Auteur Topic: Legging Osho-kaarten  (gelezen 13216 keer)

Xuma

• Master lid
Legging Osho-kaarten
« Gepost op: augustus 20, 2013, 09:42:15 am »
Wanneer ik een kaart trek laat ik die meestal net zolang ergens in mijn zicht staan, tot voor mijn gevoel de invloed ervan is afgenomen; ik benoem ze dan ook niet als week- of dagkaart.

Alhoewel mijn grote liefde astrologie is, zoals her en der onder de naam Xuma aka Acacia op dit forum is te lezen, wil ik me wat nader bekwamen in de Osho Zen Tarot; de Osho Zen intrigeert me nogal.
Ik heb wel al jaren de Rider Waite (verscheidene versies) en de Crowley in mijn bezit.
Met de Rider kan ik aardig uit de voetjes als de legging mezelf aangaat, de Crowley vind ik prachtig uitgevoerd maar vaak moeilijk te interpreteren.

Iedereen is van harte welkom hier de eigen getrokken Osho-kaarten te plaatsen en ieders reactie is welkom.

Mijn eerste kaart:
Adventure.

Ik moet nu eenmaal wel werken zo nu en dan  ;) dus ik ga hier later over verder.

:) Xu
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2013, 04:43:48 am door Xuma »
Just a closer walk with Thee...........

Eveningstar

• Master lid
  • Ik ben vreugde! Ik ben geluk! Ik geniet!
Re: Legging Osho - kaarten
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2013, 11:27:14 am »
Hallo Xuma,

de Osho-kaarten vind ik mooie en eveneens aantrekkelijke kaarten.
Ik heb ze ook, maar eerlijk gezegd nog niet uit de verpakking gehaald  ;) .

Mocht je het leggen en duiden ervan willen opstarten, doe ik graag met je mee ;) .

Liefs,
Eveningstar
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2013, 21:11:35 pm door Eveningstar »
Het is slechts met het hart, dat je de dingen juist ziet. Wat echt belangrijk is, is onzichtbaar voor het oog.  (Antoine de Saint-Exupéry)

Xuma

• Master lid
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2013, 16:15:16 pm »
Hee  Eveningstar,

wat leuk dat je mee gaat doen !
Ik ga een bescheiden poging doen tot duiden, kaart voor kaart, die ik om de zoveel dagen trek zoals hierboven aangegeven.
Zoals ik ook aangaf ben ik geen doorgewinterde duider , dus jouw inspiratie en visie is meer dan welkom lieve E-star . :D

De kaart  Adventure  laat het beeld zien van een klein meisje, dat uit een bos lijkt te komen en een prachtig, veelkleurig  licht tegemoet gaat
Het kind is volstrekt autonoom in haar onschuld en vol vertrouwen; zij begeeft zich zonder om te zien naar het verleden, onvoorwaardelijk en levenslustig in het nieuwe en het onbekende. De reis met onbekende bestemming kan echter gevaren herbergen, verwarring scheppen, zij kan van de weg geraken en zij kan zich, zij het tijdelijk, verloren wanen: een onbestemde  reis kan risicovol zijn. Hoe de reis zal lopen of aflopen is dan ook  ongewis : het is een groot en spannend avontuur.
Maar in haar hart staat haar goddelijke afkomst gegrift en wat ze ook onderneemt, ze zal baden in het licht dat haar altijd zal vergezellen op al haar reizen. :D

Het is een regenbogen (aarde)-kaart, hetgeen in Osho-termen ondermeer  wil zeggen dat  ook in het meest nederige werkje het sacrale  aanwezig is en dat er in wezen geen onderscheid bestaat tussen hemel en aarde, tussen het goddelijke en het menselijke.
Wij worden uitgenodigd het goddelijke in ons hier op aarde te manifesteren.

Voor mij is het een kaart die mooi aansluit bij mijn vorige kaart: Travelling .
Bovendien heeft het meisje op de Adventure-kaart  het kleedje met de korte mouwtjes aan uit de droom die ik hier onlangs beschreef; wat vind ik dat mooi !  :-*
Samenvattend beduidt de kaart voor mij : de weg van het kind gaan.

Liefs van   :) Xu
« Laatst bewerkt op: augustus 23, 2013, 04:34:32 am door Xuma »

Xuma

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: augustus 21, 2013, 05:31:00 am »
Wat ook bij me terugkomt ( belangrijk voor mij : verbanden leggen ) is de dromencyclus die ik hier beschreef in 2010 of 2011, ik weet het niet precies meer, genaamd Op zoek naar jas.
Het kind op deze kaart heeft helemaal geen jas (of bescherming)  nodig om toch in vertrouwen en verwondering haars weegs te gaan.
Ze draagt haar kinderjurkje van onschuld als onweerstaanbare en best denkbare bescherming.

PS:Ik heb mijn vorige bericht ook nog wat aangevuld; krijg vaak ingevingen achteraf. :D

Heb jij misschien zin om een dezer dagen ook een kaart voor jezelf te trekken dear Eveninstar ?
Ik ben heel benieuwd !  :D

« Laatst bewerkt op: augustus 21, 2013, 09:54:24 am door Xuma »

Eveningstar

• Master lid
  • Ik ben vreugde! Ik ben geluk! Ik geniet!
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2013, 07:44:08 am »
Hoi Xu,

doe ik! Vandaag naar het ziekenhuis met mijn partner. Na de onderzoeken meld ik me  :D .

Liefs,
Eveningstar
Het is slechts met het hart, dat je de dingen juist ziet. Wat echt belangrijk is, is onzichtbaar voor het oog.  (Antoine de Saint-Exupéry)

Xuma

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2013, 14:56:31 pm »
Aanvankelijk verkeerde ik in twijfel over dit verhaal: dient het gerangschikt onder het topic merkwaardige verhalen of hoort het bij mijn laatste kaart Adventure ?
Ik besloot dat het verhaal helemaal hoort en past bij de desbetreffende kaart: het is er als het ware een afgeleide van en bovendien ontmoeten we hier opnieuw die universele wet, ( datgene wat innerlijk plaatsheeft, zal zich in de buitenwereld manifesteren) die voor mij synoniem is met de ervaring van een verheven soort schoonheid.  :D

Ik begeef mij gisteren per fiets naar de stad B., waar ik voornemens ben een door een vriendin mij aanbevolen 2de hands zaak te bezoeken.
Het bevalt me er al meteen wanneer ik er binnenstap.
Ik kijk en neus wat rond, ik pas het een en ander.
Er is een klein zwart jurkje wat me wel aanstaat , maar ik twijfel, want alweer zwart, ik voel eigenlijk meer voor iets kleurigs .
Dan valt mijn oog op de 2 verkoop-dames, die samen iets bekijken en beroeren en bespreken, dat voor hen op de toonbank ligt.
Ik word nieuwsgierig, ik ga kijken en word op slag diep geraakt: een klein kinder-theeserviesje, helemaal gaaf en compleet met een minuscuul koffertje eromheen.
De onderdeeltjes van het serviesje zijn geschilderd met blaadjes en bloemetjes in rose, blauw , geel en groen.
Het is precies het zelfde serviesje (zij het zonder het koffertje) als het serviesje dat ik als klein meisje ooit bezat..........
Ik kocht  het jurkje niet , ik kocht het serviesje wel. (Voor 2,50). :D  :-*

Love to y'all.

« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2013, 15:19:16 pm door Xuma »

Xuma

• Master lid
Re: Legging Osho-kaarten
« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2013, 08:48:48 am »

Mijn nieuwe Osho - kaart :
Sharing.

Wordt vervolgd.

heleen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 27, 2013, 17:35:19 pm »
mijn kaart Patience.

Geduld
Soms kun je alleen maar wachten. Het zaad is gezaaid, de baby groeit in de baarmoeder, de oester bekleedt de korrel zand en maakt er een parel van.

Deze kaart herinnert ons eraan dat het nu tijd is om gewoon alert en geduldig te wachten, meer is niet nodig. De vrouw die hier is afgebeeld laat de juiste instelling zien. Tevreden, zonder een spoor van angst, zit ze eenvoudig te wachten. Door alle fasen van de maan heen die boven haar langstrekken blijft ze geduldig, zo in harmonie met het ritme van de maan dat ze er bijna één mee geworden is. Ze weet dat het nu tijd is om passief te blijven en de natuur op haar beloop te laten. Maar ze is niet slaperig of onverschillig; ze weet dat ze nu voorbereid moet zijn op iets heel belangrijks. Het is een periode vol mysterie, zoals de uren voor zonsopgang. Het is een periode dat je alleen maar kunt wachten.

We kunnen niet meer wachten, we zijn vergeten hoe; het is bijna in de vergetelheid geraakt. En wachten op het juiste moment is het kostbaarste dat we hebben. Het hele bestaan wacht op het juiste moment. Zelfs de bomen weten het - wanneer het tijd is om bloesem voort te brengen en wanneer het tijd is om alle bladeren te laten vallen en zich naakt tegen de hemel af te tekenen. In die naaktheid zijn ze nog steeds mooi, vol vertrouwen wachtend op het nieuwe blad; ze weten dat het oude weg is en dat het nieuwe weldra zal komen, dat er nieuwe bladeren zullen groeien. Wij kunnen niet meer wachten, we willen alles meteen. Dat betekent een groot verlies voor de mensheid...
Als je in stilte wacht groeit er iets in je binnenste - je ware wezen. En op een dag springt het op en vat het vlam. Dan valt je hele persoonlijkheid aan duigen; je bent een nieuw mens. En deze nieuwe mens heeft gevoel voor ceremonie, deze nieuwe mens kent de eeuwige levensstroom.

Mooie kaart, inderdaad ik wacht en met ongeduld. Toch zal ik moeten wachten, en de tijd moeten nemen om inzichten te laten rijpen. Zondag heb ik een zonnebloem uit eigen tuin geoogst, dat heb ik veel te vroeg gedaan. De zaadjes zijn nog veel te klein, ongeduld. Maar niet onvergeeflijk, ik heb nog meer zonnebloemen in de tuin, en hiervan heb ik geleerd dat ik geduld zal moeten opbrengen zodat bij de volgende zonnebloem de zaadjes wel tijd krijgen om zich goed te ontwikkelen.

liefs
Heleen.

Xuma

• Master lid
« Reactie #8 Gepost op: augustus 28, 2013, 16:37:47 pm »

Leuk je hier te ontmoeten Heleen en meteen zo een fraaie kaart ! :D

Ik heb bij deze kaart ook het gevoel van: de kunst van het Niet-doen.

Lieve groet,

Vlinder

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 29, 2013, 19:50:56 pm »
Leuk deze topic, gebruik de Osho kaarten ook, en zal binnenkort ook eens een kaart neer leggen hier.

groetjes Vlinder

Xuma

• Master lid
« Reactie #10 Gepost op: augustus 29, 2013, 20:05:47 pm »

Zou me erg plezieren Vlinder !♡
Wees van harte welkom alvast.

Lieve groet van  :) Xu

Xuma

• Master lid
« Reactie #11 Gepost op: augustus 30, 2013, 03:56:29 am »
Ik merk dat ik moeite heb met de kaart Sharing.
Ik bedoel het is een prachtige kaart en de betekenis ervan is me min of meer duidelijk, maar ik heb tegelijkertijd de neiging me af te wenden van deze kaart.
Ik heb een vaag vermoeden waar deze weerstand vandaan komt, maar ik ben niet bij machte er precies de vinger op te leggen.
In elk geval is e.e.a. voor mij vooralsnog  niet verwoordbaar.

Ik houd de kaart nog even in mijn gezichtsveld en probeer mezelf open te houden voor ingevingen.
In het andere geval ben ik voornemens  na verloop van tijd een nieuwe kaart te trekken in het vertrouwen dat het  ooit crystal-clear  zal zijn waar dit weerspannige gevoel vandaan komt bij de kaart Sharing.  :D

Vanuit the silence,
vanuit een welddadige nachtstilte 
zijt allen gegroet !   :-*

:) Xuma

« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2013, 04:03:09 am door Xuma »

Vlinder

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 11, 2013, 00:00:37 am »
De kaart; The Creator

het kunstwerk wat in mezelf verborgen zit.... vinden of zijn? 8)

Xuma

• Master lid
« Reactie #13 Gepost op: september 17, 2013, 09:29:22 am »
De kaart deze ochtend: Celebration. ( ;D)
Later  verder.
 :)Xu

Celebration krijgen de ochtend na je verjaardag - zo mooi alweer.
De kaart ziet er heeeeeeeeel feestelijk uit.

Het hele komende jaar ga ik celebreren en vieren  :D en ik nodig iedereen uit om mee te doen..........

« Laatst bewerkt op: september 17, 2013, 17:30:46 pm door Xuma »

Eva_84

• Senior lid
« Reactie #14 Gepost op: oktober 07, 2013, 11:13:05 am »
Ook eens een kaartje getrokken:

9 - Laziness (Water)

" Deze meneer vindt duidelijk dat hij het gemaakt heeft. Hij zit in zijn grote luie stoel met zijn zonnebril op, in de schaduw van zijn parasol, met zijn roze pantoffels aan en zijn piña colada in de hand. Hij heeft er de energie niet voor op te staan en iets te gaan doen, want hij denkt dat hij het al heeft gedaan. Hij heeft nog niet omgekeken naar de spiegel aan zijn rechterkant die om hem heen aan diggelen valt, een onmiskenbaar teken dat de positie die hij eindelijk bereikt denkt te hebben vlak voor zijn ogen dreigt in te storten en te verdwijnen.

De boodschap die deze kaart geeft is dat dit vakantieoord met het zwembad niet je uiteindelijke bestemming is. De reis is nog niet voorbij, zoals de witte vogel die de oneindige ruimte in vliegt je wil laten zien. Je zelfgenoegzaamheid komt misschien voort uit een gevoel dat je werkelijk iets hebt gepresteerd, maar nu is het tijd om verder te trekken. Hoe zacht je pantoffels ook zijn, hoe lekker de piña colada ook smaakt, er wachten je nog oneindige verten om te verkennen.
Als je lui bent, geeft dat een negatief gevoel: je hebt gewoon geen energie, je voelt je mat; je voelt je slaperig, je voelt je doods. Als je in een staat van niet-doen bent, ben je vol energie - dat is een heel positief gevoel. Je zit vol energie, je stroomt ervan over. Je straalt, je bruist, je vibreert. Je bent niet slaperig, je bent volkomen alert. Je bent niet dood - je bent springlevend...

De kans bestaat dat het denken je voor de gek houdt: het kan redeneren dat luiheid hetzelfde is als niet-doen. Het kan zeggen: 'Ik ben een zenmeester geworden', of: 'Ik geloof in de tao' maar een ander houd je niet voor de gek. je houdt alleen jezelf voor de gek. Wees dus op je hoede. "
(Uit: A sudden clash of thunder, hoofdstuk 8) 

Dubbel gevoel bij deze kaart. Ik herken me wel in het gevoel van vaak vermoeid, energieloos, slaperig te zijn. Met momenten helemaal geen energie om iets anders te doen als in de zetel te liggen.
Maar de kaart wijst me erop dat ik toch eens de stap zal moeten nemen, uit mijn zetel / comfortzone stappen om vooruit te kunnen gaan. Niet wachten tot het vanzelf beter wordt want zo werkt het helaas niet ;)