting. Je ziet dan in dat deze schok nodig was en je van oude ballast heeft bevrijd.

5. Bewust : De kluizenaar ''  teruggetrokkenheid, betekenisvolle ervaringen, diepe beleving, zoeken naar wijsheid en inzicht en geestelijke rijkdom. Deze kaart geeft een introverte levensfase aan waarin je tot rust en tot jezelf moet komen.

6. De nabije toekomst : Pentakels negen ''  Pentakels Negen staat voor een (financieel) geluk dat je in de schoot valt of voor een gunstig moment. De kaart belooft je winst en zorgt vaak voor onverwacht goede ontwikkelingen, verrassende buitenkansen.   Pentakels Negen hoeft niet alleen te gaan om uiterlijke rijkdom in maar kan ook innerlijke rijkdom inhouden.

7. Hoe kijk ik er tegenaan ? : Zwaarden schildknaap ''   kritiek die meestal niet gewaardeerd wordt maar die wel uitwerkt als een frisse bries of een verhelderende impuls. Hierdoor krijg je plotseling helderheid en inzicht.

8. De omgeving : Zwaarden aas ''  De kaart geeft een kans aan die je kunt benutten. Aas van Zwaarden staat symbool voor het verstand. Dit geeft je het vermogen te onderscheiden, te beslissen, tot helderheid en ondubbelzinnigheid. Bij Aas van Zwaarden gaat het er om dat je opheldering krijgt in een probleem.

9. Hoop en vrees :  De zon  '' kracht, grote levensvreugde, vitaliteit, warmte en optimisme. De kaart laat de zonnige kant van het leven zien. De Zon zorgt voor vernieuwing en geeft vaak ook een gevoel herboren te zijn.

10. vooruitzicht op de lange termijn : Zwaarden drie. '' Bij Zwaarden Drie doorboort het verstand het gevoel. De kaart geeft aan dat je een beslissing neemt die tegen je gevoel in gaat. De beslissing wordt genomen omdat het “verstandig” is, niet omdat het goed voelt. Dit kan een beslissing zijn die niet helemaal zuiver is of het kan gaan om een noodzakelijke stap die een bevrijdend gevoel geeft. In beide gevallen is het een pijnlijke ervaring.

Als ik probeer om ze aan elkaar te koppelen kom ik op zoiets uit ,

Een nieuwe ontmoeting waardoor ik een nieuwe kans krijg ?   
In het verleden Oude patronen die worden doorbroken Maar gunstig uitwerken? De keizerin.   
in de toekomst vruchten plukken , beloning ?
mezelf opsluiten? en kritiek opmezelf?

vanuit de omgeving krijg ik een kans
waardoor ik weer goede hoop krijg ?
Maar op het lange termijn zal ik toch niet zo blij zijn met me beslissing?

Ik vind het heel lastig zoals te zien is (A) ..
Kijk uit naar een antwoord =) groetjes
Here's my love, take it. Here's my soul,use it.Here's my heart,don't break it. Here's my hand hold it and together we will make it forever

marianne

• Master lid
  • begin met de voordelen en verwerk de nadelen
Re: keltische kruis. wie kan me helpen met duiden
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2014, 18:05:49 pm »
kaart 1 en 2 geeft de kern aan van het thema.
het gaat eigenlijk om evenwicht in je gevoelens te kunnen gaan krijgen,  langzaam ook weer vertrouwen zal gaan krijgen in de toekomst.
wat daarbij blokkeert is de pentakels aas.
in dit geval weet je niet hoe te beginnen hieraan.
je hebt geen houvast.
kijken we daarbij naar kaart 9 dan ben je bang je energie te sturen, vaak ben je te optimistisch en twijfelt aan je scheppend vermogen.
je bent je niet goed bewust dat je eigenlijk voor anderen een rustpunt bent.
komende vanuit een schok ben je je gaan terug trekken.
toch zegt de kaart de pentakels 9 me dat het langzaam weer de goede kant op zal gaan.
wees echter niet al te optimistisch, het kan uiteindelijk weer op een teleurstelling afgaan.
probeer niet zo sceptisch naar jezelf te kijken, je hebt bagage en ervaringen genoeg, waar je van geleerd hebt.
gr. marianne