Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Vorig leven

Gestart door Sosolala, oktober 21, 2013, 09:29:01 AM

Sosolala

goedemorgen,
dit is waar ik in geinteresseerd ben.   Als ik het naga dan zie ik absoluut wel overeenkomsten.  Wat ik mij echter afvraag en wat mij 'sceptisch'houdt is het feit dat dan elk persoon over de hele wereld geboren op dezelfde datum als mijzelf, de zelfde doelen heeft en eenzelfde verleden?    Heeft iemand hier een verklaring voor?

Eva_84

Hoi Sosolala,

Ik vind het moeilijk om te antwoorden op je berichtje, omdat ik de vraag niet goed begrepen heb. Kan je verduidelijken wat je graag wilt weten, waar je een verklaring voor zoekt?

Verder wil ik je alvast meegeven dat niet alleen je geboortedatum van belang is, maar ook je geboorteplaats en -uur, je volledige naam, ... geven meer inzicht in je doelen en levenslessen.

Liefs, Eva

Sosolala

Hoi Eva.   Bij Vorig leven, hoef je in dit geval dus alleen je geboortedag, maand en jaar in te vullen en dan krijg je een analyse.      Daar heb ik mijn bedenking bij want dan zou het inhouden dat iedereen die op dezelfde datum als ik geboren ben, dezelfde analyse zou krijgen?

Heb je een andere suggestie? een andere site wellicht?
Linda

heleen

ik denk dat Sosolala bedoeld

http://www.catharinaweb.nl/vorig-leven.htm

Je typt daar je geboortedatum uit, en whala er wordt iets verteld over je vorige leven. Ik heb er geen verklaring voor, helaas. En ik heb op andere sites gekeken, en kreeg precies dezelfde uitkomst.

liefs
Heleen.

cathy

En wat vond je van het antwoord Sosolala.?

Ik heb de mijne gelezen en ik herkende er wel wat van, maar het zou ook echt inderdaad op andere mensen ook kunnen slaan, zo algemeen als het gesteld is.
Cathy

heleen

Ik heb natuurlijk niet voor niets gereageerd. Ik vind het een moeilijk onderwerp. Je vorige leven. Is er dat geweest of niet? En hoe kun je dat dan weten? Lang heb ik het hier heel moeilijk mee gehad, en nu misschien nog wel. Een Vorig leven. Mijn zus heeft een (ex)vriend die reïncarnatie therapeut was/is. Ik vond het hopeloze onzin, en een discussie met mij was er niet te voeren. Ik heb genoeg aan dit leven, riep ik gefrustreerd als hij weer eens een discussie met mij begon. Die vorige levens kunnen mij gestolen worden.  Maar problemen die in dit leven ontstaan, kunnen zijn oorsprong hebben. Verder kwam hij niet, hij zag mijn woedende blik.

En toch, de laatste jaren, waarbij ik mij meer in het spirituele ben gaan verdiepen, stel ik  mij af en toe de vraag, zou je het niet willen weten? Of weet je het echt niet meer? Zijn er herinneringen in mijn gedachten opgeslagen? En dan geef ik mezelf snel een draai om mijn oren. Heleen, beide voeten op de aarde.

Ik ben eigenlijk wel benieuw hoe hier over gedacht word. Onzin of toch :-\
Is mijn draai om mijn oren terecht, of ben ik eigenlijk een kleine bangerik die niet verder durft, en mijn bekrompen levensopvatting iedere keer bevestigt, met die draai?

liefs
Heleen.

Sosolala

moeilijk heleen. het is ongrijpbaar en daarom waardevol voor degene die er in geloofd.   ik weet het ook niet.   maar ben wel nieuwsgierig.   als ik dat testje doe, waar ik nog steeds erg sceptisch over ben, en de uitkomst zie dan denk ik .....ja....tjeee....potjandosie...

dus ik wil het wel geloven dat er iets in zit, maar het is te algemeen deze test.   

ik weet niet of ik geloof in een eerder/ander leven

Eveningstar

#7
Hallo jullie,

een heel boeiend onderwerp... en vaak ook heel mysterieus voor velen ... .

Maar wanneer je mensen tegenkomt, die je steeds hetzelfde verhaal vertellen... geloof je dat dan?

Ik heb het zelf ervaren... bepaalde situaties kwamen veelvuldig voor, waarbij ik een specifiek gevoel bij had. Ik kon dat gevoel en mijn gedrag niet goed plaatsen. Niet dat het een storend gedrag was of zo, maar het bezorgde me wel vraagtekens en ik begreep ze niet zo goed. Ik vroeg hieromtrent om inzichten...  en ik kreeg ze ook.

Toen ik wist hoe de vork in de steel zat -m.a.w. ik wist wat er in het verre verleden zich afgespeeld had- kon ik plots heel wat meer plaatsen in het nu. Alles had in één keer zin. En mijn gedragingen en vooral gevoelens waren beantwoord.
Het werd voor mij in de eerste plaats nog mysterieuzer... want idd hoe kon nu toch iets van een ver ver verleden nu nog zo veel impact hebben en zelfs mijn gedrag nu beïnvloeden??

Een Nederlandse dame gaf lezingen over dromen en praatte eveneens over het "vorige leven". Toen schoof ik mee in de rij, om wat persoonlijke zaken te vragen. Wat meer gerichte vragen stellen, zeg maar.
En ook zij bevestigde het verhaal, dat ik toen wist... .

Ik ga naar een vriendin, die niets van het hele verhaal afwist en ik ging voor een massage naar haar. We wisselde die periode massages uit   :) .
Masseert ze mijn rug en begint plots, zonder dit te vragen, te vertellen wat ze zag... ik geloofde eerst mijn eigen oren niet... opnieuw werd door haar het verhaal van mijn ver ver verleden bevestigd!

En opnieuw werd mijn gedrag, mijn gevoel bevestigd. En ik kon er rust in vinden. De zoektocht was voor mij voorbij.  :D

Kon ik 2 weken later bij iemand, waarbij ik workshops volgde - hij wist ook niets af van het hele verhaal en de ervaringen, die ik had errond- en hij paste kinesiologie toe.
Als voorbeeld vertelde ie een verhaal over een kapster, die overal en altijd een brandblusapparaat in haar buurt moest staan hebben, want anders voelde ze zich niet veilig... . In haar vorig leven was haar huis afgebrand... .
Een man had steeds angst, wanneer hij een berg bewandelde... angst, om te vallen... toen het duidelijk werd wat hij in zijn ver verleden meegemaakt had -hij was van de berg gevallen- was zijn angst nu makkelijker te verklaren.

Dus vaak kan je angsten op deze manier koppelen of kunnen zij iets te maken hebben met een ver verleden... .

Hoofdzaak voor mij... ik heb innerlijke rust gevonden, voel me stukken beter, om niet te zeggen fantastisch, wanneer er nu situaties opduiken, die mij doen herinneren aan een voorgaande situatie, want uiteindelijk draait het daar om.
Ik voel me goed en kan nu beter reageren op een aantal situaties  :D .

Liefs,
Eveningstar

heleen

Citaat van: Sosolala op oktober 23, 2013, 07:54:31 AM
dus ik wil het wel geloven dat er iets in zit, maar het is te algemeen deze test.   


Hier ben ik het mee eens, deze testen zie ik als mijn horoscoop in de krant. Alle weegschalen zouden  op die dag hetzelfde meemaken, of in dezelfde emotie zitten. Iedere weegschaal is anders, er zijn wel overeenkomsten, maar ze zijn allemaal uniek, en zullen iedere dag hun eigen unieke ervaringen hebben.

Citaat van: heleen op september 13, 2013, 12:22:26 PM
Citaat van: Xuma op september 11, 2013, 13:04:43 PM
Nou Heleen, ik weet ook niet altijd hoe ik aan mijn ingevingen kom, maar ik zag jou op een podium je buitengewoon geestige, grappige verhalen staan (zitten mag ook) vertellen voor een volle zaal met mensen.
Je maakte alle aanwezigen aan het lachen, glimlachen of schaterlachen.
Je genoot zelf nog het meeste van je talent anderen blij te maken en dat talent op deze wijze uit te mogen oefenen. :D

Hoe kom ik aan dat beeld Heleen ?
Herken je er iets van of is het mijn eigen fantasie, als gevolg van het feit dat ik je erg geestig vind en een begaafd verhalenverteller in jou zie ?

:) Xu


Nee Xu, ik herken het ook. Maar toch heb ik een negatieve associatie erbij. Mijn vader draaide vroeger regelmatig het lied van Ben cramer.
http://www.youtube.com/watch?v=KcVvi85p1lU
Ik werd er als kind heel verdrietig van. En zoals ik eens schreef in raad je plaatje

Citaat van: heleen op mei 27, 2012, 20:07:31 PM
Citaat van: heleen op mei 27, 2012, 00:42:44 AM
Ik houd niet van spinnen.
Heleen.

Nou en ik hou nog minder van Pipo de Clown.
Als kind af aan heb ik een hekel aan clowns. Daarom bleef het mistig bij mij. Vroeger zat iedereen van de kinderen voor de televisie als pipo kwam, ik was nogal een druk kind, en ik zat me rot te vervelen. Uiteindelijk werd ik altijd de kamer uitgezet, naar buiten in de kou.
Zo ieder zijn eigen associatie. ;D
Heleen

Dus ik denk dat het iets heeft te maken met een ver verleden. Maar het mooie is, om je te kunnen beantwoorden zocht ik het lied van Ben Cramer op. Ik vond dit wel een mooie versie, met mooie plaatjes, alleen de tekst, die is voor mij onleesbaar. Ik begin dan altijd een beetje te huiveren. Wat zou er toch staan. Dus een klein stukje in de vertaal machine gezet.

El mundo entero se aparta, de betekenis De hele wereld is weg.

Dus verleden tijd. Toch heel mooi, en hoort in dit topic thuis.

Dank je wel Xu, voor deze wijze boodschap.

Heleen :-*

Gekopieerd uit merkwaardige verhalen. De pipo, de clown, de verhalen verteller, was ik dat ooit in mijn vorige leven? Mijn eerlijke antwoord I don't know! Doet het er iets toe? hetzelfde eerlijke antwoord.

Een ander verhaal. Mijn zus en ik zijn omstreeks dezelfde tijd jarig. Als mijn vader tijd of zin had mochten wij beide voor onze verjaardag een cadeautje uitzoeken. Hij nam onze beide mee naar de winkel. Ik weet niet meer hoe oud ik werd, maar ik schat rond een jaar of 5, nam mijn vader ons mee voor het gebruikelijke ritueel. Mijn zus en ik snuffelde door de winkel en ik vond al snel een pipo popje. Ik was totaal verliefd op deze pipo, hij lag ergens in een rommelbak met afgeprijsde artikelen. Ik nam hem eruit en ging ermee naar mijn vader. Mijn vader keek mij aan, ik zei deze wil ik hebben. Hij probeerde mij te overtuigen om iets anders uit te zoeken, maar ik wilde niet. Mijn zus zag wat ik had uitgezocht, en lachte mij uit. Maar ik wilde perse dit pipo popje hebben. Mijn vader heeft het uiteindelijk voor mij gekocht. Thuis gekomen liet ik de pop aan mijn moeder zien, ze keek mij vreemd aan. Waarom heb je dat uitgekozen? Ze keek mijn vader aan, mijn vader haalde zijn schouders op, dat was het enige wat ze wilde hebben. Mijn broer en andere zus kwamen thuis en iedereen zag het cadeau wat ik had uitgezocht. Ik werd uitgelachen. Het kon me niets schelen, ik was verliefd op de kleine pipo. Maanden heb ik het popje bij mij gedragen, geknuffeld verzorgd en vooral veel liefde gegeven. Uiteindelijk is het popje weer uit mijn leven verdwenen, hoe ik zou het niet weten. Toch denk ik dat de kleine Heleen, een stukje liefde gaf aan iets wat op dat moment niet meer bestond. Een vorig leven? ik weet niet.

Maar toch het vreemde, mijn gevoelens bij een clown blijven dubbelzinnig.

Heleen

Marit

ik geloof het wel, want ik heb een vorig leven gevoeld en meegemaakt in een flashback. Jaren later bij het geesten oproepen zei de geest dat dat één van mijn vorige levens was (en nee, het was niet getrukeerd, ik had daarover aan niemand rond de tafel ooit wat gezegd. Geesten oproepen trouwens: die ene keer en nooit meer)

Het gebeurt mij ook af en toe dat ik ergens kom waar ik nog nooit geweest ben (huis of stad) en ik daar perfect mijn weg weet, terwijl ik normaal altijd hopeloos verloren loop als ik niet een stuk of drie keer de weg vraag.

En natuurlijk iemand ontmoeten waarvan je het gevoel hebt dat je ze al jaren kent, al ben ik daar sceptischer over.

Alle shit die ik in mijn leven al gekregen heb, het is precies grote schoonmaak. En een les in je niet hechten aan dingen of mensen. Ik probeer daar goed mee om te gaan, want boeddhistisch gezien hoef je dan niet meer terug te keren. Ik wil ook nooit meer terugkomen. Al ben ik nu ook niet zo arrogant te denken dat het gaat lukken, ik wil het wel proberen.

Ik heb eens een 'Past-Life' onderzoek laten doen, en dat gaf krek alle dingen waar ik mee worstel.

@heleen: ik heb ook een gloeiende hekel aan clowns, maar dat is uit dit leven :)

Wel heb ik een enorme afkeer van te aansluitende colletjes en korte kettingen. Who knows, mss ben ik in een vorig leven eens opgehangen.

Eveningstar

Kan gemakkelijk zijn, Marit.

Ik had een bepaald gevoel bij een situatie en mijn partner had zijn gevoel in diezelfde situatie... en ja onze verhalen matchen, wanneer het gaat over ons verrre verleden.
Klinkt misschien gek, maar voor mij voelt het bijlange niet gek aan  :) .

Hé Marit, wat houdt zo'n "Past-Life" onderzoek in?

Liefs,
Eveningstar

Xuma

#11
De positie van de ZMK in je horoscoop, (in welk teken, in welk huis) kan ook belangrijke informatie verschaffen aangaande vorige levens.....

Gegroet van  :) Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Marit

awel, dat was op een website die hoofdzakelijk astrologie doet, dus die hebben wel mijn astrologische gegevens ook. Het was een Karma Report. Maar nou wil ik hier geen reclame zitten maken voor een andere site, is dat wel gepast?

Carla

Marit, reclame maken (voor wat dan ook) staan we niet toe, maar je mag best een link posten als dat relevant is hoor  :)

Marit

#14
ja, dan zou het wel reclame zijn hoor, het is een commerciële site

www.astrocenter.com