Perspectieflegging ivm werk

Gestart door Eva_84, oktober 22, 2013, 13:57:08 PM

Eva_84

Hoi hoi,

Ik heb een perspectieflegging gedaan zoals uitgelegd staat op http://www.catharinaweb.nl/tarot/lenormand-perspectief-legging.htm

Mijn vraag is: Waar ga ik naartoe op werkgebied.

Muizen

Ster               Maan              Sleutel

Schip

Huidige situatie: Muizen - piekeren over werk, ook het gevoel hebben dat er momenteel iets ontbreekt om voldoening te hebben in het werk dat ik nu doe

Wat werkt mee: Ster - Ik onderzoek nieuwe ideeën, mogelijkheden, en kijk wat haalbaar is.

Valkuilen en tegenwerking: Schip - Opletten dat ik de juiste koers volg, dat het financieel haalbaar blijft om een andere weg uit te gaan. Niet zomaar alles overboord gooien. Misschien ook de raad om eerst een innerlijke ontdekkingstocht te doen naar wat ik echt wil doen in mijn leven.

Wat zou ik moeten doen: Sleutel - Er zijn veel mogelijkheden, kijken welke deuren ik kan openen en welke ik beter afsluit. Geloven in mezelf en dat ik zelf de oplossing kan vinden.

Uitkomst: Maantje (grappig dat deze kaart op deze plaats ligt :) ) - de kaart die het meest duidt op werk, maar is het dezelfde job of een andere? Droomjob? Intuitie volgen, aan mijn dromen werken.
Heb voor dit laatste nog een extra kaart getrokken: Vogels => communicatie, erover praten, inspiratie, het kan duiden op iets dat ik helemaal niet verwacht maar wat wel goed is.

Dus trek ik voor mezelf de conclusie dat ik goed alle mogelijkheden op werkgebied moet onderzoeken, en me vooral laten leiden door af te gaan op mijn gevoel. De oplossing vind ik in mezelf.

Liefs :-*

Eva_84

Feedback aan mezelf:

Citaat van: Eva_84 op oktober 22, 2013, 13:57:08 PM
Huidige situatie: Muizen - piekeren over werk, ook het gevoel hebben dat er momenteel iets ontbreekt om voldoening te hebben in het werk dat ik nu doe

Wat werkt mee: Ster - Ik onderzoek nieuwe ideeën, mogelijkheden, en kijk wat haalbaar is.

Valkuilen en tegenwerking: Schip - Opletten dat ik de juiste koers volg, dat het financieel haalbaar blijft om een andere weg uit te gaan. Niet zomaar alles overboord gooien. Misschien ook de raad om eerst een innerlijke ontdekkingstocht te doen naar wat ik echt wil doen in mijn leven.

Wat zou ik moeten doen: Sleutel - Er zijn veel mogelijkheden, kijken welke deuren ik kan openen en welke ik beter afsluit. Geloven in mezelf en dat ik zelf de oplossing kan vinden.

Uitkomst: Maantje (grappig dat deze kaart op deze plaats ligt :) ) - de kaart die het meest duidt op werk, maar is het dezelfde job of een andere? Droomjob? Intuitie volgen, aan mijn dromen werken.
Heb voor dit laatste nog een extra kaart getrokken: Vogels => communicatie, erover praten, inspiratie, het kan duiden op iets dat ik helemaal niet verwacht maar wat wel goed is.

Dus trek ik voor mezelf de conclusie dat ik goed alle mogelijkheden op werkgebied moet onderzoeken, en me vooral laten leiden door af te gaan op mijn gevoel. De oplossing vind ik in mezelf.

Muizen: Veel gepiekerd de voorbije maanden over het werk: is dit echt wat ik wil?
Ster: Mogelijkheden onderzocht, eens voor mezelf nagedacht over wat het eigelijk is dat ik wens, wat geeft me voldoening, waar zoek ik naar
Sleutel - Maan: Uiteindelijk heb ik beseft dat wat ik wens ook haalbaar is in mijn huidige job, mits een paar veranderingen (schip). Dus nog steeds dezelfde job maar het werkpakket lichtjes gewijzigd
:)

Sweetie

Mijn vraag is: Waar ga ik naartoe op werkgebied.

Muizen

Ster               Maan              Sleutel

Schip

Huidige situatie: Muizen = er komt een verlies aan , je mist een gevoel op het werk , je ergert je.

Wat werkt mee: Ster = de ster zorgt dat je vooruit gaat , dat je niet blijft steken , zoek je dromen op en ga ervoor .

Valkuilen en tegenwerking: Schip = je blijft met zaken bezig zodat je blijft steken , je doet wel wat er van je verlangt wordt , een schip die niet bemand wordt en op zee drijft gaat de richting van de wind en de golven mee , zoals iedereen , neem het roer over , wees de kapitein van jou schip.

Wat zou ik moeten doen: Sleutel = het doorbreken van je doelen , zoek oplossingen , breek uit jezelf

Uitkomst: Maantje (grappig dat deze kaart op deze plaats ligt :) ) = de maan is ook je intuitie , je gevoel gaan volgen , een reis maken naar je onderbewuste en uitzoeken wat jij nodig hebt , waar jij tevreden van wordt , de juiste baan vinden

Heb voor dit laatste nog een extra kaart getrokken: Vogels => maan + vogels = werken met telefoon , pc , iets waar je veel moet voor gaan babbelen / communiceren , de weg wijzen , je product voor stellen bv ..

Een kleine verhaaltje om het makkelijker over te brengen :

De kapitein van het werkschip is beetje te goed , ze houdt niet zo van commanderen en hoopt dat iedereen haar schip uit hun zelf wel in orde zal brengen , alleen zit de kapitein te tobben dat het allemaal zo niet werkt , zit wat treurig te kijken en ergert zich omdat het niet loopt naar behoren  , er zit geen  structuur in .
De kapitein kijkt en ziet dat ze toch bepaalde beslissingen zal moeten nemen voor het in het 100 loopt , ze staat recht , loopt naar het roer en neemt het vast , ze voelt eraan , wat voelt het goed denkt ze bij zichzelf MAAR .. waar moet ik nu heen ?? Dat is de vraag ...
Het wordt donker en de kapitein heeft nog steeds geen plaats gevonden waar ze naartoe kan gaan , ze denkt diep na .. het wordt ondertussen heel erg donker, ze staart over het water en zucht ..  :( ... in de weerspiegeling van het water glimlacht  een grote ster naar haar  :o ... wat is ze mooi .. die ster ..ze staat recht en loopt naar het roer  , dapper staat ze achter het roer , ze draait aan het roer en  haar schip draait , de andere richting uit en vol trots glimlacht ze naar de ster  , de zon komt op , de matrozen worden wakker en lopen over het dek .. wat is dit  :o  ??? , wat zien we nu ?  juichen  ze .. de matroosjes staan vol verbazing te kijken en roepen .. land !! :P  land in zicht ... de kapitein is trots , ... ze heeft haar doel bereikt , ze heeft haar gevoel gevolgd zomaar in haar eentje ... zal ze nieuwe aarde onder haar voeten voelen  :)

Suus  :-*

Eva_84

Waaw Suus, dat klopt echt. Ik herken er veel in!

Citaat van: Suzy op december 17, 2013, 06:18:58 AM

Valkuilen en tegenwerking: Schip = je blijft met zaken bezig zodat je blijft steken , je doet wel wat er van je verlangt wordt , een schip die niet bemand wordt en op zee drijft gaat de richting van de wind en de golven mee , zoals iedereen , neem het roer over , wees de kapitein van jou schip.

De legging dateerde wel van oktober, dus ondertussen zijn er wel al dingen veranderd, maar wat je zegt is juist. Ik deed wel mijn werk, maar zonder veel eigen initiatief te geven.

Citaat van: Suzy op december 17, 2013, 06:18:58 AM

Uitkomst: Maantje (grappig dat deze kaart op deze plaats ligt :) ) = de maan is ook je intuitie , je gevoel gaan volgen , een reis maken naar je onderbewuste en uitzoeken wat jij nodig hebt , waar jij tevreden van wordt , de juiste baan vinden

Heb voor dit laatste nog een extra kaart getrokken: Vogels => maan + vogels = werken met telefoon , pc , iets waar je veel moet voor gaan babbelen / communiceren , de weg wijzen , je product voor stellen bv ..

Heb ik gedaan, zoeken naar wat me tevreden maakt, wat ik nodig heb om nog steeds uitdaging te hebben in mn job.
De extra kaart klopt ook: ik ben sociaal werker, en communicatie met mijn cliënten is het belangrijkste deel van mn job, zowel via PC/tel als tijdens gesprekken wanneer ze langskomen. De weg wijzen is inderdaad wat ik doe, mensen terug op de juiste weg helpen  :D

Bedankt voor je duiding!  :-*

En trouwens een leuk verhaaltje :) :)