Legging Osho-kaarten

Gestart door Xuma, augustus 20, 2013, 09:42:15 AM

Xuma

Vandaag verkregen kaart: Innocence.
Klinkt prachtig.
Ik ga de tijd nemen om de symboliek van de kaart te laten landen in mijn hart en stel mij open voor nieuwe visies.

See you all,
:) Xu
Just a closer walk with Thee...........

Sweetie

Voila , dit is mijn getrokken kaart :

Bewustzijn

We komen uit het onbekende en we gaan steeds terug naar het onbekende. We komen terug; we zijn hier duizenden keren geweest en we zullen hier nog duizenden keren zijn. Onze essentie is onsterfelijk, maar ons lichaam, onze incarnatie, is sterfelijk. Het kader waarin we bestaan, ons huis, ons lichaam, ons denken, bestaat helemaal uit materie. Die wordt moe, die wordt oud, die sterft. Maar je bewustzijn, waarvoor Bodhidharma het woord 'niet-denken' gebruikt - Gautama de Boeddha gebruikte ook het woord 'niet-denken' - is iets dat lichaam en denken overstijgt, iets dat alles overstijgt. Dat niet-denken is eeuwig. Het manifesteert zich en gaat weer het onbekende in. Deze beweging van het onbekende naar het bekende en van het bekende naar het onbekende zet zich eeuwig voort, behalve als iemand verlicht wordt. Dan is dat zijn laatste leven, dan komt deze bloem niet meer terug. Deze bloem die zich bewust is geworden van zichzelf hoeft niet opnieuw tot leven te komen, want het leven is slechts een leerschool. Hij heeft zijn les geleerd, hij is de waandenkbeelden ontstegen. Vanuit het bekende gaat hij nu voor het eerst niet naar het onbekende, maar naar het onkenbare.

Suus

kreeft

V - Niet-ietsheid 
   
  Als je 'in een gat' zit, kan dat verwarrend en zelfs angstaanjagend zijn. Geen enkele houvast, geen gevoel van richting, niet het flauwste benul welke keuzes en mogelijkheden je eventueel te wachten staan. Maar het was juist deze staat van zuiver potentieel waaruit het universum is voortgekomen. Het enige dat je nu kunt doen is ontspannen in deze niet-ietsheid... je laten vallen in deze stilte tussen de woorden... deze pauze tussen de uitademing en de inademing gadeslaan. En koester elk leeg ogenblik van deze ervaring. De geboorte van iets heiligs is nabij.Boeddha heeft een woord gekozen met een enorm potentieel:shunyata. De vertaling, het equivalent,'nietsheid', is lang niet zo'n prachtig woord. Daarom wil ik er 'niet-ietsheid van maken, want het niets is niet zomaar niets, het is alles. Het pulseert van de mogelijkheden. Het is een potentieel, een zuiver potentieel. Het heeft zich nog niet geopenbaard, maar alles ligt erin besloten.

Aan het begin staat de natuur, aan het einde staat de natuur - waarom maak jij je dan zo druk halverwege? Waarom maak jij je halverwege zoveel zorgen, zo ongerust, ben je zo ambitieus - waarom drijf je jezelf tot wanhoop? De hele reis gaat van nietsheid tot nietsheid.

grtj en fijne dag  :-*




Eva_84

Vrouw van regenbogen - Bloei
--------------------------------------------------------------------------------

De vrouw van regenbogen is als een fantastische plant die de top van haar bloei en haar kleurenpracht heeft bereikt. Ze is heel seksueel, springlevend en zit vol mogelijkheden. Ze knipt met haar vingers op het ritme van de liefde en haar dierenriemketting hangt zo dat Venus op haar hart ligt. De mouwen van haar gewaad bevatten een overvloed aan zaad, dat door de wind wordt verspreid en wortel schiet waar het kan. Het maakt niet uit of het zand op de grond of op de stenen belandt - zij verspreidt het alleen in alle richtingen uit pure levensvreugde en liefde. Van bovenaf dalen bloemen op haar neer, in harmonie met haar eigen bloei, en het water van de emoties wervelt speels onder de bloem waarop ze zit.

Op dit moment voel je je misschien als een bloementuin, van alle kanten overspoeld door zegen. Verwelkom de bijen, nodig de vogels uit je nectar te drinken. Verspreid je vreugde zodat iedereen erin kan delen.

Zen wil dat je leeft, overvloedig leeft, totaal leeft, intens leeft - niet minimaal zoals het christendom van je vraagt, maar maximaal, tot overstromens toe. Je leven moet anderen raken. Je gelukzaligheid, je gezegendheid, je extase mogen niet als een zaadje in je opgesloten blijven. Ze moeten zich openen als een bloem en iedereen deelgenoot maken van hun geur - niet alleen je vrienden maar ook vreemden.

Dat is de ware compassie, dat is de ware liefde: je verlichting, je dans uit die andere wereld met anderen delen.




:-*

heleen


XV - Conditionering
Deze kaart brengt een oud zen-verhaal in herinnering, over een leeuw die was grootgebracht door schapen en dacht dat hij zelf een schaap was totdat een oude leeuw hem greep en meenam naar een vijver, waar hij hem zijn eigen spiegelbeeld liet zien. Velen van ons zijn als deze leeuw - het beeld dat we van onszelf hebben is niet ontleend aan onze eigen directe ervaring maar aan de mening van anderen. De individualiteit die van binnenuit had kunnen groeien is vervangen door een van buitenaf opgelegde 'persoonlijkheid'. We worden zomaar een schaap in de kudde, niet in staat ons vrij te bewegen en onbewust van onze eigen ware identiteit.

Het wordt tijd om je eigen spiegelbeeld in de vijver eens te bekijken en je te bevrijden uit het zelfbeeld dat door anderen is geconditioneerd. Ga dansen, rennen, loggen, wartaal praten - wat er maar nodig is om de slapende leeuw van binnen wakker te schudden.

Pas als je je persoonlijkheid laat varen ben je in staat je individualiteit te vinden. Je individualiteit krijg je van het bestaan; je persoonlijkheid is opgelegd door de maatschappij. De persoonlijkheid is een maatschappelijk nut.

De maatschappij kan geen individualiteit toestaan, want de individualiteit is niet zo volgzaam als schapen. De individualiteit heeft de eigenschappen van een leeuw; een leeuw gaat zijn weg alleen.

Schapen bevinden zich altijd in de massa, in de hoop dat de massa ze een knus gevoel geeft. In de massa voelt men zich beter beschermd, veiliger. Als er iemand aanvalt, bestaat er in een menigte altijd een goede kans jezelf te redden. Maar alleen? - alleen leeuwen gaan hun weg alleen.

En ieder van jullie wordt als leeuw geboren, maar de maatschappij conditioneert iedereen, ze programmeert je denken als een schaap. Ze geeft je een persoonlijkheid, een gezellige, aardige, heel nuttige, heel gehoorzame persoonlijkheid.
De maatschappij wil slaven en geen mensen die vrijheid boven alles stellen. De maatschappij wil slaven, want de hele gevestigde orde eist gehoorzaamheid.



Gisternacht droomde ik, dromen moeten in de Tegenwoordige tijd: Ik droom dat ik een koe ben. Althans ik lig als koe in de wei, zoals ik het liefst slaap. Op mijn buik, 1 arm onder mijn kussen en de andere recht omhoog. Op naar de sterren en daar voorbij, zoals Buzz Lightyear (toy story) het zo mooi zegt.
Vandaag trek ik deze kaart, en ik snap hem O zo goed. Het aanpassen aan de maatschappij, de leeuw uit je leven verbannen. Het vuur doven. Alleen in de nacht, bevrijd de koe zich van de aarde om stiekem de leeuw tussen de sterren op te zoeken.

liefs
Heleen.

kreeft

XX - De illusie voorbij 

  De vlinder op deze kaart vertegenwoordigt de buitenkant, dat wat voortdurend in beweging is en dat wat niet reëel is maar een illusie. Achter de vlinder bevindt zich het gezicht van het bewustzijn, dat naar binnen schouwt, naar het eeuwige. De ruimte tussen beide ogen is opengegaan en onthult de lotus van de spirituele ontplooiing en de rijzende zon van het bewustzijn. Door het rijzen van de innerlijke zon wordt meditatie geboren.

De kaart herinnert ons eraan het reële niet buiten ons te zoeken, maar binnen in ons. Als we ons op het uiterlijke richten raken we te vaak verstrikt in oordelen - dit is goed, dat is slecht, dit wil ik, dat wil ik niet. Een dergelijk oordeel houdt ons gevangen in onze illusies, onze slaperigheid, onze oude gewoontes en patronen. Laat je eigenzinnige denken los en ga naar binnen. Daar kun je je ontspannen in je eigen diepste waarheid, waar het verschil tussen dromen en werkelijkheid al bekend is. Het enige onderscheid tussen droom en werkelijkheid is dit: de werkelijkheid laat ruimte voor twijfel en een droom laat geen ruimte voor twijfel...Voor mij is het vermogen tot twijfelen een van de grootste zegeningen voor de mensheid. De religies zijn altijd je vijand geweest omdat ze de twijfel tot op de wortel hebben uitgeroeid. En dat hebben ze met reden gedaan: ze willen dat mensen in bepaalde illusies geloven die ze altijd hebben gepreekt...Waarom hebben mensen als Gautama de Boeddha er altijd zo op aangedrongen dat het hele bestaan - uitgezonderd je zelf als getuige, uitgezonderd je gewaarzijn - maar van voorbijgaande aard is en uit dezelfde materie bestaat als dromen? Ze bedoelen niet dat deze bomen er niet zijn. Ze bedoelen niet dat deze pilaren er niet zijn. Begrijp ze niet verkeerd, want het woord 'illusie'... Het is vertaald als illusie, maar illusie is niet het juiste woord, Illusie bestaat niet. De werkelijkheid bestaat. Maya zit ertussenin - ze bestaat bijna. Voor zover het de dagelijkse bezigheden betreft, kan ze als werkelijkheid worden beschouwd. Alleen in extreme zin, vanaf de top van je iliuminatie, wordt ze onwerkelijk, illusoir.

grtj


Lief



Osho Zen Tarot

48. De Bron

Zen wil dat je uit je hoofd komt en naar de primaire bron gaat... Niet omdat zen niet weet hoe nuttig energie in je hoofd kan zijn, maar als alle energie in je hoofd wordt verbruikt zul je je nooit bewust worden van je eeuwigheid... Je zult nooit uit eigen ervaring weten hoe het is één te zijn met het geheel. Als de energie gewoon in het centrum blijft, daar pulseert, als ze nergens heen stroomt, niet naar het hoofd en ook niet naar het hart, maar in de bron zelf blijft waar het hart eruit kan putten en het hoofd eruit kan putten, als ze in de bron zelf blijft pulseren - dat is de fundamentele bedoeling van zazen. Zazen betekent dat er, als je in de bron zelf zit en nergens heen stroomt, een geweldige kracht opstijgt, een transformatie van energie tot licht en liefde, tot meer leven, tot mededogen, tot creativiteit. Ze kan allerlei vormen aannemen. Maar eerst moet je leren in de bron te zijn. Dan zal de bron beslissen waar je potentieel ligt. Jij kunt je in de bron ontspannen, de bron voert je naar je eigen potentieel.

Kommentaar

Als we het over 'gecenterd' of 'geaard' hebben, dan hebben we het over deze bron. Als we aan een creatief project beginnen, stemmen we ons af op deze bron. Deze kaart herinnert ons eraan dat ons een onmetelijke energiereserve ter beschikking staat. En dat we deze niet aanboren door te denken of te plannen, maar door geaard, gecenterd en stil genoeg te worden om met de bron in contact te komen. Ze zit in ons allemaal, als een privé-zon die ons leven en voeding geeft. Pure pulserende, beschikbare energie, die bereid is ons alles te geven wat we nodig hebben om iets te bereiken en bereid is ons thuis welkom te heten als we willen rusten. Dus of je nu op dit moment aan iets nieuws begint en inspiratie nodig hebt, of dat je net met iets klaar bent en wilt uitrusten, ga naar de bron. Ze wacht altijd op je en je hoeft niet eens je huis uit om haar te vinden.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

3 - Leiding (Regenboog) 


  De engelachtige figuur op deze kaart met vleugels in de kleuren van de regenboog vertegenwoordigt de gids die wij allemaal in ons hebben. Evenals de tweede figuur op de achtergrond aarzelen we soms misschien om deze gids te vertrouwen als hij ons benadert, want we zijn gewend ons naar de buitenwereld te richten in plaats van naar ons innerlijk.

De waarheid van je eigen diepste wezen probeert je te laten zien welke richting je nu moet kiezen en als deze kaart verschijnt betekent dit dat je de innerlijke leiding die je ontvangt kunt vertrouwen. Je gids fluistert, en soms aarzelen we omdat we niet weten of we het goed hebben verstaan. Maar het is een duidelijke aanwijzing: als je je innerlijke gids volgt zul je je completer voelen, beter geïntegreerd, alsof je vanuit het diepste centrum van je wezen naar buiten treedt. Als je erin meegaat, zal deze lichtstraal je precies daarheen brengen waar je heen moet. Je moet leiding vragen omdat je niet weet dat je innerlijke gids binnen in je verborgen zit. Je moet je innerlijke gids vinden - ik noem hem je getuige. Ik noem hem je dharma, ik noem hem je innerlijke boeddha. je moet deze boeddha wakker maken, dan stort je leven weldaden en zegeningen over je uit. je leven wordt zo stralend van al het goede en goddelijke, dat je je dit in de verste verte niet kunt voorstellen.Het werkt bijna als licht. je kamer is donker, je hoeft alleen maar een lamp naar binnen te brengen. Zelfs een kaarsje is voldoende, dan verdwijnt de duisternis helemaal. En zodra je een kaars hebt, weet je ook waar de deur is. je hoeft er niet over na te denken: 'Waar is de deur?' Alleen blinden denken na over de plaats van de deur. Mensen die kunnen zien denken er niet over na, als er licht brandt tenminste. Heb je ooit moeten denken: 'Waar is de deur?' je staat gewoon op en loopt naar buiten. Je denkt er absoluut niet over na waar de deur is. Je gaat niet tastend op zoek naar de deur, je stoot je hoofd niet tegen de muur. Je kijkt gewoon en er komt geen gedachte aan te pas. Je loopt gewoon naar buiten.

grtj  :)


kreeft



55. Loslaten

Er is niemand in het bestaan die meer is en niemand die minder is. De grashalm en de enorme ster zijn volkomen gelijkwaardig... Maar de mens wil boven anderen uitsteken, hij wil de natuur veroveren en daarom moet hij onafgebroken vechten. Door deze strijd wordt alles zo ingewikkeld. Een onschuldig mens is iemand die de strijd heeft opgegeven; hij is er niet meer in geïnteresseerd boven anderen uit te steken, hij is er niet meer in geïnteresseerd een rol te spelen of te bewijzen dat hij bijzonder is; hij is als een roos geworden of als een dauwdruppel op een lotusblad; hij is deel gaan uitmaken van deze oneindigheid; hij is versmolten en één geworden met de oceaan en is nog maar een golfje; hij kent geen 'ik'. Onschuld is het verdwijnen van het 'ik'.

Kommentaar

Op deze afbeelding van lotusbladeren in de vroege morgen kunnen we aan de rimpels op het water zien dat er zojuist een druppel is gevallen. Het is een kostbaar ogenblik, een ogenblik vol ontroering. Door zich over te geven aan de zwaartekracht en van het blad af te glijden verliest de druppel zijn vroegere identiteit en gaat daar beneden op in de immense watervlakte. We kunnen ons voorstellen dat hij gesidderd moet hebben van angst voordat hij viel, op de rand tussen het bekende en het onbekende. Als je deze kaart gekozen hebt, betekent dat een inzicht dat er iets afgelopen is, dat er iets wordt afgerond. Wat het ook is - een baan, een relatie, een thuis waar je van gehouden hebt of iets dat je geholpen heeft te bepalen wie je bent - het is tijd om het los te laten. Als het je verdriet doet, laat dat dan toe, maar probeer het niet vast te houden. Er wacht je iets groters, er zijn nieuwe dimensies te ontdekken. Je kunt nu niet meer terug en de zwaartekracht doet haar werk. Geef mee - het betekent een bevrijding.


grtj  :)

Vlinder

#39
Vandaag de transformatie kaart,

trouwens een mooie kaart en voor mij echt op z,n plaats nu  :D
Tekst;
Met dank aan Lieve kreeft  :-*


XIII - Transformatie 

De centrale figuur op deze kaart zit bovenop de onmetelijke bloem van de leegte en heeft de symbolen van transformatie in handen - het zwaard dat de illusie doorklieft, de slang die zich vernieuwt door zijn huid af te werpen, de gebroken keten van de beperkingen en het yin/yang-symbool dat de dualiteit transcendeert. Een van zijn handen rust in zijn schoot, open en ontvankelijk. De andere reikt omlaag om de mond van een slapend gezicht aan te raken, een symbool voor de stilte die komt als we in rust verkeren.

Dit is een tijd om je totaal te laten gaan. Laat alle pijn, verdriet of problemen er gewoon zijn, accepteer de feitelijkheid ervan.

Het lijkt heel erg op de ervaring van Gautama de Boeddha toen hij na jaren zoeken uiteindelijk opgaf in de wetenschap dat hij verder niets kon doen. Die zelfde nacht nog werd hij verlicht. De transformatie komt als de dood, wanneer het haar schikt. En net als de dood haalt ze je uit je huidige dimensie en brengt je naar een volgende. In zen is een meester niet zomaar een leraar. In alle religies bestaan alleen leraren. Ze leren je over onderwerpen die je niet kent en vragen je te geloven, omdat deze ervaringen met geen mogelijkheid in de objectieve werkelijkheid kunnen worden vertaald. Ook de leraar kent ze niet - hij gelooft er alleen maar in; hij draagt zijn geloof over op een ander. Zen is geen wereld voor gelovigen. Zen is niet voor de gelovigen; zen is voor de waaghalzen die alle geloof, ongeloof, twijfel, rede en denken kunnen loslaten en simpelweg binnenstappen in hun pure, grenzeloze existentie.

Maar dat brengt een enorme transformatie met zich mee. Daarom zeg ik dat zen zich bezighoudt met de metamorfose, met transformatie, terwijl anderen zich bezighouden met filosofie. Het is je reinste alchemie: van een onedel metaal verander je in goud. Maar je moet de taal van zen begrijpen met een liefhebbend hart, niet met je rede of verstandelijke denken. Of luister anders alleen maar en vraag je niet af of het waar is of niet. En dan komt er plotseling een moment dat je ziet wat je je hele leven is ontgaan. Plotseling openen zich 'vierentachtigduizend deuren', zoals Gautama de Boeddha zei.

Eva_84

3 - IJs-olatie (Wolken) - Ice-olation

In onze maatschappij hebben vooral mannen geleerd niet te huilen, zich sterk te houden als ze gekwetst worden en niet te laten zien dat het pijn doet. Maar vrouwen kunnen ook in deze val lopen en we hebben allemaal wel eens het gevoel gehad dat de enige manier om te overleven was onze gevoelens en emoties af te sluiten om niet opnieuw gekwetst te worden. Als de pijn heel diep gaat, kunnen we zelfs proberen deze voor onszelf te verbergen. Daardoor kunnen we bevroren, star worden, want diep van binnen weten we dat de pijn door een klein scheurtje in het ijs vrij kan komen en weer door ons systeem kan gaan circuleren.

De regenboogkleurige tranen op het gezicht van deze persoon bieden de sleutel om uit deze 'ijs-olatie' te breken. Tranen, uitsluitend tranen hebben de kracht om het ijs te smelten. Huilen is oké en je hoeft je niet voor je tranen te schamen. Huilen helpt om de pijn los te laten, stelt ons in staat zachtzinnig met onszelf om te gaan en bevordert uiteindelijk de genezing.
We zijn zo ongelukkig omdat we te veel in het zelf zitten. Wat betekent dat als ik zeg dat we te veel in het zelf zitten? En wat gebeurt er precies als we te veel in het zelf zitten? je kunt óf in het bestaan zijn óf in het zelf zijn - allebei tegelijk kan niet.
Als je in het zelf zit betekent dit dat je je afzondert, dat je afgescheiden bent.
Als je in het zelf zit betekent dit dat je een eiland geworden bent.
Als je in het zelf zit betekent dit dat je een grens om je heen hebt getrokken.
Als je in het zelf zit betekent dit dat je onderscheid maakt tussen 'dit ben ik' en 'dat ben ik niet'.
De definitie, de grens, tussen 'ik' en 'niet-ik', dat is het zelf - het zelf isoleert.

En het doet je bevriezen - je stroomt niet meer. Als je stroomt kan het zelf niet bestaan. Daarom zijn de mensen net als ijsblokjes geworden. Ze hebben geen warmte, ze hebben geen liefde - liefde is warmte en ze zijn bang voor liefde. Als hen warmte overkomt gaan ze smelten en verdwijnen de grenzen. In de liefde verdwijnen de grenzen, in vreugde verdwijnen de grenzen ook, want vreugde is niet koud.



Wat een overgang, van de vrouw van regenbogen die alles in bloei zet en de liefde uitstraalt, naar de ijskoningin die niet in staat is om liefde te voelen en haar gevoelens zoveel mogelijk probeert te verbergen... Ik herken me er niet echt in. Maar misschien is dat dan weer wat de kaart wil aantonen, "dit ben ik" - "dit ben ik niet".. Ben ik mezelf aan het isoleren zonder dat ik me er bewust van ben?

Liefs  :-*

Vlinder

Ridder van vuur - Intensiteit 



   
  De figuur op deze kaart heeft de vorm aangenomen van een pijl en beweegt zich met de gerichte concentratie van iemand die precies weet waar hij heen gaat. Hij beweegt zich zo snel dat hij bijna louter energie geworden is. Maar zijn intensiteit mag niet worden verward met de manische energie die automobilisten ertoe aanzet met topsnelheid van punt A naar punt B te komen. Dat soort intensiteit behoort tot de horizontale wereld van ruimte en tijd. De intensiteit die de Vuurridder vertegenwoordigt, behoort tot de verticale wereld van het huidige moment - het inzicht dat nu het enige ogenblik is dat bestaat, en hier de enige ruimte.

Als je met de intensiteit van de Vuurridder handelt zal er waarschijnlijk deining ontstaan in het water om je heen. Sommigen zullen je aanwezigheid als opbeurend en verfrissend ervaren, anderen kunnen zich erdoor bedreigd voelen of zich eraan ergeren. Maar de mening van anderen doet er weinig toe; niets kan je op dit moment tegenhouden. Zen zegt: Beschouw alle grote woorden en grote leerstellingen als dodelijke vijanden. Ga ze uit de weg, want je moet je eigen bron vinden.

Je moet geen volgeling zijn, geen naäper. Je moet een oorspronkelijk individu worden; je moet zelf je meest innerlijke kern vinden, zonder gids, zonder handleiding. De nacht is donker, maar met het intense vuur van je onderzoekingsdrang kun je de zonsopgang niet mislopen. Iedereen die een intense onderzoekingsdrang in zich heeft voelen branden heeft de zonsopgang gevonden. Anderen geloven er alleen maar in. De gelovigen zijn niet religieus, door te geloven gaan ze simpelweg het grote avontuur uit de weg dat religie is.



Vandaag de tarotkaart de ridder van staven  erbij getrokken
Sluit  hier prachtig bij aan.

Eva_84

31. Controle   

Mensen die zichzelf onder controle hebben zijn altijd nerveus, want de onrust verschuilt zich diep van binnen. Als je geen controle hebt, stroomt, leeft, dan ben je niet nerveus. Er is geen sprake van nervositeit - het gebeurt zoals het gebeurt. Je hebt geen verwachtingen van de toekomst, je acteert niet. Waarom zou je dan nerveus zijn? Om dat denken onder controle te houden moet je zo koud en star zijn dat je de levensenergie uit je lichaam en ledematen weert. Als je de energie laat stromen komt alles wat je hebt verdrongen aan de oppervlakte. Daarom hebben mensen geleerd zich kil te gedragen, anderen aan te raken zonder ze aan te raken, anderen te zien zonder ze te zien. Ze leven bij de gratie van clichés: 'Hallo, hoe gaat het?' Niemand meent wat hij zegt. Ze zeggen het alleen om een echte ontmoeting tussen twee mensen te vermijden. Ze kijken elkaar niet in de ogen, houden elkaars hand niet vast, proberen niet elkaars energie te voelen, laten de ander niet in zich toe - doodsbang, ze redden 't net, koud en doods, als in een dwangbuis.

Er is een tijd en plaats voor controle, maar als we ons leven erdoor laten leiden, raken we op 't laatst volkomen verstard. De figuur zit gevangen tussen de hoeken van de piramidevormen om hem heen. Het licht wordt sprankelend weerkaatst door zijn glimmende oppervlakken, maar dringt niet tot hem door. Het lijkt wel alsof hij bijna gemummificeerd is binnen deze structuur die hij rondom zichzelf heeft opgebouwd. Zijn vuisten zijn gebald en hij heeft een starre, lege, bijna nietsziende blik. Zijn onderlichaam onder tafel is de punt van een mes, een snijkant die verdeelt en scheidt. Zijn wereld is geordend en volmaakt, maar leeft niet - hij kan er geen spontaniteit of kwetsbaarheid in toelaten. Het beeld van de Heer van Wolken is een herinnering om eens diep adem te halen, je das los te maken en je gemak ervan te nemen. Als er fouten worden gemaakt is dat oké. Als de zaken een beetje uit de hand lopen, is dat misschien net wat we nodig hadden. Het leven heeft veel meer te bieden dan 'alles in de hand' te hebben.


Net wat ik vanochtend bedacht, dat ik niet alles in de hand heb, dat ik meer moet loslaten, dat ik er vertrouwen mag in hebben dat alles is zoals het moet zijn, en dat alles goed komt. Niet teveel piekeren maar het gewoon laten zijn.
:-*

Luijz

leuk om te lezen
heb zelf de kaarten ook al enige tijd waren de eerste die ik kocht
vind ze vooral mooi omdat ze je zo diep kunnen raken
toen ik dipje had ze ff niet gepakt vond ik te heftig
maar ze zijn wel eerlijk
oefenen jullie op jezelf of ook op andere?
durf nog niet goed voor andere bang t verkeerde uit te leggen

Eva_84

Ik heb ze niet maar trek af en toe online eentje voor mezelf. Heel diepzinnige kaarten die me erg laten nadenken over mn situatie. Enssoms ook eens iets wat ik liever niet hoor ;) maar wel altijd toepasselijk.
Kan me voorstellen dat het nogal heftig kan zijn in een moeilijke periode
Eva :)