veranderen van werk?

Gestart door Marit, december 14, 2013, 00:07:30 AM

Marit

Hallo allemaal,

ik ben aan het overwegen met mijn job te stoppen (al denk ik eerder dat ik gewoon een positievere instelling nodig heb, maar daar lijk ik maar niet aan te geraken), en leg volgende Keltisch Kruis. Kijken jullie even mee, aub?

1. situatie: Pentakels 6 omgekeerd
Ik geef mezelf niet genoeg? Dat klopt. Omdat ik vind dat ik niks terugkrijg.
2. belemmerende/bevorderende factoren: die ligt dan op z'n kant, dus ik weet niet of die omgekeerd is of niet: Bekers 7
mogelijks nog steeds - hardleers - succes zoeken bij de buitenwereld
3. onbewuste: Duivel omgekeerd:
je angsten overwinnen?
4. bewuste: Staven 5:
niet genoeg samenwerken met anderen OF vechten met mezelf? Gezien het Staven zijn, zou ik voor het eerste gaan
5. verleden: Matigheid
begrijp ik écht niet, ik heb geen Matigheid in m'n verleden, of dat zou al, hmm zéker meer dan 5 jaar geleden moeten zijn
6. nabije toekomst: Gehangene omgekeerd
het inzicht komt niet en je loopt weer tegen dezelfde fouten aan
7. standpunt van de vragensteller: Zegewagen omgekeerd
niet genoeg de touwtjes in handen nemen dan, al weet ik nog steeds niet wat ik met de Zegewagen aanmoet, en hij achtervolgt me, nu eens rechtop, dan weer omgekeerd
8. invloed van de omgeving: Koningin van Staven:
daadkracht OF compassie. Hoe moet ik dat in deze legging interpreteren?
9. hoop en vrees van de vraagsteller: Bekers 5
nog te zeer gefocused op verdriet en niet zien wat er wel nog aan goeds over is
10. toekomst op lange termijn: Aas van Staven
daadkracht

Waaruit ik besluit dat ik nu vooral mijn job niet moet opgeven, omdat het me aan daadkracht én een duidelijk doel ontbreekt om er iets van te maken om wat anders te gaan doen...

dameblanche

in je huidige baan komt naar voren dat je hierbij niet vooruit komt [pentakels 6 ob]
waarbij de belemmerende factor is dat je niet echt ziet wat je nu hebt, je denkt voldoende keuzes te hebben, toch moet men er rekening mee houden dat niet alles rozengeur en maneschijn is bij andere bedrijven.
onbewust wil je je losmaken, vrij maken van dat gene wat je bindt, maar bewust geeft dit innerlijke onrust.
komende vanuit compromissen sluiten geeft de gehangene al iets van de toekomst prijs;
de gehangene op de kop wijst je op weer op een innerlijk conflikt [staven 5]
je negeert iets essencieel in jezelf, je weigert de realiteit onder ogen te zien en ligt voortdurend in de clinch met het leven.
ook hier zien we je standpunt[zegewagen ob]
toch geeft de toekomst je hoop, je zult bij jezelf die onrust moeten zoeken, het zit niet in je werk.

Marit

bedankt voor je reactie, marianne!

is het compromissen sluiten dan goed of juist niet goed, als het tot de gehangene leidt?

wat bedoel je met [zegewagen ob]?

Als ik nu maar eens wist wat dat essentiële is dat ik negeer.... want ik lig idd voortdurend in de clinch met het leven

Marit

nu snap ik hem, [ob] is ondersteboven!

Alsjeblief alsjeblief alsjeblie fkan iemand me meer uitleg geven over De Zegewagen? Ik lees op andere sites 'arrogantie', maar dan ook weer 'gebrek aan zelfvertrouwen', een verre reis, of plannen werken al dan niet uit zoals je wil, enzoverder

In deze legging valt hij hier nu omgekeerd, maar ook als dagkaart ben ik hem regelmatig tegengekomen, zowel rechtopstaand als omgekeerd, en ik weet echt niet wat hij me wil zeggen. Help!