Hoi Suus.
fijn je weer hier te zien. Die storing werd vast niet veroorzaakt door jouw. Maar je komt natuurlijk hier voor de kaartjes, en ik zit er al een tijdje naar te staren.
op de een of andere manier doet de man in de woestijn mij altijd denken aan caesar. Julius Caesar. Nu heb ik helemaal geen verstand van geschiedenis, nooit opgelet op school onder de les. Maar in mijn optie, en neem dat niet voor waarheid aan, heeft Ceasar Jezus tot dood veroordeeld. En dat klopt ook niet het was Herodus. Heleen, Heleen Heleen. alweer een onvoldoende voor je geschiedenis. Maar hoe kom ik dan op Ceasar, zal ik je wat vertellen Suus "I don't know" maar wat in mijn brein opkomt, wil ik toch altijd vertellen. De man op de kaart doet mij aan Caesar denken, ik weet mijn God niet wie dat is, maar wikipedia is altijd voor mensen die niet opletten in de les een uitkomst.
Gaius Julius Caesar (Latijnse uitspraak: [ˈgaːius ˈjuːlius ˈkaɪsar]?; Latijn: C·IVLIVS·C·F·C·N·CAESAR, of Gaius Iulius Gaii filius Gaii nepos Caesar; na 42 v.Chr. IMP·C·IVLIVS·CAESAR·DIVVS, of Imperator Gaius Iulius Caesar divus) (Rome, 12 of 13 juli ± 100 v.Chr. - aldaar, Iden van maart (15 maart) 44 v.Chr.) was een Romeins politicus, generaal en schrijver. Hij wordt meestal kortweg Julius Caesar of Caesar genoemd en wordt gezien als een van de machtigste mannen van zijn tijd. Hij had jarenlang de politieke macht te Rome.
Dus een man met een hele hoop macht. Hij kijkt naar de dorre woestijn.
Maar Heleen wat heeft dat met Suus kaarten te maken? En weer moet ik een antwoord schuldig blijven. Ik weet het niet. Iedereen op het forum zakt nu natuurlijk lusteloos in zijn stoel. Heleen is aan het raaskallen. En ik zit met een hoog rode kleur achter mijn computer. Dat komt wel overeen met de kleur van de mantel met de man. Maar dit kan ik toch niet publiceren? Wat nu, hoe klets ik me hier onder uit.
Carotta ontwikkelde de theorie dat de teksten over Jezus gebaseerd zijn op de levensgeschiedenis van Julius Caesar. Hij poneerde deze stelling voor het eerst in twee publicaties bij zijn eigen uitgeverij in 1988 en 1989. Vervolgens beschreef hij zijn bevindingen in twee Duitse krantenartikelen: de Stadtzeitung van Freiburg (april 1989) en die tageszeitung uit Berlijn (december 1991). Tien jaar later publiceerde hij de resultaten van zijn onderzoek in het Duitse boek 'War Jesus Caesar?' (1999). Het boek verscheen in het Nederlands onder de titel 'Was Jezus Caesar?
Nu heb ik ooit een droom gehad charotti, te lezen op CW
Carotti is een verbastering van het Italiaanse woord carota dat wortel betekent. De wortel is belangrijk. Zonder wortel is er geen plant. Planten hebben wortels, maar mensen hebben deze ook; waar liggen jouw wortels? Waar kom jij vandaan en wat is jouw verhaal?
Je kan een plant verwaarlozen, de bladeren gaan hangen en het geheel ziet er nogal triest uit. Met mensen is het net zo. Maar de wortel is sterk. Wanneer je hebt geleerd wat er voor nodig is om te herstellen zal het beter gaan. Goede aandacht zal haar voeden en de plant gaat bloeien en groeien als nooit te voren.
Heleen.
En dan kan ik ineens wel iets met je kaartjes. De dorre woestijn, waar niets kan groeien, de scheepjes staan op droge, maar de wortel is sterk en dat komt uit op de bekers zes kaarten. De bekers zijn gevuld met mooie planten met witte bloemen. De vrouw op de beker 6 heeft haar handschoenen nog aan, Het harde werken in de tuin. De wortels die ontsproten zijn, Julius Ceasar (of de liefde van Jezus) in vorm van het kleine mannetje biedt je een beker aan. Dan hoef je lieve Suus niet verlegen naar de grond te kijken, je mag het in alle dankbaarheid aanvaarden.
liefs
Heleen.