Overweldigende zaadlozing

Gestart door Lief, oktober 17, 2013, 13:37:38 PM

Lief

Ik heb een uurtje of wat lopen denken of ik deze droom wel kon plaatsen, maar het houdt mij maar bezig of het iets te vertellen heeft. Vandaar toch de plaatsing.

Even ter introductie dat de relatie met met eega zeer instabiel is en wij proberen ervoor te gaan het weer te herstellen. Er is bij mijn man een stukje gevoel weg door dingen die het laatste jaar gebeurd zijn en nu moet dat simpelweg gezegd weer groeien. Enfin, de droom van mijn man.

Wij zijn in een ruimte en hebben sex. Ik gebruik een of ander apparaatje dat elektrische schokjes geeft. Er zijn in de ruimte meerdere mensen on ons heen, maar zij spelen geen prominente rol. Op een gegeven moment is er een zaadlozing die maar door blijft gaan. Het wordt opgevangen in een de handen van mijn man die zijn handen als een kommetje houdt. Het kommetje stroomt op een gegeven over en dan stopt de droom.

Iemand enige uitleg hierbij?

Groetjes, Lief
Look for the answer inside your question...

Vlinder

Lief,
ik heb helemaal geen verstand van dromen die met seks te maken hebben maar het eerste wat in mij opkomt is dit;
Zaai dat zaad op een vruchtbare grond( investeer) en verzorg het goed, later zul je oogsten.
Aangezien er veel van is lijkt me mislukking haast onmogelijk.
Die schokjes dienen wrs om het( de relatie)  een nieuwe impuls te geven.

wat kan een mens toch bijzonder dromen...
Liefs   ;)

Sweetie

Zal even proberen Lief maar ik hoop dat Ricca er even bijkomt

elektrische schokjes  = geef de energie aan wat je wil bereiken , men kan alles aan als je er energie in steekt .

Uit zaad komt er een groei , een groei van een nieuw begin , een geboorte van wat dan ook
Veel zaad staat voor overvloed , seks voor samen ervoor gaan .
Het vast houden = het vast houden aan elkaar en de overvloed zal stromen , als je er genoeg energie in steekt .
Dus andere woordjes maar het komt erop neer als wat Vlinder aangeeft ..

Liefs,
Suus

DroomBode

Bizarre droom Lief, zal een poging wagen. Vergeef me als ik er helemaal naast mocht zitten... ;)

De ruimte waar jullie je bevinden staat hier symbool voor jullie relatie, hoe zag 't verder eruit? Jij, Lief, gebruikt een elektrisch apparaatje (je probeert hem te stimuleren) die schokjes geeft. Die schokjes kan je letterlijk nemen en zien als de manier waarop jij je zelf duidelijk maakt en uitdrukt naar je man toe; dit kan hem opwinden (niet seksueel  ;) maar eerder emotioneel); Pas op dat je niet te veeleisend bent naar hem toe. In die mate zelfs dat hij erg zijn best doet en bereid is om jullie relatie te verbeteren... Alleen, en nu komt het, heeft hij misschien niet altijd zijn opwinding en emoties onder controle en zal hij zich lichtelijk onderdruk voelen staan daardoor. Hij probeert het zaad (dat wat leven geeft aan jullie relatie) op te vangen in zijn hand, maar merkt algauw dat dit teveel is en overstroomt; het is gewoon teveel van het goede en levert daardoor minder meer op.

Ik krijg het gevoel hierbij dat hij er veel energie in stopt (op zijn manier) maar niet echt de resultaten ziet die hij mogelijk voor ogen heeft met jullie relatie. Kan dit mogelijk kloppen?

Groetjes,
DB

Ricca

Ha Lief,

Ik heb toch even een vraag. Het is me niet helemaal duidelijk of je man dit gedroomd heeft of dat je het zelf gedroomd hebt. En dat zou verschil kunnen maken. Dus wie heeft deze droom gedroomd?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Lief

Hoi Ricca,

Mijn man heeft deze droom gedroomd. Ook zei hij dat het niet in een ruimte was maar buiten. Rest van de droom is hetzelfde.

Liefs, Lief :)

Lief

Dank Vlinder, Suus en Droombode.

Heel duidelijk!

@droombode. Er is het laatste jaar veel gebeurd. Dingen gedaan die zijn gevoel voor mij stukje bij beetje hebben afgebroken. Het gaat niet om houden van, maar een ander gevoel wat erbij hoort zegt hij. Dit moet nu weer gaan groeien. Hij had gedacht dat het gevoel binnen een week er zou zijn, omdat dat eerder ook het geval was. Omdat dat ook zijn enige referentiekader was kun je inderdaad zeggen dat hij zijn best doet , maar dat het niet komt zoals hij wil.

Het kan wel zo zijn dat het nooit meer komt.

Hij heeft nu over de situatie een naar gevoel. Het ene moment voelt hij zich fijn bij mij, andere moment niet. Hij heeft dus gevoel van een flipperkast in hem wat hij voelt in zijn buik en uitstraalt naar benen en tenen.

Groetjes, Lief

DroomBode

Hoi Lief,

Fijn om te lezen dat het je toch wat duidelijkheid verschaft. Het gekke is, in deze, dat ik me een ietwat herkende in deze droom van je man; min of meer bevind ik mezelf momenteel ook in zo 'n situatie.
Dat was eigenlijk ook de reden dat ik me geroepen voelde om te reageren in dit topic... ;) Dus in die zin loopt het wel wat synchroon qua inhoud met mijn situatie, al zal de vorm uiteraard wel wezenlijk verschillen met die van jullie beiden. Maar sommige relatieproblemen lijken wel terug te voeren te zijn op de universele levensthema's van mannen en vrouwen in het algemeen... ;D

De droom speelde zich buiten af las ik in je antwoord aan Ricca, dat kan betekenen (en ik denk dat dat ook zo is) dat je man/vriend er schijnbaar weinig moeite mee heeft om open te zijn naar jou toe... Hij houdt het in ieder geval niet binnen gezien het gegeven dat hij deze vrij intieme droom ook met jou deelde.

Ik wens jullie in ieder geval veel liefde, sterkte en begrip voor elkaar...

Liefs,
DB

Lief

Hoi Droombode,

We proberen nu inderdaad veel te praten en open te zijn. Maar dat hebben we eigenlijk verzaakt te doen, mede daarom ook in deze situatie. Mijn man is juist een enorm gesloten type die moeilijk te doorgronden is en op het moment heb ik zelfs het idee dat hij niet eens meer zichzelf begrijpt.

We gaan het zien. We gaan ervoor en kijken wel hoe het zich gaat ontwikkelen...

Dank voor je berichtje en ik hoop dat jullie ook de problemen te boven komen.

liefs Lief :-*

Varen

Het leven weer in handen hebben.

Ejaculation

To dream of ejaculation represents the finality of a decision. You have chosen to do whatever it takes to make a choice, or do something.

To ejaculate during sex represents the finality of a choice that produces a new life situation, habit, or insight. To ejaculate without sex represents unproductive choices, or disappointments. To dream of a person ejaculating on another person represents lingering failure, unfulfilled promises, or disappointments. One aspect of your personality created a problem for another.

bron: http://www.dreambible.com/dreamdictionary/e.html

Lief

Dank je Kraai.

Ik lag mij mijn eega op de borst. Hij had 2 bandjes om zijn middel en buik. Ik deed daar iets mee met een apparaatje, ik haalde het langs de bandjes waardoor  stroomschokjes ontstonden. Tja, heb je dan wel of geen sex :-\ in ieder geval toen hij wakker werd zei hij. Ik heb zo raar gedroomd, we hadden sex .........dus hij heeft het wel op die manier ervaren. Lastig.....

Ricca

Lieve Lief,

Ik had je beloofd om naar deze droom te kijken en ik ben er met tussenpozen mee bezig geweest, maar het is wel héél ingewikkeld als de ik-persoon in de droombeschrijving niet de dromer zelf is... Daarom ben ik zo vrij geweest om voor mijzelf het verhaal te herschrijven alsof je man het zélf vertelt - zodat ik me er beter in kan verplaatsen. De nagekomen informatie heb ik er meteen in verwerkt. Ook heb ik naar jouw eigen droom (seks/vrijen) gekeken en deze waar nodig bij het verhaal betrokken. Het gaat toch om jullie samen. Gelukkig heb je me verzekerd dat je man toestemming heeft gegeven om de droom te posten en leest hij de duidingen zelf mee. Maar nu richt ik me weer tot jou en schrijf ik verder over je man in de 3e persoon. Het wordt een lang verhaal. Vandaag het begin.

Ergens buiten (dus niet in de intimiteit van het echtelijke bed zoals in je eigen droom) heeft hij seks met jou. Hierdoor wordt de seks a.h.w. in een andere omgeving of andere context geplaatst en dat kan soms tot een nieuwe, frisse kijk op de dingen leiden. Het is een gewone en toch buiten-gewone ervaring (want buiten). Er zijn op die plek meerdere mensen om jullie heen en hoewel zij geen prominente rol spelen, doet hun aanwezigheid toch een beetje afbreuk aan de intimiteit, aan het geheel op elkaar gericht zijn. Je kunt je afvragen wie die mensen zijn, want niets in een droom is toevallig en elk detail kan van belang zijn. Bij jouw eigen droom heb je het ook over de mensen om jullie heen, maar dat is in de vertrouwde omgeving en dat wijst er volgens mij op dat jij je (meer) bewust bent van de invloed van jullie relatie op je directe omgeving.

De twee banden (om zijn buik en middel) staan voor een dubbel gevoel dat hij heeft. Misschien inderdaad het flipperkastgevoel dat je noemde, maar het kan ook op een innerlijk conflict wijzen. Daar kom ik later nog op terug. De banden hebben afzonderlijk ook nog meerdere betekenissen en daar ga ik nu eerst op in.

De band om zijn buik (2e chakra) staat voor de emotionele en seksuele band die hij met jou heeft. Seks hoort bij het 2e chakra en daar huist ook het gevoel van geaccepteerd of afgewezen te worden. De band is tevens een soort gevoelige snaar die jij bespeelt met een apparaatje dat elektrische schokjes geeft. Het bedienen van een apparaatje is nogal afstandelijk en dit kan betekenen dat jij in zijn ogen (het is zíjn droom) weinig persoonlijke inzet toont, niet helemaal in het vrijen opgaat. Zo 'geboeid' (alweer die banden) als hij is door seks, zo onbelangrijk lijkt het in zijn ogen voor jou te zijn. En dat kan voor hem een reden zijn om zich afgewezen te voelen.

Als dat inderdaad het geval is, kan de band om zijn middel (3e chakra/zonnevlecht), die ook door jou geprikkeld wordt, voor irritatie staan, voor boosheid om vorige afwijzingen, een soort onderhuidse agressie - zo van: als je me die beloofde knikkers weer niet geeft, zul je eens wat beleven. En dat is hét recept voor een haastige, liefdeloze vrijpartij die vooral bedoeld is als ontlading. Jij, Lief, voelt dat aan en vindt het moeilijk met deze seksuele energie om te gaan die een zekere negativiteit draagt. Hij is zich van geen kwaad bewust, want - zo is waarchijnlijk de redenatie - vrijen is toch een uiting van liefde en als hij wil vrijen kan hij toch niet kwaad zijn? Ik zeg niet dat de liefde er niet is bij hem, die is er vast wel, maar die boosheid is er ook en als je boos bent, hoe onbewust ook, kun je niet tegelijkertijd liefde voelen... Waarschijnlijk zat de tweede band eerst om zijn borst (hartchakra) en is deze in de loop van de tijd, na alle ruzies, ijzige perioden en lange vruchteloze gesprekken, ongemerkt afgezakt naar zijn middel.

Een innerlijk conflict op het gebied van seksualiteit kan in een droom gehanteerd worden (let op het woord hanteren, daar zit het woord 'hand' in) door te dromen over een zaadlozing. De zaadlozing is dan een uitlaatklep voor al die onbewuste gevoelens. De wil om te praten is er waarschijnlijk wel, want hij brengt het in de droom in jouw bijzijn naar buiten, maar erg verhelderend is dat nog niet (sperma is nu eenmaal troebel). Ook is hij bang dat als hij zijn hart écht uitstort, er te veel komt en hij het niet meer 'in de hand kan houden' (het handenkommetje stroomt over). Maar een 'kommetje' is net als een beker een vrouwelijk symbool en misschien is hij ook bang dat jij het niet zult kunnen 'bevatten' (begrijpen). Maar eigenlijk kan hij het zelf allemaal niet bevatten en begrijpt hij het zelf niet meer.

Het kommetje van zijn eigen handen is ook een symbool voor zijn innerlijke vrouw, zijn eigen vrouwelijke energie die hij in deze situatie dringend nodig heeft. Maar daarover later meer. Omdat het zaad in de droom a.h.w. 'verspild' wordt, kan er bij hem ook een achterliggende gedachte zijn dat het allemaal verspilde moeite is (de seks en het praten over seks) en in zekere zin is het ook een verspilling van levenskracht en het zou me niet verbazen als hij zich de laatste tijd vermoeid voelt of zelfs wat depressief. Als dat zo is, hoef je daar niet van te schrikken, want dat is een voorbode van belangrijke veranderingen. Depressiviteit wordt vaak misverstaan. Het is een ontkiemingsperiode, een wachtperiode waarin iets (net als zaad) aan het ontkiemen is en waaruit zeker iets moois kan ontstaan. Maar daar moet hij zelf wel aan meewerken... Ook daarover de volgende keer meer.

Wordt vervolgd.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Lief

Hoi Ricca, dank zover :-*

Wat prachtig dat je de moeite neemt om dit uit te werken. Ik zit hier emotioneel achter mijn beeldscherm. Ik herken er zoveel van....

De droom is van eerder en er zijn al dingen anders. Mooi om te zien...

Liefs, Lief :-* :)